Băncile trebuie să investească în pregătirea continuă a personalului, să acorde o atenţie specială angajaţilor de la ghişeu, care intră în contact direct cu clienţii, să renunţe la aroganţă şi să manifeste benevolenţă faţă de clienţi, susţine guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu.

‘Să reinvestiţi în trainingul personalului. Europa se mişcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganţei! Cam asta percepe publicul, şi nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul şi cu societatea mi se par lucruri esenţiale şi ţin de standardele etice. (…) Benevolenţa! Trebuie să arăţi că eşti binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghişeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat şi obosit …’, a recomandat, joi, Isărescu bancherilor în cadrul ‘Banking Compliance Summit’.

Potrivit acestuia, banca trebuie să îşi recapete demnitatea şi să recâştige încrederea clienţilor, pentru că oamenii vin la bancă ‘să îşi depună averea’.

‘Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (…) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediţi în interior şi apoi în exteriorul instituţiei este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsaţi să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă miraţi că imaginea sistemului bancar românesc este afectată’, a subliniat guvernatorul BNR.

Pe de altă parte, Mugur Isărescu a vorbit şi despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.

‘Să nu avem pretenţia ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (…) Eu sunt nemulţumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghişeu, ‘nu ne lasă supravegherea BNR’. Prima regulă a conformării este supravegherea internă’, a adăugat guvernatorul BNR.

În plus, şeful BNR a explicat, pentru cei care consideră că supravegherea BNR ‘mai sare calul’, că reglementările băncii centrale sunt în conformitate cu ceea ce se întâmplă în Europa.

‘În consecinţă, a mai arunca vorbe din acestea care creează neîncredere, că nu merge bine banca din cauza supravegherii BNR, nu îşi are rostul’, a mai spus Mugur Isărescu.

În acest context, guvernatorul a recomandat băncilor şi îmbunătăţirea relaţiei cu autorităţile de supraveghere, dar şi cu acţionari, cu clienţii şi cu alte părţi interesate.

O altă recomandare a guvernatorului către bănci este aceea de a rezolva deficienţele în timp real şi la faţa locului.

‘Viaţa este aşa cum este. În viaţa practică apar deficienţe, asta e lumea creată de fiinţe umane. Să rezolvi deficienţele în timp real, să nu le laşi să se acumuleze. Unde se rezolvă? La faţa locului, nu când vine reprezentantul BNR de la supraveghere’, a subliniat Isărescu.

Întărirea eticii profesionale, evitarea unor decizii greşite, dar şi continuarea procesului de educaţie financiară reprezintă, de asemenea, recomandări ale guvernatorului BNR către bănci, scrie Agerpres.

5 COMMENTS

  1. Domnule Isarescu, “zic si eu, nu dau cu paru’ “… : -) : Dumneavoastra sunteti acolo…sus …prea sus…
    Daca erati mai jos, poate as fi reusit sa va povestesc (de exemplu) cum – datorita unei persoane angajate la o banca si a sefei acesteia – am ajuns “rau platnic” fara macar sa imprumut macar 5 bani de acolo…
    Dar nu ne cunoastem, nu suntem rude, nici prieteni iar …”caile Domnului” sunt nenumarate… Si noi, cei multi, “trebuie sa iertam si sa iertam”, nu-i asa?
    Ramane in continuare “solidaritatea de breasla” dintre persoanele care lucreaza permanent intr-un loc/mediu anume (cat mai “prietenos”), unde relatia: sef(a) si/sau subaltern(a) = “love” by all means!
    Mi-am adus aminte: “De noi nu scapati niciodata!”… (dixit: o alta angajata a unei banci)…Nu pot (si nu vreau) sa explic aici in detaliu modul in care a spus asta, adica tonul, privirea, grimasa…(acordate “cozii” formate la ghiseul ei) si nici nu vreau sa comentez modul in care era imbracata, sau… “aspectul fizic”…Recunosc, e vina mea! Am crezut si eu ca merg la o… “institutie bancara de prestigiu” nu in alta parte…. Cred ca in materie de “tinuta vestimentara”, poate ar trebui sa impuneti ceea ce se practica prin alte parti din lume, adica: “business casual wear” pentru toata lumea, fara “prezentare” (mai mult sau mai putin ostentativa) de tot felul de bijuterii si “accesorii”( in afara de verigheta si/sau ceas de mana)…
    Cat despre “benevolenta”, “respect”, “excluderea tupeismului”…Cu scuzele de rigoare, dar toate acestea imi amintesc de expresia folosita adesea de un batran: “Vise, taica…Vise!”

  2. 🙂 🙂 serios bre?
    Da’ cum rămâne cu reforma ”doar rata variabilă funcţie de scăderea deseori a valorii euro” şi nu rata fixă(neacceptată decât cu argumente amănunţit expuse verbal sau dacă ţipi la ei)?
    Cum rămâne cu escrocheria ”împrumuţi 90 mil.lei şi returnezi 135 mil. lei? Furăciune cu tupeu doar de voi folosit şi restul băncilor să înghită broasca?
    Cum rămâne bre cu cămătarii bancari acceptaţi de BNR pe piaţă unde se ia 4000% dobănzi?
    Dacă dispari de la BNR eşti un distrus, lacomule !

  3. Isarescu ; imaginea sistemului bancar romanesc este afecatata ,,,,, mai avem numai o banca romaneasca , poate este vorba de sistemul bancar strein din Romania , pe care l-a adus Isarescu si sub obladuirea lui s-a dus dracului bancile romanesti .Zeul intelepciuni bancare se v-a dovedi cu timpul ca a fost un bun acaparator de avere si un tupeist mascat, profitand de necunoasterea romanilor a itelor bancare.

Leave a Reply