trafic_gara_de_nord

A devenit un obicei foarte pacatos ca strazile, bulevardele si parcarile din Bucuresti sa fie ocupate periodic prin tot felul de activitati de divertisment. In capitala Romaniei se circula foarte greu, mai ales in orele de trafic ridicat. Locurile de parcare lipsesc aproape cu desavarsire. Specialistii in infrastructura si trafic ai Primariei Capitalei sunt, din punctul meu de vedere, niste catastrofe. Un soi de belea permanenta cazuta pe capul nostru, cei care traim in Bucuresti. Dar exact ca in legile lui Murphy, nici o prostie nu e destul de mare pentru urmatoarea care vine.

Ministerul Tineretului si Sportului gireaza in acest weekend o alta operatiune ampla de blocare a Bucurestiului, impreuna cu aceiasi inteligenti ai Primariei Capitalei : Semimaratonul International ! Unde credeti voi ca se desfasoara alergarea asta? In uriasul parc Herastrau? In imensul Parc al Tineretului? Izvor, Titan?! As, ti-ai gasit… Pe marile bulevarde ale Capitalei ! Drept pentru care, sambata si duminica va fi un haos de nedescris, tot centrul fiind blocat cu alergatura mentionata. Am prins si weekend-ul trecut un astfel de blocaj. E un cosmar pentru soferii care spera si ei sa circule decent macar sambata si duminica. Sa nu faca o ora si ceva de la Piata Victoriei pina la Unirii sau Baneasa. Nu indraznesc sa zic ceva de Drumul Taberei sau Pantelimon….
Dupa calvarul indurat in timpul saptaminii, s-a ales praful si de circulatia decenta din weekend.  Sutele de hectare ale parcurilor sunt tinute doar pentru smecherii de zeci de milioane de euro cu rododendroni, panselute si copaci taiati pentru carciumi.

N-am cum sa nu va spun ca Sorin Oprescu imi e simpatic, pentru felul lui de a fi. Pe noul ministru Gabriela Szabo o respect mult. A facut pentru Romania cit 3 guverne la capitolul imagine. Intrebarea mea este : de ce doi oameni inteligenti isi dau mina sa-si bata joc de minimul confort al sutelor de mii de oameni ce trec prin centrul Capitalei sambata si duminica?

oprescu-tun-imobiliar  astazi-e-ziua-ta-gabriela-szabo-18466841
Iata care vor fi strazile blocate pentru cele 3 crosuri care vor avea loc : Semimaratonul International Bucuresti va avea loc duminica, pe traseul:

Piata Constitutiei – Bulevardul Libertatii – Rond Cosbuc – Bulevardul Libertatii – Piata Constitutiei – Bulevardul Unirii – Piata Alba Iulia – Bulevardul Decebal – Piata Hurmuzachi – Bulevardul Basarabia (pana la Bulevardul Chisinau) – Stadionul National Arena (cu inconjurarea stadionului) – Bulevardul Basarabia – Piata Hurmuzachi – Bulevardul Decebal – Piata Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piata Constitutiei – Bulevardul Libertatii – Bulevardul Natiunile Unite – Piata Natiunile Unite – Splaiul Independentei – strada Halelor (pana la Bulevardul I.C. Bratianu) – Splaiul Independentei – Calea Victoriei (pana la strada Matei Millo) – Calea Victoriei – Splaiul Independentei (cu intoarcere la Pod Eroilor) – Splaiul Independentei – Bulevardul Libertatii – Piata Constitutiei.

Pe arterele pe care se va desfasura semimaratonul si pe strazile laterale care le intersecteaza, traficul rutier va fi restrictionat duminica, intre orele 06.30 – 15.00, potrivit Brigazii Rutiere a Capitalei.

crosssss_73638700
Tot duminica, intre orele 08.30 si 10.00, se va desfasura Cursa Populara, in jurul Palatului Parlamentului, pe traseul Piata Constitutiei – Bulevardul Libertatii – Bulevardul Natiunile Unite – strada Izvor – Calea 13 Septembrie – Bulevardull Libertatii – Piata Constitutiei.

Traficul rutier va fi restrictionat, intre orele 07.00 si 10.30, pe arterele pe care se va desfasura Cursa Populara, precum si pe strazile laterale care le intersecteaza.

Circulatia va fi restrictionata si sambata, intre orele 08.00 si 14.00, pe Bulevardul Unirii, intre Piata Constitutiei si Bulevardul I.C. Bratianu, precum si pe bretelele adiacente Pietei Constitutiei, pentru Crosul Copiilor, care se va desfasura intre orele 10.00-14.00.

Stiti cu totii ce inseamna asta : cozi infernale de masini, nervi intinsi la maxim, balamuc in trafic, sute de politisti scosi in strada, ore intregi pierdute aiurea. Colac peste pupaza, sa stiti ca si parcarea (singura) din zona Hilton-Cina este ocupata de niste rude cu cortu’ ale inteligentilor de la Primaria Capitalei.
Pentru ca nu mai suport aceasta bataie de joc, pentru ca bulevardele au devenit spatii de alergat si nu carosabil decent, pentru ca imensele parcuri sunt puse in paranteza pentru astfel de evenimente si pentru ca un sfarsit de saptamina linistit si decent a devenit brusc un balamuc al administratiei centrale si locale, m-am decis sa plec pentru acest weekend.

Imi place sportul, respect orice fel de cros, incurajez initiativele de genul acesta, cu o conditie : dreptul lor de a face sport sa nu afecteze dreptul meu de a circula decent cu masina. Mai ales intr-un oras atat de prost gestionat al infrastructurii rutiere. In logica inteligentilor Primariei Capitalei, urmeaza probabil o parada auto pe aleile din parc, printre carucioare, parinti, bunici si nepoti.

PS : Inteleg ca vor alerga pe bulevardele neingrijite si niste politicieni importanti la aceste crosuri. Perfect ! Fugiti cit mai tare si cit mai departe !

 

 

 

 

48 COMMENTS

  1. Mai bine Bucurestenii ar profita de eveniment si ar alerga si ei, sau macar ar mai merge si pe jos, este mai sanatos.

  2. ma gandeam ca traficul de weekend e ultima noastra problema si nu intelegeam ce te-a apucat.
    dar: ” Piata Constitutiei – Bulevardul Libertatii – Rond Cosbuc – Bulevardul Libertatii – Piata Constitutiei – Bulevardul Unirii – Piata Alba Iulia – Bulevardul Decebal – Piata Hurmuzachi – Bulevardul Basarabia (pana la Bulevardul Chisinau) – Stadionul National Arena (cu inconjurarea stadionului) – Bulevardul Basarabia – Piata Hurmuzachi – Bulevardul Decebal – Piata Alba Iulia – Bulevardul Unirii – Piata Constitutiei – Bulevardul Libertatii – Bulevardul Natiunile Unite – Piata Natiunile Unite – Splaiul Independentei – strada Halelor (pana la Bulevardul I.C. Bratianu) – Splaiul Independentei – Calea Victoriei (pana la strada Matei Millo) – Calea Victoriei – Splaiul Independentei (cu intoarcere la Pod Eroilor) – Splaiul Independentei – Bulevardul Libertatii – Piata Constitutiei.” …..+ strazile laterale care le intersecteaza..
    Nu ne ramane decat mersul pe jos care face piciorul frumos ..
    Rolul specialistilor in trafic este sa blocheze traficul? infrastructura putem spune ca s-a facut la greu in Bucuresti. Iar pentru asfaltarea bdului aviatorilor oprescu este intre eroii mei locali 🙂 problema parcarilor insa, si a benzilor ocupate de masini parcate ramane cea mai grava.

  3. Locuind in Bucuresti si cunoscand foarte bine situatia, desi, sincer ma bucur ca exista astfel de activitati, care sa apropie Bucurestiul de celelate capitale europene, cred totusi ca este o decizie foarte proasta, la infrastructura pe care orasul o are la indemana, trebuie gasite solutii alternative, pentru organizarea acestor evenimente.

  4. Cu Mulțumiri,doctorul bucureștenilor,Sorin Oprescu!Dați-i lu ăsta,OSCAR!Sau poate a venit Toby Meguire în București să filmeze Omul Păinajen 😀

  5. noroc ca asta nu se repeta in fiecare weekend .nebunia asta din Bucuresti este continua si nu cred vreodata ca va avea sfarsit ,oricat interes isi va da d-l Oprescu nu cred ca va rezolva usor problema greoiului trafic .

  6. Nu aveti dreptate dle Tudor. Toate concursurile internationale de acest gen – maraton, semimaraton, cros – se desfasoare pe bulevardele oraselor, pentru mediatizare, spectatori, atragerea oamenilor spre sport (miscare) si chair turism. Personal am nimerit la Praga in mai 2010 in timpul maratonului international de si cu toate ca traseele tramvaielor erau deviate si chiar a trebuit sa merg 2 statii pe jos, iar la un moment dat chiar ma ratacisem, nu s-a suparat nimeni. Ba chiar s-a bucurat pentru ca e o sarbatoare a sportului si a intregului oras. Stiti cu ce-am ramas in urma unui astfel de eveniment? Ca vreau sa alerg, sa fac miscare mai multa, pentru ca niste personae de peste 60 de ani participau la acel maraton.

    • perfect, de acord cu sportul si maratonul. avem sute de hectare de parc, acolo e locul alergatorilor. bulevardele sunt pt masini si circulatie auto decenta

  7. Pai asa si-au batut joc de Arena Nationala de a ajuns o ruina in loc sa o gestioneze o firma privata cum e normal,asa au ajus si parcarile pline de “taxatori” ca nu mai e o firma care sa se ocupe de asta…..defapt nu prea mai intereseaza pe nimeni nimic !!!!
    P.S Si daca se infurie bucuresteanul ce?!?!?! Asta-i situatia?!?!)))

  8. alergatorii sa fie eutanasiati daca n-au loc in parcuri.

    Maraton e si la Roma si la Istambul si la Londra etc. Lasati ca nu se alearga zilnic, cateva ore nu moare nimeni ca iese la plimbare pe jos sau cu metroul.

  9. Am prins un maraton in centrul Parisului si cei care comentam eram noi turistii,parizienii erau marii sustinatori ai evenimentului.Noi am asteptat mai bine de 4 ore sa ne putem deplasa pentru ca nu se circula nici pe strazile invecinate.Poate ca nu strica ca bucurestenii sa respire un aer mai curat.Acum vreo 4 ani cand am fost in Bucuresti simteam ca ma sufoc,nu puteam respira,si era in aprilie,abia cand trenul a iesit din Bucuresti am simtit ca imi revin.Poate ca ar trebui sa faceti ceva pentru sanatatea voastra a celor care traiti in capitala.

      • Ador romanii care, de la distanta sigura de mizeria, aerul, guvernarea, intr-un cuvant viata romaneasca, ne dojenesc parinteste, ne explica ce-i bine si ce nu, ne spun ce ar fi mai sanatos sa vedem cand privim undeva, ne explica intelept care politicieni sunt mai buni, care partid e mai destoinic, pe cine sa votam, pe cine sa pupam in fund sau sa injuram! Desigur, faptul ca au plecat din tara ii face foarte inteligenti si priceputi, numai buni sa ne dea lectii! Al dracu’ Paris, cum de nu ne-am gandit noi mai intai sa facem comparatia si sa ne abtinem de la comentarii!? Taranii de noi!

        • Eu sunt din Brasov nu din Paris am 67 de ani si merg mult pe jos.
          Preferam sa merg pe jos si cand aveam masina.

    • @Genoveva,

      O nouă specie a invadat mondu’ –”țăranii –alien”. Am trăit să văd și asta, că există așa ceva. Se vede treaba că ei nu ”înțelege” că , dacă-i spune cineva : ”Am prins un maraton in centrul Parisului si cei care comentam eram NOI TURIȘTII”, ei NU SUNT STRAINI(scriu cu litere de-o șchioapă , poate înțelege ”țăranul-alien” care spune cam așa:” Desigur, faptul ca au plecat din tara ii face foarte inteligenti si priceputi, numai buni sa ne dea(NOUĂ ns) lectii!” . Ei, ”țăranii-alien”, ca toți ”țăranii”, sunt in primul rând yesmani . dar vorbesc și in nume colectiv asta dându-le lor forță și legitimitate.

  10. Problema vine din numarul mare de masini si nu din cauza evenimentelor de genul celor mentionate mai sus.

    Din punctul de vedere al traficului si al masinilor, eu sint pentru masuri extrem de dure. Doar cei care au loc de parcare asigurat ar trebui sa-si permita sa inmatriculeze o masina in Bucuresti. De asemenea, ai unde sa-ti parchezi masina la munca, te duci cu masina, altfel nu, pentru ca ti-o ridica de pe strada.

    Al doilea lucru care trebuie facut, TAXE de circulat in Bucuresti, taxe mari de tot care sa te descurajeze sa umblii cu masina daca nu ai de unde sa le platesti. Si uite asa o sa se faca rost si de bani pentru parcarile pentru care tipa toti.

    Pe de alta parte, toti factorii de decizie in povestea asta au masini si se vor simtii lezati in amorul propriu daca ar fi sa adopte astfel de masuri. Ca sa nu mai vorbim ca nici un primar nu ar fi in stare sa adopte astfel de masuri, nu si daca doreste sa mai fie primar in continuare. Ba din contra Radule, vino sa vezi cum a taiat Ontanu teii de pe Pantelimon, arbori de 50 de ani, ca sa faca parcari si sa “modernizeze” artera. O adevarata crima.

  11. Va dați seama ce era dacă era maraton(42,195 km()?! Asta bloca, in mod sigur, Bucureștiul. Si s-ar fi enervat de două ori mai mulți bucuresteni dar și foarte mulți din exterior care pun și ei “umărul” la această enervare.Postacii
    Părerea mea este următoarea:
    Dacă tot vrem să ne integram și noi in Europa, cu riscurile enervării multora trebuie sa facem și noi așa ceva. Adică de ce să nu avem și noi maratonul nostru :Parisul are maratonul lui? Are , și a avut pe 6april, Londra are maratonul ei? Are , și a avut pe 13aprilie. Roma și Madridu-l au ? Desigur, respectiv pe 23martie și 27aprilie. Toate DUMINICA ca , dealtfel, ca și la noi. Nu mai dau nume și de capitale Europene (să nu mai vorbesc și de alte orașe europene). Până și Moscova are maratonul ei, bolșoi(29aug. , deci mai e daca…va mai fi?!).
    După ce că venim cu o lună mai târziu decât Europa civilizata, după ce că maratonul îl și hăcuim(de-l facem semi-maraton), , după ce că reducem ,(nota bene!) și nervii și nivelul înjurăturilor cu 50%, tot nu ne convine (că, probabil, nu este perfect), tot cârcotași suntem . Noi ăștia, binențeles, care stam pe la TV și Laptoape și care vorbim în numele celor care muncesc sau se distrează …duminica.

  12. Oriunde in lume maratoanele (42 km) sau semimaratoanele (21 km) au ca punct final – finish line – centrul orasului in care se desfasoara. De regula, maratoanele incep undeva in afara orasului (sau in suburbie) si se incheie in centru. Maratonul nu se organizeaza in parc. Si sunt foarte multe motive pentru care se practica acest lucru. Dupa parerea mea este foarte bine ca se organizeaza maraton in Bucuresti (daca am inteles bine). Si e foarte bine daca pentru 4 ore circulatia e inchisa!!! Publicitatea facuta maratonului TREBUIE suplinita cu informatie publica pentru toti locuitorii orasului in legatura cu inchiderea arterelor de circulatie, etc. Eventual si scuze din partea primariei organizatoare pentru cei care sunt afectati de schimbarile produse temporar.

    Un examplu este – http://www.thesfmarathon.com/race-weekend/race-traffic-advisory/ .

    Problema pozei publicate mai sus este ca ea se regaseste in fiecare zi in traficul din Bucuresti!!! Exista solutii pentru orice tip de probleme. Intersectia prezentata poate fi semaforizata sau cu sens giratoriu. Exista ingineri care lucreaza la Primaria Bucuresti? In orice oras exista departamentul de transport sau chiar numit “department of traffic and parking”. Banuiesc ca este tocmai cel la care faceti referire: “Mai ales intr-un oras atat de prost gestionat al infrastructurii rutiere”. Ei trebuie trasi la raspundere pentru haosul pe care il gestioneaza cu succes in fiecare zi si nu “intr-o” zi de maraton.

  13. un transport in comun subteran – metrou, pus la punct rezolva problema. bucurestenii ar trebui sa-i blameze pe edili nu ca organizeaza evenimente sportive ci pentru faptul ca nu au facut nimic pana acum pentru un transport in comun eficient si deplasare cu alte mijloace ce nu produc aglomeratie in trafic – biciclete. in alte tari se poate si se vrea.
    http://www.freerider.ro/noutati/generale/garile-olandeze-nu-mai-au-loc-pentru-parcat-bicicletele-69293.html

  14. radule, nu stiu cum sa-ti zic ca sa nu te superi, dar esti total pe langa subiect.

    in primul rand, ne spui ca aceste evenimente ar trebui sa se desfasoare in parcuri, ca strazile sunt pentru o circulatie auto decenta (ai uitat de biciclisti dar nici astia nu polueaza mama lor de golani).
    pai sa ne imaginam cum s-ar desfasura un maraton in herastrau sau in tineretului.
    proba de maraton are 42 de km. o tura de herastrau are 6 km iar una de tineretului are 3 km. prin urmare, in herastrau ar trebui sa dai 7 ture de lac, iar in tineretului vreo 14.
    de obicei, timpul limita la un maraton este de 5-6 ore, si sunt destui oameni mai slab antrenati care termina maratonul in acest timp. cei mai rapizi in schimb il termina in 2 ore si un pic.
    asta inseamna ca astia mai rapizi dupa a doua tura de lac, se vor izbi in puhoiul de alergatori mai slab sau mult mai slab pregatiti decat ei. ceea ce ar duce la o buluceala de toata frumusetea. nu mai spun ca daca vine un kenyan sperand sa scoata 2h10′, sa zica merci daca ajunge sa scoata 3h datorita slalomului pe care ar trebui sa il faca printre alergatorii mai inceti.

    in al doilea rand, evenimentele astea sunt o metoda de promovare a sportului si a unui stil de viata sanatos. nu mai dau explicatii.

    in al treilea rand, evenimentele astea sunt o metoda de promovare a turismului. exista maratoane care se tin la berlin, paris, amsterdam, new york, boston, samd, la care participa zeci de mii de alergatori (30.000 – 40.000) din toata lumea. de cele mai mule ori astia vin insotiti de familie – sot/sotie, copii. incearca sa gasesti un loc la hotel intr-una din capitalele astea in perioada maratonului si o sa vezi ca nu e usor. deci e si un boost pentru economia orasului respectiv.

    si in al patrulea rand, maratoane cu blocare de circulatie sunt doar 2 pe an in bucuresti (cam la fel ca in celelalte capitale): asta de pe 18 mai si cel de la inceputul lui octombrie. atat. cred ca nu moare nimeni daca se intrerupe circulatia pentru cateva ore de 2 ori pe an pentru desfasurarea unui eveniment sportiv.

    nu te-am auzit sa zici nimic atunci cand se blocheaza circulatia ca sa treaca suporterii beti ai nu stiu carei echipe. sau cand astia devasteaza autobuze, masini si urineaza pe peretii cladirilor. astia sunt ok?

      • eu macar am adus argumente cand ti-am spus ca esti pe langa subiect. tu constat ca dupa ce ai citit postul meu si alte posturi de mai sus le-ai cam pierdut pe ale tale. si locul argumentelor a fost luat de insulta.

        ar fi trebuit sa zici merci ca nu m-am apucat sa iti fac analiza pe text si sa atrag atentia la comparatiile total imbecile pe care le faci tu si exprimarile fortate care denatureaza realitatea.
        de exemplu:
        “bulevardele au devenit spatii de alergat si nu carosabil decent, pentru ca imensele parcuri sunt puse in paranteza pentru astfel de evenimente”
        doar 2 observatii:
        – intr-o zi obisnuita, cati alergatori vezi pe carososabil vs cati alergatori vezi in parcuri vs masini pe carosabil?
        – tot pentru cultura ta generala, cu foarte putine exceptii, aceste evenimente se desfasoara in parcuri si paduri sau pe trasee montane. dai un search pe net si vei vedea crosuri organizate aproape saptamanal la care participa zeci sau sute de alergatori (da, chiar si in bucuresti si imprejurimi)

        si ca tot ai pomenit ca iti place sportul si incurajezi aceste initiative, ce sport practici? ca de incurajat iti spun sigur ca nu suna a incurajare postul tau. din contra, pare un text scris de un “bizon de asfalt”.

        in concluzie, invata sa deschizi gura cand ai idee despre ce vorbesti. altfel ajungi sa fii compatimit pentru lipsa ta de educatie (inclusiv sportiva). cam ciudat, avand in vedere ca esti tot un “produs” ante-decembrist, la fel ca mine. te-am citat pe tine, te-ai prins?

          • Sunt perfect de acord cu right. Ma bucur ca sunt multi oameni care gandesc logic in tara asta. Dle Tudor, jignire a fost cand i-ati spus ca e “de compatimit”. Nu ma asteptam sa fiti asa de intolerant, sa vorbiti neargumentat, si sa considerati ca dreptul de a circula cu masina în Bucuresti e un drept primar al omului.

      • De acord cu right in cazul acesta. Sunteti pe langa subiect din cauza unor “interese” personale. Incercati sa vedeti imaginea de ansamblu si viziunea o sa vi se schimbe. Nu imprumutati abordarea politicianista de genul “dar mie ce imi iese”, e pacat.
        Ce sa mai zica parizienii atunci cand jumatate de oras este blocat de Turul Frantei? Sau locuitorii Romei (care dpdv al traficului e asemanator capitalei noastre) atunci cand se organizeaza renumitul maraton de la Roma cu peste 80.000 de participanti? O sa ramaneti surprins, dar numai anumiti oameni impartasesc parerea dvs. Cat despre un maraton in Herastrau… A explicat foarte frumos colegul right ceva mai sus.

        • “interese personale”? :-))))))))))))) sunteti de tot hazul. prin asta si prin orice comparatie intre paris si orasul numit capitala romaniei. nu e vorba sa-mi iasa, e vorba sa nu stau 3 ore prin mizeria strazilor laturalnice incercind sa ajung acasa. in fine, va doresc sa alergati pe carosabil

          • Se pare ca nu intelegeti deloc sensul ghilimelelor, ma asteptam la altceva, mai fin.
            Cat despre comparatie, aveti dreptate. E greu sa compari Paris/Roma cu Bucuresti, un parizian cu o anume educatie si o anume cultura cu un bucurestean. Un parizian se bucura de un astfel de eveniment (sau macar nu spune nimic) pe cand un bucurestean ridica spranceana si isi cere “drepturile”, adica sa mearga el dom’le pe asfalt cu masina cand vrea muschiu’ lui, ca d’aia plateste taxe si impozite.
            E mai bine asa? Mai apropiat de viziunea dvs?

          • cu alte cuvinte, de ce sa se desfasoare un maraton international in conditii decente in bucuresti, daca pentru asta eu sunt nevoit sa evit bulevardele principale si trebuie sa apuc pe strazi laturalnice. asta e incurajarea si suportul lui radu tudor pentru evenimentele sportive! incurajez atata timp cat nu ma costa nimic. nici macar nu vreau sa deviez de la traseul meu obisnuit catre casa. incurajez din gura.
            incearca sa pricepi: un maraton international nu se poate desfasura in tineretului sau orice alt parc din bucuresti. sau daca nu poti intelege, ia-o ca pe o axioma.

  15. Eu ma bucur ca Bucurestiul gazduieste astfel de evenimente. Toate cursele de acest fel, care au loc in marile orase ale lumii, se desfasoara pe strazi si bulevarde centrale. Nu cred ca este asa o drama ca se restrictioneaza circulatia in centrul orasului, cateva ore, in weekend. Si, apropo: nu sunt basista.

  16. Poate era de recomandat un maraton prin cartierul lui Puiu Popoviciu, astfel ca ar fi avut si asistentza de elita!

  17. Eu sunt de acord cu domnul Tudor! Este o bataie de joc la adresa bucurestenilor tot ce se intampla! Si nu ma refer la evenimentele din acest week-end, care sunt doar un exemplu. In fiecare week-end apare cate ceva, asa, ca sa ne faca viata grea. In zona Victoriei, spre exemplu, a inceput sezonul mitingurilor! Week-endul trecut a fost marsul biciclistilor intr-o zi si mitingul postasilor in alta! Deci circulatie blocata, ocolit pe strazi laturalnice sau lasat masina la 1-2 km distanta de casa. Mai se adauga la asta lucrarile de pe Calea Victoriei prin care se face un trotuar imens de promenada in detrimentul parcarilor (si asa insuficiente), cumparaturi carate in carca si totul devine un calvar! Nu e suficient sa se organizeze maratoane si alte manifestari de acest gen ca sa ne putem compara cu alte capitale europene! Trebuie sa nu se perturbe viata oamenilor, sa li se asigure alte variante de drum civilizate, parcari…si atunci toata lumea va fi multumita. Nu e normal ca unii sa se bucure in fiecare week-end facand sport sau distrandu-se pe arterele capitalei si altii sa se enerveze in fiecare week-end ca nu pot circula in voie!

  18. In realitate problema Bucurestiului este traficul. Asta pentru ca transportul in comun este praf si pulbere! In anii ’70 Bucurestiul avea acelasi numar de locuitori ca si acum, insa detinea cel mai mare parc de vehicule din Europa si avea o logica a traseelor de la acea vreme. Din anii ’80 Ceausescu ne-a bagat pe gat metroul si a desfiintat multe trasee bune si utile ale ITB-ului. A facut praf si pulbere totul. Da, e drept ca in perioada aia erau infinit mai putine automobile, insa si in alte capitale europene mai mari ca Bucurestiul sunt multe masini dar lumea foloseste zi de zi in drum spre munca, transportul in comun! La 24 de ani de la Revolutie Bucurestiul are metrou care circula cand au chef sindicatele de acolo, are si RATB cu trasee prost concepute si nu mai exista nici macar un singur autobuz sau troleibuz articulat (de capacitate mare) pe niciun traseu! Astfel, mergi inghesuit in autobuze, iar metroul e conceput sa deserveasca trasee muncitoresti azi disparute si se aglomereaza in statiile Unirii 1 si 2 unde nu ai loc sa respiri de cata lume trece pe acolo. Sa versi 3 magistrale de metrou intr-o singura statie chiar si dubla, ca sa ajungi in centru, e deja prea mult… De la anul se vor varsa PATRU (cu cea din Drumul Taberei ce se va opri la Eroilor 2…). In conditiile astea omul prefera automobilul proprietate personala pentru ca e mai comod sa stai la tine in masina chiar si la semafor, decat inghesuit si calcat in picioare prin transportul in comun. De asta sunt atatea masini pe strazile orasului si lumea nu se va invata sa foloseasca transportul public la fel ca in Viena sau alte capitale europene, pentru ca, pe buna dreptate, NU ARE CU CE. De aici toate problemele in trafic si chiar de s-ar demola tot centrul sa se faca autostrazi pe 6 benzi tot nu se rezolva nimic. De aici pleaca totul. PMB-ul nu mai are specialisti in transporturi? Nici macar vechile harti ale traseelor foarte bine gandite din anii ’70 sa nu mai existe? E atat de greu sa reinfiintezi traseele desfiintate de Ceausescu doar ca sa incurajezi populatia sa mai lase masina in parcare? Multe erau troleibuze care legau cartierele cu centrul pe toate directiile – deci transport ecologic de capacitate mare daca iei articulate. Nu stiu ce se intimpla la RATB si PMB, insa de acolo vine BUBA. In loc sa se cheltuie bani aiurea cu noi linii de metrou care sa te duca de la Gara de Nord prin Piata Chibrit catre Otopeni (gandire de Bula si Strul) nu era mai bine sa se investeasca in transportul de suprafata? Pe vremuri faceai 10 minute cu troleibuzul din orice cartier al orasului spre Centru. Azi si cu metroul faci peste 30-40 de minute!!! Iata evolutie… Asa ca maratonul este “pistol cu apa” intr-un week-end ploios de primavara… Cu tot respectul domnule Radu Tudor, insa NIMENI de 24 de ani nu ia in calcul aceste solutii prezentate aici de mine. Si nici nu ar fi fost greu, dar ce sa faci cu interesele… Asa trecu timpul si ne-am trezit in 2014 ca nu ne mai miscam deloc…

  19. Să fiu sincer şi concret, bucureştenii sşi-au bătut joc de eie înşişi: nu tu reacţie publică, nu tu proteste…

    Ce dracu’, un oraş cu aproape 2 miliaone, dacă nu cumva depăşit, de locuitori.

  20. ORICUM ,CONSIDER CA ORGANIZAREA DE TIRGURI DE NUNTI,VAPORASE ,MASINUTE,SCULE DE PESCUIT SI ALTE BILCIURI IN FATA PARLAMENTULUI, ESTE O TIGANIE! INTELIGENTA UNOR PERSOANE ,PRIMARUL OPRESCU SI MINISTRUL SZABO,NU EXCLUD INDIFERENTA FATA DE DISCONFORTUL BUCURESTENILOR. TOTUL SE FACE PENTRU ORGOLIUL PERSONAL.BINE CA AM SCAPAT DE PENIBILUL RALIU DE FORMULA 1,MACAR ANUL ACESTA .

  21. Bucurestenii sa mai circule si cu metroul sau bicicleta, nu sa se urce la volan si sa apese pe claxon. Soferii sunt marea problema a traficului, nu maratoanele organizate de primarie.

  22. Eu sunt pentru masuri drastice:
    Propun ca in contrapartida sa organizam un raliu prin parcuri. Noaptea la 12. Cu tiruri.
    Muma lor de alergatori si de nepoluanti.

    • e uite ce sa vezi, am fost prin oras si restrictiile sunt mici si pe durate scurte 10-15 min cit trece coloana. nu bulevarde intregi pe 6-7 ore, cum fac nesimtitii de la Primaria Capitalei

Leave a Reply to CalinCancel reply