Directorul general TAROM, Florin Susanu, a demisionat.

Alaturi de el a demisionat si directorul comercial, Rodica Cazanciuc.

Situatia financiara a companiei este deplorabila, iar pericolele sunt numeroase, nu doar din punct de vedere financiar.

Politica manageriala foarte dubioasa din ultimii ani a dus, printre altele, la cedarea celor mai profitabile destinatii spre Italia si Spania. Acolo se afla 3 milioane de romani, ce ar putea redeveni clientii TAROM daca se vor redeschide curse spre capitalele si orasele mari ale celor doua tari.

Pana atunci, se vorbeste despre un iminent faliment financiar al TAROM, pe langa nevoile majore ale unei flote relativ invechite.

Atu-ul companiei il reprezinta inca personalul bine calificat : piloti, copiloti, personal de cabina.

Simbol al Romaniei, companiei aeriana cu actionariat majoritar de stat, TAROM are acum doar 2 variante viabile pentru salvare de la faliment :

– vanzarea unui pachet de actiuni catre Air France, interesata de TAROM. Air France face parte din Sky Team Alliance, ca si TAROM.

-concesionarea pe 25 de ani a sediului companiei, vechi si plin de probleme tehnice. O companie austriaca este dispusa sa ofere o suma impresionanta, ce ar asigura achitionarea rapida de aeronave Boeing noi, redeschiderea rutelor pierdute pe spaga de la low cost catre Italia si Spania, redresarea financiara pe termen scurt si mediu.

Fara una din aceste 2 solutii, cu un management catastrofal generat de incompetenta infioratoare de la Ministerul Transporturilor, in curand vom auzi despre falimentul unui simbol national : TAROM.

Daca premierul Viorica Dancila nu intervine personal pentru adoptarea uneia din cele 2 masuri (sau poate amandoua) pentru a salva compania, istoria va mentina catastrofa guvernamentala in domeniu. Iar nemultumirea populara in legatura cu falimentarea acestui brand va avea efecte din cele mai grave.

8 COMMENTS

  1. Tarom nu are nici o șansă în fata companiilor low cost. Când vor avea ei preturi măcar apropiate de blue air sau wizz? Pe romanii din Italia sau Spania ii interesează prețul biletului nu dacă este compania românească sau nu.

  2. Cata manipulare si minciuna in acest articol. Romani, documentati-va inainte sa credeti.
    1. Tarom are curse spre Roma si spre Barcelona, si sunt profitabile, Tarom a deschis curse charter de vara care sunt pline tor timpul.
    2. Managementul dezastruos este in toate departamentele.
    3. Angajati nepregatiti, lipsa totala de profesionalism, incepand cu o parte din personalul navigant, operatiuni sol si pana la mecanici, mancare de proasta calitate in avion.
    4. Tarom are criza de mecanici, unul din motivele intarzierii aeronavelor AIRBUS, este lipsa mecanicilor.
    5. Salarii foarte mici pentru personalul de la sol.

    Problemele pornesc de la sol in aceasta companie. Si multe altele.

    • Din cauza unor tristi ca voi, care ascund realitatea, a ajuns Tarom aici. In loc sa avem cu Tarom curse sore 20 de orase din Italia si Spania unde sunt romani, ne “mandrim” ca avem cursa spre 2 orase. Managementul dezastruos e mentionat ca prima cauza in articol. Nu mai consumati inainte sa scrieti prostii.

  3. Am folosit termeni respectabili, stimabile. Nu m-am adresat personal. Lipsa bunului simt al dvs ma face sa fie ultimul raspuns.
    Cine citeste articolul, si vrea sa fie un om informat, poate accesa aplicatia TAROM si site-ul, apoi sa observe numarul curselor pe care compania le opereaza, si sa constate cat de dificil este sa iti rezervi un bilet TAROM, de pilda, cursa Madrid-Bucuresti, de pe o zi pe alta.
    Nimeni nu vrea sa faca ordine in toate departamentele.
    Nimeni nu vrea sa refaca istoria emblemei aviatiei romanesti.
    Cand porti la gat un snur pe care scrie TAROM, trebuie sa te respecti pe tine intai de toate, indiferent ca esti mecanic, agent, pilot, director sau insotitor.

  4. https://www.tarom.ro/sites/default/files/u1074/situatii_financiare_2018_site.pdf

    PIERDERE URIASA de peste 40 milioane EURO in 2018. Wolff a batut chiar recordul Davidoiu din 2017 cu inca vreo 2 milioane EURO (in ciuda povestilor cu chilotii din Cancun…)

    Presa bubuia toata ca dupa zece ani compania intra pe profit in 2018 si ca vai, sunt demisi tocmai cei care fac treaba ! Pai cum facem cu minciunile absolut incredibile ale salvatorului Wolff in aceste conditii ?

Leave a Reply to CiprianiCancel reply