Guvernul Romaniei, prin CNADNR, ramine in continuare cu datoria neonorata fata de compania Renault, cel mai puternic actor industrial prin uzina de la Mioveni. Varianta de autostrada Pitesi-Sibiu ramane cea mai importanta prioritate pentru ca francezii sa-si poata mentine interesul pentru Romania. Din pacate, portiunea amintita intarzie nepermis, lucrarile se desfasoara greu inclusiv pe tronsonul Sibiu-Arad si nici in urmatorii 3 ani nu se va putea merge pe autostrada Pitesti-Arad. CNADNR ramine din pacate o institutie prea putin eficienta, ce trage in jos guvernul in privinta promisiunilor facute in campania electorala.

Ponta-Șova-Johannis-autostradă-469x300

Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale “la un anumit nivel”, afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure.
“Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger”, a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani,  dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.
În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat recent că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva “sigur”.
În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmaţia preşedintelui reprezintă o “inconştienţă sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiilor.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi că are încredere în ce spune preşedintele Renault, nu în ce “mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”. Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.

Aflat, luni, la sediul Autorităţii de Management pentru POS “Creşterea competitivităţii economice”, cu ocazia semnării a şase contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia, din care face parte şi Dacia Renault, Ponta a ţinut să se refere şi la această declaraţie a preşedintelui.
“Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare EURO 6 în România, aşa că nu vă luaţi după cine zice că pleacă”, a spus Ponta, la finalul discursului ţinut de directorul pentru România al Dacia Renault, Nicolas Maure, în care acesta tocmai anunţase intenţia realizării în România a unor bancuri de testare pentru motoare EURO 6.
Ponta a arătat că creşterea economică de anul trecut se datorează şi unor factori industriali din zona privată, iar Dacia Renault a avut o mare contribuţie în acest sens.
“Zonă privată şi-a continuat dezvoltarea şi aici, evident, grupul Dacia Renault este de departe unul dintre liderii importanţi, o societate fundamentală pentru economia României şi, dacă vreţi, şi psihologic este atât de importantă. Nimeni nu-şi poate imagina România fără Dacia”, le-a spus Ponta celor prezenţi.

 

 

 

18 COMMENTS

  1. Ii acord toata încrederea dlui Ponta! Sunt atâtea de făcut si refăcut …Are nevoie de oameni care sa aiba măcar jumătate din vointa dansului pentru a readuce România pe drumul cel bun

    • “CNADNR ramine din pacate o institutie prea putin eficienta, ce trage in jos guvernul in privinta promisiunilor facute in campania electorala.”

      Nu inteleg! CNADR-ul in curtea cui este? Nu a guvernului? Nu a ministrului Sova? Sa inteleg ca intarzierea constructiei autostrazii Pitesti-Sibiu este vina CNADR si nu a guvernului?!?! Pai cine asigura (prin buget) cofinantarea acestui proiect?

      Hai d.le Radu Tudor, nu incercati sa il mai “albiti” pe Ponta!

    • Hăhă.
      Hai sa va traduc eu: Guvernul Ponta face autostradă către megalopolisul Alexandria, dar nu către Sibiu. Guvernul Ponta ridică taxele, lucru care se traduce în costuri mai mari pentru angajatori. Renault avertizează că uzina din România devine necompetitivă şi ia în calcul retragerea.
      Stai, a mai zis unul treaba asta, acum vreo două săptămâni. Iar domnu’ Radu a sărit în sus şi a zis că “ăla e iresponsabil”. Presupun că şi francezul ăsta e băsist, nu, domnu’ Radu?

  2. Hu Za Fac Iz Klaus Yohannis?

    Sau cu alte cuvinte cine dracu-i Klaus Yohannis? In viziunea liberala aceasta pastisa de neamt walkirian este miezul din dodoasca, buricul pamantului, bosonul Higgs , sine-qua-non-ul devenirii noastre viitoare etc. Dupa consumarea circotecii prin care Antonescu a pus cruce aliantei USL toata lumea a vazut insa ca, de fapt Klaus Yoahhanis nu a fost altceva decat cuiul lui Pepelea, pretextul de la Sarayevo sau al inscenarii de la statia de radio de la Gleiwitz folosita de Hitler pentru a da startul WW2, bref smecheria folosita de Crinut pentru a sparge alianta de la guvernare si a arunca motanul in curtea PSD.
    Pe mine unul cel mai tare ma enerveaza cand alde basescu, si mai nou Crin, ne iau de tampiti, capabili sa inghitim pe nerasuflate toate facaturile lor de doi bani. Pana la momentul de acum doua saptamani l-am creditat pe Antonescu drept detinator de creier. A venit insa momentul in care, sfatuit de consilieri ca alde Yohannis si Gusha, a pus botu’ si a crezut si crede in continuare ca sarmul si abilitatile sale politice lui sunt cele care-l vor face in iarna presedinte si nu sprijinul si votul venit de la romanii simpatizanti sau membri PSD, ba mai mult s-a inhaitat si cu Uciga-l Toaca, cu bastardu’ de la Cotroceni, in ideea ca nimic nu-i va mai sta in cale pentru a deveni presedintele Romaniei. Ei bine, in acel moment mi-am dat seama ca omu’ asta este prost de-a binelea si ca el si fenomenul politic in general, ca sa nu zic nimicuta de mocirla politica romaneasca, sunt doua linii paralele.
    Daca in anul 2009 treaba cu Yohannis prim ministru a prins la romani, a prins din doua motive si anume dorinta arzatoare de a alunga de la guvernare ciuma basisto-boccie cat si faptul ca si la acel moment se formase o coalitie parlamentara psd-pnl. Ori, dupa cum iarna nu-i ca vara, nici 2014 nu-i 2009. La guvernare nu mai este ciuma, tara a reintrat pe un fagas cat de cat normal, iar Yohannis pentru majoritatea romanilor, mai putin utopicii (eufemism) din pnl, a devenit istorie.
    Dar Crin nu intelege asta! De manuta cu Yohannnis si impins pe blat de cur (sanchi!-ca ne-am prins cu totii) de alde basescu-udrea el s-a hotarat sa dea de pamant cu Ponta si unde a scuipat tone de flegma, inecand pur si simplu suflarea cotrocenista, comparata de ‘mnealui cu o codoasa detinatoare de chei de bordel, vine acum si linge in prostie incercand sa coasa codoasa si sa ne-o prezinte fata mare.
    Numai ca ciupitu’ nu inghite si-i aduce aminte Crinuletului ca ascensiunea sa politica cat si notorietatea de care s-a bucurat s-au datorat tocmai luarilor de pozitie antibasescu incepute de el pe vremea Tariceanului, luari de pozitie care i-au adus si sefia PNL si nicidecum “baut aldamas cu betivu’ de la Cotroceni” dupa ce “pus la cale mazilire Ponta”.
    Pana la urma spargerea USL-ului s-ar putea sa fie cu noroc si ramanerea la guvernare a lui Ponta, fara remorca Antonescu, iar incepand din iarna cu un presedinte, care sa nu se apuce sa ameninte de acum cum ca imediat ce va fi ales va da cu Ponta de pamant si-l va inlocui cu Yohannis (asta-i si mai “constitutional” decat basina), ci care sa fie intr-adevar un presedinte al tuturor romanilor, sa fie luminita aia pe care o tot cautam cu lampa lui Aladin careia basescu i-a furat duhu’ de cand l-am dat jos pe Ceausescu. Ramane de vazut!
    Cert este faptul ca Antonescu a dovedit cat este de limitat in toate planurile, motiv pentru care ne-a ferit Dumnezeu sa votam intr-un moment de euforie, cu basescu demis, ci sa asteptam sa-si dea liberalu’ arama pe fata.

  3. No lasa ca daca e gata Brasov-Comarnic sa aiba putorile si imbuibatii pe unde merge la munte,ca la mare s-a rezolvat deja,economia poate sa mai astepte putin.

  4. http://radu-tudor.ro/o-minune-divina-e-gata-autostrada-bucuresti-constanta/

    “Voi fi extrem de exigent cu guvernarea Ponta (USL) care va urma, in privinta autostrazilor. Nu va exista nici o scuza pe care sa o accept pentru nerealizarea unei medii anuale rezonabile de 250 km. Sa nu spuna ca nu le-am zis…” – Radu Tudor Nov 2012

    In 2013 au fost dati in folosinta 115 km de autostrada, iar in 2014, cu putin noroc, se vor inaugura alti 60 km.

    Realizari marete ale acestui guvern Ponta care a luat de la liberali autostrazile sa le dea pe mana prietenului Sova, cu gandul la, nici nu se putea altfel, interesul national.

    • Vezi cam cat dureaza studiul de fezabilitate, contractarea lucrarii, demararea si deconturile de la UE. Apoi vezi ce sansa este ca acei km. de autostrada dati in folosinta in 2013 sa fie realizati de USL.
      Din pacate acest guvern nu a asigurat nici macar cofinantarea lucrarilor de autostrada deja contractate sau in plan. De acolo nu se poate fura. Facem in schimb autostrazi de care au neaparat nevoie baronii locali .. iar alea sunt lucrari finantate 100% de statul roman.

  5. Pana la urma ai ajuns sa-i dai dreptate chiorului pe problema Renault…e clar, francezii vor reduce turatia la Mioveni daca nu se trezesc Sova si Ponta.

    • Ce ziceti de optiunea chiorului,cand era ministrul transporturilor: Romania nu are nevoie de autostrazi !Si acumface spume,ca nu e gata autostrada spre Arad,Ponta e vinovat,ca fancezii nu se pot deplasa mai usor spre granta

  6. Deci Basescu are dreptate !!!
    Bine ca recunoasteti – chiar daca sunteti fortati de Renault sa o faceti !
    Ce spune Ponta e bla – bla – bla, se vede ca mesajul lui Basescu este identic cu Renault!

    • Basescu cel chior s-a opus realizarii autostrazilor in Romania,iar acum s-a apucat sa manance cacat (imprumutat de la una Angela Dumitrescu ),ca din cauza altora (Ponta+guvernul )ca de de nu avem gata autostrada spre Arad,de ce una si alta ! SCARBA DRACU’,toti sunt vinovati,numai el e imaculat,JIGODIA !!!

  7. Pana sa fie vreun guvern dator cu autostrada firmei Renault, toate guvernele ne sunt datoare cu autostrada, noua, romanilor platitori corecti de taxe!

  8. APUCATI-VA DE TREABA DONILOR!! NU VA MAI BATETI JOC DE SARACII ROMANI!! AM CREZUT IN TINERETEA VOASTRA DAR, SE VEDE CA AVETI GENE MOSTENITE DE LA PARINTII VOSTRI!!
    ANTONESU ESTE BASESCU 2 SI VAI DE NOI DACA ROMANII SE VOR LASA IARASI PACALITI!! DL. OPRESU PREGATESTE CA ROMANII TE VOR PRESEDINTE!!

  9. si daca de miine au autostrada ieftinesc masinile alea destinate exportului cu cite 30 de euro?
    si daca miine isi muta fabrica la Botosani facem si pe acolo o sutostrada?
    cum ar veni, sa dea statul vro 8 miliarde de euro ca sa economiseasca Renault 6 milioane pe an:-)

    astia n-au rusine… autostrada aia trebuie pentru Romania, nu pentru lacustele astea care vin aici doar pentru ca dau 3-400 de euro salariu pe luna
    sunt curios daca din Maroc au autostrada pina-n Munchen
    eu le-as zice s-o faca ei si sa fie a lor cita vreme fac masini la Mioveni, sa vedem ce mai zice cocosu garlic

  10. Cred ca mickey mouse si pinguinu’ de dragnea ne sfideaza.
    Autostrada Pitesti-Sibiu ar fluidiza foarte mult traficul in zona (pitesti-valcea-sibiu), adica pana la urma circulam si noi, muritorii de rand, si cred ca pentru noi va fi cel mai mare beneficiu. Ca o paranteza, daca va mai aduceti aminte si Ceausescu incepuse sa faca magistrala CFR prin pitesti-valcele-sibiu spre ardeal care ar fi economisit 4 ore (daca imi aduc bine aminte) fata de ruta initiala ploiesti-brasov-ab.iulia-deva-arad… dar s-a ales prafu’ de-a lungul timpului cu toti guvizii care s-au perindat pe la transporturi.
    Pinguinu’ asta de Dragnea tot o tine p-a lui sa faca autostrada prin orasul fantoma numit Alexandria doar ca e el de acolo si sa mai faca ceva capital politic si/sau sa serveasca poate cateva interese locale; asta ma deranjeaza.

Leave a Reply to NewOresteCancel reply