Lipsa unei bune guvernari se simte si in lucrurile mici, nu doar in autostrazi neconstruite sau zero spitale noi.

De pilda, in lipsa de respect constanta fata de pasagerii Aeroportului Henri Coanda.

Am primit sute de mesaje si fotografii de la cititori in legatura cu ingehsuiala de nedescris in diferite ore ale zilei. O buluceala demna de autogara din Barlad…

Inghesuiala si inconfortul pasagerilor care platesc taxe acestei companii nationale din subordinea Ministerului Transporturilor sunt noul brand al unui aeroport candva civilizat.

Azi primesc din nou mesaje : sute de oameni asteapta controlul pasapoartelor dupa security check-in. Acum 3 zile, alt mesaj : la sosirea in aerogara dupa aterizare, scara rulanta nu functioneaza, iar la controlul pasapoartelor functioneaza 4 ghisee din 8, la coada fiind sute de persoane.

Lipsa de pricepere a organizarii banale a unul flux de pasageri cu ghisee si personal suplimentar tine de incapacitatea actualei conduceri a aeroportului. Fara nici o legatura cu domeniul, un pupil al (mai noului) vicepremierului Ciolacu a fost parasutat director general. Un tip pe nume Mandrescu, zero experienta in aviatie, 30 de ani ca virsta, preocupat doar de spagile si aranjamentele marilor granguri PSD Ciolacu si Badalau. Ministrul Transporturilor Cuc – alta figura legendara a neprofesionalismului si aranjamentelor necurate.

Filierei Ciolacu-Mandrescu-Badalau-Cuc i se adauga nepriceperea crasa a ministrului de interne Carmen Dan, o persoana mult mai nimerita pentru a fi director la scoala de fete. Numarul de ghisee si angajati ai Politiei de Frontiera ce controleaza pasapoartele trece prin acelasi proces ca in privinta permiselor auto din Pipera : intai scandal public, apoi constatare ca e proasta conducere si personal lipsa, apoi masuri cu chiu cu vai si revenirea la normal. La fel si cu Frontiera de la Otopeni.

Pe zi ce trece, prapastia dintre civilizatia occidentala si cea oriental-romaneasca se accentueaza. Spre frustrarea si chiar disperarea platitorilor de taxe.

De cateva ori pe saptamana, in ultimii ani am senzatia ca ma intorc in timp, la problemele banale din anii ‘ 90, pe care le consideram depasite demult.

Ei bine, iata ca incompetenta si coruptia politica te pot face sa te simti, uneori, mai tinar…

 

 

23 COMMENTS

  1. Ce usor e sa spui “autostrazile nu sunt o priooritate ci pensiile si salariile bugetarilor” Adica ale demnitarilor….Si pensiile speciale….Ce usor e sa spui “opriti trenurile dimineata si seara” …Pai sa le opreasca atunci toate orasele sa fie un haos total pe caile ferate.Ce usor e sa nu faci nimic nici in aeroporturi nici in gari,nicaieri si sa apari seara la TV sa tot dai vina pe altii….Ce s-ar face tara asta daca n-ar exista sectorul privat care sa sustina mai toata economia ? Iar Statul doar sa-si creasca salarii,sa-si dea pensii speciale si in mod sigur sa fure.Cum ar fi ? Catre asta ne indreptam.

  2. Daca citeste Dragnea ce ai scris aici despre protejatii lui se supara rau pe tine. Bine ca nu ai spus nimic urat de Firea, ca va anula contractele alea de taiat frunza la caini cu primariile de sector. Dar chiar si asa, sa spui ceva asa urat despre Doamna Carmen Dan? Rusinica!!!

  3. Si uite de-aia am plecat eu cu trenul la Viena..balamuc… Nu ati apus nimic de aiguranta aeronavelor….nu e prea des discutat si acest aspect….

  4. Dl Florin Blidaru ?! Ati ajuns la Viena sau ne scrieti de pe drum ? Din pacate Romania este sufocata si la sol si-n aer. La sol, lipsa autostrazilor, doar niste sosele ale mortii modernizate pe ici pe colo, pe calea ferata, te urci in tren si ajungi la destinatie pe teritoriul romanesc cam in 15 ore iar, in aer, suntem in aer cu transportul aviatic.
    Nimeni nu poate face minuni si totodata nimeni nu face nimic. Acum vara ar trebui sa se lucreze zi lumina pentru reabilitari de drumuri, alte santiere unde iarna nu se poate lucra etc. Apropo doamna Primar General trimiteti domnule niste baieti sa astupe gropile de la intersectiile Colentina cu Ziduri Mosi si Turmelor zac din iarna. Cate n-ar mai fi de facut, marunte insa folositoare.

  5. Dragnea era la tine in emisiune cand ne prezenta, ca un mare intelectual, pe plansa tot felul de cifre de unde are bani pentru proiecte. Dumneata Radu Tudor sustineai ca Romania are cea mai mare crestere economica si ne indreptam in directia buna.
    Nu intelegi ca nivelul de trai nu depinde de pib si crestere economica
    http://www.stiripesurse.ro/dezastru-total-pentru-romania-ultimul-raport-ins-arata-propor-iile_1206761.html
    suntem cea mai saraca tara din ue cu cele mai proaste conditii de viata si cele mai proaste servicii.
    dragnea tocmai da vina la alt televiziune pe soros.
    ati distrus la televiziune imaginea tehnocratilor, niste oameni competenti , educati si morali , sa faceti loc mizeriei de pesede. nu te mai plange radu tudor ,e consecinta a ce ati semanat.

    • Bulache, Eurostat spune ca Romania are cea mai mare crestere economica. Asa ca striga tu jos bruxelles. am distrus noi imaginea tehnocratilor care au guvernat senzational dar nu vedem noi? hai ca esti un om bolnav

      • Nu intelegi matale ce e aia calitatea vietii. Adica calitatea serviciilor oferite de administratiile locale si centrale. Mor oamenii pe capete, abandonul scolar e maxim in ue si matale declari ca suntem pe drumul cel bun. Pricepi ca un cocalar mediocru ca marirea de salarii si pensii aduce bunastarea oamenilor. Ai nivelul de intelegere a unui giurgiuvean – teleormanean.

      • Cam ce ar fi trebuit sa faca tehncocratii in 1 an (cu sustinerea mai mult de forma a Parlamentului, ca in afara de votul de investitura numa bete in roate le-a pus) ca sa fii tu multumit?

        Au deblocat niste lucrari de autostrada ce erau blocate de vreun an de birocratia PSDista.
        Va tot vaitati de politizare pan’ la femeia de serviciu. Cand au zis, hai sa facem concurs pentru directorii de scoli a sarit Androneasca de cur in sus.
        Au dat o ordonanta sa “liberalizeze” posturile de directori de spitale. A blocat PSDul tot si dupa alegeri Parlamentul a modificat-o pana n-a mai ramas nimic de ea. Apropo, Olguta era tare in clanta si ne mai si mintea pe fata despre finantarea celor 3 spitale noi. Se mai aude ceva de ele? Sau tot Soros nu-i lasa?

  6. Bine punctat d-le Radu Tudor:

    ”Filierei Ciolacu-Mandrescu-Badalau-Cuc i se adauga nepriceperea crasa a ministrului de interne Carmen Dan, o persoana mult mai nimerita pentru a fi director la scoala de fete.”

    In ciuda tuturor greutatilor, va doresc sa aveti parte de o vara frumoasa si binecuvintata! Si imi aduc aminte de filmul documentar realizat de Vartan Arachelian in 1990, ”Cuvintul care zideste”…

    Si dvs. aduceti in casele oamenilor in fiecare zi cuvintul care zideste, va multumim si va iubim!

  7. “…nepriceperea crasa a ministrului de interne Carmen Dan, o persoana mult mai nimerita pentru a fi director la scoala de fete”
    da scoala de fete sau chiar fetele insele cu ce-au gresit sa fie pedepsite cu asa o capacitate precum Blonda de Teleorman? Daca insa va ginditi la fetele de la Tirgsor, da, aveti dreptate, acolo ar fi nimerita…

  8. De ce o buluceala demna de autogara din Barlad si nu o zapaceala demna de autogara din Constanta?! Crezi ca sunt mai breji aia de unde esti tu sau doar un dispret nejustificat pt Barlad?!
    De ce ar fi demna buluceala pt Barlad?! Acolo n-ai tu cititori sau ce?!:)
    Personal, prefer buluceala la aeroport (in multe aeroporturi de afara cu fitze e buluceala chiar mai degradanta decat cea de la OTP) pt ca asta inseamna ca romanii s-au desteptat. Cum ziceam, prefer zapaceala de la aeroport, vara, zapacelii de la o terasa “de fitze” din Mamaia unde cola cu scuipat sau friptura cu urme de omleta zace un ulei langa telefonul ce suna cu manele, unde divele beau bere si ragaie si “baetzii” se uita urat daca te holbezi pa burtoaca lor. Sa fie zapaceala la aeroport, deci!!:)

  9. Bârladul are vreo trei autogări. Toate arată destul de bine, nu e aglomerație iar oamenii sunt civilizați. În plus, orașul e mai curat decât multe altele din Ardial-ul din clișee. Eu nu sunt din Bârlad, dar am fost de multe ori în acest oraș care a dat multe personalități culturii și istoriei României. Sunt și zonele de blocuri comuniste (doar cele din sudul localității) în care nu mi-ar plăcea să locuiesc, dar nu din cauza oamenilor ci a felului în care arată acele clădiri. Dar, cel puțin, dacă bei un suc la terasele din centru nu cad balcoanele pe tine, așa cum am văzut în „centrul vechi” al unui mare port european, dintr-o zonă care ni l-a dat pe marele și destoinicul conducător râgâitor-sughițător din perioada 2004-2014.

  10. Aeroportul Otopeni are un trafic mult peste capacitatea lui.

    Deserveste aproape 10 mil de persoane.

    Ar trebui demarata dezvoltarea rapida a aeroporturilor Iasi si Craiova plus construirea aeroportului din Brasov.

    Ultima masura ar dauna mult aeroportului otopeni. Probabil de aceea nu exista vointa pentru constuirea lui. La fel si cu autostrada Bucuresti-Brasov, desi este cea mai circulata ruta din Romania.

    Intrebati-va cum arata cea mai circulata ruta din Germania, Franta, Olanda, Spania, Italia, Polonia, Ungaria, Austria, Cehia…..Bulgaria.

  11. Asta e consecinta angajarilor pe baza sistemului PCR – pile, cunostinte, relatii. In toata societatea romaneasca e prezent acest dezastru al resurselor umane, chiar si in mediul privat. De ce sa-si faca angajatii treaba bine daca stiu ca nu li se intampla nimic, avand protectie politica, administrativa sau familiala? Nu mai vorbesc de “veniturile proprii”, fenom care se extinde de la an la an. E valabil de la portar la ministru.

  12. Pacat,
    Pacat ca nimeni nu face nimic sa avem macar in aeroport toaletele curate. Vine strainul in Romania, ajunge in aeroportul H.C. si poate are nevoie la toaleta. Surpriza totala: mizerie de nedescris, hartii pe jos, urina, miros de nesuportat, si nici-o lucratoare cu spor de rusine pe acolo, ce mai, iti vine sa pleci cu primul avion in alta parte. Nu exista un administrator care trebuie barbierit deoarece nu controleaza activitatea subalternilor in aceasta afacere? Cine isi bate joc de noi si de tara noastra? RUSINE sa va fie!

Leave a Reply to Radu TudorCancel reply