Autorităţile române vor cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, astfel încât cumpărătorii maşinilor nu vor fi afectaţi din acest punct de vedere, potrivit ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu.

“Niciun căteţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România”, a afirmat joi Gavrilescu.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că aşteaptă date de la Ministerul german al Transporturilor şi de la Volkswagen, după ce constructorul german a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele în materie de emisii, şi a precizat că în România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule Volkswagen, dintre care 56.000 noi.

Totodată, Matache a spus că RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi Euro 5 diesel, nevândute, ale mărcilor Volskwagen (Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat), fiind vorba despre 300 de maşini aflate în stocurile dealerilor, care astfel nu mai pot fi înmatriculate în România până la rezolvarea problemelor.

3 COMMENTS

  1. Hai ca sunt distractivi astia de la Mediu si RAR. Cum i-a apucat pe ei grija de aerul din Romania! Le recomand un lucru daca tot se ratoiesc ei acum la WW si tin atat la aerul curat din tara asta. Sa ia dracu anunturile de pe la mica publicitate cu serviciile acordate de unele service-uri auto si sa vada la foarte multe dintre ele “Anulare filtru particole”. Daca ei nu stiu atunci sa afle ca acest filtru exista doar la motoare Euro 5 si este un element esential pentru incadrarea noxelor in limitele prevazute. Fara el sunt afumatoare pe roti sau mai bine spus cam aceleasi noxe ca la incriminatele WW, Skoda, Audi si Seat. Dar vai, la noi peste 50% dintre masinile Euro5 indiferent de marca nu mai au acest filtru. Poate si cei de la mediu sau RAR care poseda astfel de masini le-au anulat ca e mai ieftin decat sa il schimbi. De schimbat costa intre 1500 si 2500 euro. De anulat costa doar 200-300euro. Basca reducerea substantiala a consumului de motorina. Asa ca, datorita faptului ca la noi nu prea avem sosele unde sa mergem constant cu motorul turat la 2000-2500 rotatii timp de minim 15 minute pentru autoregenerarea filtrului majoritatea posesorilor de masini Euro 5 le scot la 70-80000km cand se infunda de tot. Culmea e ca la unele marci regenerarea se poate face din soft dar nici asa romanasii nu le regenereaza ca e mai ieftin sa il desfiintezi odata si mai faci si economie de motorina cu peste 10%. Le anuleaza caci se pot “pacali” noxele la inspectia auto. Asta garanteaza si cei de la service cand fac aceasta operatie de anulare filtru particole. Si chiar se pacalesc. Asa ca hai sa fim seriosi. Sarim la gatul astora dar avem zeci de mii daca nu sute de mii de masini euro 5 fara filtru de particole care circula pe soselele noastre si polueaza mai mult decat aceste incriminate WW, Skode sau Seat. Problema mare la noi este la cei care fac inspectiile auto nu la aceste masini.

  2. Ce frumos stiu unele persoane sa comunice cu electoratul spunand exact ceea ce acesta ar dori sa auda si asta cu mult inainte de a se lua o masura oficiala ceva ceva tot va ramane in memoria colectiva,promisiunea…..Cu Legea aceea cu oprirea exportului de material lemnos cum a ramas pana la urma si cat timp a trecut de cand auzeam cam acelasi gen de promisiuni sforaitoare ? 🙂

Leave a Reply