Potrivit anchetatorilor tragediei din Apuseni, avionul prabusit in Apuseni la mansa caruia se afla Adrian Iovan avea un givraj pronuntat pe fuselaj dar si la motor, fapt care a ingreunat foarte mult manevrabilitatea avionului. Motoarele s-au oprit in zbor din cauza givrajului complet.
“Consideram ca este o eroare in managementul zborului”, au spus anchetatorii.

18 COMMENTS

  1. s-a rezolvat.mortu-i vinovat! îmi pare rău că nu am scris undeva concluzia aceasta la momentul producerii tragediei ca să pot spune acum că era previzibil,şi nu era nevoie să se aştepte zeci de luni şi să se cheltuiască bani şi timp ca să fie vinovaţi cei care nu se mai pot apăra şi pe care statul român i-a omorât în mare! cine este următorul pe listă? eu,tu,noi? ce bine şi cald e în casă mai ales că se aproprie iarna!

    http://www.opinia1.ro/trebuie-sa-renastem-de-la-arcul-de-triumf-nu-din-piata-universitatii/

  2. Genial românul nostru cînd e vorba de justificare!
    – Cum adică”pilotul Adrian Iovan a comunicat că are probleme de givraj, dar nu a comunicat starea de urgenţă.” nu cumva trebuia să iasă şinguri din ”ceaţă” şi să nu deranjeze ”boierii”din birouri?
    – Cum??? ”'”aeronava avea motoarele îngheţate”’? Dar funcţiona cu apă potabilă sau apă caldă şi a îngheţat apa că nu avea mijloc de încălzire???
    – Cum? ”centura de siguranţă nepurtată” e indicele principal sau la comun cu altele???
    Incredibil! Ce de profesionişti în funcţii!!!** mortu-i sau tabla avionului că a îngheţat au vina**!
    Mai bine aţi reviziona înregistrările din acele zile. Acolo e răspunsul corect!(cred eu)
    România! În ce hal ai ajuns!!!

    • Daca ai fi zburat in viata ta cu un avion pricepeai cate ceva. Asa ca mai bine te abtii de la orice comentariu. Si spre cunostinta ta aceasta ancheta chiar este facuta in mod profesionist si cu rezultatele absolut corecte. Si asta pentru ca spre deosebire de bugetari ca tine in alte domenii cum este si aviatia astfel de accidente se prelucreaza in toata lumea, inclusive la noi cu exceptia bugetarilor care le stiu pe toate oricum, si se prezinta concluziile anchetei pentru a se evita astfel de incidente pe viitor la toti utilizatorii de astfel de aeronave. Se numeste preventie si face parte din HSE. Trebuie sa isi ceara scuze cei din acea comisie ca nu tin cont de specialistul roman care mai nou nu se pricepe doar la fotbal si politica ci si la aeronave, si si-au permis sa publice cauzele reale ale producerii accidentului. Accidentul in sine si cautarea supravietuitorilor sunt doua etape total diferite iar acest raport prezinta cauzele accidentului nu cautarea la care nus e ajungea daca se respectau toate normele si nu se pilota pe principiul tipic romanesc “lasa ca merge si asa”. Eu sincer sa fiu prefer sa stiu la mansa un pilot care prin deciziile lui sa ma duca in siguranta pe pista unui aeroport in locul unuia care nu respecta absolut nicio norma dar e dibaci in prabusiri si sa ii injur pe salvatori. Ca elemente ajutatoare pentru unul ca tine care nu a zburat in viata lui cu avionul centura de siguranta este obligatorie doar la decolare si aterizare. In timpul zborului este recomandabil sa o tii cuplata dar nu obligatoriu. In schimb, in anumite situatii cu risc crescut pilotul este obligat sa anunte pasagerii sa lege centurile de siguranta si sa verifice. Astfel de avioane nu au stewardese daca nu stiai. Obligatoriu este sa anunte si pasagerii cand apare o situatie cu risc mare. Nu ti se pare ciudat ca singurul care a avut centura legata a scapat aproape nevatamat? Tot spre informarea ta ca unul care nu a vazut avioane decat in filme sau in poze pilotul este cel care decide continuarea sau nu a zborului, daca poate ateriza sau nu in conditii de siguranta, etc. Cei din “birouri”pe care I-ai gasit tu repede vinovati doar il informeaza asupra conditiilor de zbor dar nu il pot obliga sa faca absolut nicio manevra. Totul este la latitudinea comandantului aeronavei pe baza datelor primite de la sol si de la aparatele de bord. Asta nu a tinut cont nici de rugamintile copilotului dar de cele ale alora din birouri. Doar era marele Iovan! Asa ca scuze, doar mortul e de vina pentru situatia de aterizare fortata in care au ajuns. Si sa vezi surpriza, avionul chiar avea dispozitiv de localizare functional dar pilotul i-a pierdut antena printre pomi. .

      • Prietene, nu contest ceea ce si spus tu, ai explicat foarte bine. Doar ca nu inteleg de ce il faci pe cel de mai sus bugetar si acuzi astfel toti bugetarii. Pe langa asta, te-ai intrebat poate de ce a continuat iovan zborul? Oare ca era o misiune de urgenta pentru salvarea anunitor organe, care la randul lor sa salveze mai multe vieti, oare asta o fi raspunsul? Si faptul ca dispozitivul de localizare al avionului nu functiona asta nu le ia din vina celor de la sts sau de la serviciile de localizare, deoarece au fost apelati telefonic, iar daca nici asa nu pot stabili locatia unei persoane e grav.

  3. Gresiti domnule Tudor! Nu prezentati doar o mica parte a concluziilor. Prezentati va rog adevarul indifferent cat de crunt ar fi pentru cei ce defilau cu tricouri cu numele lui Iovan si il considerau un erou. Adrian iovan este principalul vinovat conform raportului final. Vinovat de la decolare pana la prabusire in toate deciziile pe care le-a luat. Pana si copilotul recunoaste asta dar dumneavoastra manipulate aruncand vina pe managementul zborului. De fapt asta inseamna pana la urma deciziile pilotului asa ca ar fi bine sa scrieti cu hume si prenume. Cand atrageam atentia la vremea respectivas a nu il mai laudati sis coate erou pe Iovan caci el este princiupalul vinovat eram facut in toate felurile pe aici. A.

  4. completez: ”de asta aţi cărat în grabă epava aeronavei încît au rămas multe piese în zonă”?

  5. Gresit domnule Tudor sau frica de a da si nume va face sa nu spuneti adevaratul vinovat? Toata acea tragedie are un singur vinovat si acela este cel pe care il scoteati erou atunci adica Adrian Iovan, numele inscriupotionat pe tricourile celor de la Antena 3 la vremea respectiva, nu managementul zborului. Sau explicati celor care citesc ca asta este tot opera pilotului adica a lui Adrian Iovan care a facut greseala dupa greseala de la decolare pana la prabusirea finala. Imi aduc aminte cate injuraturi am primit si la vremea respective cand scriam aici ca Iovan este principalul vinovat si ceream putina moderare in a-l declara erou. Acum pana si copilotul recunoaste corectitudinea investigatiei si a rezultatului.

      • Nu aveti pentru ce sa va cereti scuze domnule Tudor dar oricum va multumesc. Nu la dumneavoastra faceam referire si nici nu va acuzam de exagerari sau pentru sprijinul acordat pilotului Iovan in acele zile. Pana la urma trebuia protejata si familia lui asa ca este de inteles desi inca din start era clara vinovatia producerii accidentului. E adevarat ca Iovan a fost dibaci la aterizarea printer pomi dar era mai bine sa nu ajunga sa isi arate aceasta dibacie. Eu prefer un pilot care sa fie dibaci in a duce avionul la sol pe pista nu printre copaci.

    • Inainte de a arata cu degetul spre pilot ar trebui si comisia aia stralucita sa faca cunoscute toate convorbirile “turnului” cu pilotul care au precedat momentului accidentului. Se mai ridica o intrebare daca avionul a fost 100 % apt de zbor. Asa ca pana una alta ca intotdeauna mortul ramane vinovatul principal.

  6. Mai e puţin şi se împlinesc 26 de ani de la revoluţie, concluziile sînt grave :
    1.Oamenii bolnavi de politică şi de funcţii foarte bine plătite fără răspundere pentru riscuri, non-stop pe micile ecrane pentru a se plînge de neputinţe,
    2.Sistemul economic actual lasă impresia că este puțin mai mult decât spumă.
    3.Utilizarea de antidepresive in randul populatiei pentru a fi tot mai însingurată şi marginalizată din cauza limitării nivelului de trai destul de scăzut şi impunerea limitei maxime şi minime privind veniturile cetăţeanului de rînd.
    4.Moralitatea în declin ajungîndu-se la lipsa de auto-control și o dubioasă concepție de moralitate. Se va ajunge să ne punem întrebări : ce e bine sau rău şi ce e moral sau nu !
    Asta se întîmplă întrun stat sau ţară cînd incompetenţa e proiect de ţară şi nu mai există competență sau profesionalism! Toate ingredientele sunt implementate strict pentru degradare!(scuze dar e realitatea în care trăim)

    • Trebuie sa remarci totusi ca s-a intamplat si un lucru bun dupa 26 de ani de la revolutie. Ieri am fost anuntati in mod oficial ca inca mai exista partidul comunist la noi, continuatorul celui pe care il credeam disparut acum 26 de ani. Asta ca sa nu mai existe dubii sau tot felul de controverse. Chiar si-au cerut scuze foarte frumos fata de victimele lor scuze care nu vad ce rost aveau daca nu le apartineu. De regula se cer scuze si iertare pentru faptele comise de tine nu de altii.

    • Si totusi unde-i avionul ?
      Am glumit, sunt intrutotul de acord cu cele 4 puncte enuntate de dvs.
      Competenta si profesionalism inca mai exista in tara asta, numai ca sta la cutie.

  7. Iovan a greșit enorm atunci. Din păcate!
    Trebuia să ia decizia corectă și să revină în timp util la Sibiu. Nu a făcut-o și s-a bazat, după ce a luat decizia de a zbura pe VFR, pe experiența lui de pilot de Boeing. Eh, BN-ul nu e Boeing.
    A fost supradimensionat în relatări la rangul de erou. Erou era dacă se întorcea la timp. Chiar dacă nimeni nu l-ar mai fi gratulat așa. Totuși, dându-și, probabil, mult prea târziu seama de greșeala făcută, a încercat o aterizare cu minim de daune. În mare măsura i-a ieșit.
    Ce a urmat după aceea, în schimb, e cu totul altă poveste.

  8. mortul e de vina, dar criminalii aia in frunte cu tovarasii radu stroe, ramona manescu, victor ponta, marcel opris din cauza carora au murit oamenii din avion de frig pentru ca organele spagare si proaste ale statului au plecat dupa cules ciuperci in loc sa-i salveze, nu face nici unul puscarie pentru CRIMA

Leave a Reply to MihailCancel reply