NATO este pregătită să desfășoare forțe în Turcia dacă va fi necesar, a indicat joi secretarul general al Alianței, Jens Stoltenberg, în contextul noilor tensiuni provocate de intervenția militară a Rusiei în Siria, relatează DPA.

‘Turcia este un aliat foarte puternic și capabil, dar NATO, firește, este întotdeauna pregătită să-și crească prezența și să sprijine. Ne aflăm în dialog permanent cu Turcia, verificând (…) dacă este nevoie să facem mai mult’, a declarat Stoltenberg, la finalul reuniunii miniștrilor apărării din statele NATO, desfășurată joi la Bruxelles și dedicată în principal situației din Siria.

‘(Ne-am sporit) capacitatea de a susține și ajuta toți aliații’, a mai spus Stoltenberg, precizând că aceasta ‘îi include, desigur, pe aceia care se află foarte aproape de violența și de tulburările pe care le vedem în sud — în acest caz, Turcia’. ‘Așadar, la nevoie, vom desfășura’ trupe, a punctat oficialul NATO.

În timpul reuniunii, ministrul turc al apărării, Vecdi Gonul, a solicitat o prezență mai puternică și capacități de apărare antiaeriană ale NATO în țara sa, însă nu a cerut o intervenție a forței de reacție rapidă a Alianței, au indicat surse sub protecția anonimatului.

NATO a suplimentat efectivele acestei forțe la 40.000 în urma acțiunilor Rusiei în Ucraina, dar a declarat că, teoretic, aceasta ar putea fi desfășurată în punctele fierbinți din sud.

Stoltenberg a mai spus că NATO va examina ‘necesități suplimentare de-a lungul frontierelor noastre sudice’ în lunile următoare. ‘Nu este necesar să desfășurăm forța de reacție a NATO (…) pentru a furniza descurajare. Important este că orice adversar al NATO va ști că suntem capabili să o desfășurăm’, a explicat secretarul general.

‘NATO este pregătită să apere și să protejeze toți aliații împotriva oricărei amenințări, iar acest lucru este valabil, desigur, și pentru Turcia’, a subliniat el.

Alianța a desfășurat deja cinci baterii de rachete Patriot în Turcia în 2013, pentru a preveni atacuri dinspre Siria. SUA și Germania au anunțat însă retragerea celor două baterii pe care le-au furnizat fiecare.

‘Ceea ce vedem acum constituie alt gen de provocări. Discutăm cu diferiți aliați, cu Turcia, despre cum și în ce forme putem continua să-i sprijinim’, a afirmat Stoltenberg.

Pe de altă parte, miniștrii apărării și-au intensificat criticile față de intervenția Rusiei în Siria, într-un context deja grav tensionat între NATO și Moscova de criza din Ucraina. ‘Rusia face mult mai periculoasă o situație foarte serioasă în Siria’, a estimat ministrul britanic Michael Fallon, în timp ce omologul său olandez, Jeanine Hennis-Plasschaert, a acuzat Moscova că este ‘neconstructivă, nedemnă de încredere și necooperantă’.

La reuniunea de joi s-a discutat și despre implicarea viitoare a Alianței în Afganistan, după ce talibanii au cucerit luna trecută orașul Kunduz. Forțele afgane au reușit ulterior să preia controlul asupra orașului, dar incidentul a ridicat semne de întrebare dacă NATO își poate înceta prezența în această țară, așa cum este planificat.

‘Nu am luat nicio decizie finală cu privire la durata misiunii Resolute Support (care ar trebui să se încheie la finele lui 2016 — n.r.). Toți aliații au convenit că vom continua să-i sprijinim pe afgani. (…) Ceea ce discutăm este în ce format, cu câte trupe și unde în Afganistan’, a explicat Stoltenberg.

El a avertizat însă că menținerea unor efective militare numeroase în Afganistan nu constituie o soluție ‘sustenabilă’ pe termen lung. NATO păstrează încă în jur de 13.000 de militari în această țară, deși operațiunile de luptă au luat sfârșit.

==================

SI UE AR VREA INTARIREA FRONTIERELOR

Franța sprijină crearea unui corp european de protecție pentru a îmbunătăți controlul la frontierele externe ale UE, a declarat joi o sursă europeană, relatează AFP.

Ministrul de interne francez Bernard Cazeneuve a făcut această propunere în timpul unei reuniuni cu omologii săi din UE la Luxemburg, consacrată găsirii de răspunsuri la criza migranților.

Această poziție a Franței oferă susținere unui proiect pe care Comisia Europeană a promis să-l prezinte până la sfârșitul anului. Ideea provoacă însă rezerve serioase din partea anumitor state membre care doresc să-și păstreze controlul asupra frontierelor lor.

Capacitățile de intervenție ale Frontex, agenția europeană însărcinată cu supravegherea frontierelor externe, sunt în prezent ‘limitate’, a afirmat ministrul francez în prezența omologilor săi, precizează sursa citată.

Pe termen scurt, Bernard Cazeneuve și-a exprimat sprijinul pentru ‘o evoluție către un sistem european de protecție a frontierelor’, care ar consolida Frontex.

Statele membre ar avea obligația să pună la dispoziția Frontex ‘o cotă anuală de gărzi de frontieră’. Însă, fiecare stat ‘va păstra controlul asupra gestionării frontierelor externe ale teritoriului său’, a mai spus Cazeneuve.

‘Pe termen lung, ar putea fi propus un sistem mai ambițios, vizând crearea unui corp european de gărzi de frontieră’, sub autoritatea Frontex, la care va fi detașat personal al statelor membre, a pledat ministrul francez.

Acest corp european va fi desfășurat în zonele frontierelor externe supuse unei puternici presiuni migratorii. Decizia desfășurării sale ‘va reveni autorităților europene, în colaborare cu statul membru în cauză’, a mai propus ministrul francez.

===========

Guvernul Ungariei a adoptat, joi, o ordonanţă care permite mobilizarea de militari ai Uniunii Europene şi Alianţei Nord-Atlantice pentru protejarea frontierei sudice, cu Serbia, vulnerabilă din cauza afluxului de imigranţi, în pofida gardului metalic, informează MTI, conform Mediafax.

Potrivit ordonanţei publicate în monitorul oficial ungar (Magyar Kozlony), aproximativ 1.000 de militari UE şi NATO vor putea participa la operaţiunea “Voinţă Comună” (“Common Will”), care are rolul protejării frontierei Ungariei cu Serbia.
Militarii străini vor putea oferi susţinere serviciilor de securitate ungare în misiunile de securizare a frontierelor.
Efectivele UE şi NATO vor putea rămâne în Ungaria până pe 15 martie 2016, conform ordonanţei.
În contextul afluxului de imigranţi extracomunitari, Ungaria a construit un gard metalic la frontiera cu Serbia şi a înăsprit legislaţia.

9 COMMENTS

  1. MOSTRĂ DE DEZINFORMARE?

    George Friedman, Stratfor: nici NATO şi nici UE nu vor avea grijă de România
    A declarat Friedman în cadrul unei conferinţe susţinute la BNR unde de faţă erau premierul Victor Ponta şi guvernatorul BNR Mugur Isărescu
    „Specialiştii serviciilor inteligente din ţările foarte dezvoltate din Vest au tras următoarea concluzie: mai eficient de distrus o ţară este faptul de a-i infiltra guvernul cu zeci de neisprăviţi, sau nespecialişti, decât cu armate de spioni super-performanţi”
    Motto: „Îmi pare rău că trebuie să v-o spun, dar acest pământ e prea frumos şi prea bogat ca să-l puteţi păstra fără luptă.
    Vi-l vor lua!” (Jean-Marie Le Pen, om politic francez, în atenţia poporului român)
    România trebuie să aibă grijă de ea singură, pentru că NATO şi Uniunea Europeană nu vor face asta, a declarat la Bucureşti George Friedman, unul dintre cei mai influenţi politologi americani şi preşedinte Stratfor. Şeful celei mai importante agenții private de analiză geopolitică este de părere că statul român ar trebui să lupte pentru menţinerea suveranităţii, pe fondul unui trend european de diminuare până la extincţie a suveranităţii naţionale.
    “Trebuie să faceţi o iniţiativă regională. Este o iluzie optică impresia că UE sau NATO vor avea grijă de România, care este un stat suveran şi trebuie să îşi asume răspunderea pentru viitorul politic.
    Trebuie să vă asumaţi problema suveranităţii şi să o plătiţi”, a declarat Friedman într-un discurs susţinut la BNR, în faţa unor lideri politici români, a unor bancheri şi a unor manageri de mari companii. În privinţa relaţiei cu SUA, problema se pune că România are nevoie în special de o relaţie, nu Statele Unite. “Întrebarea este ce aveţi de oferit”, a menţionat politologul american.
    Europa este într-o criză profundă, structurală, care va dura. “Problema în Europa este că nu există un lider, sunt opinii divergente între principalele state precum Germania şi Franţa, şi nu există o soluţie comună. Prima contradicţie a Europei este că este o uniune între state care nu sunt la fel”.
    Friedman spune că timpul trece pentru Europa, iar problemele în loc să se rezolve, se acutizează, mai ales în ceea ce priveşte şomajul. “Problema este că s-au creat anumite speranţe în special pentru clasa de mijloc, iar acum acest lucru a dispărut. Acest lucru nu ţine de o criză scurtă, ci de ceva mult mai profund”, a adăugat el. Friedman a menţionat că din cauza opiniilor diferite, Europa nu a putut să facă ceea ce au făcut SUA în 2008 când au stopat extinderea crizei.
    În Europa s-a trecut de la o criză bancară, la o criză socială, a unei întregi generaţii care nu are o rezolvare imediată, a menţionat Friedman.
    Adoptarea euro, problematică pentru România
    România nu ar trebui să adopte euro pentru că nu ar avea de ce, a mai spus preşedintele Stratfor. “Bine că nu sunteţi în zona euro. Nu intraţi acolo”, a declarat joi Friedman în cadrul unei conferinţe susţinute la BNR unde de faţă erau premierul Victor Ponta şi guvernatorul BNR Mugur Isărescu. Friedman a dat ca exemplu Turcia în privinţa faptului că nu face parte din zona euro. “Le-am spus şi turcilor că cel mai bun lucru care li s-a întâmplat a fost că au fost respinşi de la intrarea în UE”, a menţionat politologul american de origine ungară.Odată cu intrarea in Uniunea Europeană în 2007, România şi-a stabilit ca ţintă adoptarea monedei unice europene în 2015, dată care nu va mai fi respectată din cauza apariţiei crizei economice. Guvernul Ponta, care s-a declarat adeptul adoptării euro, nu a stabilit o nouă dată de aderare. Preşedintele României, Traian Băsescu a declarat recent că guvernul ar trebui să stabiliească 2017 drept data de aderare la euro.
    Motto: „Îmi pare rău că trebuie să v-o spun, dar acest pământ e prea frumos şi prea bogat ca să-l puteţi păstra fără luptă. Vi-l vor lua!” (Jean-Marie Le Pen, om politic francez, în atenţia poporului român)
    Specialiştii serviciilor inteligente din ţările foarte dezvoltate din Vest au tras următoarea concluzie: mai eficient de distrus o ţară este faptul de a-i infiltra guvernul cu zeci de neisprăviţi, sau nespecialişti, decât cu armate de spioni super-performanţi.

    De la cultură la medicină până la agricultură, neisprăviţii ministeriabili vor lua deciziile cele mai aberante, automanipulându-se prin prostie.

    Odată plasat în funcţia-cheie, adversarul din afara graniţelor va surâde satisfăcut. Ăsta îşi va distruge ţara mai puternic decât un bombardament cu arme din ultima generaţie. Ceea ce se întâmplă de fapt şi acum cu România. Dacă nu am simţi pe propria piele, şi am putea privi din exterior acest jalnic spectacol, poate am râde pe săturate de aceste marionete numite „miniştri”.

    Diferenţa dintre realitatea cotidiană şi nepriceperea lor devine pe zi ce trece catastrofală. Şi să trecem acum la exemple concrete:
    1. Guvernarea trecuta si prezenta
    Electoratul naiv a văzut în această aglomeraţie USL-istă salvarea de ultim moment. Salvarea nu va fi niciodată, atât timp cât interesele de clan şi mafiote transcend naivitatea electoratului amăgit.
    De un amuzament grotesc este şi declaraţia lui Varujan Vosganian că doreşte o remodernizare a industriei româneşti. Probabil că el se referea la noile mall-uri, care au luat locul vechilor fabrici, pentru că din vechea industrie s-a cam ales praful.
    Tot astfel, o minciună sfruntată a fost şi aceea care privea repornirea unei întreprinderi strategice – Oltchim. Crudul adevăr este că Oltchim este falimentară şi falimentată de băieţii deştepţi, care s-au pierdut prin offshore-urile din Oceania .
    În acest haos declarativ, omul de bun-simţ constantă că se prăbuşeşte totul: autoritatea statului, cursul leu-euro, producţia de mărfuri, lichidităţile care încep, curios, să dispară.
    2. Unde sunt banii românilor?!
    După renumita tăiere Boc-Băsescu, lumea se aştepta la o minimă revigorare a nivelului de trai.
    Din nefericire, coşul zilnic al cetăţeanului scade.
    În paralel asistăm la măriri exorbitante ale preţului kilowatului, ale preţului întreţinerii. Foarte mulţi dintre cetăţenii oraşelor, care nu au fost executaţi silit de către bănci, au trebuit să-şi schimbe locuinţele de trei sau două camere, pentru a se muta în condiţii improprii, salvându-se astfel, pentru o vreme, de întreţinerea galopantă. Mai mult, multe dintre asociaţiile de locatari s-au debranşat de la serviciile publice de întreţinere.
    Intrebare, pe bună dreptate, unde sunt banii lichizi ai românilor? Sumele provenite din tăierea salariilor, pensiilor şi ajutoarelor sociale unde s-au dus, dar creditele de la FMI si UE? În ce cont au intrat, ce destinaţie au avut şi, mai ales, cine a încasat dobânda uriaşă?
    În paralel cu această sărăcie galopantă şi umilitoare, bişniţarii ideologici aserviţi mafiilor inter-partinice cheltuiesc în localuri de lux, plimbându-şi amantele în limuzine elegante. Iată un paradox pe care l-a observat un jurnalist britanic: interlopii români nu se prea tem nici de poliţie, nici de justiţie. Ei au soluţia extraordinară: primesc un an sau doi de puşcărie după care tot ce au furat le revine de drept şi adesea îi auzi spunând: „Am fost băiat deştept!”.
    În Marea Britanie şi SUA, prima grijă a justiţiei este confiscarea averilor ilegal dobândite şi arestarea infractorului este etapa a doua. La noi, situaţia este inversă. Nu se urmăreşte confiscarea averii ilegal dobândite, se dă de ochii proştilor un an sau doi de închisoare iar mafiotul dispare în câteva luni din puşcărie pe motive medicale.
    Reîntors din puşcărie, devine un demn „investitor”. Deci moralitate nu avem fiindcă legea lustraţiei nu e atât de necesară. Confiscarea averilor nu este trecută în Constituţie! Dar pe mulţi patrioţi ridicoli, de-a dreptul semidocţi, îi preocupă regionalizarea României!
    3. Cum se distruge o ţară !?
    Ar fi foarte curios sa răspundă un demnitar şi să explice astfel cum, printr-o simplă împărţire geografică a unei ţări, economia se revigorează brusc?! Iar nivelul de trai să ajungă la niveluri astronomice!
    Explicaţia logică a împărţirii pe regiuni este mult mai simpă şi mai păguboasă. Vechii baroni de partid şi de stat vor o halcă şi mai mare din trupul ţării. Cu nici un gând de eficienţă, decât personală! În nici un caz, naţională!
    Al doilea aspect al regionalizării îl reprezintă slăbirea statului naţional unitar român, deci un atentat important la integralitatea României.
    Serviciile de informaţii şi armata ţării nu au nimic de spus în acest sens?
    Sa se faca cunoscute opiniile unor adevăraţi specialişti, şi nu ale unor funcţionari burtoşi, încasând salarii ameţitoare, în comparaţie cu un medic sau un profesor univerisiar.
    Nici contextul politic internaţional nu este favorabil României acum. Priviţi atenţi ce se întâmplă azi în Grecia şi Spania, unde numărul sinuciderilor şi omuciderile au crescut spectaculos din cauza sărăciei şi a şomajului; ţări altfel considerate superioare României ca nivel de trai.Vă daţi seama la ce final ne va împinge această clasă politică coruptă şi stupidă, suflete moarte care vor o ţară încă vie la fel de moartă!

  2. :)cu vorbe? Nu vă speriaţi singurul pericol pentru naţiunea română sînt politicienii şi numiţii politic în toate domeniile cu studii la hectar sau bacul la 40-50 de ani:)

  3. In Turcia au americanii baze.. Si e si la o aruncatura de bat de Siria, unde Rusia isi face de cap in fatza americanilor neputinciosi. Deci e logic sa ajunga acolo trupe NATO. Cat despre Ungaria … Se stie ca multi din politicienii unguri sunt extrem de .. prorusi 🙂 Au niste baze ale scutului antiracheta in Romania (pentru NATO si UE nu contam ca natie.. Suntem doar carne de tun. Un avanpost. O Zona tampon. Un potential camp de lupta, unde vor putea fi testate noutatile in materie de arme.)

  4. Apar din ce in ce mai des mesaje, prin diferite publicatii, referitoare la o posibila viitoare excludere a RO, BG si balticilor din NATO, ca pret pentru anumite cedari rusesti, obtinute in Orientul Mijlociu, la care americanii tin mult mai mult decat la RO (Israel). Mai multi analisti politici vorbesc despre acel “cordon sanitar” vehiculat la inceputul anilor 90. In acest context, ce sens ar fi avut toata aceasta furibunda campanie de “deratizare politica” performata de DNA si sustinuta masiv din afara? Au dat cu DDT la greu, iar acum pleaca? Si cum ramane cu “al doilea camin al nostru”? Va fi abandonat si acest plan? Iar suntem oferiti pe tava rusilor??…

  5. nato are nevoie de turcia pentru pozitia ei geografica. nu apara vre-o tara avansata si civilizata, cel putin la nivel de guvern si presedinte. erdogan e la fel de criminal ca hitler , sau stalin, sau putin. tocmai incearca o purificare etnica, numai ca armata turciei e o gluma.
    azi a avut un nou atentat terorist impotriva civililor kurzi in ankara la o manifestatie pacifista. sunt cel putin 40 de morti. a mai fost recent un atentat tot asupra kurzilor , tot in turcia , tot studenti morti.
    turcia colcaie de teroristii , sustine teroristii, este parte a teroristilor, o mizerie de nedescris de tara la nivel de institutii.
    germania si sua si-a retras din turcia sistemele aeriene de aparare, pentru ca ei vor sa faca contract cu china. asa de civilizati si pro occidentali sunt.

Leave a Reply to părere...Cancel reply