Un pilot de elita al Romaniei mi-a precizat ca favorizeaza ipoteza givrajului drept cauza principala a caderii avionului BN2  pilotat de Adrian Iovan si in care se aflau alte 6 persoane.

“Givraj bord atac aripi si stabilizator, greutate la maxim admisibil a avionului, la care s-au adaugat peste 150 kg de gheata. Avionul a devenit incontrolabil si a intrat in pierdere de altitudine. Daca gasea un camp deschis totul era ok. Givrajul se intampla frecvent in perioada de alternanta cald/rece. Givrajul apare in intervalul 0-2 grade. <<Norisorii>> aduc umiditate mare pina la altitudinea de 1000 metri, apoi apare gheata.”

bn2_kp   icing

 PS 1 : La companiile aviatice se efectueaza de obicei degivrarea avioanelor pentru zborurile de linie, atunci cind situatia o impune. Nu stiu daca pentru avioanele mici procedura e aceeasi. Si daca Scoala de Aviatie, apartinatorul aparatului, presta astfel de servicii inainte decolarii in mod uzual pentru aeronava BN2 pe timpul iernii. 

PS 2 : In zonele montane, de cele mai multe ori, semnalul GSM provine de la o singura celula (antena). In aceste conditii singura informatie de localizare este locatia celulei in sine. Acesta presupune o raza de cautare vasta, ce poate fi ingustata doar prin informatii supllimentare furnizate de cei ce trebuiesc gasiti. Daca avionul contine o baliza (emitator) functionala, se poate triangula si dupa aceasta, dar cu echipamente specifice, preferabil dintr-un aparat de zbor, ceea ce se pare ca nu a fost posibil. Singura metoda sigura de pozitionare clara este prin intermediul receptorilor gps de pe telefoanele mobile (cu conditia sa nu fie plafon gros de nori sau receptorul sa fie aproape de un versant), informatie ce trebuie transmisa ulterior prin telefon. (www.itguardian.ro)

PS 3 : STS – RESPONSABIL PRIN 112 PENTRU LOCALIZARE

Extrase din www.112.ro, serviciul public administrat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale

Centrele unice pentru apeluri de urgenţă dispun de o bază de date care îi ajută pe operatorii 112 să identifice numărul de telefon (ANI) de la care este apelat serviciul de urgenţă, să identifice apelantul şi să localizeze apelul (ALI), incidentul produs (în baza unui index de incidente) precum şi resursele de intervenţie cele mai apropiate (AVL). Acest lucru este posibil cu ajutorul indicilor/sistemelor de identificare:

 

ANI  identificarea automată a numărului de telefon: pe monitorul operatorului apare numărul postului telefonic de unde este apelat sistemul.
ALI  identificarea automată a locaţiei: pe monitorul operatorului apar adresa apelantului, locul de unde acesta sună şi o serie de informaţii suplimentare necesare pentru a exploata toate resursele în vederea găsirii soluţiei optime pentru a ajunge în timp util la locul incidentului.

 

În vederea soluţionării cazurilor de urgenţă, se foloseşte şi aplicaţia AVL (Automatic Vehicle Location) care identifică poziţia autovehiculelor angajate în procesul de intervenţie la situaţiile de urgenţă dotate cu echipamente de comunicaţii radio (convenţionale sau digitale) care conţin un subsistem GPS. Pentru a putea transmite datele între terminalele mobile şi serverul AVL, aplicaţia AVL utilizează reţelele radio digitale şi/sau analogice (convenţionale), pentru poziţionarea vehiculelor de intervenţie şi identificarea traseelor optime de deplasare a acestora.Sistemul permite înregistrarea convorbirilor şi stocarea datelor.

141 COMMENTS

  1. Dupa o formula matematica simpla(aria cercului= pi*raza patrat) deducem ca s-au efectuat cautari pe o suprafata de 50 de km.

    • Excelent! Asta am vrut sa spun si eu! Asta e precizia SRI si STS… dar vezi ca si-au cumparat recent sapun care nu usuca mana.

      • in loc sa strigi AJUTOR tipa cat poti JOS CHEVRON, JOS HOTIA, JOS BASESCU-PONTA si ANTONESCU ca in prima secunda se declara stare de urgenta si esti localizat in cinci secunde, in maxim 15 minute apare si jandarmeria insotita de salvare ca sa acorde primul ajutor dupa interventie.

      • “De ce statul opereaza un avion mai batran ca Ponta, dar doneaza (ultima oara in decembrie) milioane de euro bisericii?”, se intreaba Lucian Mandruta.
        Puteti vorbi 100 de ani de SRI, STS sau mai stiu eu ce institutii va trec prin cap. Dar cand o sa vedeti cate lucruri utile (cu adevarat in slujba comunitatilor) s-ar putea realiza cu banii dati in fiecare an de orice premier din fondul de urgenta catre diverse autoritati ati amuti! Recent, un primar dintr-o comuna limitrofa orasului in care locuiesc a platit 40.000 RON (400 de milioane lei vechi) pe doua porti de fotbal (construite de o firma locala, fara plase) pe care le-a montat pe tentativa de teren sportiv comunal! De ce? Pentru ca a primt bani si avea un prieten care se ocupa cu constructiile metalice!!
        Toti stim astfel de exemple, nu de ieri sau de azi, ci de 24 de ani.

      • Nu stiu cum se face,dar astia de la STS,gasesc cu precizie centimetrica, numai pe cine cred ei,dar nu si pe cei care au nevoie urgenta. Daca voiau sa ii localizeze,era simplu ca STS-istii sa ceara la spital,numarul de telefon al unuia dintre membrii echipajului,dupa care le aflau cu precizie matematica locul de stationare. Dar au cautat ca orbii. Halal specialisti si coordonatori,platiti cu bani grei. Afara cu ei si directia PUSCARIE. Acolo este locul astora care au contribuit din plin la decesul a doi eroi. Seful STS sa fie dat afara. Nu merita gradul si banii cu care este platit. m lucrat peste 17 ani la siguranta spatiului aerian si stiu cum se face localizarea.

      • Daca vrei sa afli ce pe ce au cheltuit banii,cauta si vezi,cata hartie igienica au cumparat,cat a costat,cati detergenti au cumparat si cat au costa,dar si alte rahaturi de felul acesta,toate niste fineturi,de se cracaneaza mintea. Imi cer scuze,dar este strigator la cer,pe ce mananca hotii astia ,banii nostri,ca din ei sunt platiti si dotati.

    • 2 Februarie 2012
      Boc avertizeaza prefectii: Sa nu va aud ca ati fost luati prin surprindere de conditiile meteo!

      Ponta 31 Mai 2012
      Despre relatiile cu Traian Basescu: Sunt relatii perfect institutionale. Vorbim la telefon. Am vorbit chiar azi cu el. Comunicam, sunt subiecte arzatoare… O sa fiu foarte
      multumit când o sa fie Crin Antonescu presedintele României.

      Ponta:ACTUALIZAT Joi, 26 Ianuarie 2012 12:53
      Fara sa critic puterea sau sa intram în polemici politice (spun, n.r.) ca din pacate România înca o data, ca tara, e o tara care când apare o situatie exceptionala cum este aceasta cu vremea foarte rea nu are structurile necesare si institutiile necesare pentru a face fata la o situatie de urgenta. Totusi, se stia ca va veni vremea rea si cred ca vremea rea de principiu vine o data pe an, în fiecare iarna si mi-as fi dorit ca oamenii care azi noapte au înghetat pe drumuri, oameni care astazi sunt blocati în diverse locuri sa stie ca exista un stat caruia îi platesc taxe, caruia îi platesc impozite, care e pregatit pentru asemenea momente. Eu cred ca România are o problema de functionare ca stat eficient.

      O strofa.

      A fi uniti la vot sa mergem
      Pe USL un bilet lipim
      Înseamna viata si destin.
      Cu ochii inchisi de om vota
      Noi maine nu vom regreta

  2. Este ceva incredibil: medicul Irinel Popescu a spus ca a vorbit cu un coleg la scurt timp după aterizare. Deci omul avea tel mobil și semnal GSM. Cum Dumnezeu cei de la ISU făceau căutare cu pădurari și voluntari și nu au încercat sa obțină locația? Suntem în 2014, este grav. Bine ca avem sisteme de interceptat, poate dacă era un interes/deal politic aflau repede informația.

    • Totusi, tragedia a evidentiat si un lucru bun .. solidaritatea oamenilor simpli, a localnicilor din zona prabusirii. Acestia nu au mai asteptat autoritatile si au pornit propria actiune de salvare. O fi greu? O fi usor? Sa pleci cu mic cu mare, pe munte, prin paduri, la altitudinea de 1600 de metri, lapovita si temperaturi negative, sa cauti in acea imensitate ceva nu este de ici de colo.
      Bravo acelor sateni.

        • Cum adica “se mobilizau oricum”? de cati sateni ai auzit alergand ca chiorii sa salveze pe cineva la oricare dintre accidentele aviatice din ultimii 20 de ani? Te ajut eu. De NICI UNUL. Dar la vreun accident auto? Daca sunt la fata locului se imbrancesc sa prinda un loc in fata si sa-i incurce astfel pe cei care chiar ajuta. Daca nu, stau cu totii ca vitele in fata televizoarelor si asteapta finalul telenovelei care brusc le-a trezit senzatii tari.

  3. mi se pare halucinant. doctorul avea telefon si nu avea net ca sa poate accesa GPS-ul? si cum de nimeni nu i-a localizat dupa cati bani au fost investitii in anumite ministerea? totul e demn de “triunghiul bermudelor”.

    daca se intervenea la timp n-am fi fost victime. e scandalos ce s-a intamplat.

    imi pare sincer rau dar inca odata am dovedit ca suntem un popor care nu mai are omenie si simt de raspundere. politicienii se bat ca chiorii pentru ce? pentru votul oamenilor carora le vor lua totul…

    rusinos!

  4. Imi pare foarte ciudat ca in 6 ore nu au depistat pozitia exacta avionului, atata timp cat in zona exista si Baza aeriana 71,precum si alte unitati de transmisiuni unde localizarea nu este o problema. Totodata in cazul elicopterului din Israel prabusit tot in aceasi zona in conditii de ceata sau miscat sublim de repede

    • FELICITARI PADURARILOR SI LOCALNICILOR
      PENTRU SPIRITUL CIVIC DE CARE AU DAT DOVADA !!!

      R U S I N E ECHIPELOR OFICIALE DE INTERVENTIE~ ISU –
      POLITIE !!! LE-AU TREBUIT SASE ORE SA AJUNGA ACOLO !!!!!!

      D E M I S I A SEFILOR S.T.S (OPRIS) SI STS ALBA ,
      A SEFILOR I.S.U. National si ALba !!!

      AU DAT DOVADA SI DE INCOMPETENTA SI DE NESIMTIRE CRASA !!!
      Daca era vorba de interceptarea unui dusman politic
      il puteau intercepta in cinci minute si aici n-au fost
      in stare in sase ore !!! NISTE JIGODII SECURISTE INCOMPETENTE !
      DEMISIA ! DEMISIA ! DEMISIA ! PUSCARIA , ASTA MERITA !!!
      ROMANIA ESTE STAT U.E. ??? HA ! Poate CONGO !!!!!

      • Apropo ,
        DACA VICTOR PONTA STA DE COMISII DE ANCHETA
        SI NU DEMITE RESPONSABILII SI NU-I DEFERESTE JUSTITIEI ,
        NU RAMANE DECAT UN MIC PROCUROR FRUSTRAT SI DEPASIT !

  5. Nenorocitii de la SRI si STS nu au vrut sa dea ajutorul cuvenit ce se cuvine in asemena situatii.Nu au cum sa spuna ca se poate face localizarea decat pornind de la 4 km patrati in sus. FALS.
    UItati un fragment din lege si ce dotari au.

    Conform GSM Association tehnicile de localizare se împart în tehnici primare, tehnici îmbunătăŃite şi tehnici avansate.4 Tehnicile de poziŃionare primare sunt bazate pe identificarea celulei (Cell ID). Identificatorul de celulă poate fi folosit singur sau împreună cu metode Timing Advance (TA) şi Network Measurement Reports (NMR). Tehnica E-OTD (Enhanced Observed Time Difference) este clasificată ca o tehnică îmbunătăŃită. Metoda A- GPS (Assisted GPS) este o metodă de poziŃionare avansată.
    În tehnica de poziŃionare bazată pe identificatorul de celulă informaŃia de localizare a unui mobil este dată de celula la a cărei staŃie de bază emiŃător-receptor este conectat terminalul în momentul respectiv. Această informaŃie există atât în reŃea cât şi în terminal. Localizarea se obŃine prin căutarea identificatorului respectivei celule într-o bază de date (baza de date de acoperire a operatorului de exemplu) şi extragerea poziŃiei geografice ce corespunde celulei. Precizia localizării în acest caz poate fi uneori mărită prin utilizarea descompunerii spaŃiului terestru în celule Voronoi.
    Dacă este disponibilă, se poate folosi şi informaŃia Timing Advance (TA). TA este o măsură a distanŃei la care se află terminalul de staŃia de bază. În fapt TA este un număr cuprins între 0 şi 63 ce reflectă distanŃa la care se află terminalul de staŃia de bază care îl serveşte.
    Deşi nu aduce mari îmbunătăŃiri în ceea ce priveşte precizia (rezoluŃia unei poziŃionări obŃinute astfel este de cca. 554 m), totuşi prin folosirea TA se poate vedea dacă mobilul este conectat la cea mai apropiată staŃie de bază. Parametrul TA are dezavantajul că este transmis de terminal doar în modul active, pentru transmiterea în modul idle este necesar un terminal modificat sau recurgerea la ceea ce se numeşte handover forŃat, suportat de toate terminalele, prin care staŃia de bază forŃează terminalul să se conecteze la staŃia vecină, aceasta măsoară TA şi refuză handover-ul, iar prin repetarea procedeului se pot realiza mai multe măsurători ale TA.

    SA RASPUNDA IN FATA LEGII ACEI NENOROCITI CARE AU AVUT RASPUNDEREA IN A LOCALIUZA ACEL AVION.

    http://e-crime.ro/ecrime/site/files/7312/8152/6364/Localizarea_echipamentelor_mobile_de_comunicatii_Dobrinoiu_Constantinescu.pdf

  6. Daca cine trebuia, dadea coordonatele corecte ale locului unde se afla avionul, lucrurile cu certitudine stateau altfel, cautarea nu dura atata timp.
    Romania nu este o tara mare, intinsa. Cele aproape 8 ore de la prabusirea avionului si recuperarea supravietuitorilor, mi se par o vesnicie. S-a actionat greoi. Masurile de salvare trebuiau luate cat mai urgent, cu atat mai mult, cu cat dezastrul s-a intamplat intr-o zona muntoasa, greu accesibila.
    Vremea schimbatoare, de iarna si-a spus cuvantul.

  7. Radu, ai dreptate cu localizarea dar atata timp cat s-a putut comunica cu acesti oameni care aveau telefoane inteligente, se puteau cere coordonatele GPS. Apoi ce au facut cei de la romatsa? pe la ora 18 spuneau ca au localizarea clara a avionului dar nu se poate ajunge la el din cauza reliefului si a conditiilor meteo. Apoi de ce armata nu a intervenit in nici un fel? Au masini cu tractiune pe oate rotiele, ei de ce nu au intervenit? cum e posibil ca primul om care i-a gasit sa fie un padurar iar transportul personalului de urgenta sa fie facut de voluntari din asociatia 4×4 din cluj?
    Sunt prea multe intrebari la care raspunsul e incompetenta…

  8. Ce diferenta e intre modul de actionare a celor din Bosnia, si a astora din Romania. Teoretic o Romanie ce e in toate literele astea, UE, NATO si altele. Slava Domnului ca a venit Ponta, care a zis ca el vrea sa guverneze. Ok. Luati de aici guvernare!

  9. erviciul de urgenţă 112 e gata să localizeze apelul iniţiat de pe mobil cu o precizie de doi metri, în funcţie de datele oferite de operatorul de telefonie mobilă, serviciul de localizare a apelantului urmând să fie complet funcţional din 20 noiembrie, potrivit reprezentanţilor MCTI.
    Potrivit reprezentanţilor Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), din 15 octombrie această soluţie va fi testată în toată România, urmând ca pe 20 noiembrie aceste serivciu de localizare a apelantului de pe telefonul mobil al serviciului de urgenţă 112, să între în categoria serviciilor normale.

    “Serviciul de urgenţă 112 trebuie să funcţioneze la parametrii Uniunii Europene. Planul a fost respectat în totalitate şi va continua până la sfârşitul lunii noiembrie, fiind într-o etapă finală. Vă asigur că voi comunica cu toate părţile implicate cu un singur scop, ca toţi cetăţenii care vor cere ajutorul, să li se ofere asistentă prompt, pentru că în 99%, aceste apeluri salvează vieţi. Această soluţie ne va ajuta să eliminăm şi apelurile false, în număr de 33 de milioane, dintr-un total de 39 de milioane, cât s-au înregistrat anul trecut”, a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Tenhologiei Informaţiei, Karoly Borbely.

    Potrivit reprezentanţilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), acurateţea soluţiei implementate, de identificare a apelantului 112 de pe telefonul mobil, ar trebui îmbunătăţită, momentan fiind la nivel de celulă, iar serviciul nu este destinat urmăririi cetăţenilor. Această soluţie de identificare este activă numai atunci când apelantul formează numărul de urgenţă şi apelul este activ. Odată convorbirea terminată, persoană respectivă nu mai poate fi detectată.

  10. Buna dimineata d.le Tudor,

    Avionul NU a cazut , a fost o aterizare de urgenta sau o aterizare fortata. Asta inseamna o aterizare cat de cat controlata intr-o situatie de urgenta sau limita.

    Cu stima o fosta insotitoare de bord cu vechime in aviatie de peste 28 de ani si peste 15000 de ore de zbor.

  11. P.S.
    Givrajul cauza posibila a pierderii portantei avionului ,deci si a altitudinii de zbor , motiv pt. care este posibil sa fi incercat ac.arr. de urgenta pt. a Nu se prabusi.
    A incercat si a reusit sa salveze pasagerii , dar a platit cu viata.Acolo sus in ceruri a gasit o lume mai buna si mai putin meschina.
    Viata eterna si” cer senin ” Capitain.

  12. Buna seara,

    1) Ma straduiesc sa va trimit cateva consideratii privind pericolele datorate givrajului (jivrajului):
    Depunerea gheţii pe anumite porţiuni a unei aeronave poartă denumirea de givraj. Givrajul poate afecta: bordul de atac al aripilor, elicele, parbrizul, antenele radio şi radar, tubul Pitot (extrem de periculos – nu se mai pot achizitiona corect viteza si altitudinea), carburatorul sau turboreactorul.
    Givrajul afectează orice aeronava prin:
    – creşterea rezistentei la inaintare;
    – scăderea portantei (fortei verticale) – Extrem de PERICULOS;
    – cresterea tractiunii – PERICULOS fara resurse;
    – scaderea rezervei de tractiune;
    – cresterea greutatii totale (prin grutatea ghetii aderente);
    – reducerea coeficientului aerodinamic al avionului;
    – cresterea vitezei necesare de angajare in manevra;
    – cresterea consumului de carburant;
    – reducerea posibilităţilor de manevrare (PERICULOS).

    2) Tipuri de givraj:
    – givrajul transparent: depunere de gheaţă dură, netedă, compactă, transparentă şi foarte aderentă la părţile exterioare ale avionului. Se formează la trecerea avionului prin nori Ns, Cb sau în zonele cu temperaturi între 0ºC şi 15ºC.
    – givrajul opac este o depunere albă, mai puţin densă şi mai puţin aderentă faţă de avion, deci se poate desprinde mai uşor de acesta. Se formează la temperaturi mai scăzute decât givrajul transparent.
    – depuneri sub formă de conglomerate (givraj mixt) este o combinaţie de gheaţă opacă şi transparentă. Givrajul mixt dă depuneri neregulate, depunându-se sub formă de jgheab. Din această cauză este deosebit de periculos pentru zbor.
    CONCLUZIA: este necesar, pe cat posibil, să se evite zborul în condiţii de givraj, chiar daca avionul este prevăzut cu echipament de degivrare.

    3) Cateva date despre tipul de avion Britten-Norman BN-2 Islander:
    Conform original, avionul este de tip utilitar bi-motor usor cu 10 locuri (varianta militara se numeste Defender). Acest avion s-a construit la noi în ţară din anul 1968, mai precis la ROMAERO, care este fabricant şi subcontractor principal al companiei britanice Britten-Norman. Până în prezent s-au produs în România peste 550 de avioane.
    Caracteristici tehnice (pentru BN-2B):
    Echipaj – 1 sau 2 membri;
    Locuri – pana la 9 pasageri;
    Propulsie – 2 motoare cu piston;
    Putere motoare – 2 x 194 kW (2 x 260 hp)
    Viteza maxima – 272 km/h
    Viteza de croaziera – 257 km/h
    Viteza minima de guvernare – 72 km/h
    Plafon de serviciu (zbor) – 4450 m (altitudine)
    Distanta – 1400 km (2 x 700 km)
    Masa (greutatea) gol – 1638 kg
    Masa (greutatea) maxima la decolare – 2994 kg
    Anvergura aripilor – 14,94 m
    Suprafata aripilor – 30,2 m2
    Suprasarcina (incarcarea aripilor) – 99 kg/m2 (CRITICA)
    Lungimea – 10,86 m
    Inaltimea – 4,18 m
    Variante: BN-2A, BN-2B, BN-2T (imbunatatiri la propulsie si marirea greutatii la decolare, cu exceptia celor militare).
    Cu multa stima,

    Ionel Preda

    P.S. Imi cer scuze pentru eventualele erori si pentru unele comentarii.

    • Din prezentarea de pe Flightglobal reiese că în ’65 echipamentul de degivrare era opțională pe BN-2. Oare avionul în cauză îl avea? Nu că sistemul respectiv ar garanta siguranța…

  13. Ce parere ai despre discursul secretarului de stat care a intrat in direct la Gadea si si-a asumat “coordonarea actiunii” ? El era foarte patruns de importanta actului de protejare a identitatii victimelor dar nu stia ce forma a avut aria de cautare.
    Daca se poate sau nu localiza semnalul in conditiile date este o intrebare care merita o documentare serioasa. Inclusiv posibilitatea utilizarii elicopterelor sau a altor instrumente absente dar la indemana. Sper sa preiei tu demersul asta. Noroc cu padurarii si clubul de off-road.

  14. Daca am inteles eu bine cel care a sunat la 112 avea pe langa semnal gsm si smartphone cu internet, s-a uitat pe telefon unde e localizat si le-a spus intre ce localitati e. Sau se putea face asa daca avea un smartphone la indemana. Si chiar daca aplicatiile standard nu iti arata coordonatele GPS, avand internet se putea instala o astfel de aplicatie care afisa coordonatele gps.
    Asta nu scuza autoritatile, dar ar fi putut ajuta la gasirea lor in max 2 ore, avand locatia exacta.

  15. problema mare cu givrajul asta care a atacat dupa inchiderea programului cand diferiti sefi isi faceau somnul de frumusete de dupa-amiaza.

  16. Ma indoiesc ca dl Iovan nu a dat coordonatele gps dupa aterizare, fiind constient, este prima procedura. Apoi cred ca cel putin un smartphone era acolo. Nu cred ca nu se stiau coordonatele. Problema e ce s-a facut cu ele.

  17. DEMOCRAȚIA lui Băsescu-Ponta,face ca ROMÂNIA să recurgă la tortură împotriva deținuților și cetățenilor ei.Când îi refuzi omului în suferință,dreptul la muncă,dreptul la sănătate,de a se trata el pe cheltuiala personală,statul băsist dictatorial,îi cer 1001 de analize cu care doar agravează situația pacientului.Un deținut,nu este și nu trebuie să fie un condamnat!La aparația unei noi probe,procesul se poate reîncepe în ciuda unei decizii definitive și irevocabile.Asta a făcut acest regim să uităm!Într-un fel,un fel absolut trist și care vine ca o ironie a sorții,domnul Adrian Năstase simte pe propria piele,gustul și senzația de acru a propriilor fructe
    Mă revoltă că Becali încă nu e în sala de operații sau într-un spital american.El pentru o bucată de pământ stă la pușcărie.Nu e pedofil!N-a violat bătrâne!N-a furat o găină!Și pentru o bucată de pământ să n-ai dreptul la sănătate ca deținut…Să-ți fie rușine Ponta Viorel Victor pentru că ai o majoritate parlamentară ca să schimbi suferințele unor deținuți!Gigi Becali este torturat!ELIBERAȚI-L!

    • aici parca se discuta de accidentul aviatic si cauzele produceri nu de eliberarea sau ce a facut becali, nu credeti?

  18. Domnule Radu Tudor sper ca investigatiile jurnalistice nu le faceti ca pe cele de la prabusirea avionului BN2. In ultimele 24 ore am asculta numai baliverne legate de acest avion si prabusirea lui inclusiv de la oameni care ar trebui sa se priceapa (Stoicescu de pilda) Am construit 84 de avioane BN2 in Romania si credeti-ma ca numai prostii se spun pe posturile de televiziune. (BN2 nu are tren escamotabil, avionul se face in Romania din 1968 dar este doar construit in Romania, propietarul a fost intotdeauna firma Britten Norman deci nu puteam sa facem export cu acest avion). Cu respect Eduard Pantilimon inginer aeronave.

  19. Ce este clar in toata tragedia asta este faptul ca suntem condusi de niste imbecili(indiferent ca-i zice guvernul X sau Y)niste incompetenti,incompetenta generata tot de imbecilitate.Cum este posibil sa ai unitate de elicoptere militare la Turda dotate sper sa zboare si pe ploaie nu doar la “defilari”si sa trimiti padurarii sa salveze ranitii?Sau accident petrecut la ora ~16 si sa convoci celula de criza la M.I la ora 23,00 ce sa le mai faca ranitilor.? Repet:Suntem condusi de capete goale(la interior)invatati sa ctioneze doar in preajma alegerilor,asa sa le i-a fata fraierilor.Imi este rusine de ce s-a intamplat,imi este rusine ca sunt roman,imi pare rau ca m-am nascut intr-o tara unde prostia este ridicata la rang de virtute.

    • Pai este foarte simplu sa zboare numai la defilari,daca guvernantii se imbogatesc pe taieri de fonduri la buget,pe nepornirea industriei,pe ore de antrenament numai inaintea acestor momente festive.

  20. Antena 3 are următoarele probleme de credibilitate :

    1- pe vremea lui MRU in problema Chevron si RMGC erau alaturi de manifestanti transmițând in direct protestele – astăzi își bat joc de manifestanți si amintesc doar in trecat de ele .

    2.- au tratat superficial coabitarea Ghitenstein–Basescu-Ponta prin care s-a deturnat votul anti-Basescu ce a adus USL la putere

    3.au tratat superficial numirile din justiție – negociate politic intre Ponta si Băsescu – cu basiști Kovesi , Alina Bica , Codruț Olaru la vârful justiției .

    4. au promis ca vor critica puterea indiferent cine vine la guvernare dar sunt suspect de blânzi cu USL in loc sa critice lipsa de performanta si reforma reala

    E adevărat ca nu exista alternative politice mai bune dar un post care a făcut audienta din criticarea puterii nu poate critica USL care-și bate joc de noi si care guverneaza mediocru ?

  21. Este incredibil ca nu au putut fi gasiti cu toata tehnica de care dispun “institutiile abilitate”. Daca cadeau intr-o rapa, si nu existau supravietuitori ii gaseau la primavara ciobanii cu oile?
    S-au cheltuit degeaba bani pe tehnica; este folosita doar la masluirea voturilor la prezidentiale si la ascultarea tel. la referendum. Institutiile ar trebui desfiintate si refacute de la zero, cu oameni competenti. Dar de unde competenta? De la cei care si-au cumparat diplomele? Acest nefericit eveniment a fost un test. La o catastrofa, nu contati pe nimeni, pe voi insiva, pe padurari si pe ceilalti oameni. Institutiile care primesc bani multi sunt ZERO.

  22. sunt sigur ca serviciile ii puteau localiza..motivul ca n-au facut-o e sa se justifice cererea suplimentara de bani de la buget

    • NU !!! Din contra , le-a fost triplat
      bugetul fata de acum zece ani ! ACUM ,
      le-as taia la jumatate bugetul ! asta merita !

  23. Buna dimineata,
    Nu cumva nici STS-ul, nici SRI-ul nu dispun de tehnologie inalta asa cum ni se justificau sutele de milioane cheltuite de cele doua institutii pentru modernizarea celor doua institutii??? Si-au luat filtre de cafea de ultima generatoie si oleduri cu ultra HD??… Si marmura de Carrara? Care-s dotarile? Ni s-a mai bagat pe gat faza cu masinile de politie(Logan) de vreo 70.000 de euro/bucata. Cica aveau laborator criminalistic propriu. Probabil o lampa cu ultra-violete, 2 perechi de manusi din latex si o lupa gen Sherlock Holmes. Parerea mea este ca SRI-ul si STS-ul sunt slab dotate la scara mai larga si doar divizia “first-class”, cea care “produce” maculatura pentru “dujmanii” vremurilor noastre, exceleaza la acest capitol.

  24. …Cand Boc a redus banii pentru alte chestii, mai putin importante, SRI -ul, STS-ul, presedentia, a primit , in plina criza, dupa alegeri, bani seriosi…Cum s-au dotat ? …cu prezervative, hartie igienica , depurative !?…aparatura sofisticata au dar o folosesc ,,pentru siguranta nationala”

    • Serviciile de informatii sunt la fel de importante pe timp de pace ca armata pe timp de razboi….

      Campaniile de denigrare la adresa lor sunt foarte periculoase…ca e vreun grup de acolo racolat de vreo turma de politruci reciclati, e alta treaba, problema trebuie “dezbatuta” cu grija…

      Gargara ca sunt cei mai numerosi din Europa e doar rea intentionata sau populista…nu e rau deloc ba din contra, cand vezi ce vecini si “prieteni” avem in Europa, asa numiti “aliati” si nu numai…

      In momentu’ de fata, Romania mai exista datorita serviciilor…
      Daca incepe vreo bubuiala, in ce hal e dotata armata, nu stiu pe unde scoatem camasa….

  25. Va rog explicati-i si d-nului Razvan Dumitrescu cum e cu localizarea gsm. Decit sa n-ai habar si sa debitezi o tona de prostii pe post mai bine chemai un pusti care se stie cu astea. Avind in vedere ca s-a vorbit de pe telefon mobil de la locul accidentului (din mijlocul padurii, nu intr-o zona cu sute de mobile in preajma) m-as fi asteptat sa se ceara si sa se primeasca informatii din satelit. Oricum ISU – nota 2.

    Apropo, de jandarmi si armata se mai stie ceva?

    • Jandarmeria este toata mobilizata la Pungesti. Acolo are de luptat cu un mare dusman al poporului: poporul.

  26. Sunt personae care nu-l suporta pe Basescu.Sunt personae care nu-I suporta pe cei de la USL.Dar exista o categorie,(din care fac si eu parte),care nu-I suporta nici pe unii nici pe ceilalti.
    Dintre toate aceste categori,postul dumneavoastra de televiziune ii reprezinta doar pe aceia care sunt impotriva lui Traian Basescu.
    In legatura cu incidentul de ieri:autoritatile romane s-au comportat execrabil.A da vina tot pe Traian Basescu fara a tine cont ce USL-ul este de aproape 2 ani la putere iar institutiile implicate sunt in subordinea guvernului,e deja prea mult.
    Eu inteleg ca postul dumneavoastra de televiziune sprijina cu toate fortele actuala putere,dar nici chiar asa.
    Poate nu va pasa,dar o parte a publicului dumneavoastra o sa va paraseasca pe motiv ca nu sunteti echidistanti.

  27. Va ganditi ca probabil teroristii portocalii de la Cluj au actionat in asa hal sa pice de prosti astia de la USL?

  28. Nu va mai agitati atat cu localizarea supravietuitorilor pt ca ieri securistii au avut treburi mult mai importante de infiltrare, observare si diversiune in judetul firmei CHEVRON care i-a angajat pe banii nostri:

    “PENIBIL Asa-zisa sedintã de informare cu privire la explorarea si exploatarea gazelor de sist în perimetrul Bãcesti organizatã ieri, la Vaslui, de Agentia Nationalã de Resurse Minerale, a fost, în fapt, propagandã în favoarea companiei Chevron. Chiar si materialele prezentate de specialistul Corneliu Dinu, fost decan si fost profesor universitar la Facultatea de Geologie si Geofizicã Bucuresti era în limba englezã, iar datele, copiate aproape cuvânt cu cuvânt de pe site-ul Chevron. Cei care s-au înscris la cuvânt pentru a cere explicatii cu privire la “binefacerile” fracturãrii hidraulice, fie au primit explicatii în favoarea Chevron, fie au fost huiduiti, fie, pur si simplu, li s-a luat dreptul la cuvânt. La Centrul de Informare de la Delea au fost prezente circa 100 de persoane, majoritatea din Bãcesti, iar în zonã erau masate importante forte de jandarmi, pentru a preveni orice manifestatie a contestatarilor fracturãrii hidraulice.

    Ieri, la Centrul de Informare a Consiliului Judetean Vaslui, situat la fostul poligon Delea, a avut loc o sedintã de informare cu privire la explorarea si exploatarea gazelor de sist prin metoda fracturãrii hidraulice, sedintã patronatã de Agentia Nationalã de Resurse Minerale, în colaborare cu CJ Vaslui. Chiar dacã sedinta a fost una publicã, locul si ziua sedintei fiind modificate în ultimul moment, de pe data de 15 ianuarie la Bãcesti, pe 20 ianuarie la Vaslui, si fiind anuntati doar cetãtenii din Bãcesti, locuitorii si cei care se opun acestei metode de exploatare a gazelor de sist nu au putut participa, doar câtiva activisti vasluieni, George Silvestrovici si Alexandru Ionascu, fiind singurii care au fost de fatã si au luat cuvântul. Acesta este poate si motivul pentru care, de fiecare datã când lua cuvântul unul dintre activistii care nu sunt de acord cu fracturarea hidraulicã, un grup de circa 10- 15 persoane începeau sã vocifereze, sã comenteze, sau chiar sã jigneascã vorbitorii, în timp ce restul, alti 40- 50 locuitori din Bãcesti erau mai degrabã pasivi, arãtând o totalã lipsã de interes fatã de problemele discutate, practic ca la o plenarã a comunistilor, atunci când trebuia fãcut act de prezentã.”

    http://www.vrn.ro/institutiile-statului-roman-slugile-chevron

  29. Inadmisibil ca ranitii sa fie gasiti de niste padurari, sa fie transportati pe brate de voluntari iar echipamentul de descarcerare sa fie adus la fata locului de niste pasionati de off-road intr-o tara in care se cheltuiesc sume uriase pentru inzestrarea armatei si a serviciilor secrete.
    Daca niste persoane care au furnizat autoritatilor toate datele pe care le cunoasteau ele referitoare la pozitia lor nu au putut fi gasite decat dupa multe ore de niste padurari, inseamna ca (Doamne fereste!) o grupare terorista care nu-si va dezvalui niciodata singura pozitia, poate sa se ascunda bine mersi in padurile noastre fara sa poata fi localizata de nicio autoritate cu nume pompos gen STS, SRI etc.
    Propun ca banii acestor institutii sa fie repartizati ocoalelor silvice si cluburilor de off-road, ca nadejdea in astfel de situatii in ei e. Vehiculele alea “bengoase” ale armatei cu 6×6, 8×8 sau cate mama naibii de osii or avea, unde erau? Adica ajung la fata locului o mana de entuziasti amatori iar unitatile de vanatori de munte dorm in bocanci? Domnilor ministri, eu as astepta demisia domniilor voastre nu azi, chiar de ieri seara…

  30. Hmmm…Blogul prinde culoare frumoasă.Bună Treabă domnule Radu Tudor.Felicitări administratorilor și design-erilor acestui blog 😉

  31. INCREDIBIL CE SA PUTUT INTAMPLA . IN SECOLUL IN CARE EXISTA APARATE DE TERMOVIZIUNE CARE NU TIN CONT DE CEATA SAU CONDITII METEO SI CARE IDENTIFICA PERSOANELE DUPA CALDURA PE CARE O EMIT RESPECTIV IN CAZU DE FATA ERA MULT MAI USOR DATORITA FOCULUI SI CALDURII EMANATE DE ACEASTA. INCREDIBIL !!! GRANICERII ROMANI FOLOSESTE ACESTE APARATE ZI DE ZI PENTRU A IDENTIFICA PERSOANELE CARE TREC FRAUDULOS GRANITA . NU SE POATE ASA CEVA DACA GPSUL NU A FUNCTIONAT TREBUIAU FOLOSITE CATEVA ASTFEL DE APARATE DE TERMOVIZIUNE SI OAMENII AR FI FOST ASTFEL SALVATI IN TIMP UTIL

  32. Doresc să fac un pariu poate nedrept.Fie după ce va ieși din pușcărie fie în timpul detenției,Gigi Becali va cere să fie eutanasiat.Adrian Năstase nu-și mai vrea moartea,dar cred că Becali și-o va dori dacă deja nu și-o dorește

  33. E o tragedie si sigur vom cunoaste toate cauzele care au condus la acest accident.Nu pot insa sa inteleg punerea la zid a unora sau altora numai plecind de la ideea ca ,automat , la noi institutiile sint fie incompetente fie nepasatoare.Va pot da multe exemple in care localizarea unor accidente in SUA a fost la fel de greoaie si nu s-a datorat nici dotarii nici incompetentei ci unor factori exteriori ,naturali.Peste tot in lume in astfel de situatii localnicii au cea mai mare importanta ptr. ca ei cunosc cararile si cel mai bun traseu .Poate ca se putea face mai mult dar cind vad ca de pe margine aratam cu degetul spre oameni care au demonstrat de atitea ori ca sint adevarati eroi-ISU,SMURD,POMPIERI,JANDARMI.
    Este pacat ca se arunca cu noroi desi oameni cu adevarat profesionisti ca d-l Stoicescu ,un pilot de elicopter au fost rezervati si au aratat ca asemenea accidente ,in zone dificile si pe timp impropriu sint greu de gestionat.Mai mult, se insista ca e rusinos ca au ajuns localnicii primii(padurarii) ,pai e normal si asa se intimpla in catastrofe.
    Este inadmisibil cum a inceput emisiunea Previziunea Zilei atacind toate institutiile statului fara macar a le acorda minime circumstante.

  34. Statul roman s-a facut de ras:Nu a reusit sa-si salveze “Salvatorii”in timp util, toate institutiile colcaie de incompetenti la nivel decizional!!!

  35. Dle Radu Tudor, cred ca exista suficiente proceduri pentru gestionarea unor astfel de situatii, doar ca priceperea celor care trebuie sa la puna in aplicare lasa de dorit. E ca si in domeniul justitiei, legi exista dar modul de aplicare este diferit de la caz la caz. In aceasta speta, primul lucru care trebuia facut era ca in punctul cel mai apropiat sa transporte cei de la ISU o autospeciala de comanda pentru coordonarea unitara a misiunii. Aceste autospeciale, achizitionate prin fonduri europene, au capacitatea tehnica de a accesa toate sistemele de comunicatii si de centralizare a datelor. Inclusiv apelurile prin 112 sunt transferate la aceste puncte de comanda pentru o coordonare unitara. Sunt adevarate laboratoare pe roti (telefonie speciala, computere, harti, absolut tot ce este necesar). In majoritatea zonelor exista astfel de autospeciale. Toti “managerii” trebuiau sa mearga acolo pentru a coordona unitar interventia. Nu trebuiau coordonati din scaunul de piele aflat in biroul dlui Chiper (asa cum ati aratat aseara, jalnic in explicatii si complet pe langa probleme), nici de prin alte birouri. Spitalele sunau si tineau legatura cu medicii implicati in tragedie, fortele isu coordonate de prin birouri, jandarmii si politia tot in acelasi mod defectuos coordonate, salvamontistii coordonati de centrul lor de urgenta de la Brasov. Doar localnicii au dovedit ca au fost mai eficienti, e drept, ajutati si de faptul ca erau buni cunoscatori ai zonei. Obligatoriu, localnicii trebuiau cooptati in echipele de cautare – salvare. Dle Radu Tudor, sunteti convins ca pilotul Iova si rezidenta ar fi putut fi salvati daca erau gasiti mult mai devreme?? Eu sunt absolut convins, mai ales ca pilotul a discutat suficient de mult prin telefon. Sunt curios cine va raspunde! Sunt foarte curios. Cred ca dl Chiper, dl Burului de la ISU (numit zilele astea in functie…) si alti factori de decizie locali ar trebui demisi pentru incompetenta. E stiut ca va bucurati de respect din partea dlui Stroe, asa ca ar fi foarte bine daca i-ati cere sa faca acest lucru, ca o compensatie, e drept, minora, pierderile vietilor celor doi eroi. Parerea mea, este ca esecul este o consecinta exclusiva a managementului defectuos (ca tot se poarta). Fortele din teren (politie, jandarmi, isu) sunt laudabile pentru eforturile lor, dar primind indicatii prin statii, de prin birouri, au facut proba unui sistem ineficient. Pacat de toti acei care intr-adevar si-au riscat viata si au facut efortuir pentru a-i gasi, dar din cauza incompetentei sefilor au avut un esec. Precis va fi gasit tap ispasitor vreu dispecer care nu a citit sau nu a stiut sa interpreteze datele. Cred ca e timpul ca Premierul sa se dovedeasca intransigent si sa-i demita pe toti managerii din acest lant al responsabilitatii. Ma intreb retoric, ce s-ar fi intamplat daca in locul acestui avion ar fi fost implicat un avion cu sute de pasageri la bord??? Fereasca Dumnezeu! Speram, asa cum va stim, nu veti abandona subiectul pana nu se va face dreptate. S-au invatat sa iasa la televizor si sa se laude cu munca altora, atunci cand salvatorii fac minuni. Dar acum, cand au dat gres, isi vor asuma responsabilitatea dandu-si demisia?? Vedeti cat de mult a cantarit lipsa din tara a medicului Arafat?? In mod sigur, daca era in tara, ar fi fost prezent pe munte, in noroi, nu ca ceilalti imbracati in costum, prin birourile calduroase. Poate sacrificiul pilotului pentru a salva echipajul va avea un efect mult mai insemnat pe termen lung, medicii salvati putand sa efectueze transplanturi multi ani de acum inainte. Demisia, domnilor “responsabili”!

  36. Domnule Radu Tudor,indiferent de scuze,accidentul s-a intamplat la 15,45.S-a stiut imediat ca au supravietuit cu totii,dar nimic nu s-a miscat pentru detectarea lor.N-au avut cu ce?Este inadmisibil asa ceva! Chiar nu pot crede scuzele cu privire la nori si ceata.Adica daca pe noi ne ataca cineva pe nori si ceata,murim ca prostii ca nu-i putem detecta pe atacatori?Avem telefonie mobila in tara de ani de zile,in munti s-au extins zonele cu semnal,ca dovada ca oamenii au vorbit la telefon.Atunci cum adica nu pot fi detectati?Se spala toti pe maini si arunca de la unii la altii?Eu cred ca in cazuri de forta majora ca acesta, singurii care ar fi trebuit sa aiba aparatura necesara detectarii, sunt aceia pe care-i platim cu munti de bani,care se scalda in conditii de munca europene,care nu dau socoteala nimanui decat aluia care i-a pus in functiile alea grase,care ne rad in nas ca n-ai voie sa-i atingi cu nimic si care asculta telefoanele politicienilor la alegeri sau la referendum si dau rezultatelede la Paris cu maaare viteza.Sa gasesti un avion prabusit?Nu e important,daca nu e in el cine trebuie….Domnule Tudor,pe ce s-au cheltuit banii la STS si SRI,unde sunt dotarile normale pentru secolul asta?N-au avut un snowmobil,aparatura cu infrarosu,ceva sa-i poata gasi mai repede.Padurarul i-a gasit intr-o ora….
    Institutiile statului aveau harti turistice geografice….nici macar cu trasee.Vedem pe cineva in parnaie,caci au murit doi oameni?
    Degeaba….

    • e corect ce spuneti. dar sa vedem exact comunicarea STS-IGSU si atunci ne dam seama exact unde e vina

  37. incredibil ce sa putut intampla . in secolul in care exista aparate de TERMOVIZIUNE care nu tin cont de ceata sau conditii meteo si care identifica persoanele dupa caldura pe care o emit respectiv in cazu de fata era mult mai usor datorita focului si caldurii emanate de aceasta. incredibil !!! GRANICERII ROMANI FOLOSESC ACESTE APARATE ZI DE ZI pentru a identifica persoanele care trec fraudulos granita . nu se poate asa ceva daca gpsul nu a functionat trebuiau folosite cateva astfel de aparate de termoviziune si oamenii ar fi fost astfel salvati in timp util

    • Sau un elicopter Puma SOCAT de la Câmpia Turzii, care ar fi ajuns acolo în câteva minute, dar nu e vina lor: dacă s-ar fi cerut ajutorul armatei/ar fi avut voie să intervină din propria inițiativă, sunt convins că ar fi făcut tot posibilul. Problemele vin de sus: lipsa de coordonare și incompetența în gestionarea situațiilor de urgență la nivel național. Acu’ fiecare instituție va începe să arate cu degetul, pe când numai niște civili au avut succes. Plătești taxe și impozite, dar tot tu tre’să faci și treaba altora – nu că omenia ar avea preț, dar totuși…sunt câteva organizații suprafinanțate pe la Interne…

  38. Tare asta cu triangulatia, tare rau!!!! Atunci astia de la servicii (a se citi servitori) sa fie imbuibati cu bani, multi bani, sa aiba grija ca la alegeri sa nu fure decit aia ai lui bassss si sa prinda deputati care urmau sa ia spaga 3000 de lei, pe autostrada. Traiasca!!!!
    Ma intreb si eu ca prostu” – si bassssss si pontescu spun ca trebuie sa-i ingrasam pe astia din servicii sa nu vina te ro ristii. Daca astia isi fac sediul fix pe virful asta de munte?????!!!

  39. daca eara basescu (da doamne )tot asa actiona s.t.s .nu stiu decite ori basescu este in discutia opiniei publice cu o gafa ,apare imediat alt eveniment sii ea locul. oare de ce?oare s.t.s-ul are vre-o legatura .am plins si ma-m rugat pentru cei in suferinta ,dar sa fiu sincera si bunul DUMNEZEU sa ma etre mas bugura daca sar intimpla lui BASESCU.DOAMNE IARTAMA AMIN

  40. Este un bimotor micut, fabricat probabil la IRMA, cu limitari date de tehnologia anilor 60, si de dimensiunile reduse. Probabil avionica a fost modernizata. Da, givrajul este cauza.

    Partea buna din toata aceasta intamplare este urmatoarea:
    Am descoperit ca, pierduti prin localitati de munte din Apuseni, mai exista oameni precum Todea Argentin si ceilalti care si-au dat foc hainelor pentru a-i incalzi pe raniti.

    Este minunat ca mizeria nu a cuprins toata tara.

    Daca Basescu ar fi ajuns primul langa epava, pun pariu pe orice ca la mana lui ar fi aparut de a doua zi un Brietling cu rigla de calcul circulara.

    Si exact acelasi model cu cel pierdut de Iovan.

  41. probabil daca dna-ul ar fi fost interesat de interceptarea telefoanelor celor din avion pentru vreun dosar facut antibasistilor identificarea locului prabusirii avionului era certa in cateva secunde. asa insa nefiind interesant pentru dna……. si apropo de basisti si antibasisti cum comentati articolul lui nistorescu de pe site-ul cotidianul privind razboiul basescu-voiculescu?

  42. presedinti ,primi ministri,ministri care ati fost la conducerea tari ce ati facut cu bani nostri .
    traduc eu .
    – ati furat totul ,ati numit sefi de spital politic .
    sts in afara de a asculta convorbirile ce realizari are .
    daca voi nu ati putut localiza un avion romanesc,pe pamint romanesc atunci va duceti voi smecheri sai paziti pe istrailieni de teroristi. atunci daca asa zisi teroristi pot umbla prin tara ca tipul de la iasi si neamt fara sai supere cineva ,ziceti mersi ca nu are in vizor romania .
    un padurar gaseste epava la o ora si voi ajungeti dupa 10 ore ,pe unde ati umblat ca buget aveti ,aparatura aveti cereti mereu bani .
    mau lasat fara cuvinte .

  43. Daca erau cautati cu un elicopter al MApN echipat cu sisteme pt vedere timp de noapte si foloseau ,,desantul” ii gaseau mult mai repede. Au procedat ca niste ,,papici”. Dumnezeu sa-i odihneasca ,au murit cu zile 🙁 . MARE PACAT

  44. Cu toata tehnologia moderna,logistica,”armata” de sri-isti si sts-isti si care ma-sa de incompetenti mai sunt platiti cu bani grei din banii nostri,nu au fost in stare sa localizeze in timp util zona in care se aflau supravietuitorii,ca si o nuca intr-o scorbura o gaseste satelitul!La o adica cu “haitasi” strigand,cu semnale de fum si ghidati dupa steaua nordului ajungem sa fim,ca astia sunt ocupati cu interceptarile,cu paza mail-ului lui maior si filajul celor care isi permit sa i-o traga lui basescu!Din momentul primului apel localizarea supravietuitorilor trebuia gestionat contra cronometru,fiecare minut contand in lupta pentru viata,dupa cum s-a si vazut din 7 ramanand 5!Sa reusesti sa supravietuiesti dupa un asa impact si sa stai in frig,bezna si intrebandu-te daca mai poti sa scapi si din situatia asta nu este usor,sa-ti pastrezi mintea lucida este dovada de curaj!La doresc multa sanatate medicilor si copilotului,si recuperare grabnica!

  45. HUUUUUUOOOOOOOO STS SI 112. De ce ati mai raportat bai neispravitilor, ca sunteti in stare sa localuzati prin 112,orice apel telefonic, in CINCISPREZECE SECUNDE,cand au trecut OPT ORE ,pentru ca un simplu padurar,care a dat dovada de orice mai mult decat omenie,in salvarea celor care,la timpul lor au salvat nenumarate vieti. Pentru ce mai traiti bai pe pamant,daca nu va faceti meseria in salvarea oamenilor de care sunteti platiti??????? Huuuuuoooooo. Imi este rusine sa cred ca ati invatat fumoasa meserie de transmisionisti. Imi este rusine,din cauza voastra sa spun ca timpde peste 31 de ani am fost transmisionist. Rusine domnule general,sef al STS.

  46. sper ca Marcel Opris sa aiba in aceasta viata de transplant de orice (ficat, rinichi, inima) si Bradisteanu, Irinel sau Radu Zamfir sa fii emigrat sau sa nu poata sa mai faca acele operatii…asa sa va ajute D-zeu, leprelor!

  47. la final, ca deobicei, mortul va fi de vina: nu trebuia sa zboare, a gresit traseul, n-a anuntat din timp (24 de ore in avans) ca vrea sa aterizeze, n-avea telefon supersmart, nu si-a platit CASul, etc

    Republica Securista Romania, membru UE, partener strategic de importanta mondiala, tara NATO, plina de SRI, SPP, jandarmi, armata, DIE, SIE, DNA, 112, Politie, Politie locala, Politie comunitara si tone de alti paraziti etc n-a fost in stare sa gaseasca 6 ore un avion. Patria Recunoscatoare, canaliilor!

  48. Auziti mai fratilor,domnul ministru de interne,nu are ce sa isi reproseze. Pai cine sunt subordonatii,care trebuiau sa coordoneze aceasta activitate? Ai cui subordonati sunt? Domnule ministru,sunteti cel putin penibil.

  49. @alexph
    Pai, hai sa-l comentez eu. In curind o sa ma fac analist politic. 🙂 Din titlu intelegem ca ambele parti sint isterice si incercam sa-l creditam pe autor de impartialitate. Cind incepe el sa dea detalii ne dam seama ca “baga” informatii din burta sau unele despre care, probabil, a auzit el de undeva. De ex. promo-ul ala pe care il incrimineaza (cu AMR-ul lui bas) si despre care declara ritos ca nu e JURNALISTIC (ce-mi place mie ca toti jurnalistii au propria parere despre ce e jurnalistic sau nu, dar niciunul nu se oboseste sa verifice orice informatii din 3 SURSE, asa cum spune legea de baza a jurnalismului). Ce nu a aflat “autorul” e ca acel promo a fost schimbat tocmai ca a urlat cna-ul si de multa vreme nu mai apare pe post in forma despre care vorbeste el. Si ca sa vedem ca e “impartial” (o mare prostie pe care jurnalistii o flutura; nu poti fi impartial cind esti platit de o persoana privata cu interese private; nu poti fi impartial nici cind lucrezi “la stat” pt. ca iti da bani guvernul si/sefu’ trebuie sa-i sugi lui ciorapii; alta paranteza – uita-te la scrisoarea aia impotriva Antenei 3 – 98% din semnatari au luat bani, iau si probabil ca vor lua de la Adamescu (asta i-a lins pe toti de la putere,)Vintu, NIRO, Udrea (via minister), Ghita sau chiar Voiculescu (vezi-i pe astia formati la Antena 3 si urcati in barca labe1) Cacatelul asta de autor spune ca A3 nu mai are alt subiect decit basssss. Pai, mai batrin jurnalist ce esti tu, ce tre’ sa faca un jurnalist care are audienta URIASA pe un subiect (deci oamenii asta vor sa vada)? Sa renunte la subiect si sa vorbeasca despre Ceausecu (RTV), despre Elodia(OTV), despre PENSII, toata ziua pensii (RTV si Realitate), despre ASTRE(???!!!) si zodiac (labe1)?? “Prin această radicalizare a tonului, Antena 3 îşi pune la bătaie întreaga sa credibilitate şi audienţă, ajunse la o cotă aproape incredibilă.” SAY WHAT? Contradictie in termeni!!!! Cum sa-si puna la bataie credibilitatea si audienta cind tocmai AUDIENTA ii dau CREDIBILITATE?! PROPAGANDA POLITICA, faceti toti, bai jurnalistule. Ai auzit de FOX NEWS? Face POLITICA editoriala PARTINITOARE si nimeni nu se mai opareste cum o faci tu (probabil in mod fals, ca esti prea batrin sa nu stii cum functioneaza “jurnalismul” Am citit cu greu textul pentru ca din vara, de cind la comentariile anti=bas votau 800 de oameni/30 secunde si astia de tin site-ul nu ziceau nimic, mi-am dat seama ca si la cotidianul functioneaza “Ofiţeri acoperiţi, judecători şi procurori controlaţi, jurnalişti şi programe de televiziune concepute pentru a contracara pericolul enorm care îl paşte pe mogul?” dupa cum recunoaste insusi autorul. Autor care, dupa parerea mea, dpdv al scriiturii se ridica la nivelul unui copil de clasa a VII-a.

      • E mult,mult prea mult.Au trecut doar 20 de zile din anul acesta si contabilizati cat rau a facut in aceste 2o de zile.Va dati seama cat rau poate face in urmatoarele 329 de zile?

  50. Mai fratilor,va cer iertare ,dar nu pot sa mai tac,chiar daca ar fi sa ma impuste, dar este mai rau decat strigator la cer ce afirmatii tâmpite pot sa faca astia de la STS. Auziti ce spun ,ca prima data au facut gresit localizarea. Pai ce bou,sau vaca,a stat in fata monitorului si a facut localizarea? Cine l-a pregatit profesional pe asta,cum justifica salariul pe care il primeste. Astia isi dau seama ca Adrian Iovan,prin zborurile pe care le-a facut,cate vieti de oameni a salvat? Acum nu mai raspunde nici un ministru sau de la STS,ca sunt toti in sedinte. Ce sedinte? Mai vor bani pentru imbogatirea lor? Nu pot sa spun altfel pentru ca VIATA,a demonstrat-o,ca poporul cand o duce rau,EI SE IMBOGATESC. Ii vezi ca sunt bagati toti,indiferent de culoarea politica,in tot felul de organizatii de nonprofit pentru popor,dar de profit pentru ei. Si cer bani si bani si bani,numai pentru ei,iar la popor raman lăturile. Jos cu ei.

  51. Radule, am o durere in suflet de nu-i adevarat. Se vede de la o posta dezorganizarea care domneste mai peste tot. Cand eram activ, astfel de GENURI DE OPERATIUNI ERAU CONDUSE DE CATRE CEL CARE AVEA FUNCTIA MILITARA CEA MAI MARE DIN ZONA. Exista un plan ‘la centimetru ‘ de actiune si cooperare si MAI ALES NU SE CALCA NIMENI PE PICIOARE. Spun,poate exista posibilitatea folosirii elicopterelor de la C.Turzii si de ce nu folosirea unui ‘desant’ in zona. (unca cred ca se putea realiza). Sunt SIGUR CA UNITATILE MILITARE DIN ZONA ‘NU AU FOST FOLOSITE’ MAI ALES CELE DE TRANSMISIUNI. In Cluj-napoca se afla o unitate de transmisiuni bine dotata,echipata si mai ales FUNCTIONALA care putea cu succes sa sprijine actiunea. Ce ma intriga este faptul ca nu au fost solicitate mijloace tehnice de transport. La Someseni(Cluj) exista tehnica senilata(MLI) cu dotarea necesara pentru evacuare medicala(MEDEVAC). Aceste senilate puteau fara problebe sa”racaiae’ prin terenul muntos fara probleme. Eu am urcat fara probleme pana la Muntele Mare (unde se afla o performanta statie de radiolocatie la o distanta nu prea mare de locul accidentului, nu-i interesant?)cu TABC-79,pe teren asa cum s-a descris de catre cei din zona MA INTREB ,DE CE A TREBUIT SA MOARA UN PILOT DE EXCEPTIE SI NU S-AU FOLOSIT ACESTE MIJLOACE. In rest, ii cunosc bine pe MOTI. Daca se apela mai repede la ei poate se scurta timpul de reactie. DUMNEZEU S-AL ODIHNEASCA PE IOVAN,PE CARE L-AI RESPECTAT SI TU!

  52. Pe telefoanele mobile sunt aplicatii care iti afiseaza locatia exacta,locatie pe care cei de acolo ar fi putut sa o dea ca doar puteau vorbi pe telefon.Era necesar doar de o minte deschisa care in functie de modelul telefonului sa ii sfatuiasca cum sa afle aceste date.Eu pe un amarat de LG GT505 am aflat asta in 5 minute cautand pe google http://forum.mgmaps.com/viewtopic.php?p=15190 .E un meniu secret care se acceseaza simplu,apoi cel de acolo putea sa le dea datele acestea avand o precizie de cativa metri.Platim multi necunoscatori in functii pe care nu le merita.Salvamontistii aia la fel,habarnisti total cum sa faca o localizare rapida.

    • Bre, nea omu’, poti face asta pentru ca esti intr-un loc unde telefonul tau se poate conecta la si este identificat de mai multe celule (“chestiile” alea plantate pe stalpi ori pe cladiri inalte de firmele de telefonie mobila), care realizeaza un fel de triangulatie care permite sa ti se stabileasca pozitia cu o precizie de cativa metri. Daca ai iesi in afara localitatii si te-ai duce intr-o zona unde ai avea semnal de la o singura celula, chiar daca ai fi fix langa acea celula, localizarea ta ar fi un cerc cu o raza destul de mare, cu centrul in locul unde se afla celula. Pentru celulele GSM cu frecventa de 850 MHZ cercul ala ar avea raza de 20-25 km, adica ai fi localizat pe o arie de peste 1000 kmp. Asta da precizie!…

  53. Cred ca nu s-a dorit a se localiza corect locul aterizarii fortate.Sunt multa scenarii care se pot face.

  54. Buna ziua,
    deoarece erau toti doctori la bord cred ca sansele ca macar unul sa aiba un iphone la la el era destul de mare.
    procedura dureaza aprox. 30 secunde! user, parola si “find my iphone” …. cu poze , hibride cum l vreti. Eu mi-am gasit telefonul in acest fel pierdut pe varful baleia la peste 2000 metri in salbaticie cu o precizie de 2 metri….

    am avut contact cu magaria de soft de la isu. este pur si simplu o magarie!

    Trebuiau doar sa ii ceara docturului la telefon(sau sa intrebe o ruda!!!!) un user si o parola si in 30 secunde stiau exact unde este. Deci chiar daca nici unul nu mai putea vorbii tot ii puteau gasii cu aceasta metoda penibil de simpla.
    Si culmea este ca toate elicopterele smurd pot ridica sau coborii de ex targa medicala samd…..

  55. Daca Politia Romana dispune de aceea tehnica de care vorbea Adrian Ursu,atunci acestia impreuna cu STS si SRI trebuie deferiti justitiei si acuzati de crima.Cum este posibil ca in anul de gratie 2014,cu o tehnica pentru care s-au cheltuit milioane de euro din banii nostri,sa nu poata fi localizat un avion,nu undeva in Himalaia la 8000 de metri ci aici la 1400-15000 de metri timp de 5 ore.Este incredibil!Vad ca aceasta tehnica este utilizata doar pentru a asculta barfe la telefon,nu pentru a salva vieti omenesti.Rusine!Nu trebuie sactionati doar ci acuzati de crima.

  56. Nu mă interesează strict documentaţia, ce este realitate depăşeşte orce scuză. În primul rînd, modul de comunicare a stirii(nu de presă e vorba), de scăunarii care încasează veniturile degeaba, de bătaia de joc la adresa profesioniştilor reali, din cauza scăunarilor au plecat profesioniştii din ţară. Cei care sunt în scaune înfipţi sunt neprofesionişti, totul e politic, ceea ce nu este normal(crime, omoruri cu premeditare) prin felul cum acţionează, interesul e să dispară profesioniştii, cumva??? Cam aşa o să se moară în ţară…
    Dacă nu eraţi voi, presa, să insistaţi prin mijloacele legale avute la dispoziţie, presiunea voastră pentru care meritaţi FELICITĂRI!!! din plin, alături de sătenii, pădurarii care au dat o uriaşă mînă de ajutor(sufletul de român este unic).
    Mai este o problemă peste care, sau, de care nu avem voie să trecem fără să cerem justificare, nu vorbe sau comentarii, concluzii ori rapoarte(oricine poate să scrie rapoarte, dar nu este pedepsit, mai ales cînd e vorba de politic) concluziile le tragem noi poporul, nicidecum clasa politică şi anume, de 2 ani de zile este USL-ul la guvernare şi de 24 de ani de zile sunt toţi, toate partidele politice prin indivizii care le reprezintă, ce au făcut aceşti politicieni de 2 ani de zile ca să schimbe gindirea poporului în bine???(se mulţumesc cu implementarea spiritului de turmă, încît să nu mai aibă omul identitatea interioară), atîta timp cît numai nenorociri sunt zi de zi şi noroc de presă, altfel, nu s-ar afla nimic. Trebuia să moară oameni-profesioniştii ca să se ia măsuri, dar, să vedem dacă se vor lua si ce măsuri de imbunătăţire pînă la urmă???
    FELICITĂRI!!! vouă presa!!! SUCCES!

  57. Domnule Tudor, desi inafara subiectului, as vrea sa va intreb in speranta ca veti afla despre ce este vorba si veti putea remedia situatia, ce se intampla cu semnaturile din petitia Antena 3? De ieri pana astazi numarul lor a scazut de la 166.000 la 143.000. Cum e posibil? In ritmul asta va “disparea” petitia in curand. Va rugam sa va interesati, din respect pentru initiatorii acestei petitii si pentru zecile de mii de oameni implicati. Va multumesc.

  58. simt o furie cumplita in momentele astea
    incredibil…au murit cu zile
    Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca

  59. Foamea de bani din transplanturi a in ceput sa faca victime(v declaratiile tv ale med ) Balbaiala imensa ale fortelor care asigura securitatea zborurilor si a serviciilor de urgenta salvare. Repetentii si mediocrii au inceput sa isi faca simtita prezenta. Oameni platiti cu salarii de 10 ori cat ale profesorilor se joaca si balbaie atunci cand este vorba de viata oamenilor. Ce sa mai spun de un sofer amator inconstient care pleaca iarna fara cauciucuri si cu masina legata cu sarme cand marele pilot raposat pleaca in zbor cu o epava fara dotari de siguranta si pune in pericol vieti. Oare cati nebuni zboara in aer si nu-i vede nimeni?

  60. Stima noastra si mandria…STS-ul ROMANIA.Astia sunt slugile ..guvernatorului, deoarece guvernatorul/boc le-a marit bugetul an de an unor institutii/servicii si atunci STS/ SERVICII s-au simtit probabil obligate(ceva normal) sa-l ajute pe basescu in 2009 sa castige alegerile.
    Va amintiti ca la alegerile din 2009 , VIDEANU era la curent cu mersul votului,ajutat probabil de STS,si isi batea joc de “guzganul auriu” spunandu-i:Mai,VIORICA ,mai ..daca vrei rezultate de la vot/sectii votare …suna-ma pe mine si ti le dau si tie,ma VIORICA ma!!.In plus a doua zi pe baza datelor, induse/masluite si ….apoi probabil sterse ,cine s-a intalnit la Ministerul de Interne sa manance o ciorbita:BLAGA,VIDEANU,BERCEANU !!!).
    Si inca odata in plus SE DEMONSTREAZA ca unii din PSD a pornit in 2013 cu gandul (gresit) sa preia sistemul (STS,SERVICII,CSM,DNA,CCR..) si NU cu gandul de a lupta contra sistemului (cum ar fi fost bine/corect) si astfel si PONTA le-a marit bugetele(taind de la invatamant /sanatate) cu sloganul(zgonist):SA FIE BINE,CA SA FIE BINE,SA NU FIE RAU !!.
    Bine ca ACUM sub presiunea lui ANTONESCU/PNL,acesti pesedisti s-au trezit si probabil pe viitor vor lupta contra SISTEMULUI(si nu se mai gandesc sa-l preia ,ceace ar fi o mare greseala).

  61. Domnule Radu Tudor
    Fara discutie SRI-ul si STS-ul bratele inarmate ai “politiei politice” au chinuit 10 ore sapte persoane dintre care doi au murit!Incompetenta si ticalosia STS-ului in legatura cu localizarea gresita al epavei dovedesc inca o data ca nu exista niciun sistem viabil in tara asta!Care este numarul minim de victime,care este numarul minim de scandaluri care trebuie sa apara sa realizam ca tara asta este stupida, penibila si absurda???

  62. Nu sunt de acord sa cu minimalizarea actiunii padurarilor din Muntii Apuseni asa cum rezulta din unele comentarii prin care se sugereaza ca mijloacele electronice ar fi trebuit sa duca mai rapid la gasirea victimelor accidentului. Trebuie admirata actiunea padurarilor si a localnicilor care pe o situatie meteo neprielnica au contribuit decisiv la gasirea locului accidentului. Toata stima pentru solidaritatea umana demonstrata de motzii din Apuseni.

  63. STS si ceilalti ce mai puteau localiza cu precizie locul accidentului nu au avut timp sa se ocupe de salvarea oamenilor,ei sunt foarte ocupati cu salvarea singurului ce trebuie salvat de loviturile de stat date de parlament,de poporul votant,de Iliescu,de Voiculescu si de alte elemente ce atenteaza la siguranta statului (statul fiind unicul,inegelebilul base).Domnul Ponta si parlamentul Romaniei sa faca curatenie in aceste servicii sau sa-si dea demisia.Au murit niste oameni din nesimtirea si nepriceperea unor indivizi mancatori de mari fonduri si foarte,foarte mari salarii luate si din impozitele acelor oameni pe care i-au lasat sa moara.Aud acum ca o ancheta nu se poate face decat in februarie cand vine parlamentul din vacanta.La ce dracu` mai vine? Si asa sunt itr-o permanenta vacanta.

  64. Bai nemernicilor de la politie,care spuneti ca aveti aparatura de cautare NUMAI PENTRU INFRACTORI. Cine mama’ dracu’ ,v-ar fi acuzat de ceva ilegal ,ca sa folositi aceasta aparatura? Dupa mintea voastra de militieni prosti,trebuie sa intelegem ca,acesti oameni,batuti de soarta,din care doi,si-au pirdut viata,trebuiau sa fie “incadrati” la “categoria INFRACTORI”? RUSINE ,CU ASEMENEA conducatori.

  65. Triangularea GSM nu s-a putut face din motive tehnice
    GPS si smartfone si Google maps nu au fost folosite de ISU si servicii.
    Sistemul de detectie portabil GSM al MAI, de care ne-a informat dl Ursu, nu a fost folosit.
    De ce?

    …..
    Dar armata aerului?
    fortele aeriene se lauda ca Puma Socat are:
    “capabilitatea de navigaţie precisă, pe distanţe mari, în zbor la joasă înălţime şi în zone cu obstacole, urmărind configuraţia solului, ziua şi noaptea şi în orice condiţii meteorologice” ?!
    Si banuiesc ca au si sisteme cu termoviziune/infrarosii…
    De ce nu s-a apelat la aviatia militara de la Campia Turzii? In conditiile in care elicopterul smurd nu facea fata situatiei din teren?
    ?

    • surpriza
      Elicopterele puma socat nu zboara pe ceata… cum se lauda fortele aeriene…

      dl. ministru Dusa:
      La ora 16:30 era deja dat ordinul de decolare pentru elicopterele de căutare, pentru început ar fi trebuit să decoleze unul, iar alte două dacă situaţia din teren ar fi impus-o”, a declarat ministrul MapN, Mircea Duşa, pentru gândul.

      Potrivit acestuia, elicoptere militare nu au putut decola din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, în principal din cauza ceţii dese.

      Cum ramane cu afirmatiile fortelor aeriene “surface skimming, day and night and all-weather” ? (http://www.roaf.ro/en/programe/socat_story_en.php)

  66. Radule, totul e O MARE DIVERSIUNE. Momentul tragic a venit la fix. trebuia cumva sa va umbreasca initiativele. Imi pare rau ca la monstruasa actiune au particopat si cei pe care i=am votat in 2012. GANDITI CU SUFLETUL SI CU MINTEA SI O SVEDETI CA TOTUL A DEVENIT ‘manusa” PENTRU CEI CARE TREBUIA SA DISTRAGA ATENTIA OPINIEI PUBLICE DE LA CEEA CE VOI A-TI DAT PE POST. Sa nu cadeti inplasa diversiunii. Uitati-va la cei de jos care azi AU PUS O CRUCE MARE (ROMANEASCA) PENTRU CEI CARE AU PIERIT . ACEIA SUNT ROMANI ADEVARATI NU NISTE MINISTRII CARE”BELESC FASOLEA” PE CAMERELE DE LUAT VEDERI. Scuza-ma Radele, dar ca militar nu pot sa suport toate magariile (am fost invatat cu ele) autoritatilor.

  67. Revolta care a fost acum 5-10 min in studioul A3 este cutrmurator.Pe buna dreptate aceste doua jurnalise s-au revoltat cit le-a stat in putere vis a vis de comportamentul incimpetentei acestui guvern.Nimeni nu va raspunde la tel.Cind ii chemati sa dea din gura sint toti prezenti la cazuri grave se ascund ca iepurii.
    Raducule,trage singur concluzia.
    Sa le fie rusine!Demisiaaaaaaaaaa!

  68. Asta este epoca in care traim… Tot ce s-a rasturnat la Revolutie a redevenit realitate: procuratura de azi este fosta securitate, politia a redevenit militie, parlamentul amorf este fosta mare adunare nationala, iar PSD, prin apucaturi, determinare si manipulare este fostul PCR…, iar noi, care stam si privim, suntem fosta societate (atunci, socialista) multilateral dezvoltata… Modul de actiune a fost tipic anilor 60-70.

  69. Facatura!

    S-a dorit sa se mai taie din avantul dezvaluirilor despre Gazprom. Acum toata atentia e indreptata la tragedie si mai ales la sarabanda declaratiilor tupeiste ale celor de la STS,SRI …

    Din comportamentul indolento-tupeist al serviciilor e clar de ce nu s-a localizat cu precizie locul accidentului. Nu s-a vrut. “Nu exista revolutie fara sange” si nici accident de avion fara victime.

    Nici ponta nu se da de ceasul mortii sa afle vinovatii daca generalul izmana ancheteaza accidentul. Ce stie izmana despre softurile lui ghita?

  70. SUA au sateliti care pot localiza o minge de golf pe zapada iar noi nu suntem in stare sa localizam epava unei aeronave! Trist…

  71. Domnule Radu Tudor,va intreb caci nu ma pricep:ar fi putut fi folosite la cautare niste drone?Adica atunci cand te confrunti cu acoperiri atat de mari si teren accidentat,conditii meteo rele,s-ar putea folosi dronele la cautare?I-o fi dat cuiva prin cap asa ceva?Cat dracu’ ar costa o drona care sa poata fi folosita in acest scop?

  72. DACA DOCTORUL ARFAT ERA IN TARA CE-I DOI SEMENI ERAU SALVATI!! INCREDIBIL! SA SUNE CA EI TRAIESC SI CER CU DISPERARE AJUTOR SI INSTITUTILE STATULUI SA NU INTERVINA!! E CEVA DE NECREZUT IN CE STAT TRAIM!! GUVERNUL, PARLAMENTUL IMEDIAT SA-I DE-A AFARA PE ACESTI MINISTRI IRESPONSABILI SI PE DIRECTORII CARE SE FAC VINOVATI DE ACEASTA CRIMA!! SA LE CERITI DEMITEREA IN EMISIUNILE VOASTRE!

  73. pe toate posturile tv tot felul de persoane invitate sau telefonic isi dau cu parerea despre cum, de ce, cine e de vina si ce trebuie facut legat de acest nefericit de accident. dar un lucru nu il inteleg eu si vreau sa fiu bine inteles: peste tot s-a spus ca avem cel mai bun sau printre cele mai bune sisteme de urgenta din europa cel putin si ca celebrul rael arafat e cel mai tare si a facut cel mai bun sistem posibil. deci imi e greu sa cred ca daca el nu a fost in tara tot acest sistem nu a fost functional! atunci imi pot pune o intrebare legata de acest sistem de urgenta si de ce nu a functionat? fara sa se inteleaga ca il critic pe doctorul care a creat acest sistem de urgenta ( si doctorul arafat a fost prezent la toate sau aproape toate tragediile care au avut loc in ultimii ani de cand a creat smurdul) totusi ar trebui vazut ce nu a functionat in sistemul de urgenta creat de arafat si trebuie revizuite toate aspectele care au dus in final la aceasta tragedie, inclusiv rolul daca e cazul al diferitelor institutii responsabile si la doatarile lor fie ca e cazul sts, politie, 112 , aviatie etc. si revin la celalalt comentariul nu e normal ca intr-o tara asa zis democratica si europeana dna-ul sa intercepteze tot ce vrea, impreuna cu sri-ul sa localizeze tot ce vrea in tara asta fie cu acceptul judecatorilor( asa cum invoca politia) dar cel mai des fara acest accept iar atunci cand e cazul intr-o urgenta ca asta sa nu poata fi folosit un sistem scum si performant dintr-o birocratie ordinara. politic sri-uil se implica dar civil nu! o mare aberatie iar arafat trebuie urgent sa reformeze sistemul lui de urgenta pentru a putea acoperi si cretinismele astea politice!

  74. Credca se face antijivrajul cu acel ,,Killfrost” .Se pune problema câta solutie a mai ramas pe aripi când a ajun s la locul unde s-a prăbuşit. Asta in cazul in care aripile si fuselajul a fost tratat cu antijivraj
    Iată o chestie care explica modul de apariţie a jivrajului in carburatoare si pe linga carburatoarele autoturismelor in anotimpul rece. Fenomenul este asemanator si la suprafata aripi si fuselajului unde are o racire brusca a aerului care conţine vaporii de apă.
    http://mesterucasei.com/ce-este-jivrajul/

  75. Ca sa fiu bine inteles reiterez ca NUMAI USL este singura alternativa la guvernare…ACUM si in urmatorii 4 ani.
    Dupa vreo 4 ani mai vedem.
    Afirm inca odata ca sunt convins ca PONTA si ANTONESCU respectiv PSD si PNL au facut aceasta alianta pentru a lupta contra” sistemului lui basescu”.
    Adica USL a fost creiat sa lupte pentru INDREPTAREA TUTUROR NEDREPTATILOR si CORECTAREA LEGILOR STRAMBE incat lupta sa fie dusa atat contra lui basescu si cat si contra celor care ,indivizi si institutii, il sustineau/il sustin , numai si numai din interes propriu de …avere/bani cat si din interesul fiecarui individ de a scapa de …brutarie(dupa preluarea puterii de catre USL).
    Am vazut ca aproape toti sustinatorii lui basescu au fost INDIVIZI care n-au trait din munca cinstita( acesti indivizi au fost hoti/corupti,au fost santajabili,au fost slugile lui basescu ,au facut evaziune fiscala,au fost tradatori de tara,au fost paraciosi “fanarioti”la parlamentul UE,au vandut resursele tarii pe nimic,au defrisat paduri,au lucrat in massmedia basista platita din bani negrii,s-au imbogatit nejustificat indiferent ca acesti “sustinatori” au lucrat in institutiile/justitia statului, alimentate generos de sistem cu bugete grase,an de an , fie ca au lucrat in profesii liberale,etc).
    Un singur lucru nu inteleg cum la sfarsit de an 2012 si inceput de an 2013 s-au gasit in USL politicieni care au gandit( indivizi fara minim 2 neuroni) ca poate ESTE MAI BINE SA NU MAI LUPTE CONTRA SISTEMULUI(asa cum prevede protocolul USL) si ca POATE ESTE MAI BINE SA PREIA O PARTE DIN SISTEM ,pe care sa si-l subjuge/controleze si ei(USL-ul) la fel cum l-a subjugat/controlat si basescu .
    Ca au gandit asa ( total gresit si in contradictie cu vointa romanilor) s-a vazut din actiunile succesive ale USL:demiterea dnei pivniceriu,pactul cu basescu(ca sa-si imparta cheile de la braul jupanului ,jumii -juma, intre basescu si PONTA),numirea procurorilor tot jumi-juma,etc).
    Este interesant ca aceste aspecte/adevaruri aratate mai sus, sunt punctate numai de dnul CHIRIAC iar alti comentatori foarte buni ca CIUVICA,ILIE SERBANESCU…evita comentarea acestor adevaruri( chiar si DVS,GADEA,URSU…)…probabil de a nu afecta UNITATEA USL.Eu gandesc altfel si anume ca o UNITATE(a USL) se mentine doar pe transparenta si adevar si nu pe ….ascunderea guvernului sub pres.Adica atunci cand PONTA sau ANTONESCU …gresesc, sa-si asume greseala fiindca numai o greseala ASUMATA nu va mai fi repetata!!!(de ex daca recunosc ca au gresit ATUNCI cand PSD a introdus tema candidatului propriu la …presedentie,fiindca numai atunci vom fi siguri ca peste 2-3 luni cand va trece”valul noroios al cucului” PSD nu va mai aparea,din nou, cu o asemenea …aberatie si vor TREBUI SA INTELEAGA ca sistemul portocaliu odios BASESCU-BOC TREBUIE DESTRUCTURAT!!! si in niciun caz …PRELUAT!!!(nici macar partial).

  76. INCREDIBIL!!!MEDICUL CARE A DECLARAT LIVE, FIIND ŞOCAT, CU SINCERITATEA-I CLARĂ A RĂSPUNS EXACT LA TOATE ÎNTREBĂRILE, CÎTĂ DIPLOMAŢIE ŞI DEMNITATE EXISTĂ ÎN ACEST MEDIC!!!
    NU A ACUZAT PE NIMENI, DEŞI SUNT ENORM DE MULŢI VINOVAŢI!!! INCREDIBIL CÎT EFORT A DEPUS ACEST MEDIC PENTRU A FACE BINE CELORLALŢI!!!,,BINE C-A DAT DE NOI!!!!” FĂRĂ NICIUN REPROŞ!!!
    BĂ, SCĂUNARILOR, MILOGILOR POLITICI, VOI CARE MÎNCAŢI BANII BUGETULUI FĂRĂ SĂ PRESTAŢI MUNCA PENTRU CARE ÎNCASAŢI VENITURILE, …
    BĂ, HOŢILOR, …NU VĂ MAI SĂTURAŢI DE BANI!!! PENALILOR, POATE MĂCAR DUMNEZEU VĂ VA PLĂTI CU VÎRF ŞI ÎNDESAT, MAI MULT, ÎI BĂGAŢI ŞI PE ALŢII ÎN MIZERIILE VOASTRE(RUŞII, POATE ÎI BĂGAŢI ŞI PE AMERICANI, CHINEZI, JAPONEZI, UNGURI…UCIGAŞILOR, MINCINOŞILOR, EXCROCILOR…!!!)…CE FACE DNA, INSPECTORATUL DE POLIŢIE BUCUREŞTI, PROCURATURA??? PEDEPSE REALEEEE!!!!
    ,,NU CRED CĂ EXISTĂ CLASĂ POLITICĂ MAI PARŞIVĂ, MAI ORDINARĂ, MAI 0RIBILĂ CA ÎN ROMÂNIA !!!”
    Cu scuzele de rigoare Radu, am stat cu inima la gît, pe toate canalele tv. să văd ce se întîmplă, v-am anunţat şi pe voi aici, ce se face real pentru sănătatea acestor profesionişti, care pe zi se doreşte trecerea în zona căii de dispariţie, se doreşte, se vrea dispariţia profesioniştilor reali din ţară şi posibil de pe pămînt!!!
    Succes A3!!! acţionaţi în forţă că nu se mai poate trăi cu minciuni!
    SĂ LE DEA DUMNEZEU MULTĂ SĂNĂTATE CELOR CARE AU AJUTAT, CELOR CARE NU SUFERĂ DE PUBLICITATE, LOCALNICILOR CARE AU FOST INIMĂ PENTRU INIMĂ.
    – ACEL PĂDURAR MERITĂ ORICE BINEŢE DIN PARTEA ORICĂRUI OM DE BINE. FELICITĂRI!!!

  77. Nu. va ginditi ca STS -ul poate a avut un motiv ca depistarea aeronavei sa nu fie facuta faci? Sa ma ierte Domnul daca acuzatia mea este nefondata insa cu cit aceasta actiune se efectua mai anevoios si eventual cu victime nu ma aveam ce discuta acum de aceste intimplari si valuri de erori. Din toata aceasta treaba domnul Basescu iese iar in cistig. De ce? Pai simplu, discutiile legate de afacerile familiei sunt inlocuite de aceste dezbateri si eventual comisii. Nu sunt bolnav de scenarita insa cei de la STS mai ales prin domnul Opris Marcel stiu sa traga foloasele cuvenite. Prea informatiile acestei structuri a fost ambiguie ca sa fiu elegant in exprimare , informatiile lor aufacut mai mult haos si rau.

  78. Localizarea prin intermediul GSM-ului si tragedia din Apuseni.

    Am tot vrut sa stau deoparte de povestea asta insa vazand cum tot mai multi isi dau cu parerea, vazand cum se dau verdicte si se propun masuri belicoase impotriva STS-ului si altor institutii, am zis ca e mai corect sa spun parerea, ceva mai informata decat a altora care au comentat pe facebook si prin presa.

    Ce stiu eu despre radiolocatie? Am invatat la facultate ca absolvent de Electronica&Telecomunicatii, am studiat-o si dpdv militar la in armata pe care am facut-o la Telecomunicatii. In plus, atunci cand mi-a venit ideea unui proiect ce implica localizarea telefonului, am mers si am vorbit cu un specialist: un inginer, fost coleg de liceu si facultate, care lucreaza la Orange. El mi-a explicat ce se poate in mod real, care sunt impedimentele si care parte din serviciu e gratuita vs platita.

    Ce se intampla cand suni la 112? Automat numarul iti este inregistrat si locatia determinata atat de bine cat este posibil. Repete: Automat. Si daca suni ca sa faci o gluma (nu fa asta niciodata!!!).

    Localizarea prin GSM: Se face printr-o metoda numita triangulație. Google-it pt detalii. Pe scurt: fiecare turn de emisie-receptie GSM are o raza de acoperire. Reteaua e gandida a.i. acoperirea turnurilor sa se suprapuna. Facand o intersectie a ariilor acelor turnuri care raporteaza IMEI-ul telefonului ca fiind in raza lor, se obtine o locatie aproximativa. In orase unde densitatea e f mare, precizia este de cativa metri. In zone f slab populate, de multe ori nu este acoperita zona decat de un singur turn. Asta inseamna ca telefonul poate fi oriunde intr-o raza de 6km.

    Localizarea prin GPS. Are o precizie de cativa metri. Ea se initiaza uni-directional, adica terminalul determina pozitia satelitilor si isi determina pozitia relativ la pozitia acestora. Telefonul este doar receptor, satelitii nu pot determina pozitia telefonului. De altfel a ajutat f mult cand unul dintre medici a pornit google-map si a comunicat coordonatele.

    Operatia de Cautare si Salvare: vorbim de o zona muntoasa, accidentata, greu accesibila, noaptea, in conditii de ceata. Cea mai proasta combinatie cu putinta.
    Nu-i cautau in curtea scolii!! Si ii cautau pe jos si cu masinile pentru ca aerian nu se putea (vezi partea cu ceata! – care de altfel a si jucat un rol in prabusirea avionului.)

    Preluare de pe facebooc de la Valentin Haicu. INTERESANT si ce rezulta din COMENTARII

  79. Pardon, corectez:
    Preluare de pe facebook de la Valentin Haicu. INTERESANT si ce rezulta din COMENTARII

  80. D-nule Radu Tudor,referitor la accidentul aviatic, vreau sa va spun ca era foarte simplu de localizat.Exista niste trasoare luminoase,care in caz de prabusire, persoanele ratacite trag in sus pentru a fi reperati de salvatori.Aici principala vina este a autoritatile.Traim in tara unde se intampla orice.

    • Draga Andrei, scuze ca reply-ul este pe comentariul tau insa pur si simplu n-am mai putut citi absurditatile de mai sus. M-am oprit si scriu si eu aici, la final. As vrea deasemenea sa-mi cer scuze daca printre idioteniile de mai sus s-au mai strecurat si comentarii pertinente.
      Fara a ma pretinde atoate stiutor si fara a va ameti cu tot felul de abrevieri mai mult sau mai putin stiintifice, eu cred ca situatia a stat cam asa:
      – la intrarea in zona si la altitudinea respectiva a aparut givrajul care odata instalat scade portanta si creste rezistenta la inaintare. Avionul era deja incarcat foarte aproape de capacitatea maxima. In astfel de situatii scazi altitudinea pentru ca mai jos este mai cald, insa coborand pierzi si din vizibilitate. Figura cu “calc-o si treci” merge doar la semafoare in Bucuresti. In aviatie nu. Iar de aici incolo totul este statistica. Uneori o astfel de manevra te duce intr-un nor gros care desi are temperatura mai ridicata favorizeaza in continuare aparitia givrajului. Alteori nu se intampla asta. Daca stratul de gheata a ramas pe bordurile de atac ale aripii situatia este nasoala rau. Cat inca mai ai viteza mai poti controla binisor avionul, insa exista un punct (mai sus decat viteza limita de sustentatie si aproape imposibil de estimat) sub care pierzi practic dintr-o data portanta. Am auzit ceva vorbe ca cu putin inainte de impact este posibil chiar sa fi pierdut un motor, caz in care nici sa injuri nu prea mai ai timp. Iovan a actionat ca la carte si am convingerea ca daca nu era el la mansa acum erau 7 victime pe care le cautau inca. A incercat o aterizare fortata intr-unul dintre cele mai nenorocite conditii: padure de brazi (deci inalti si grosi), teren inclinat si in conditii de vizibilitate aproape zero. Cunosc zeci de astfel de cazuri in care aparatul a luat foc si nu a scapat nimeni. Faptul ca tembelii de la Antena 1 au fost in stare sa declare ca “avionului i-au inghetat aripile” si ca “pilotul ar fi putut sa se catapulteze dar nu a facut-o pentru a salva pasagerii” prefer sa nu il comentez. NICI UN AVION civil nu are scaun de catapultare. In secunda 2 eu as catapulta intreaga redactie direct la Poplaca la muls vaci. Dar asta este alta discutie.
      – accidentul odata intamplat si avand in vedere ca zona se pare ca era acoperita de doar doua relee de telefonie mobila, localizarea prin triangulatie – singura posibila in mod activ – nu se mai poate realiza. Cautati pe net si veti vedea de ce. La nivel tehnologic, cea de-a doua varianta este cea a coordonatelor furnizate de sateliti (prin intermediul aceleiasi proceduri de triangulatie), insa in mod pasiv, adica operata de catre un om care deschide aplicatia din telefon si asteapta pana se afiseaza datele, apoi le comunica telefonic echipelor de cautare. Iar cu tehnologia cam atat. Povestile cu avioanele-drona, elicoptere care zboara in orice conditii meteo sau camere cu termodetectie nu sunt decat penibilitati scoase de mintile bolnave ale unora care mai bine ar citi o carte decat sa caste ochii toata noaptea la CSI. Ce nu stiu eu este daca avionul acela are sau nu radiobaliza, insa chiar si asa de multe ori la impact aceasta se defecteaza. Se mai fac praf si asa-numitele cutii negre (care a propos, de cele mai multe ori sunt portocalii), daramite asta. Acolo unde Iovan nu a putut zbura este clar ca lumina zilei ca NIMENI altcineva nu putea zbura, decat daca voia sa se sinucida. In alta ordine de idei, camerele acelea cu termodetectie “vad” la distante mari doar surse mari de caldura, unui om ii vede semnatura termica pana pe la vreo 4-6km (aici nu sunt f. sigur, insa nu mai mare 10km nici in ruptul capului) si asta in teren plat, fara obstacole prea mari si in cazul unor oameni sanatosi, nu aflati in pragul socului hipotermic (este vb despre temperatura de la exteriorul corpului, nu cele 37 grd pe care le stim cu totii). Si oricum, camere d-astea am senzatia ca nu au decat granicerii.
      – despre interventia umana tot ce pot spune este ca a fost facuta APROAPE exemplar, si spun aproape deoarece acea mare de oameni si masini au fost coordonate destul de prost. Va mirati ca au fost gasiti de un padurar? Eu ma miram daca ar fi fost gasiti de altcineva! Oamenii aia stiu cel mai bine locurile, potecile si zonele care trebuie ocolite, iar spre deosebire de foarte multi conationali mai si gandesc. Solutia cu orientarea dupa zgomotul focurilor de arma mi s-a parut geniala. In astfel de situatii chiar asa se procedeaza. Eu a doua zi i-as angaja pe toti la ISU. Cand nu stii unde cauti, ideea este sa acoperi o suprafata de teren cat mai mare intr-un timp cat mai scurt, iar abia apoi anunti autoritatile. Cum ar fi fost sa-i gaseasca o echipa de cretini de la Antena 1 sau de oriunde altundeva? Ce ar fi transmis ambulantelor? “suntem aici pe munte, haideti dupa noi ca dam din maini”. Din pacate o mai buna coordonare a oamenilor nu cred ca ar fi ajutat la mare lucru, mai ales ca localnicii au plecat imediat in padure. Ce puteau face si cei de la ISU, sa-i lege? Situatiile astea nu iti lasa timp de gandire, trebuie sa actionezi reflex. Vorbea cineva de masinile all terrain ale armatei, SRI sau mai stiu eu cine. Acelea sunt structuri militare si trebuie sa respecte un cod de procedura si sa actioneze in baza unui plan. Bun sau prost, dar trebuie sa existe. Daca pleca unul de nebun si murea inghetat prin cine stie ce rapa? Porneau inca o expeditie in cautarea lui? Varianta folosita a fost cea mai rapida si eficienta cu putinta.
      Paradoxal, dar de data asta totul a functionat aproape exemplar. Singuri carora li se poate reprosa oarecum ceva sunt cei carora au tinut legatura telefonic cu victimele, care au fost coplesiti de emotii si nu le-a venit imediat ideea sa le ceara coordonatele via satelit. Dar oameni sunt si ei.
      A vazut cineva cum arata iarna, noaptea o padure de pe munte cu zapada pana la genunchi? Trebuie sa fii dat dracului sa poti face 10-15km pe acolo in 4-5 ore. Asa, din fotoliu, este simplu sa-ti dai cu parerea.
      Daca vreti sa-l maziliti pe Ponta si tot guvernul, ma inscriu si eu cu placere, dar nu pentru motivul asta cu accidentul.

  81. AU AVUT COORDONATE!!!!
    INSA AU AVUT COORDONATE FURNIZATE DE TELEFONUL MOBIL, CARE SUNT DE TIP ZECIMAL (ex. 45.5209085/ 25.45678)
    CEI DE LA STS NU AU STIUT SA CONVERTEASCA IN COORDONATE DE TIP CARTEZIAN (ex. 45grade30min5sec / 25grade50min45sec) DUPA CARE LUCREAZA EI !!! NU ARATA ACELASI PUNCT DACA PUI GRADELE,MINUTELE SI SECUNDELE LA VALOAREA ZECIMALA, DUPA CATE DOUA ELEMENTE (DECI 45.52009085 CA SI PUNCT NU E SIMILAR CU 45gr52min00sec,(iar restul de 9085 nu se stie unde sa fie introduse!!!)
    De aceea sunt mai multe variabile!

  82. inca o intrebare: Ce s-a intimplat cu ficatul prelevat de la Cluj si cu pacientul care il astepta? pentru ca atunci cind se extrage un organ inseamna ca cineva asteapta acel organ. Deci, s-a inceput o operatie la Bucuresti pentru primirea noului organ. Cine plateste pentru organul irosit, pentru timpii operatori consumati?
    In rest inteleg, s-a dorit acest deznodamint tocmai pentru a-l debarca pe Raed Arafat.

  83. Într-un sistem de sănătate în comă, mor și cei din jurul lui atunci când încearcă să-l resusciteze 🙁 aceștia pot fi numiți eroi, deoarece au murit încercând sa salveze viețile altora!
    Dumnezeu sa-i odihneasca-n pace!

  84. Am aflat ca si-a dat demisia directorul de operatiuni de la Romatsa…celebrul Bogdan Donciu. Stiti oare unde se s-a aflat acest domn luni de la 16.00 la 19.00? Era la Politehnica (unde este profesor) si dadea examen cu mastreranzii din anul II de la Management Aeronautic si Ingineria Managementlui Aeronautic. Este un lucru care poate fi sustinut de declaratiile masteranzilor. Era nervos, a iesit din sala de cateva ori pentru a vorbi la telefon, apoi s-a calmat si a spus ca a avut loc un accident aeronautic dar ca nu a murit nimeni. Apoi timp de 3 ore a ascultat prezentarile masteranzilor despre sistemele radar si de navigatie aeriana si cu o aroganta maxima facea comentarii despre acele sisteme pe care trebuia sa le foloseasca institutia domniei sale ca sa localizeze epava aeronavei.

  85. Am cautat prin DIRECTIVELE DE NAVIGABILITATE EMISE DE
    CĂTRE AUTORITATEA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ si acest model de avion are o singura atentionare referitoare la givrare: “701. DN:06-04-034 11.04.2006 Inspecţie sistem degivrare elice, avioane BN-2”. Fenomenul de givrare are o stransa legatura cu aerodinamica avionului si se pare ca acest model nu are o predispozitie deosebita la givrare. BN2 este un model foarte mult folosi si in tot felul de conditii, daca avea vreo problema de genul asta sigur apareau directive de navigabilitate in acest sens. Desigur orice aeronava este supusa acestui fenomen inclusiv BN2 dar nu in mod deosebit precum ATR-urile de ex. Sincer consider ca este neprofesionist sa ne antepronuntam asupra unor astfel de fenomene, mai ales dintr-o pozitie publica care inspira credibilitate publicului larg.

  86. mai fratilor,la noi zicala ..Dupa razboi multui viteji se arata,functioneaza si astazi.pro tv a facut o demonstratie din studio si a localizat un reporter din teren aflat exact in locul d eunde erau ambulantele.De ce nu sa gandit sa faca cineva ceva atunci cind oamenii aia au fost pusi sa scotoceasca muntii degeaba,din cauza unor INCOMPETENTI platiti din bani publici.ar trebui dati afara toti operatorii de la ROMATSA.STS SI 112

  87. 150 kg de gheata nu ar fi mult.Depinde ce a facut sa nu mai functineze acea ghiata.Nu stiu cate locuri au fost ocupate in avion.Greutatea maxima ce o duce o masina mica sau remorca nu este cea scrisa in acte.Se lasa o marja in caz ca soferii incarca mai mult decat trebuie.Erau multi ochi in avion,de ce nu a intors avionul daca vedeau ca se tot depune gheata.Era un pilot experimentat.Secretul este la copilot.

  88. Cautati asta pe youtube

    Icing for General Aviation Pilots

    Cine poate sa faca o traducere si sa reincarce ?Putem sa aflam mai multe..

    Best “Icing” video I’ve seen in my flying career so far. Thank you!

  89. 1. Avionul nu era incarcat la maxim: 7 persoane (echipaj si pasageri, fara bagaje, in timp ce fisa tehnica zice 9 pasageri si pilotul). Deci, o rezerva de cel putin 200 de kg.

    2. Nu stiu cum ati calculat greutatea ghetii la 150 de kg. Felicitari.

    3. Depunerea sutelor de kg de gheata nu se face instantaneu. E un proces de durata, impotriva caruia lupta instalatia de degivrare in zbor. Daca pilotul vede ca nu are efect, are datoria sa anunte turnul (n-a facut-o) si sa paraseasca zona, reducand altitudinea, indreptandu-se spre o zona libera si cu altitudine mai mica (n-a facut-o). La 20 de km de locul intrarii in munti, avea la dispozitie baza de la Campai Turzii. – nu i-a pasat de ea.

    4. Procedurile obligatorii ii cer pilotului sa: anunte controlul de la sol daca intampina dificultati tehnice sau defectiuni ale aparatului (n-a facut-o); sa dea semnalul de pericol iminent de prabusire (mayday) pentru a marca locul probabil al eventualei prabusiri (n-a facut-o); in caz ca intentioneaza sa aterizeze fortat, are obligatia sa le ceara pasagerilor sa se lege in centurile de siguranta si sa se pregateasca pentru impact (pozitia ghemuit, blpa, bla, cine a mai zburat cu avcioane de linie stie, pentru caegula e universala; N-a facut-o, tanara – care statea in fata – a zburat prin tot avionul, pana in bord. Cam multe proceduri ignorate.

    5. Avionul asta (suficient de robust si de incredere ca sa fie folosit inca de 30 de armate ale unor tari – dintr-un toital de 50 de utilizatori, inclusiv din UK, Germania sau USA) a fost construit in 1200 de exemplare, dintre care, 780 inca zboara fara probleme.

    6. Desi este echipat din fabricatie cu echipament pentru zbor IRF, pilotul a uitat de planul de zbor (IRF) transis ROMATSA si a ales sa zboare “vizual”, moment in care ROMATSA a iesit din ecuatie. Nu are nicio logica, mai ales ca a ales sa faca asta pe ceata, in munti, in zona cu pericol de givraj (conditiile de risc de givraj cauzat de apa supra-racita fiind anuntate din timp, nu de ai nostri ci de organisme internbationale care monitorizeaza tot globul.

    7. Marturiile supravietuitorilor sunt contradictorii si greu de crezut. Desi nu pot fi banuite de minciuna, persoanele sunt in soc post-traumatic, dupa o situatie de catastrofa, sunt confuze si cu amintirile deformate de bombardamentul media.

  90. Buna seara!Din cate am inteles dl.Iovan a cerut permisiunea sa coboare mai jos pentru ca nu vedea nimic de ceatza…
    Acum,nu prea ma pricep eu dar am curiozitate.pt cei care cunosc:cu atata tehnologie nu s-a facut un sistem de radiolocatie(pt aviatie),eco-locatie precum au liliecii,delfinii,sa poata “vedea” pilotul prin ceatza?
    Ma gandesc ca daca avea un astfel de sistem ar fi observat ca sunt copaci sub el si nu trebuie sa coboare mai mult,evitand accidentul,poate…
    Poate am vazut eu prea multe filme dar se stie ca omul a ajuns pe luna si mi se pare o prostie sa nu exista un sistem de ecolocatie pe orice avion…

Leave a Reply to BilaCancel reply