Intersectiile semaforizate de pe arterele Colentina, Camil Ressu – Theodor Pallady, 13 Septembrie – Bd. Ghencea, Calea Grivitei,  Bucurestii Noi, Giurgiului vor fi introduse in sistemul inteligent de management al traficului, potrivit unui proiect de hotarare adoptat joi de Consiliul General al Municipiului

Bucuresti. Este vorba despre 58 de intersectii, iar lucrarile necesare introducerii in sistem costa circa 56 milioane lei cu TVA. 

Astfel, timpii de semaforizare se vor schimba in functie de cat de aglomerat este traficul pe un anumit sens. In acest moment sunt introduse in sistemul inteligent de management al traficului  216 intersectii semaforizate din 451 aflate in Bucuresti, scrie hotnews.ro.


PS : E imperios necesara si aplicarea rapida a unui sistem de sensuri unice pe bulevardele si strazile care permit acest lucru. E solutia gratuita prin care Primaria Capitalei va reusi sa elimine cosmarul din trafic, iar Capitala sa fie traversata in 15-20 min de la un capat la altul.
Un prim exemplu urgentissim : strazile Fabrica de Glucoza si Dimitrie Pompeiu. Sens unice alternativ, 4 giratorii si problema e rezolvata intr-una din cele mai aglomerate zone din Bucuresti …

 

4 COMMENTS

  1. Sistemul inteligent de management al traficului “functioneaza” din plin in intersectia Piata Romana, cand e varf de circulatie totul e blocat inclusiv arterele adiacente pana la cativa km adancime.
    Solutiile sunt altele, extrem de greu de implementat si de suportat de conducatorii auto, pana atunci Bucurestiul ramane un oras imposibil. Intr-adevar solutia cu sensuri unice (unde se preteaza) e o solutie de avarie.
    Din pacate capitala nu poate fi traversata in 15-20 min de la un capat la altul nici cand nivelul de circulatie este aproape zero, poate o masina de politie cu toate semnalele avertizoare pornite.

  2. Cand a zis sistem inteligent de management al traficului probabil se referea ca in loc de politie in intersectii, chiar o sa mearga semafoarele:))
    Oricum, nu pot sa nu constat sloganul preferat (si singurul pana acum) al politicienilor: “o SA facem!”

  3. 🙂 🙂 balamucul din Bucuresti a aparut odata cu orasul si asa cum au spus japonezii care au studiat haosul perfect din Romania,nu are lecuire. Asa a fost gandit Bucurestiul. Cu strazi inguste si cotite cu magazine si carciumi la tot pasul. Este un oras in care viteza de deplasare trebuie sa fie mica.Nu poti vizualiza frumusetile orasului mergand cu viteza. Cand pleci la drum prin Bucuresti trebuie sa stii ca iti trebuie timp si rabdare.Slugile care vor sa ajunga de la scarbici rapid in cartierele dormitor trebuie fie sa foloseasca trensportul in comun fie sa se mute aproape de locul de munca. Boierii trebuie sa se inarmeze cu rabdare si sa invete sa fie boieri(sa angajeze slugi soferi care sa ii duca acolo unde doresc. Propunerile firea pandele au mai fost facute si au avut ca realizari doar cheltuirea cu succes de mari sume de bani(istoric) Militian la borcan, militian in intersectie cu baston luminos, militian in cos metalic cu butoane de comanda. semaforizare cu buton pentru pietoni, Semafoare dotate cu relee DTU, semafoare dotate cu automatizare electromagnetica si elba, semafoare cu semiconductori si tiristori, semafoare unda verde reglata la viteza de 40km/h la finalul epocii de aur concluzia a fost ca trebuie restrictionat traficul si incurajat mersul biped. (benzina rationalizata,numere galbene pentru institutii, circulatia in zile de duminica cu sot si fara sot…..si alte aberatii) Dupa revolta din 89 au fost reluate semaforizarile unda verde…… semafoare inteligente(base-videanu)…. 🙂 management inteligent al traficului.( o mega afacere). Populatia civila circula dimineata intre orele 6 si 8 dupa circula masinile de serviciu ale institutiilor bugetare si ale marilor companii in relatii cu primariile . Acestea cara fundurile incepand de la sefii de servicii pana la ministri si secretarele lor. Seara intre orele 17 si 19 circula cei care muncesc si se retrag acasa iar dupa 19 circula soferii serviciilor bugetare care tin masinile acasa nu in garajele institutiilor detinatoare. La toate aceste se adauga santiere cu aprobari jmecherite, indicatoare rutiere lipsa sau in exces( pentru jmecheri ). Daca autovehiculele bugetare ar fi dotate cu gps ar vedea si firea cum sta treaba.Problema este simpla si fara cheltuieli mari. Firea si guvernul sa isi faca ordine in ograda si sa elimine risipa de combustibil si excesul de jmecheri. Parca vad ca incep aberatiile epocii de aur ca la asta se pricep utc-istii lui mustafa.

  4. Observ ca din motive de “political correctness” nimeni nu vrea sa puna punctul pe “I”. Principalul motiv pentru traficul infernal din toate marile orasele din Romania (nu doar in Bucuresti), sta in faptul ca in Romania a devenit sport national ca jumatate de oras sa-si duca copii la scoala in cealalta jumatate si invers dupa care parintii acestor copii au prostul obicei de a pierde timpul in traffic, in asteptarea orei la care sa-si recupereze copii de la scoala (te si intrebi din ce traiesc acesti oameni daca toata ziua sunt pe strada). Nu-mi spuneti ca nu ati sesizat ca in timpul vacantelor scolare traficul scade brusc undeva la 50-60% (estimarea mea ochimetrica) fata de perioadele in care copii merg la scoala. Daca tot vorbim de solutii inteligente, daca s-ar asigura un nivel decent al calitatii invatamantului in majoritatea scolilor atunci probabil ca si majoritatea parintilor nu ar mai simti nevoia sa-si inscrie copii la alte scoli decat cele din vecinatatea domiciliului. Altfel putem sa punem cate semafoare ultra inteligente vrem. Atunci cand pe strada ai o masa semnificativa de zeci de procente de soferi a caror singur scop este sa piarda timpul, cu tot ce implica aceast lucru (condus excesiv de lent, haotic / fara o directie clara, etc.) orice alta solutie ai aplica are doar rol de paliativ.

Leave a Reply to Dan RouaCancel reply