Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

“Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a spus Gavrilescu citata de Agerpres.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în țară foarte multe mașini poluante.

“Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută”, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

14 COMMENTS

  1. Taxa pentru deficitul bugetar , nu pentru mediu. Nu mai au bani de pensii speciale si mita la pensionari si aparatul functionaresc.

  2. Taxa introdusa la cererea expresa a doamnei Firea dupa ce guvernul a scos-o ca sa mai bifeze o promisiune electorala !!! Vedeti,asta e noul mod de a face politica ! Castigi alegerile,bifezi promisiunea si dupa 6 luni o de-bifezi.te-ai scos pe toate fronturile,mai ales pe cel electoral,singurul care de fapt te interesa politicianule care esti tu politician pervers….Ne spune doamna Gavrilescu in stilul consacrat al politicienilor alunecosi,mereu dispusi sa-si prosteasca electoratul ca nu e o taxa este o metoda de a taxa…Cum,cum ? OK,nu e o taxa e doar o metoda de a-i taxa pe cei care polueaza.La vot o sa folosim si noi o “metoda prin care sa sanctionam guvernarea dezastroasa”….

  3. Daca eu am o masina Euro 3 cu care merg maxim 2.000 de km pe an, o sa platesc probabil triplu fata de unul care are o masina Euro 5 care merge 20.000 de km pe an si emite mult mai mult CO2 (de pana la 10 ori mai mult), nu mai vorbesc daca masina lui e diesel are emisii enorme de particule cancerigene si alte noxe. Emisiile sunt in primul rand functie de cat circuli, deci singura taxa ar fi una in pretul combustibilului, si care sa fie mult mai mare la motorina fata de benzina. Nu poluezi nimic daca nu circuli cu masina, poate sa fie si Euro 0.

  4. PSD politica de enervare sau de sinucidere ? In lipsa de ursi, vulpi si vipere(au intrat la hibernare)doamna Gratiela se da la teava de esapament.In grija fata de poluare a uitat ca se deplaseaza cu o masina puternica mare mancatoare de bani publici si combustibil nu cu o masina electrica sau personala. Daca se uita pe cerul Bucurestiului si al Romaniei o sa vada ca zboara avioane mai des decat circula transportul public. Daca se uita in jurul ei o sa vada ca toata administratia publica este un mare poluator (parcul auto de carat fundurile functionarilo publici si ministeriali este imens) Parcul de masini …utilaje al statului si prostia este marele poluator al Romaniei nu cateva rable ale oamenilor saraci.Daca domnul coteata vrea impozit pe oua, domnisoara usturoi impozit pe patrunjel,doamna firea impozit pe plimbare…….fiecare cum se trezeste din somn …de ce nu ar vrea si gratiela un impozit pe saracie. Sa propun si eu un impozit pe soba de teracota sau soba cu seitan pe motorina ca si ele polueaza (Doamne fereste sa ma ia in seama ca e in stare)

  5. Super perversi, mai intai au scos timbrul de mediu, asa au intins capcana, oamenii si-au cumparat masini vechi (dupa cum isi permit), iar acum pun taxe.

    In principiu sunt deacord cu scoaterea din orase a masinilor euro 2,3,4 mai ales cele diesel, polueaza infiorator, dar nu prin marlanii din astea, acum ce vor face oamenii aia care deja au cumparat masini, ca nu-s putini sunt sute de mii, banii sunt deja dati pe masinile alea si vor fi obligati ori sa plateasca taxele, ori sa vanda in pierdere masinile.

    Aiurea, si-au batut joc de oameni, inca o taxa pentru masini, inca o taxa pentru solidaritate, acciza in combustibil bani luati si cheltuiti pe tampenii. Eu sincer sunt satul de taxe si impozite luate tot de la aia care platesc deja, in loc sa incerce sa colecteze de la TOTI, tot fraierii cinstiti platesc mai mult.

  6. Nu pot înțelege cum poluează o maşină Euro 4. În GERMANIA este interzis să circuli în oraşele mari cu un autoturism care nu este cel puțin Euro 4. Nemernicii ăştia vor să puna taxe si pe Euro 4. Păi atunci să umble şi la legislația finanțelor şi să facă ceva în aşa fel încât şi omul de rând care are rate pentru locuință să-şi poată cumpăra şi un autoturism Euro 5 sau 6 cum vor ei. Este foarte uşor să pui biruri pe prostime, când tu primeşti totul de-a gata fără să faci nimic.

  7. cat mai rezista poporul asta doamen ininte sa se ridice si sa dea foc la casa de nebuni (casa de nebuni = intreaga clasa politica, nu fac discriminare bazata pe culoarea partiduclui)

  8. Doamna ministru Gavrilescu, vorbiti cu d-na Primar General sa rezolve cat de cat problema transportului in comun bucurestean, este catastrofal. De ce nu renuntati o zi la masina de serviciu si faceti un “experiment” venind la guvern, primarie sau parlament cu transportul in comun, asa veti simti beneficiile transportului in comun.
    Pe de alta parte vorbiti cu “samsarii” oficiali care comercializeaza automobile, s-o lase mai moale cu preturile piperate ale acestora. Mai trageti-i de maneca pe marii taietori de lemne ca si de acolo vin problemele cu poluarea si situatia dramatica in care se afla animalele padurii.
    Stelica, multumit ?

    • Cred ca nu sunteti informat corect. Daca va uitati in declaratiile de avere o sa vedeti ca acesti agitatori ministeriali si locali detin doar masini ecologice ,solare si electrice. Au curtea plina de drujbe,motocoase si motosape euro 6. Salariatii din subordine vin la treaba calare pe biciclete subventionate,trotinete electrice sau cei cu probleme la joc joc de glezne cu transportul municipal pe baza de abonament gratuit din fondul de mediu. In fata ministerelor parcarile pentru biciclete nu fac fata solicitarilor. Ma uit pe strada dimineata si am impresia ca m-am trezit in china. Romania si in special orasele mari au devenit un paradox. Populatia scade dar numarul de autovehiculele si case creste. Numarul de pensionari si de salariati scade cu procentul cresterii salariului minim si a pensiilor normale . Cu cat ai vechime in munca mai mare cu atat ai pensia mai mica. Baga astia ceva in pensii si salarii pana o sa ramana singuri pe lume sa se polueze ei intre ei. O fi bine,o fi rau?

      • Trebuie sa recunosc ca observatiile dvs. sunt cat se poate de pertinente. Traim in tara paradoxurilor. Ma gandesc ce se va intampla cand vor ramane doar ei ?

  9. Eu am o mașina diesel euro 3 și emite 146 CO2 ,iar Loganul nou nouț, benzina,are emisie de 178 CO2,deci despre ce vorbim.

Leave a Reply to gheorgicaCancel reply