6. nu 60, nu 600. 6 km, asta e nivelul nostru. 6 km undeva aiurea, fara capetele autostrazii pornite, in stilul tipic indolent si incompetent al CNAIR…

Autostrada Comarnic – Brasov este cu un pas mai aproape de realizare, incepand de miercuri. E drept ca este un pas foarte mic si foarte greu facut – a fost desemnat castigatorul licitatiei pentru sectorul Rasnov – Cristian, de 6,5 kilometri, dupa aproape doi ani de la lansare.

“Pe data de 31 mai, CNAIR SA a finalizat procedura de achizitie publica si a comunicat rezultatul analizarii ofertelor pentru proiectarea si executia sectorului de autostrada Rasnov – Cristian (km 162+300 – km 168+600) si a drumului de legatura cu profil de autostrada care asigura descarcarea traficului rutier spre municipiul Brasov”, anunta un comunicat al CNAIR, remis joi Ziare.com.

In comunicat se mai arata ca sectorul respectiv face parte din lotul 2, respectiv tronsonul Comarnic – Brasov, al autostrazii Bucuresti – Brasov, care va avea 168 de kilometri.

“Procedura de achizitie publica a fost castigata de Asocierea S.C Alpenside S.R.L. – S.C. Specialist Consulting S.R.L. In prezent, se asteapta expirarea termenului legal de 10 zile pentru transmiterea unor eventuale notificari/contestatii, privind rezultatul procedurii de atribuire”, mai transmite CNAIR.

Ceea ce nu transmite insa compania nationala de infrastructura rutiera este ca pretul este de 118 milioane de lei, fara TVA (ceea ce inseamna peste 30 de milioane de euro cu tot cu TVA), dar si ca procedura de licitatie a fost demarata in iulie 2015.

Potrivit Biz Brasov, oferta Asocierii S.C Alpenside S.R.L. – S.C. Specialist Consulting S.R.L. a fost declarata castigatoare pe 25 noiembrie 2016.

Lucrarile pe tronsonul Rasnov – Cristian erau estimate initial la 150 de milioane de lei, fara TVA.

Portiunea Comarnic – Brasov va avea o lungime de 53 de kilometri, pornind din dreptul podului dinspre Breaza si incheindu-se la Cristian, de unde soferii vor putea sa coboare pe drumul de legatura spre Brasov, oras aflat la cativa kilometri distanta.

In ce priveste termenul de finalizare, este greu de crezut ca acesta va fi in anul 2017

14 COMMENTS

      • Cu certitudine dvs. faceti parte dintr-o alta Romanie. Inca in Romania sunt multe capete luminate, foarte capabile, insa acestea sunt conduse de incapabili si o simtim de foarte multi ani incoace. Daca nu stiati Romania e un tot unitar, asa ca toti suntem Romania.

    • Suntem prea ocupati muncind la anti-coruptie ce sa ne mai ocupam si de autostrazi.
      Mai ales ca cine construieste risca sa ajunga la puscarie ba ca licitatia nu-i buna ba abuz in serviciu asa ca mai bine nu facem nimic. E mai safe.

  1. Ma doare capul cand vad in ce ritm se misca lucrurile in tara asta.Poate peste vreo 100 de ani vom avea si noi o autostrada care sa strabata Romania de la un capat la celalalt.Nu inteleg cum se fac licitatiile astea, doar pe cate o portiune minuscula.Tot construim cate o bucatica care incepe de nicaieri si se termina nicaieri.Halal specialisti mai avem.

  2. Daca ar vrea cineva sa se aplece asupra clauzelor contractuale neindeplinite…statul roman ar incasa milioane !
    Dar e si o neglijenta a autoritatilor…
    Se zice ca sunt doua cladiri in constructie, in zona pasajului Basarab.Una care se chinuie de ani, si nu progreseaza…iar alta, langa ea, care e construita de chinezi, aproape gata.
    Daca e adevarat…e jenant …

  3. Lasa domnule, ca in tara in care nu se intampla nimic bun de fel, ne multumim si cu pasi mici, pas cu pas, pe modelul meditatoruluui universal Joianis.
    Dar, sa-i nu-i slabiti din ochi pe politicieni si de ficare data cand ii prindeti sa le dati la fikati pe tema.

  4. Castigatorii sunt firme mari de rasunet, n-am ce spune. Sa se apuce odata de treaba, buni si aia 6 km in zona de ses, sa-i vedem si pe astia terminati. Daca mai apare si o contestatie suntem oameni facuti.

  5. Se domonstreaza inca odata daca mai era nevoie ca Legea Achizitiilor Publice este un balast in calea dezvoltarii tarii. Birocratia omoara Romania.

  6. eu va propun o alta explicatie, desigur complementara cu prostia si dezinteresul etc tipice unei structuri birocratice de stat, pentru care proiecte relativ simple dureaza de 2-3-4 ori mai mult decit normal, pentru care treaba merge asa de greu: guvernul/primariile NU AU BANI si atunci segmenteaza totul, temporizeaza totul.

    La orice proiect trebuie sa asiguri atit finantarea cit si continuitatea ei. Cind stii ca nu ai banii pentru tot proiectul, il imparti pe bucati coform sumelor estimat a fi disponibile ca sa nu fie evident ca din cauza ta, guvern sau primarie, sta treaba pe loc. Dupa aia, asiguri finantarea cu intreruperi, deci constructorii cind le dai bani lucreaza cind nu le dai, stau.

    De ce nu are guvernu bani? Pentru ca trebuie sa nu aplice legislatia complet (amenzi, controale, etc) ca se supara fie poporu, fie partenerul strategic sau clientela de partid. Nu poate sa mareasca taxe prea mult, ca se supara poporu. Nu poate sa mareasca sumele destinate investitiilor (taiate constant de vreo 3-4 ani incoace) ca nu mai are de unde sa dea pomeni sociale si se supara poporu votant. Nu poate sa limiteze costurile proiectelor, ca se supara clientela de partid sau partenerii externi care trebuie si ei unsi la tescherea. Si, nu pe ultimul loc pe lista, guvernu ia bani din unele bugete sectoriale ca sa acopere falimentul cronic al asigurarilor sociale (sanatate, pensii, etc)

    OK, de ce nu se face dezvoltarea in concesiune? Pai noi de unde mai furam?,
    OK, de ce nu se iau credite bancare? Pai bancile sunt stricte, noi de unde mai furam?
    OK, de ce nu se face cu fonduri europene? Afara de problema “noi de unde mai furam” e si problema ca pentru aia e important altceva decit ce ar fi necesar Romaniei…
    TOATE guvernele au facut la fel, fara deosebire.

    Crede cineva ca se va schimba sistemul asta timpit si corupt prea curind? Eu nu, pentru ca Republica Socialista e mult prea puternica la Romaniaca.
    Deci, inainte de urmatoarele alegeri se va sarbatori cu mare fast si multe panglici inaugurarea unui alt km de autostrada… ca de atita am avut bani, ba, de restul v-am marit pensii si salarii, v-am angajat la stat, am finantat securistii, armata, am facut achizitii de soft si hard, am pus panselute, am dat pensii de 4000 de euro,pe luna la judecatori, parlamentari, securisti, etc…. mergeti cu trenu – a, pardon, nici CFR nu mai avem… e, ghinion!

  7. Comisia europeana someaza guvernul sa se ocupe de autostrada sibiu -pitesti,poate la presiunea renault si ford, dar chiar si asa : cine vrea binele romaniei ,guvernul , sau ue , domnule radu tudor ?
    Tariceanu cu psd ul ne spun cum forte oculte straine doeesc raul romaniei. Dumneata ii crezi si le oferi spatii largi de expunere in emisiuni si pe blog.
    Pai tocmai ei vor raul romaniei, dar nu atrageti atentia ca dragnea cu psdul si tariceanu sunt cencerul romaniei.
    Daca esti barbat i-ai arata cu degetul pe astia doi.

  8. Chioru spunea”România nu are nevoie de autostrazi”,avea dreptate.Dupa ce a vandut flota,isi permitea sa mearga cu helicopteru.Atentie deci si la noi la vot precum padurea(nu pot taia ei cat plantam noi)nu pot ei fura la vot cat votam noi…eu sper la un TGV nu suport masina.

  9. Dl.Tudor te invit la mine acasa sa vezi unde ne ducem la toaleta, sau de unde luam apa,cu toate ca,Conductele de Apa si gaze trec prin fata curti tututor din Com.Soimari-Jud.Prahova. Sint de 7 Ani de zile in pamint cele de apa potabila iar cele de gaze de 3 ani.Apa luam dintr-un put de 10 m adincime situat in curtea Manastiri Ianculesti din aceasi localitate.Acest put deserveste cca 100 de gospodarii din jurul manastiri si nu numai.Referitor la autostrazile mult trambitate,no comment.Cu respect un spectator al vieti cotidiene !

Leave a Reply to JOS JONANIS! PCR->FSN->PDL->noul PDLCancel reply