Corigent la capitolul investitii, mai ales in zona de infrastructura, guvernul PSD-ALDE incearca sa recupereze acest handicap grav in ochii opiniei publice.

Recent au fost anuntate proiectele de PPP (parteneriat public privat). Adica mari investitii facute de firme private, care mai apoi din taxe isi recupereaza investitia. Totul bun si frumos, pe model occidental.

Problema este ca multe dintre proiectele anuntate sunt de ani de zile mentionate, promise, nerealizate. Desi avem absolut tot ce ne trebuie ca tara sa le realizam. Mai putin oameni competenti.

Pe langa halucinatii de genul “o noua statiune turistica in Muntii Fagaras”, lista PPP include si urmatoarea promisiune :

2. Construirea aeroportului Bucureşti Sud

  • Supraaglomerarea aeroportului  Henri Coandă – Otopeni impune construirea unui nou aeroport, în zona de sud a Bucureştiului, atât pentru pasageri, cât şi pentru mărfuri.
  • Aeroportul din zona de sud a Bucureştiului va putea deveni un punct de tranzit în deplasările pasagerilor către regiunile Asia – Pacific, cât şi Europa – America.
  • Dimensiunea Aeroportului Bucureşti Sud va trebui proiectată pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafaţă desfăşurată de maxim 600 ha și să fie dotat cu cel puțin două terminale. În măsura în care se vor identifica asemenea suprafeţe la autorităţile locale, acestea pot participa la constituirea societăţii de proiect.
  • Accesul la acest aeroport se va face și pe noua autostrada București-Alexandria-Craiova și pe centura Bucureștiului, care este prevăzută să treacă în apropiere, cât și pe noua magistrală de metrou Bragadiru-Piața Unirii.

Ar fi de ras, dar in realitate e de plans. Atatea promisiuni extrem de indepartate in doar cateva randuri. Daca citesti de la stanga la dreapta, vezi deja aeroportul nou din sud, autostrada care trece pe acolo, magistrala de metrou…. ce sa mai, un vis !

Aceste promisiuni desarte sunt insa praf in ochii oamenilor.

De ani buni, Guvernul este incapabil sa realizeze proiecte mult mai mici si mai fezabile. Sa le luam pe rand :

  1. Linie ferata Gara de Nord – Aeroportul Henri Coanda
  2. Metroul spre Drumul Taberei
  3. Modernizarea Aeroportului Henri Coanda (extindere, piste noi, platfome aeroportuare, hangare)
  4. Centura Bucuresti
  5. Autostrada Sibiu-Lugoj, inceputa acum 10 ani
  6. Autostrada Pitesti-Sibiu, neinceputa dupa 10 ani de promisiuni
  7. Autostrada Comarnic-Brasov, neinceputa dupa 20 de ani de promisiuni
  8. Spitalele regionale pe bani europeni, promise acum 6 ani de guvernul condus de presedintele PSDMa opresc aici pentru lista este atat de lunga incat poate provoca deprimare consistenta.Cand vad cu cata usurinta promite guvernul “un nou aeroport in sud”, imi aduc aminte ca zilnic primim mesaje de la pasageri in legatura cu starea din ce in ce mai proasta a Aeroportului Henri Coanda. Unde, printre multe altele, calatorii stau la cozi imense la automate prea putine si prea vechi de platit parcarea. De exemplu. Deci tu nu poti, guvern actionar 100% sa pui niste automate noi si moderne de cateva mii de euro si promiti ca faci un aeroport nou de 1 miliard de euro in sud? 

    Mi-as dori sa pot crede ceva din aceste promisiuni. Dar ele se dovedesc la fel de inselatoare precum competenta celor care conduc sectorul Transporturi de atatia ani.

    Sa revenim cu picioarele pe pamant si sa facem macar ce s-a promis acum 10-15 ani. Nu mai promiteti lucruri noi pana cand nu le terminati pe cele vechi. Altfel, va faceti de ras si ne umpleti pe noi de frustrare.

11 COMMENTS

  1. Nu vreau sa iau apararea psd, insa, multe din aceste proiecte nu apartin acestui partid, sunt proiecte “de tara” pe care mai multe guvernari le-au imbratisat dar nici una nu s-a apucat de vreauna dintre ele. Pana la urma promisiunile (minciunile) costa multi bani ai contribuabilului roman, amagesc, deprima si injosesc.
    Ce vina au toti cetatenii Romaniei, sa asiste la toate aceste minciuni si circ.
    Ma gandesc, sa inceapa toate aceste proiecte cu un studiu aprofuntat (adica bani multi, multi) de fezabilitate iar, finalitatea se va lasa asteptata din diverse motive iar, nu in ultimul rand centura capitalei sa revina primariei, Doamnei Firea, ca-n Bucuresti a teminat tot ce-a promis.

    • A terminat ce? Revolutia traficului promisa in 6 luni de zile e cel mai critic subiect si nu se vede nimic. Si pana acum nu a facut decat sa comande niste autobuze turcesti. Plus a fost un experiment nefericit cu

      Sunt de acord ca centura ar trebui administrata de bucuresti. Si metroul de asemenea ar trebui sa tina de primarie, ca nu e normal sa fie bilete separate de ratb. Dar in rest ar mai fi muuulte lucruri de rezolvat.

      Hai sa te lamuresc cum arata circulatia in bucuresti : semafoare si indicatoare ascunse prin copaci , marcaje rutiere sterse sau lipsa, nici o solutie pentru rablele care ocupa locuri de parcare, zero km piste de biciclete, linii de tramvai regradate periculoase pentru cauciucurile autovehiculelor.

      Si Firea stie foarte bine ca nu se vad rezultate , ca altfel nu incepea sa se planga ca e blocata darea centurii in administrarea pmb.

      • Ah, am lasat neterminata o propozitie. Am vrut sa ma refer la experimentul cu nu stiu ce banda pt autobuze pe dn1 care a dat traficul peste cap si au trebuit sa renunte a doua zi.

    • @Razvan!, concluzia ta e valabila pentru absolut toti perindatii la guvernare si in politica! Obiectiv an al zand,niciunii nu au avut limita la minciuni prin promisiuni,niciunii nu au fost loiali alegatorilor! Toti perindatii din toate partifdele politice care au castigat alegerile sau au fost numiti in functii politic, nu au fost numiti sau votati pentru a-si asigura bunastarea petsonala si familiala,au fost numiti sau votati ca fiind in slujba cetateanului si a Romaniei!

  2. Fiecare securist ataca Psd-ul pe “felia” lui. Asa sunt mai credibili. Ce sa-i faci daca opoziția parlamentară doarme? Folosim oamenii noștri că doar avem buget adevărat, chiar dacă ne- a tăiat Dragnea câțiva lei.

  3. As vrea sa mentionez inca ceva ce ar trebui facut si ma infurie la culme : marcajele rutiere din Bucuresti! Toate sunt invechite si sterse, se circula din amintiri despre cate benzi erau. Iar strazile reasfaltate le lasa nevopsite.
    Daca nici asta nu se reuseste, e stupid a vorbi despre autostrazi si aeroporturi.

    Oare cine nu e in stare sa traga niste dungi albe pe strazi ? firea? primarii de sector? o saboteaza dragnea? nu-s bani (bine ca se gasesc bani pt catedrale si spectacole) ? incalzirea globala ? prabusirea bitcoinului??

  4. asta e un maxim al imbecilitatii:
    “Supraaglomerarea aeroportului Henri Coandă – Otopeni impune construirea unui nou aeroport, în zona de sud a Bucureştiului, atât pentru pasageri, cât şi pentru mărfuri.”

    Pai ba timpitilor, e supraaglomerat in primul rind pentru ca are UN singur terminal, si ala meschin si depasit. Boilor, inca 1-2 terminale moderne va trebuie, nu inca un aeroport. Mai e agomerat pentru ca a devenit un aeroport low cost, in care majoritatea lowcosturilor deschid doar 1-2 ghisee la check-in ca sa u plateasca personalul Ia obligati-i sa aiba cite un ghiseu la fiecare 50 de pasageri, ia nu mai permiteti decolari si aterizari grupate cite 50 in doua ore dimineata si alte doua ore seara dupa care, intre perioadele astea, cam bate vintul… va bin cinci avioane in 10 minute si obositii aia de la control pasapoate sunt doar cite 6-7… de ce nu faceti 20 de ghisee?

    Traficul pe Otopeni e de autogara, e marginal, e un aeroport mic dar f f f prost organizat si depasit logistic, se lucreaza ca in anii 70, tot carati bagajele manual, tot duceti oamenii cu autobuzul… astea-s cauzele! Solutia in nici un caz nu este sa faceti voi, care nu sunteti in stare sa faceti un pod mai repede de 10 ani, inca un aeroport…. sau aveti pe acolo, pe la Adunatii Copeceni, niste terenuri de vinzare si va trebuie un proiect maret sa le vindeti la stat cu de 1000 de ori valoarea lor reala?

Leave a Reply to AndreeaCancel reply