Guvernul Germaniei şi Uniunea Europeană aveau cunoştinţă că grupul auto Volkswagen folosea în Statele Unite un soft pentru inducerea în eroare a testelor privind emisiile, afirmă surse citate de publicaţia germană Die Welt.

Partidul Ecologist german adresase acum câteva luni o întrebare Guvernului german privind existenţa unor sisteme de acest fel utilizate de constructori auto germani. Ministerul german al Transporturilor oferise, pe 28 iulie, următorul răspuns: “Guvernul federal susţine dezvoltarea unei normative europene care să aibă ca obiectiv principal reducerea ulterioară a emisiilor reale ale vehiculelor”.

Răspunsul a fost interpretat de ecologiştii germani ca fiind o recunoaştere implicită a existenţei unor sisteme care diminuează doar emisiile înregistrate cu ocazia testelor.

“Guvernul Germaniei ne-a spus în iulie că ştia de utilizarea acelui soft în Statele Unite; în plus, ştiau că acest sistem se foloseşte la o scară extinsă. Guvernul german colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplineşte standardele în graficele oficiale”, a declarat Oliver Krischer, vicepreşedintele Partidului german al Verzilor, citat de cotidianul The Guardian.

Potrivit Die Welt, în afară de Guvernul german, şi Comisia Europeană ar fi ştiut de folosirea unor sisteme de inducere în eroare a testelor privind emisiile de oxizi de nitrogen (NOx).

Atât Guvernul Germaniei, cât şi Uniunea Europeană au respins acuzaţiile.

“Am spus foarte clar: acuzaţiile Partidului Verzilor sunt false şi inadecvate”, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. “Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante”, anunţă Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

———————-

Martin Winterkorn, directorul general al grupului Volkswagen, a anunţat miercuri după-amiază că demisionează, asumând responsabilitate în scandalul emisiilor izbucnit în Statele Unite.

 

6 COMMENTS

    • Deci care e cea mai corupta tara din lume? GERMANIA

      Sa stii ca unii inseala la nivel de comapanie si sa nu iei nicio masura? Si ipocritii astia hoti ne impun noua “statul de drept” adica o dictatura mizerabila a DNA+SRI+ICCJ

      Cine crede ca o tara straina are drept scop ajutarea Romaniei ori e cretin ori retardat. Fiecare tara lupta doar pentru interesele ei si incearca sa pacaleasca si sa fure pe cine poate. De regula victimile sunt niste tari mai mici.

  1. va fi un nou caz Kerviel: toti nevinovati, un softist a facut totul de unul singur, de-al dracu!
    Softistul era de fapt ungur/roman/evreu/sirian/rus/chinez/american, … dupa cum va fi atunci convenabil. Eu cred ca Snowden a fost softistul.

  2. Tocmai ei care făceau presiuni permanent! **Cel mai mare producător din 2015, Volkswagen, a fost prins trişând tocmai acolo unde s-au făcut presiuni enorme din partea Germaniei pentru ridicarea la nesfârşit a ştachetei: la norma de poluare. Concret, 428.000 de modele ale grupului VW – Jetta, Beetle, Audi A3, Golf şi Passat – echipate cu celebrul motor TDI de 2 litri şi 150 de cai-putere, un etalon al grupului, au înşelat măsurătorile cu ajutorul unui software. „Aceste nereguli sunt foarte grave, nu doar pentru că s-au descoperit metode de fraudare, ci și pentru că Volkswagen a ascuns voit aceste valori față de EPA și față de clienții săi din America. Mă așteptam la mai mult din partea Volkswagen”, a declarat Cynthia Gilles, admi­nistratorul desemnat al EPA în problema VW.**http://www.cotidianul.ro/problema-grava-despre-care-nimeni-nu-vorbeste-in-afacerea-volkswagen-268546/(articol detaliat pe înţelesul celor care vor să afle informaţii)

  3. L/K/KOVESI ESTE SINGURA CARE VA REZOLVA PROPBLEMA ”VOLKWAGEN ”
    SUNT CONVINSA CA 87% DIN POPORUL ROMAN AR VOTA CA LA REFERENDUM(7.400 000 DE ROMANI) CA CELEBRA L/K/KOVESI SEFA ANTICORUPTIE DIN ROMANIA REPREZINTA MAXIMUL DE PROFESIONALISM CARE POATE SA DEA LUMINA SI NEMTILOR PENTRU CA PE NOI ROMANI NE-A ORBIT CU INTELIGENTA INTEGRITATEA SI PROFESIONALISMUL SAU DE NIVEL PLANETAR
    LE URAM SUCCESURI NEMTILOR DAR, MULTA SANATATE D-NEI MERKEL

  4. Intre noi fie vorba, ce ne miram atata ??? Eu cred ca vechiul proverb romanesc o fi el corupt dar e de-al nostru se aplica si in U.E.,de Berlin nici nu mai vorbesc !!! Germanii sunt in stare sa rastoarne lumea cu fundul in sus numai sa-si mentina ei avantajele ( ceea ce si fac in criza refugiatilor ). Asa ca asta este doar o informatie venita sa certifice ceea ce se banuia de multa vreme.

Leave a Reply to Iordache MarilenaCancel reply