Airbus Helicopters, alături de oficialităţi din Franţa, Germania şi România, au dezvelit, marţi, piatra de temelie a unei noi fabrici, unde se va produce un nou tip de elicopter greu, H215, investiţia urmând să se ridice la peste 15 milioane euro.

Înainte de deschiderea ceremoniei, invitaţii la eveniment au ţinut un moment de reculegere pentru victimele atentatului de la Paris şi apoi au cântat imnul Franţei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

La lansarea oficială a Airbus Helicopters în România, situată pe platforma IAR Ghimbav, au participat preşedintele Airbus Helicopters Group, Guillaume Faury, ambasadroul Franţei la Bucureşti, Francois Saint-Paul, ambasadorul Germaniei, Werner Hans Lauk, secretarul de stat al Departamentului pentru Investi?ii Străine si Parteneriat Public-Privat, Alexandru Năstase, şi prefectul Braşovului, Mihai Mohaci.

Reprezentanţii Airbus Helicopters nu au precizat o sumă totală a investiţiei care urmează să fie făcută în fabrica de la Braşov, însă secretarul de stat Alexandru Năstase a spus că este vorba despre o investiţie de 15 milioane de euro, România acordând un ajutor de stat de 20 milioane lei.

Sub controlul Airbus Helicopters Industries, fabrica, unde vor fi create peste 300 de locuri de muncă, se va întinde pe o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi şi va găzdui producţia de elicoptere H215 de la achiziţii până la post-vânzare, inclusiv activităţi de proiectare.

Linia de asamblare modernă cu flux cadenţat va avea o capacitate de producţie de 15-20 de aeronave pe an, ieşirea primului H215 de pe linia de asamblare fiind planificată pentru anul 2017, a anunţat preşedintele Airbus Helicopters Group, Guillaume Faury.

“Elicopterul H215 are o importanţă strategică pentru Airbus Helicopters şi ne va permite să le oferim clienţilor cel mai bun elicopter adaptat nevoilor lor, la costuri de operare şi de întreţinere directe extrem de competitive. Prin acest parteneriat extins cu România, un important membru al UE şi NATO, ne vom asigura că legendarele elicoptere grele bimotor sunt mai economice ca niciodată pe pieţele curente şi emergente”, a spus Faury.

H215 este o variantă avansată a fostului model AS332 C1e/L 1e şi oferă un nou concept de afaceri, cu performanţe dovedite la costuri mai mici. Toate elicopterele H215 vor ieşi pe linia de asamblare finală într-o configuraţie versatilă, capabilă să suporte o listă extinsă de echipamente opţionale pregătite pentru a fi selectate. Acest nou concept îi va permite aeronavei să vină în întâmpinarea aşteptărilor clienţilor şi deserveşte o gamă largă de misiuni precum activităţile utilitare, operaţiunile de menţinere a păcii ale Naţiunilor Unite şi misiuni de sprijin logistic.

“Acest nou centru industrial 100% Airbus Helicopters reprezintă o valorizare a istoriei de succes pe care o avem în programele complexe de întreţinere şi mentenanţă a aeronavelor în România şi a cooperării de peste 40 de ani cu această ţară. Scopul nostru este să le oferim clienţilor un concept de afaceri complet nou şi modern, prin propunerea unei noi definiţii a echipamentului standardizat pentru timpi de producţie rapizi şi preţuri de achiziţie bune?, a spus, la rândul său, Serge Durand, director general al Airbus Helicopters Industries.

Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Francois Saint-Paul, a spus că “acest proiect nu este doar o investiţie fizică, ci şi una pentru viitor”.

“Airbus a ales România şi Braşov. Nu este un hazard, ci o alegere foarte bine făcută, pentru că în România există excelenţă, voinţă şi capacitatea de a face ceva pe termen lung. E un gest de încredere pe termen lung”, a spus ambasadorul citat de Mediafax.

H215 este un elicopter bi-motor, economic, puternic şi versatil, care combină o avionică de ultimă generaţie şi o platformă fiabilă pentru capacităţi multi-misiune dificile. Acesta oferă capabilităţi pentru raze mari de acţiune, putere, viteză, o capacitate mare de sarcină utilă şi performanţe foarte bune de ridicare în medii calde şi la altitudine. Aeronava este certificată EASA (European Aviation Safety Agency) şi FAA (Federal Aviation Administration), este echipată cu cele mai moderne tehnologii, care îndeplinesc cele mai noi cerinţe de siguranţă ale pieţei. Acesta include un glass cockpit şi renumitul pilot automat în 4 axe folosite de H225, care oferă siguranţa aeronavelor de zbor, precizie şi stabilitate în cele mai dificile condiţii de operare.

Airbus Helicopters este o divizie a Airbus Group. Cu cele peste 3 milioane de ore de zbor pe an, compania are în funcţiune o flotă de 12.000 de elicoptere operate de peste 3.000 de clienţi în 152 de ţări. Airbus Helicopters are peste 23.000 de angajaţi în întreaga lume, iar în 2014 a generat venituri de 6,5 miliarde de euro. În conformitate cu noua identitate a companiei, integrată complet în Airbus Group, Airbus Helicopters şi-a redenumit gama de produse, înlocuind fosta denumire “EC” cu “H”.

12 COMMENTS

  1. O importanta realizare a guvernului Ciolos, de pe vremea cand Ciolos insusi isi cauta inca, guvernul, prin agenda de telefon (nu stiu cine a zis asta, dar a zis-o la tanc). Cum si lui Moise i-a cazut piatra legii din cer, inainte chiar sa fi ajuns in varful muntelui (s-ar putea sa gresesc cronologia biblica, dar sensul mitic apare si-asa) urmeaza sa avem o lunga si fructuoasa domnie a capitalului francez pe pamantul natal. Nu ca mi-ar displace sa apara si elicopterele, dupa piatra de temelie a fabricii care va fabrica aceste aparate (plus multe locuri de munca!) dar ma gandesc cu groaza la cat va trebui sa munceasca DNA-ul ca sa scoata coruptia din primaria Brasov, de exemplu, ca nu cumva sa fure PSD-ul fabrica, din temelii, inainte sa vina PNL-ul curatat la conducere.

  2. 1) Mi se pare plin de semnificatii ca nu suflam o vorbulita despre faptul ca Airbus Helicopters este parte a Airbus Group, nimeni altul decit fostul EADS. (In January 2014, EADS was reorganised as Airbus Group NV, WIKI). Probabil procesele legate de ~ au intrat pe panta cea buna.
    2) Vestea ca vom produce la noi asemenea elicoptere mi se pare exceptional de buna, si e un semn de mare bunavointa fata de Romania.
    Sincer, ma asteptam mai degraba la un asemenea gest din partea americanilor, care ne tot tamiiaza pe unde ne prind ce buni aliati, ce parteneri importanti bla bla bla, dar un gest din asta care sa ne ajute cu adevarat, din punct de vedere economic, n-am prea auzit! Ma rog, e bine si din vorbe, desi …

  3. cand a fost realizata intelegerea si de catre cine? cam repede uitam cand nu ne convine. stirea asta a fost spusa de ponta de mult deci nu inteleg de ce nu e pomenit numele fostului premier. cam repede uitam intelegerile si realizarile guvernului ponta. vad ca toti neavenitii nu au retinut din guvernarea ponta decat faptul ca nu prea a avut realizari in constructia de autostrazi dar uita mereu sa pomeneasca cum ne-a scos din groapa in care ne-au adus guvernele basiste. iar noua ministra a finantelor mai si se lauda cu taierile si distrugerea economica a guvernelor basescu la care a luat si ea parte. ne asteapta vremuri bune cu ministrii minunati parasutati in majoritate din laboratoarele de contopisti de la bruxelles. avem ce si-a dorit ciolanis “guvernul meu” iar “strada” e fericita. totusi cine e “strada ” asta si ce reprezinta? parca in tara asta sunt vreo 18 milioane de votanti cu “diaspora” cu tot iar aia vreo 50 mii de feisbucisti iesiti in strada si bine manipulati de servicii reprezinta o minoritate a minoritatii! daca astia decid viitorul tarii bine am ajuns. daca iesim cam toti atatia sa cerem demisia lui ciolanis se pune?

Leave a Reply to Stan Petru PaulCancel reply