UPDATE : COMUNICATUL MApN

Accident aviatic în apropiere de Mihail Kogălniceanu

Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronavă MiG 21 LanceR a Forțelor Aeriene Române, s-a catapultat astăzi, 12 iunie, în jurul orei 11.15, în apropiere de aeroportul Mihail Kogălniceanu, în zona localității Nazarcea, județul Constanța, în timpul executării manevrelor de aterizare.

Pilotul este conștient și se află în stare stabilă. El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la fața locului și a fost transportat pe cale aeriană la Spitalul Județean Constanța.

Aeronava, care se afla în dotarea Bazei 86 Aeriană ”Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” din Fetești, decolase în jurul orei 10.00 de pe baza aeriană din Mihail Kogălniceanu pentru a executa o misiune de antrenament în cadrul exercițiului ”Thracian Eagle 2017”, care se desfășoară împreună cu forțele aeriene bulgare.

După executarea misiunii, la întoarcerea către Mihail Kogălniceanu, pe timpul executării manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defecțiune majoră la motor, cu deteriorarea parametrilor de funcționare ai acestuia.

Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prăbușindu-se în zona menționată, în afara ariilor locuite.

Cazul este cercetat de Parchetul Militar, conform procedurilor legale, iar circumstanțele accidentului vor fi investigate de o comisie numită de șeful Statului Major al Forțelor Aeriene.

 


Un avion MiG 21 s-a prăbușit, luni, la Constanța, între Nazarcea și Culmea.

Incidentul a avut loc la opt kilometri de pista aeroportului Kogălniceanu.

Pilotul s-a catapultat.
—————————————-
Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982.
—————————-

3 COMMENTS

  1. Pe Antena 3 scrie ca s-a prabusit la 4km de pista. In fine…
    Pilotii romani ne mor, investim milioane in antrenarea lor si le dam sa zboare pe maturi de vrajitoare.
    Ca Gripen ne miroseau urat, am vrut sa avem armament nato contra urss tocmai luptand cu arme ale urss. Super gandite

    • Din pacate nu se pot schimba toate vechile avioane asa peste noapte. Intr-adevar nu ne-ar fi stat rau cu niste Gripen-uri nou noute cu offset-ul aferent.
      Bine ca pilotul e-n viata, “conștient și se află în stare stabilă”.

    • Si încă armament vechi al urss..pt ca nici rusii nu mai folosesc mig21 de mult…
      Mig21 a fost pt anul 70-80in avion formidabil..dar,si-a trăit traiul si-a mâncat malaiul excuzandu-i pe chinezi si iranieni (astia din urma din motiv de embargou)nicio tara cat de cat puternica si care nu e sub embargou,nu mai foloseste mig 21..chinezii mai au o varianta copiată si produsă local..jf-7 se numeste…
      La noi israelienii le-au modernizat cat s-a putut dar le-a cam trecut vremea….

Leave a Reply to Dan RouaCancel reply