Strig in pustiu de ani de zile pentru infrastructura moderna in Romania. Spanzuram miliarde pe stadioane in orase fara echipe de fotbal, pavele la tara si alte traznai sulfuroase. Infrastructura Romaniei, rusinea Europei !


Celebrul tren Orient Express a avut probleme cu locomotiva şi întârziere mare în timpul traversării ţării noastre, în drumul său de la Paris la Istanbul.

Restictiile de viteză, defecţiunile apărute la locomotiva CFR, dar şi lucrările care nu se mai termină sau nu se fac deloc, au lungit mult parcursul acestui tren, care a ajuns în Bucureşti cu două oare şi jumătate mai târziu decât arăta graficul.

Trenul a pornit pe 24 august din Paris. Cei mai mulţi turişti sunt britanici şi americani, iar călătoria este pentru cei care vor să vadă cum se călătoarea în mare stil acum un secol, în Epoca de Aur a trenurilor.

În România, trenul opreşte în staţiunea Sinaia, unde sunt vizitate Castelul Peleş şi Mănăstirea Sinaia, scrie Mediafax.

Orient Express a pornit în prima sa călătorie în octombrie 1883. Tras de o locomotivă cu aburi, trenul a plecat de la Paris, a traversat Alpii, a trecut prin Budapesta şi Bucureşti şi s-a oprit la Constantinopol.

Orient Express a purtat de-a lungul timpului tot felul de personaje, de la celebrităţi, la indivizi consideraţi dubioşi. Anii ’20 au fost perioada în care Orient Express s-a bucurat de maximă popularitate. Pornind de la poveştile care înconjurau acest tren şi pe călătorii lui, în acea perioadă celebra autoare Agatha Christie a scris romanul de success „Crima din Orient Express”, care, ulterior, a fost ecranizat.

5 COMMENTS

  1. “Crima din Orient Express” e istorie, mult mai palpitanta este traversarea Romaniei iar, intarzierea nu se pune, pe considerentul ca trenul, acum, este unul de placere.
    Incerc sa nu ma mai enervez, o iau ca un fapt, ca nu vom avea stadioane modernizate, o linie directa de metrou cu aeroportul Henri Coanda, la ora campionatului european de fotbal sau o autostrada care sa lege Bucurestiul de Budapesta si restul Europei iar, in transpotul feroviar suntem la nivelul anilor ’30, ori mai jos.

  2. Ha,ha,ha! Mai trebuie si asa ceva! Nooooooo! De ce ceri asa de mult de la perindatii in politica(de la absolut toti perindatii in politica)?

  3. Domnu’ Tudor, străinii nu mai trebuie aserviți și îmbogățiți. E păcat de noi, în primul rând. Orietnul Expres e un moft nesimțit.
    Da, e de groază cu stadioane și infrastructură inutilă, complet de acord… dar căile ferate nu-și mai au rostul ca pe vremuri.

  4. Este o situatie rusinoasa pt noi, ca tara, insa asta este realitatea transporturilor ferate de la noi. Si se pare ca nu se jeneaza nimeni dintre cei care ar trebui. Niciunul dintre ministrii celebri ai transporturilor nu au facut ceva ca aceasta companie uriasa candva, sa se mentina si sa se imbunatateasca. Basescu, am vazut o ancheta la TV acum cativa ani -cred ca la Antena 3, a vandut 60.000 vagoane de la CFR!! A vandut transporturile pe uscat cat si cele maritime!! Si este bine mersi.Guiță in continuare! Degradarea cea mai mare a inceput de la Berceanu, care dorea CFR pe butuci, ca sa o vanda ieftin unei companii austro-ungare, la care avea actiuni. Acum el prosperă cu afaceri mari prin Oltenia. Boagiu, se fataie pe la Bruxelles. Necolaiciuc a fost achitat… DNA nu a auzit de acestia?? Macar Mitrea a facut puscarie.Trenurile mai au o problema: nu pot circula din cauza bălăriilor de pe calea ferata care sant cat trenul. In gara Baneasa, trenul inainteaza cu greu prin hățiș, desiș, zici ca este in junglă. Acum cativa ani a fost un scandal, repede ingropat, cu ginerele lui V. Blaga care beneficiase de un contract enorm cu CFR, cca 250 mil.euro…ca sa taie balariile de pe calea ferata!? Inimaginabil! Am sperat ca Ponta va pune pe roate aceasta companie, ca va dormi la usa lor si va face un control drastic. Dar s-a limitat numai sa numeasca un manager, pe actualul sot/concubin al Alinei Gorghiu -imi scapa numele momentan, care era pus pe fapte mari, insa si-a dat demisia la scurt timp. Intr-un interviu la TVR1, la acea vreme, a dezvaluit, șocat realmente, mafia de la conducerea CFR, cum se trucheaza licitatiile, contractele fictive, cum se fura bani, cum a primit amenintari cu moartea pt ca initiase un control. A preferat sa plece, dupa ce l-a informat pe Ponta. Nimeni, de atunci si pana in prezent, nu a deranjat varful conducerii CFR. Muncitorii sant nemultumiti, au incercat sa faca greve, dar sant inabusite, le este teama, sant amenintati de sefi ca vor fi concediati. O companie cu un numar totusi urias de calatori, cu bilete deloc ieftine, sa fie intr- situatie jalnica?? Garile sant imputite, trenurile focare de infectie, nespalate cu anii, balariile te cotropesc, desi avem atatia someri, CFR nu gaseste pe nimeni sa isi faca curatenie in ograda? Curatenia costa sute de milioane de euro? Sau, cat costa sa zugravesti o gara? Sau sa speli un tren! Gara din Sinaia, e vai de mama ei! Orient Express poposeste de ani de zile in aceasta gara si nimeni nu se jeneaza de gara! Si mai urci cu greu si niste scari de piatra sparte, daca ai curaj si nu-ti vine sa ramai in tren si vrei sa ajungi in centrul statiunii! Ca sa nu stai in gara, sa iei vreun microb…Ăsta e turismul romanesc, care a avut o data un buget urias de 4 miliarde si o ministră Udrea? La Craiova, s-a construit un tren, o rama electrica: SOFTRONIC, produs de o companie tanara, SOFTRANS, la Electroputere. Au vrut sa il dea gratis CFR-ului, dar aceia nu l-au primit! Au preferat sa cumpere vagoane la mana a 2 a ca sa ia comisioane si sa fure bani. Sotronic-ul circula pe ruta Craiova – Brasov, dar i se pun bete in roate, este boicotat, in sensul ca la Videle trenul sta si asteapta urmatorul tren Softronic, se unesc si continua drumul spre Bucuresti, pt ca altfel nu i se permite de catre CFR accesul in Gara de Nord. Un bilet cu Softtrans pe ruta Craiova-Bucuresti a costat pana acum cateva luni 30 lei, iar in prezent este de 45 lei, iar la CFR costa 60 lei. Nimeni nu incurajeaza productia romaneasca de vagoane, productia de nimic in general. Decat deschiderea de mall-uri. Poate, pana la urma, cineva isi aminteste de CFR si face un supercontrol (asa cum face si cfr cu calatorii). Bani au fost intotdeauna, insa ce ii lipseste companiei sant oamenii cinstiti la conducere, adevarati cfr-isti cu experienta, nu tineri, care nu cunosc mare lucru sau numiri politice. Compania nu trebuie sa fie privatizata, trebuie numai sa fie condusa de persoane cinstite. Iar statul trebuie sa fie mai ferm cu proprietatea sa!

Leave a Reply to TewdrCancel reply