In sfarsit, un oficial reactioneaza in privinta situatiei catastrofale de la Tarom. O face presedintele Klaus Iohannis. E bine. Dar premierul Ciolos, direct responsabil, tace in mod nefericit. E ocupat cu platforma…


 

Preşedintele Klaus Iohannis s-a declarat îngrijorat, marţi, de situaţia de la Tarom, arătând că această companie trebuie să devină mult mai performantă.

 “Tarom nu ţine în niciun fel nici de Preşedinţie, nici de CSAT, însă recunosc că mă îngrijorează şi pe mine aceste lucruri şi cred că Tarom trebuie să devină mult mai performantă. Cum vor face lucrul acesta, vor stabili dânşii împreună cu Ministerul Transporturilor, dar aşa cred că nu este bine să continue”, a spus şeful statului, citat de Agerpres.

TAROM are nevoie de avioane noi, dar nu și le poate permite. Compania are probleme cronice de management și,  peste toate acestea, competiția în piață este tot mai acerbă, explică, la RFI, Nicolae Demetriade, fost director executiv. El e de părere că managementul prost periclitează existența companiei:

“Tot ce se întâmplă trebuie privit cu îngrijorare. Se pune oarecum în pericol securitatea zborului și de cealaltă parte, existența companiei. Se zboară și pe ATR și pe Boeing, depinde de încărcătură, de disponibilitatea avioanelor. Sunt niște avioane care merg…pot să funcționeze în continuare cu asistență tehnică adecvată, corespunzătoare. Dar marea problemă este că tot ceea ce se întâmplă, toate bâlbele care sunt la nivelul conducerii și tehnice și managementului superior, fac ca oamenii să fie extrem de stresați. Să aibă multe alte probleme decât cele privind serviciul. Sunt niște lucruri care nu se permit într-o companie de aviație. Nicăieri nu se întâmplă lucrurile astea.

“A început o campanie de disponibilizări care erau poate chiar necesare. Dar să nu ai o strategie pe termen scurt și mediu, să nu explici oamenilor ce se întâmplă, care va fi dotarea cu avioane, care va fi opțiunea pentru viitor a companiei…Acolo se trezesc dimineața că au visat noaptea și se aplică câte o restructurare”, a spus Demetriade.


Sorin Bușe, ministrul Transporturilor, a cerut verificarea dublă, prin sondaj, a stării tehnice a aeronavelor TAROM, după ce, săptămâna trecută, mai multe zboruri ale companiei au avut probleme.

“Am fost la Tarom duminică, am fost la direcția Tehnică și am analizat toate acele incidente. De fapt, unul a fost chiar major. Nu pot să vă spun, pentru că este o anchetă formală în curs. Cert este că ei deja hotărâseră să facă niște verificări mai amănunțite. Eu am cerut să se implementeze un sistem pe care l-am văzut în viața mea profesională anterioară, unde altă echipă verifică aleatoriu lucrurile care au fost deja verificate și, în funcție de ce se găsește, se vede dacă sistemul tehnic este integru sau nu”, a spus ministrul, în cadrul unor declarații de presă.

Potrivit unui comunicat al companiei, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat o vizită de lucru la TAROM, inspectând activitatea Direcției Tehnice, transmite Agerpres.


Un reputat specialist in aviatie, Mirica Dumitrescu a precizat :

Mirica Dimitrescu: „Conducerii Ministerului Transporturilor i s-au defectat amortizoarele jambelor principale, acestea pierd presiune și riscă să pună TAROM pe burtă!

După evenimentele de zbor din zilele trecute, domnul ministru Sorin Bușe a venit cu soluția „salvatoare”: înființarea Departamentului Maintenance Control Centre (MCC) și a biroului Aircraft on Ground (AOG). Să înțelegem că până acum, în lipsa Departamentelor MCC şi AOG, siguranța zborurilor a fost cel puțin îndoielnică? Se vor reduce în felul acesta intervalele între controalele tehnice periodice? Constructorii (Boeing sau Airbus) au fost informați? Au admis că „Maintenance Program-ul” recomandat de ei este eronat și că de fapt echipamentele, motoarele și structura au mari deficiențe și trebuie alocate în plus ore manoperă prin suplimentarea controalelor? Sau mesajul este că nivelul de pregătire a echipelor tehnice este sub cerințele de siguranță? Pe lângă aceste întrebări legitime, surprinzătoare este și lipsa de reacție a autorității aeronautice (AACR)!

Majorarea costurilor aferente întreținerii la linie a aeronavelor ar trebui să fie achitată de fabricanți, nu să fie suportată de bugetul de stat. Un buget care și așa a fost devalizat ani la rând prin acoperirea pierderilor datorate incompetenței celor care temporar se perindă la conducerea Direcției aviație din Ministerul Transporturilor, a conducerii Ministerului și a CA TAROM!

Așteptăm cu nerăbdare să fim informați cu privire la reacțiile AACR, Boeing şi Airbus la măsurile menite să liniștească opinia publică și pasagerul TAROM.

Nici aceste reacții însă nu vor acoperi ceea ce a devenit atât de evident: Ministerul Transporturilor, Consiliul de Administrație și Directorul General încearcă să-și mascheze incompetența, inducând ideea că au identificat sursă colapsului TAROM. În realitate, singurul obiectiv al acestor „manageri” este să treacă neobservată alocarea contractului de consultanță de 1 milion de euro!”

 

8 COMMENTS

  1. eu m-am prins deja: numarul zilelor de concediu in SUA sau “la parinti” ale presedintelui Iohannis creste direct proportional cu datile cand se declara ingrijorat de ceva. Ma astept sa plece din tara cat de curand, pt ca atatea ingrijorari il surmeneaza f tare, atat pe el cat mai ales pe Prima Doamna!
    dupa cum stiu, Ciolos a avut o decolare reusita, problema e ca spera sa rateze aterizarile inca 4 ani de-acum inainte, ca cica-i cam place pista PNL-ista

  2. Mi s-a luat o piatra de pe inima, dl. Presedinte este ingrijorat de soarta TAROM. Ma asteptam ca dl. Sorin Buse care vine din “privat” sa faca ceva, sa vina cu solutii, ca numai astia din privat sunt capabili, restul sunt chh.

  3. Serios!
    De atâta îngrijorare nu poţi pleca în vacanţă?
    De când ai fost plantat în scaun doar îngrijorat te dai, doar gura îţi joacă feste pas cu pas umblând pe la catalogări: infractorul…, încătuşatul…, arestatul…! Şi când prinzi un microfon dacă nu îţi lauzi consoarta, lauzi guvernul meu pentru teledono-vot! Crezi că am uitat de infracţiunea ta?
    Noooo!
    …coincidenţă…

  4. No, da` să nu-ţi piară graiul de îngrijorare…că amu parcă te-or conectat la priză şi îţi ies prostiile pe gură necenzurate…Păi zi şi tu “Doamne feri!”, că-ţi trece îngrijorarea şi nu o să-ţi aterizeze avioanele în cap.

  5. Dept Comunicare, PR si altere – circulara (se va afisa in hol, latura dinspre statuia Leul, in germana si romana):

    In 2016 cuvintele cheie sunt: ingrijorat, surprins, stupefiat, preocupat, intristat.
    Propozitia standard este: “Sunt […] de {..}”
    La […] se foloseste minim unul maxim doua din cuvintele cheie, de mai sus iar la {…} se poate pune orice cu exceptia urmatoarelor cuvinte: Ciolos, Justitie, DNA, UE, NATO, Merkel, Germania, SUA, Alina, Iohannis.
    Numai pentru uz la intern: declaratii pe trotuar date ziaristilor nostri sau scurte interviuri pe hol date posturilor noastre tv.

  6. Am zburat cu Tarom , Bucuresti -Timisoara ! La decolare , scaunul pe care eram asezat , a devenit mobil. M-am tinut de scaunul (spatarul) din fata mea , sa nu ma rabatez!!
    Asa ceva…. doar la Tarom.
    Este doar problema de timp , pina va pica unul (avion , guvern, ect. )

Leave a Reply to Dan RouaCancel reply