Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a vizitat vineri şantierul autostrăzii Sibiu-Orăştie şi a anunţat că l-a convocat la Bucureşti pe constructorul autostrăzii Sibiu-Orăştie, de la care aşteaptă soluţii şi un calendar al lucrărilor pentru remedierea problemelor.

“Am vrut să văd personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orăştie. Sper ca, aşa cum a anunţat şi CNADNR, să fie vorba de greşeli de execuţie care să fie remediate cât mai repede şi cât mai responsabil, de data aceasta. Ştiu că demolarea nu este ce ne doream, însă pentru siguranţa autostrăzii, pentru siguranţa oamenilor, trebuie să ştim exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, şi vreau ca de data aceasta să avem o soluţie corectă şi definitivă. Am convocat proiectantul autostrăzii, luni, la Bucureşti. Vreau o analiză a situaţiei şi vreau soluţii. După adoptarea soluţiilor, vreau un calendar care să fie respectat cu stricteţe pentru că şi aşa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. În acelaşi timp, am dispus un control, dupa cum cunoaşteţi. Aştept raportul Corpului de Control, urmând să luăm măsurile care se impun şi vom merge cu acestea până la capăt”, a declarat într-un comunicat ministrul Transporturilor citat de Mediafax.

El recunoaşte că sunt probleme şi la celelelalte proiecte/şantiere.

“Lucrând strict pe acest domeniu, am constatat deficienţe, neconcordanţe, termene nejustificat de lungi, proceduri şi normative greoaie care nu se mai adaptează la situaţia actuală. Toate acestea au îngreunat obţinerea avizelor, autorizaţiilor necesare unui proiect. Absorbţia fondurilor europene pe POS T nu a fost de 100% şi din acest motiv. Ca să nu ma avem aceste probleme pentru POIM voi propune în Guvern un Memorandum prin care, împreună cu toate ministerele implicate, să reuşim o revizuire şi o corelare a pachetului legislativ necesar desfăşurarii în bune condiţii a proiectelor de infrastructură”, a spus Matache.

O porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimâdu-se că lucrările vor fi gata în decembrie.

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014, a fost închis la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apăraut din cauza “execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor”.

9 COMMENTS

  1. Parcă face parte din familia sau are familia în: justiţie-procuratură! De ce nu sesizează organele dar şi pentru recuperarea finanţărilor cît şi o amendă uriaşă pe bune? O amendă care să fie reală şi definitivă ca să se înveţe minte toţi! Asta pentru că poate în contractul de construire nu a avut prevăzut clauze şi garanţie: de timp şi calitate superioară şi recuperarea daunelor dacă lucrarea nu se încadrează în standardul şi criteriile semnate în contract.
    Vezi drumuri proaste, semafoarele nu funcţionează, vine iarna şi nu sînt perdele pentru apărarea şoselelor de înzăpezire! Nu ştiu la ce mai sînt miniştri sau guvern(nu contează ce partid sau politician) dacă nu se simte decît scandaluri şi nemulţumiri de venituri dar chiulesc non-stop!

  2. Cum naiba să nu fie totul în bătaie de joc dacă ei politicienii şi numiţii pe funcţii lucrează doar cînd e vorba de: EU.RO-eu.roiu! Ei deja trăiesc aerian pe altă lume”nebună” de legat cu succes!

  3. “… va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimâdu-se că lucrările vor fi gata în decembrie.”

    Baiatul asta chiar ne crede atat de prosti?! Am mai vazut povestea asta, tot noi romanii vom suporta prostia lui Ponta & Rus.

  4. 35 milioane euro pentru 3 km autostrada la marginea bucurestiului si doua pasarele

    un nou TUN de EXCEPTIE al basistului Besciu prin intermediul lui Victor Ponta

    VICTORIE PONTA – prima autostrada demolata din cauza hotiilor facute de insasi guvernarea care a construit-o

    n-am crezut ca dupa mizeria basescu o sa vina un hot si un borfas care o sa construiasca cioturi de autostrazi si pe urma o sa le darime ca sa astupe hotiile de la constructie

  5. in tot bla-bla ul asta nu am auzit de ponta.
    ponta s-a dus sa taie panglica inainte de alegeri desi a stiut de probleme. criminal. nu e important de reamintit la popor radule ?

  6. Pana sa vad emisiunea echipei Stancu-Ursu mi se parea si mie ca povestea amaratei de sosele care se tot surpa, si-a autorilor acesteia, e o adaptare a povestii lui Sisif. Nici pomeneala, Sisif a fost pedepsit sa care piatra degeaba, la nesfarsit, din pricina ca se crezuse mai viclean decat zeii Infernului, ceea ce, cu scuzele de rigoare, n-as putea spune despre invitatii acestei editii a emisiunii Exces de putere. Or fi fost niste hotii mari la temelia surparii drumului respectiv, n-am nici o indoiala, dar responsabilii potentiali chemati sa explice ce si cum numai “vicleni” nu aratau a fi. Unul, Nazare, mi se pare, cand n-a mai reusit sa arunce piatra in capul lui Ponta a inceput sa se incurce in date, planuri de fezabilitate si mustruluieli inghitite de la forul european care tinea baierile pungii destinate proiectului, celalalt, Neaga, a facut lista nenorocirilor mostenite de la primul si s-a oprit in ea, in fine, atata incompetenta si slabiciune de caracter nu meritau reveriile mitice cu care incepusem vizionarea. Iar Hades, confruntat cu asemenea “eroi” s-ar fi abtinut sa-i trimita la pedeapsa in carierele infernului de frica sa nu-i cada lui, in cap, pietroiul mitic.

  7. Nu se duce Ponta sa inaugureze si demolarea autostrazii? Cu acelasi autobuz cu care cara jurnalistii in Campania electorala pe aceasi autostrada sa le arate maretele realizari ale epocii iubitului conducator! Si poate le mai aminteste jurnalistilor ca noi facem demolari mai rapide si mai bune decat ungurii. Caci la inaugurare de la Nadlac spunea ca facem autostrazi mai repede si mai bine decat ei.

Leave a Reply to danielCancel reply