Daca si Tariceanu spuna ca are dreptate Corina Cretu si da ca exemplu esecurile majore pe infrastructura, inseamna ca am trezit in sfarsit niste constiinte pentru un domeniu strategic fara de care o tara nu se poate considera dezvoltata si civilizata ! De ani de zile vorbesc in emisiuni si spun care este marea corigenta a guvernantilor & politicienilor : infrastructura rutiera si feroviara !


„Vreau să anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”, a declarat luni comisarul eurpean pentru dezvolare regională Corina Creţu, la o conferinţă de presă privind viitoarele programe din cadrul politicii de coeziune.

Comisarul european spune că a făcut în cazul României eforturi extraordinare, în sensul că a fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro. „Practic am degrevat bugetul naţional de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduţi”, a spus Corina Creţu, care a subliniat că s-a ajuns astfel la o rată de absorbţie de peste 90%.

„Pentru perioada 2014 – 2020 facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri. Avem pentru acest an acest risc de pierdere, la începutul anului a fost de 800 de milioane de euro, dar lucrăm cu autorităţile române pentru a minimiza aceste fonduri care sunt pe programul operaţional”, spune comisarul.

Corina Creţu a subliniat lipsa proiectelor „mature” de infrastructură. „Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte. Târgu Mureş-Iaşi este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centală şi de Est”, a spus Corina Creţu.

Comisarul european s-a pronunţat din nou împotriva realizării autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi în parteneriat public- privat, soluţie cu care „Comisia nu este confortablă, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei”.

„La ora actuală mai avem sub analiză un singur proiect major, proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Deci aşteptăm Craiova – Piteşti, Tîrgu Mureş – Iaşi, podul de la Brăila. Autorităţile au dat deadline-uri care au fost depăşite cu mult”, a declarat Creţu, oferind drept exemplu proiectul de metrou Pipera – Berceni care trebuia depus în decembrie 2017 dar nu este depus proiectul nici acum.

Tăriceanu: Proiectele cu finanţare UE nu sunt ca vinul, îl pui în cămară şi devin mai bune cu timpul

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, luni, că proiectele cu finanţare europeană ”nu sunt ca vinul, îl pui în cămară şi devin mai bune cu timpul”, după ce comisarul european Corina Creţu a criticat lipsa proiectelor „mature” de infrastructură.

”Sunt convins este animată de foarte bune intenţii. Pe de altă parte, cred că ce spune are mai mult decât un sâmbure de adevăr pentru că şi Corina Creţu şi Comisia Europeană au fondurile care sunt alocate pentru acest exerciţiu financiar, dar într-adevăr proiectele trebuie să fie pregătite. Nu se pot da bani… <Vă dăm bani şi faceţi ce vrei cu ei>… Nu, ei se dau pe proiecte”, a declarat Călin Popescu Tăriceanu.

El a dat ca exemplu proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu, despre care se discută de foarte multă vreme încât ar fi trebuit să ajungă la maturitate.

”Dacă mi-ar spune altcineva, poate aş avea o rezervă, dar dacă o spune Corina Creţu, chiar nu am nicio rezervă. Sunt convins de sinceritate şi de buna ei intenţie. Proiectele acestea nu sunt ca vinul, îl pui în cămară şi devin mai bune cu timpul. Nu, trebuie să lucrezi la ele, să le împingi, să le elaborezi”, a adăugat liderul ALDE.

20 COMMENTS

  1. Aoleu, mai avea putin si ne zicea ca-l regreta pe Ciolos.

    Situatia cu proiectele cu finantare europeana e foarte clara de multa vreme, acum poate incepe si poporul PSD sa o inteleaga: e mai greu sa furi si din cauza asta nu se ingramadeste nimeni.

    Mult mai usor e sa vinzi panselute la suprapret.

    • Cretu pe aceeasi pagina cu Colin Powel…foarte nimerit. In rst aceleasi vaicareli #tagiste ca si Firea.

      • daca vrem sa intelegem mai bine cine si pe cine serveste, cum au ajuns unii unde au ajuns, sa ne amintim ca distinsa eurocomisara a fost pusa de Ion Iliescu pe lista largita a CFSN, cea cu 145 de nume, prin Decretul Lege nr 2 din 27 decembrie 1989 (daca imi amintesc bine) parca pe pozitia 138.
        “Largirea” asta avea rolul sa scada ponderea veritabililor anticomunisti din CFSN… pentru ca pe prima lista kagebistul Iliescu a facut-o la misto, cu numai 39 de nume printre care si citiva disidenti sau anticomunisti ca sa dea bine, sa prosteasca lumea – ceea ce a si reusit.

        Alte etape relevante in ceea ce priveste cariera si profilul moral al vajnicei europence ne dezvaluie fostul consilier prezidential Eugen Mihaescu:
        http://www.badpolitics.ro/ziaristi-online-evreii-americanii-si-curtezana-rosie-a-lui-ion-iliescu-corina-cretu-si-viermele-ei-vazuti-de-eugen-mihaescu-“intre-linii”/

        Deci, in contextul “mapei profesionale”, chestia cu Colin Powell nu pare a fi o exceptie; mai degraba miroase a misiune.
        Sa ne miram daca si asta va ajunge Presedintele Romaniei?

  2. Pai baietii cred ca daca au ~45% in spate (poate ~38% real) pot sta pe burta ca nu-i vede nimeni.
    Acum… la cate guverne s-au perindat pe la Palatul Victoriei de-a lungul timpului, cred ca e deja fortat sa mai cred ca lipsa atragerii fondurilor europene mai e o chestiune de prostie, indolenta sau incompetenta; in lipsa acestora cred ca e intentie. Un acord tacit, daca vreti.
    Asta, or au fost toti prosti, indolenti si incompetenti.
    PS: Ghise – candidat europarlamentare.

      • @AC, crezi ca poti convinge cetateanul sa voteze ce vrei tu daca nu ai argumente concrete? Personal,cred exact cum a fost si cu explicatiile privind modificarea Constitutiei cum vor parlamentul/parlamentarii incat au fost la vot cateva milioane! Orice om care citeste cateva file dintro carte cel putin odata pe saptamana si se documenteaza, se poate exprima corect in limba materna fara a purta in buzunar Constitutia, doar ca atunci cand ajung in functii, uita ce au citit sau ce au promis!

  3. Am auzit clipul publicitar privind emisiunea lui gadea, tot despre udrea si ploconatul sau! Ma gandeam ca va spune de unde are bani s-o intretina pe udrea in pana masii! Nu cumva si asta primeste bani negri pentru trafic de minore sau prostitutie ori droguri si carausul e soferii?!

  4. statul paralel a facut o noua victima (si aici ma refer la doamna Corina Cretu).
    binenteles ca doamna Corina Cretu spune cat se poate de clar ca Guvernele PSD, ALDE nu au depus nici un proiect pentru infrastructura.
    timp de 2 ani ne-am batut cu statul paralel si anumiti jurnalisti au reevaluat niste hoti in victimele sistemului.

  5. Cat curaj sa puneti amanta si amantul pe aceeasi pagina de articole! Aplauze!
    Trebuie cineva sa-i aminteasca felul cum a inceput totul.
    Iar baiatul ala cu e-mailurile infuda puscaria ca a scos adevarul la lumina… pai se poate asa ceva? , ntz, ntz!

  6. Ma ma tot uit la emisiunile in care vorbesti de infrastrucura si nu imi vine sa cred cat de ineficiente sunt toate abordarile.daca dupa atatia ani in care se vede de pe luna ca astia nu fac autostrazi cu bani europeni pentru ca nu se pot fura ,atunci lasa-te de meserie bree .Acum ca dna Cretu a facut urat , ar trebui sa puneti o presiune fantastica pe toti factorii responsabili , nu ar trebui lasati nici sa respire pana nu rezolva problema.dar tu ce faci ??? O tot dai ca e tristete mare la transporturi …Pe bune ma ?Nu e tristete baa e furaciune maxima !!!

  7. Da unde s-a ascuns preacondamnatul? A aruncat 45 milioane de euro pe un referendum inutil, proiecte de infrastructură niciunul de doi ani, toata ziua este in sălile de judecată sau fuge de jurnaliști împreună cu dorel de la justitie De mână cu neindependenta ce ar vrea sefa la dna, ce dracu or facut ăștia pentru România de doi ani de cand sug sângele poporului?

  8. Pai asta ziceam si eu: dupa ce ne carisesc d’alde Timmermans si d’alde Macivei&Co. vine si randul Corinei Cretu sa ne huiduiasca. Pt ca se poate.
    Sau ce, asta daca e de la PSD are voie si e “bine intentionata” da’ Macivei n-ar avea. Toate-s la fel de pleava.
    Ziceam si eu…

  9. Este clar ca nu se vrea accesarea fondurilor europene, odata ca in acest caz se poate fura ceva mai greu, nu exista specialisti, chiar daca toti se umfla in piept ca sunt posesori de nenumareate MBA-uri si nu in ultimul rand gastile matusalemice din ministere care n-au putut fi miscate nici cu deja celebrul DNA. Gastile sunt unele mafiote, transpartinice si de ce nu tradatoare.

    • Romanasii o tot dau cu furatul…altora,ca altceva ce pot sa gandeasca si ei… cand din cand in cand mai gandesc,dar realitatea arata ca sunt neintelegeri de priortati si trsee intre Evropa si guvernanti.Se pare ca Evropa nu vrea sa treaca si pe la Bucuresti Drumul european spre Grecia,iar Bucurestiul sa fie o rascruce intre occident,Grecia si Moldova respectiv Ucraina.De ai vrea Evropa autostrazi ca Pitesti-Craiova si Tg.Mures- Iasi. Bulgarii se pare ca nici ei nu sunt de acord cu Evropa incat sa dea bani pe o autostrada pe teren mai greu si drum lung intre Sofia si Vidin ca sa treaca podul la Calafat,ci deja au construit mai multi kilometri de autostrada catre Plevna,mai mult ca probabil preferand constructia de autostrada pana la Dunare,pe drum mai scurt si pe teren mai usor, iesind mai ieftin chiar si platind partea de contributie la un pod la Turnu Magurele ca sa se lege cu Bucurestiul,prin Alexandria si de acolo cu vestul sau cu estul.Se pare ca bulgarii nu vor sa ajunga tocmai pe la Tg.Mures ca sa ajunga spre est. Dar sa vrea Evropa autostrada prin Teleorman sa se mai dezvolte si judetul ala? Vai,da se poate sa treaca shuseaua “pe la Dragnea pe la poarta”? In conditiile acestea nici centura Capitalei nu se rezolva pentru ca nu se stie cum se va decide,pentru ca nici romanii si nici bulgarii nu au banii necesari sa faca cum vor ei si cum este reciproc avantajos,iar Evropa vrea altfel si nu se lasa.Asa ca de aceea se vorbeste de realizari de autostrazi in parteneriat public-privat,dar si acolo merge greu si se poate ca pe autostrazi sa se plateasca apoi de catre cei care le vor folosi, taxe vesnice.

  10. Mai sa fie…fondurile europene nu asigura finantare 100% a proiectelor. In medie, la fiecare 2 euro luati de la EU, statul Roman mai trebuie sa puna 1 euro, la 2 miliarde de la EU noi mai punem 1 miliard. Poate nu avem banii astia disponibili. Ne putem imprumuta o sa spuneti. Sigur, asa s-au dezvoltat mai toate tarile vestice…doar ca noi nu prea putem face asta, pentru ca EU ne impune un deficit de maxim 3%. Sigur, am putea renunta la efortul de a aduce salariile si pensiile la un nivel cat de cat de decent pentru a avea bani de investitii, fara a iesi din deficitul de 3%. Ok, doar ca practic cerem unui partid social-democrat, aflat la guvernare, sa-si inverseze ordinea prioritatilor. N-ar fi mai logic pentru cei care cred ca principala prioritate a Romaniei este infrastructura sa mearga la vot si sa voteaze un partid care are ca obiectiv principal investitiile in infrastructura? Daca opinia acestor oameni va fi majoritara vom avea un guvern care se va ocupa cu precadere de autostrazi. Ce simpla si frumoasa este democratia.
    Pana atunci, solutia gasita de actualul guvern a fost parteneriatul public-privat, care teoretic va permite realizarea unor proiecte de infrastructura mare fara o adancire a deficitului bugetar. N-am auzit pe nimeni sa vina cu o solutie mai buna.
    P.S. Asa cum am mai spus pe blogul D-lui Tudor, Corina Cretu n-are decat sa cante placa ipocrita a Comisiei. Daca argumentele oferite cu decenta de Guvern catre Comisie sunt privite de Corina Cretu ca un affront personal si tine musai sa-si cante public tatismele, atunci sa fie sanatoasa. Sa stea linistita, pentru ca din 2019 nu o va mai ‘insulta’ nimeni (sau poate gresesc eu…si in fapt, exact acesta este motivul de neliniste al D-nei Cretu).

  11. E clar ca cineva nu vrea sa facem autostrazi, este un interviu al lui Tudose unde zice lucrurilor pe nume ca nu se fac autostrazi cu bani europeni pentru ca politicienii nu au nimic de castigat, nu le iese spaga, mai clar de atat cat sa fie! Am vazut ca si Tariceanu este deacord cu doamna Cretu.

    Mi se pare incredibil cat de rau intentionati si lipsiti de viziune sunt politicienii nostri, prefera sa nu faca nimic si sa se aleaga praful de oportunitatile pe care le avem daca nu au ei de castigat. La fel au facut cu fabricile pe care le-au “privatizat” cu cine “trebuie”: Aro, Tractorul, etc. au distrus tot doar sa castige ei 2 lei.

    ALOOOO haideti sa le luam banii! Statul castiga, economia castiga, cetatenii castiga! Mentiona doamna de Grecia, eu am condus pe autostrazile si drumurilor lor, de la est la vest si de la nord la sud pana aproape in varful Peloponesului, nici intr-o suta de ani n-o sa avem infrastructura ca a lor, are Salonicul (mentiona Salonic-Atena, sa nu mai zic de Atena), oras sub jumatatea Bucurestiului o centura de ramai cu gura cascata si conexiuni pe autostrazi si drumuri express cu toata Grecia, Turcia si in curand (poate 1.5-2 ani) cu Bulgaria si toata Europa.

  12. O clasa politica si o administratie mediu competente deja ar fi avut “in pregatire” proiecte de infrastructura pt bugetul 2021-2027, dar na , daca spaga nu iese, de ce sa muncim pe un orizont mediu-lung de timp.

Leave a Reply to dansul valurilorCancel reply