Jeremy Clarkson, prezentatorul suspendat al show-ului BBC “Top Gear”, a creat din nou controverse după publicarea unui articol în care spune despre şoferii de automobile Dacia că “n-au văzut asfalt în viaţa lor” şi critică taximetriştii londonezi ale căror maşini “miros a bolnav”.

Jeremy Clarkson, suspendat săptămâna trecută de la cârma emisiunii “Top Gear”, după ce a fost acuzat că ar fi lovit cu pumnul un membru al echipei de producţie, vorbeşte într-un articol publicat în numărul pentru luna martie al revistei Top Gear despre călătoriile cu autobuzul, nordul Angliei şi taximetriştii londonezi ale căror maşini “miros a bolnav”, informează theguardian.com.

“Să analizăm ce alternative avem la a călători cu propria maşină. Avem trenul, care este excesiv de scump. În prezent costă mai mult să mergi cu trenul până la Leeds (oraş aflat la 313 kilometri nord-vest de Londra, n.r.) decât te costă să rămâi unde eşti şi să cumperi o casă. Apoi avem autocarul care este plin de boli şi beţivi care vor să te înjunghie în inimă. Putem să sărim peste bicicletă, evident, ceea ce ne lasă o singură altă opţiune: să punem pe altcineva să conducă maşina în locul nostru”, a scris Clarkson în articolul din revista britanică Top Gear.

“În Londra, sunt două tipuri de şoferi. Ai un tip care tocmai a ajuns aici dintr-o ţară despre care nu ai auzit, a cărui maşină miroase vag a ulei de lavandă şi om bolnav, care habar n-are unde merge şi nu are cum să ajungă acolo pentru că nu pune niciodată benzină de mai mult de două lire în rezervor. Apoi ai un şofer îmbrăcat la costum, conducând un Mercedes S-Class elegant care chiar ştie unde merge şi este foarte politicos, dar care te taxează cu 7.500 de lire pe milă”, a mai scris vedeta britanică.

Jeremy Clarkson a criticat şi nordul Angliei, spunând despre şoferi că trebuie să se lupte pentru un loc de muncă cu “o jumătate de milion de Dacii înregistrate în străinătate, care sunt conduse de oameni care n-au mai văzut asfalt în viaţa lor şi care cred că limita de viteză este viteza maximă a maşinii lor. Care este de vreo 70 de kilometri pe oră (42 de mile pe oră în orginal, n.r.)”.

Cel mai probabil, Clarkson a scris articolul înainte de incidentul din Hawes, North Yorkshire, în urma căruia a fost suspendat de BBC, pentru că ar fi lovit un membru al echipei de producţie a emisiunii “Top Gear”, comentează The Guardian.

Radiodifuzorul public britanic (BBC) a demarat o anchetă în legătură cu acest incident, care este condusă de directorul BBC Scotland, Ken MacQuarrie. Jeremy Clarkson şi producătorul Oisin Tymon ar trebui să prezinte fiecare versiunea proprie despre incident în zilele următoare.

 

15 COMMENTS

  1. nu stiu de ce dupa ce sunt primiti asa cum trebuie scot tot felul de perle despre cei pe unde trec .Sunt sigura ca suspendarea facuta cu surle si trambite este bine meritata .Cred ca totusi are o neregula mentala ,daca dupa ce s-a extaziat de drumul de pe Transfagarasan ,iese si da cu bata in balta .Pacat uite cine ne da lectii de democratie . Te astepti ca dupa cateva sute de ani de ,,alta lume” ,oameni la care ne uitam ca la ceva deosebit ,sa constatam ca de fapt nu prea avem ce sa asteptam de la ei .Rusine pentru lipsa de omenie .

    • JK s-a extaziat pentru peisajul oferit de Transfagarasan, nu de calitatea soselei.
      Daca analizezi corect spusele lui ii vei da dreptate: noi chiar nu am vazut cum arata asfaltul, iar Dacia se vinde in afara, doar pentru ca e foarte ieftina, iar cei care o cumpara stiu cat de greu se cistiga fiecare euro/pound.

      • probabil ca nu esti sofer. dacia ( care dacie de fapt ? aia din anii 70 sau asta de acum?) inseamna afara noile tipuri de la logan la duster si sandero. spre deosebire de indivizi ca tine pentru care masina probabil ca inseamna un ferrari in mijlocul bucurestiului , majoritatea ( intra si tu pe you tube) considera aceste dacii drept masini foarte bune care fac cu brio fata mult mai celebrelor concurente.

  2. Hi Jeremy, don’t worry, we know that everything you do, noise and empty words are ONLY for money! Is nothing! England and Aston Martin are enough for you, keep its!

  3. Daciile au invadat Anglia,”cam nasol”.Ba se vand la preturi maricele si pe “Gumtree”.La cat costa transportul pe acolo,isi aduc “vizitatorii”masinile de acasa.Pai la chiriile enorme ale caselor,se compenseaza si ei cumva.

  4. Ce poți aștepta de la produsul asimetric a două milenii de consangvinitate? Pentru ei toți ceilalți sunt băștinași. Când aici se purta togă și se vorbea latina, în Britania încă se purta coadă și se exersa graiul articulat.

  5. Sunt necesare cateva observatii; acestea vin din partea unei persoane care chiar se uita la Top Gear.

    1) “whose car smells faintly of lavender oil and sick”. Cuvantul “sick” inseamna in acest context “voma”.
    2) Clarkson also criticised the north, saying drivers have to jockey for position “with half a million overseas-registered Dacias which are being driven by people who’ve never experienced tarmac before and think that the speed limit is the top speed of their car. Which is about 42.”

    Eu ofer o alta abordare in traducere. Overseas-registered Dacias inseamna pana la urma Dacii inmatriculate in afara. Nu cumva si romanii au o parere subiectiva referitoare la masinile (de obicei BMW) aduse din Bulgaria si la proprietarii/soferii acestora?!

    Se refera in special la Nord. Aici daca nu esti familiarizat cu “pop-culture” englezesc s-ar putea sa nu cunosti glumele si mistourile referitoare la nord, acea parte saraca, muncitoare, distrusa de Thatcher (ar spune Laburistii, iar Clarkson este conservator, chiar apropiat premierului David Cameron); inlocuieste glumele cu olteni sau mistourile cu moldoveni si e acelasi lucru.

    Referitor la suspendare: BBC-ul a pierdut 4 milioane de privitori nationali, iar Top Gear este cea mai urmarita emisiune TV (350 milioane international) si cea mai profitabila afacere a corporatiei. Deja au inceput sa-si ceara scuze sefii.

    Observatie personala, subiectiva: Anumiti romani sunt obsedati de ceea ce ceea ce eu i-as spune: dorinta de confirmare. Daca Top Gear lauda Transfagarasanul, deodata sunt niste zei. Cand critica nu stiu ce, ne bosumflam si le spunem ca sunt betivi. Englezul si britanicul nu vor putea fi niciodata jigniti (facandu-se referire la nationalitate) deoarece incepand cu anii 70 (si chiar inainte), odata cu aparitia Monthy Python, ei si-au batut joc atat de mult de ei insisi, incat nu prea mai e nimic de zis. Ar trebui sa vedeti comentariile lui Clarkson, spre exemplu, despre propria tara (ex: insula insignifianta in ocean, incapabili sa mai construim ceva, „facut in M. Britanie, ceea e sinonim cu <>”. Daca un roman ar zice asta, ar fi trecut la “tradatori de tara”, denigratori, ori parerile de mai sus (ale unui englez, despre M.B.) sunt considerate pareri corecte, dusul rece. Tarile puternice nu dau doi lei pe pastrarea unor false impresii si pe ceea ce cred unii si altii despre ele. Si popoarele puternice nu cred ca accepta sa se bata singuri pe umar.

    Imi pare rau pentru comentariul lung si extrapolarea subiectului. Va las cu Stephen Fry, vorbind despre comedia britanica (englezasca): https://www.youtube.com/watch?v=8k2AbqTBxao

  6. Aspus ca in UK, soferii romani de Dacii nu au vazut asfalt,este corecta in mare parte deoarece soferi de pe coclauri au plecat in UK,sau chiar in UK au luat permise.

Leave a Reply to proletcultistCancel reply