90 de kilometri pe an?!

Intr-o tara cu intarzieri uriase in finalizarea coridorului 4 pan-european?

Si cu miliarde de euro la dispozitie in fonduri europene?

Ma tem ca acesta capitol, al transporturilor, va fi unul al corigentei guvernului PSD-ALDE.

La fel ca si cabinetele Ponta 1,2,3,4.

Ambitiile sunt zero, angajamentele mult prea mici, interesul pentru dezvoltarea acestei tari aproape mort.

Instincte zero la infrastructura rutiera.

Banii zac neatrasi, investitiile bat pasul pe loc.

O prima si foarte importanta dezamagire…

—————

Constructorii vor termina în acest 90,23 kilometri de autostradă şi 45 de kilometri de variante ocolitoare şi vor finaliza modernizarea a 275 kilometri de drumuri naţionale, dar autorităţile trebuie să facă presiuni pentru a putea fi terminate aceste lucrări în acest an, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, după o întâlnire cu premierul Sorin Grindeanu, potrivit news.ro

La începutul lunii ianuarie, în timpul audierilor din Parlament, Cuc a declarat că nu promite niciun kilometru nou de autostradă pentru acest an. Ministrul a precizat, marţi, că era important să aibă toate datele înainte de a face vreo promisiune.

”Am devenit faimos cu această replică, dar spus că avem un program de guvernare pe care-l vom urma cu stricteţe. Cred că era necesar, înainte să mă antepronunţ pe un număr de kilometri, pentru că s-au făcut multe promisiuni de-a lungul timpului, să văd situaţia exactă. Situaţia nu este deloc roz”, a spus Cuc.

Ministrul a precizat că, pe baza datelor oferite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a putut ulterior, când a prezentat bugetul ministerului în Parlament, să ofere datele exacte referitoare la numărul de kilometri de autostradă care vor fi finalizaţi în acest an.

Astfel, potrivit ministrului, vor fi gata, până la finalul anului, 90,23 de kilometri de autostradă funcţionali şi vor fi modernizaţi 275 kilometri de drumuri naţionale. Totodată, vor fi finalizaţi 45 kilometri de centuri ocolitoare.

”Acest lucru mi-a fost transmis de către cei de la CNAIR. Pentru a finaliza asta, trebuie să existe o presiune din partea autorităţilor”, a spus Cuc.

În prezent, România are 733 de kilometri de autostradă, iar fostul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat, în decembrie 2016, că România va avea mai mult de 1.000 de kilometri de autostradă în 2018. În plus, Buşe a estimat că numărul de kilometri de autostradă deschişi circulaţiei în 2017 va fi de cel mult 150, scrie news.ro

41 COMMENTS

  1. ATENTIE!

    Multi PSD-isti au spus in spatiul public in perioada declansarii povestii cu Ordonanta 13 ca nu s-a discutat nimic in campania electorala si in programul de guvernare despre aceasta problema si ca ei nu stiu ce e cu aceasta poveste si de unde a aparut!

    O parte importanta a povestii e ca daca ne amintim bine Dragnea a spus cand a anuntat componenta guvernului Grindeanu ca s-a gandit ca trebuie sa separe apele, sa separe SRI-ul de politic, cica! Se pare ca n-a reusit, in timpul mitingurilor “dreptei” dandu-si demisia doi dintre ministrii guvernului Grindeanu in cel mai pur mod Ciolosisto-Sorosit, invocand soarta si viitorul copiilor lor care erau periclitate prin Ordonanta 13 asta si precizand ca ei nu mai vor sa participe la asemenea mizerii, mai ramanandu-le practic doar ca de-a doua zi sa apara si ei la mitinguri in piata alaturi de directorii de banci straine si corporatistii scosi cu jeapca de patronii lor straini foarte “patrioti”.

    Ultima parte a povestii care ne lamureste despre ce a fost vorba in povestea cu Ordonanta 13 a precizat-o Ponta aseara zicand ca el cand a vazut ordonanta s-a uitat crucis pentru ca parea parca scrisa de mana opozitiei si nu de mana celor din PSD.

    De asemenea, prim-ministrul Grindeanu sa nu uitam ca el insusi a fost cursant la Academia Nationala de Informatii si a fost membru in Comisia de Control al SRI din Parlamentul Romaniei.

    Daca mai lamurim problema spunand ca Oana Șhmidt Hăimăneală a lucrat la elaborarea si redactarea Ordonantei 13 cercul e inchis, adica oricine isi da seama despre ce a fost vorba in aceasta poveste, era sa zic ordinara dar ma abtin!

    Ordonanta 13 a fost introdusa ca poveste de decredibilizare si de scadere a popularitatii PSD-ului care a castigat zdrobitor alegerile. Aceasta operatiune a fost facuta prin intermediul personajelor clasice basiste de genul lui Șhmidt Hăimăneală si prin intermediul eternilor “acoperiti” ai serviciilor infiltrati in guvern, fapt care a demonstrat clar ca Liviu Dragnea nu controleaza nimic si ca nu a reusit sa separe nicio apa a serviciilor de politic cu acest guvern Grindeanu, asa cum si-a declarat ca a dorit.

    Concluzia: In Romania conduc serviciile indiferent ce incearca oricine! Restul e cancan. Caz closet.

    Respekt deosebit!

    • Oricum au inceput horor si vor sfarsi odios! Meritocratia in invatamant si sanatate au ingropat-o din start. Hotii arunca bani gandindu-se ca-i cumpara pe oameni … domnule Tudor clanul dracnea este foarte periculos in fruntea tarii. Sper sa va treziti cat mai repede si sa anticipati raul ce ne asteapta!

      • Du-te ba de-aici cu ragaielile tale basiste ordinare, du-te la Cluj la tine la pensie si lasa-ne dreac in pace cu balariile si cu opintelile tale basiste! Du-te direct la capre, mamare…

  2. Radu,

    De multi ani in Romania problema infrastructurii nu este una financiara. Bani sunt. Sunt destui.
    Daca ministerul transporturilor vine si spune: “Compania X, primeste prin incredintare directa constuctia autostrazii Ploiesti – Brasov pentru 1,6 milioane de euro. In 2 ani e gata.” (suma nu e aleasa la intamplare…) daca face asta, maine sunt arestati preventiv cu totii.

    Atata timp cat nu vor fi rezolvate de guvern si parlament problemele adiacente (legislatie, tehnologie, contracte, acte aditionale etc etc) nu vom avea progress vizibil in investitii de nivel mare.

    • @Iul Ar fi si normal sa se intample asta, nu poti da un asemenea contract pe incredintare directa ca se incalca legislatia.

      Problema reala este birocratia intretinuta de acei oameni care “lucreaza” in minister, doar la CNAIR avem 7000 de baieti despteti despre care nimeni nu stie cu ce se ocupa dar au salarii.

      Vezi tu asta e una din marile probleme ca daca lucrezi la stat ai privilegiu sa nu poti fi dat afara chiar daca nu faci nimic, dece crezi ca e bataie pe job-urile de la stat?

      • @ Dani
        Cam asa cum a fost si contractul pentru armament (1,6 mld.euro prin incredintare directa, fara aprobarea parlamentului) al guvernului Ciolos?

  3. pai atunci… nu mai inteleg: programul de guvernare al PSD este facut tinand cont de ce vrea sa faca PSD sau e facut pe promisiuni ferme dar asumate DUPA ce ajung la putere si vad pe ce se pot baza?!…
    desigur, replica ministrului Transporturilor, de la audierile preliminare n-ar fi dat bine in campanie, nu?
    dreaq… si daca luau proectul de la zero si puteau face mai multi km….
    ce rahat e asta, in tara CU CEA MAI MARE CRESTERE ECONOMICA din UE (cum se lauda Ponta) sa nu poti fac nici macar 10 milioane de centimetri de autostrada? (adica 100km…:D)

  4. vreti o dezamagire si mai faina. Vedeti ce se intampla cu cele 4 corvete ce trebuiau sa fie fabricate in Romania.

  5. Ce gluma. Dupa ce mint pe orice capitol , dupa ce fac dezastru pe buget cu cheltuieli masive si 0 investitii radu tudor crede ca ministrul e de capul lui.

  6. Ce intelegem din prima dezamgire. Ca Radu Tudor nu a fost deranjat pana acum de :

    ordonanata 13

    componenta guvernului ,cu oameni pe care nu i-ar angaja nimeni

    intelegerea dintre psd si udmr

    baronizarea si distrugerea educatiei si sanatatii

    minciunile guvernului, grindeanu zicea sa sunt 0 fonduri absorbite pe 2014-2020, sunt 2,5 miliarde in realitate

  7. Domnule Tudor de ce sunteti dezamagit pe acest guvern psd-alde ? A fost cat se poate de sincer. Ati auzit bine, 90 de km. Explicatiile sunt mai mult decat simple. In acest paienjenis birocratic si greoi a Legii 99, a lipsei acute de profesionisti si mana de lucru calificata pentru asemenea lucrari si multe altele, eu vad ca o victorie acesti 90 de km. Daca ma intrebati pe mine acestia nu vor exista anul acesta, poate sa se termine taras grabis ce este inceput si sa dea Dumnezeu sa insumeze 90 de km. Aceeasi situatie se poate intalni si in alte domenii si daca calculele hartiei vor corespunde in procent de 50 % si pe “teren” va fi o victorie mare. Va rog sa credeti, este un blocaj national pe baza de birocratie si aceasta lege a achizitiilor. Nimeni nu recunoaste aceasta iar, responsabilitatea este pasata de la unul la celalalt poate se gaseste vreun erou sa semneze hartiile iar, semnatarii sunt cu adevarat niste curajosi si eroi. Oricand pentru o virgula interpretata gresit, Luluta ii poate chema la usa ei. Poate exista o explicatie in neimplicarea guvernului Ciolos, frica de raspundere si incapacitatea acestora de a rezolva sarcini foarte serioase.
    Glumele nesarate de mai sus chiar nu-si au rostul.

    • sunt dezamagit de unii membrii ai guvernului, precum cel de la transporturi. si de angajamentele lui, prestatia publica si declaratiile. toate demonstreaza ca n-are nici o legatura cu domeniul, in opinia mea

      • Nu simuleaza bine ca ar avea independenta in indecizii ?
        Omul asta nu are nici o putere ca nu el hotaraste ci Dragnea.
        De Ciolos au fost discutii in legatura cu alegerile pentru guvern ,dragnea a avut timp si 500.000 de psdisti de unde sa aleaga niste profesionisti. Ciolos macar i-a eliminat din timp.

      • V-am sesizat dezamagirea sau mai degraba, indignarea, imediat ce MT a iesit cu declaratia prin care nu promitea nimic.
        Treaba e ca mi s-a luat de promisiuni. Le stim pe ale lui Sova, fara sa le fi uitat de “avioanele” lui Videanu si altii inainte si dupa ei.Cate 90km de autostrada/an cat spuneti ca ar fi (nu am analizat in niciun fel situatia deci comentez strict pe baza afirmatiilor dvs.)mi se pare aproape SF. Daca pe dvs. va nemultumeste “cifra” atunci eu sunt foarte sceptic ca se vor realiza si astia, dat fiind istoricul.
        Repet, mi s-a luat de retorica cu “o sa facem”, de aceea mi s-a parut chiar interesanta abordarea MT-ului; prefer sa mi se zica ca nu imi promite nimic si sa faca 300 decat sa imi promita 1000 si sa nu faca nimic.
        Stima.

      • dupa piata victoriei , brusc sunteti nemultumit de guvern , de psd , de reprezentantii din emisiuni …si probabil si de faptul ca nu este un ministru dorit la justitie … sforarii de presa …

    • Anonimule: Laura Codruta Kovesi ca asa o cheama pe Lulutza din benzile desenate de la luju.ro , nu ancheteaza dupa virgule ci dupa cat fura. Pe virgule nu se fac procese. Citeste motivarile si verdictele.Dupa ce a rezolvat anul trecut Ciolos blocarile birocratice si a semnat si incheiat deschiderea de noi tronsoane de autostrada vin astia si blocheaza tot doar sa aiba bani de mituire prin niste cresteri minuscule de salarii si pensii dar cu cresteri la alimente si energie pentru care sufera toata Romania! Dragnea ne indreapta spre gaura neagra pe care nu o va gasi decat prea tarziu!

      • Bag de seama ca nu suportati nici discutiile mai lejere nici pe cele mai scortoase si la obiect. Crede-ma ca in anumite discutii cu oamenii L.C.K. se pune problema si a virgulelor mai putin a esentei cat s-a furat sau cat nu s-a furat iar, unele motivari si verdicte sunt de-a dreptul scandaloase si mai faceti ca nu intelegeti gravele derapaje ale DNA care joaca si un rol ingrat cel de politie politica.
        Chiar credeti ca in tara asta chiar fura toti ? Ca sa nu se mai faca nimic in tara asta s-a indus frica de semnatura si responsabilitate si imediat se flutura DNA pentru orice iar, marile hotii curg in continuare.
        Cum s-au furat documentele USB/USR ? Acesta e un caz serios, nu stiu s-a sesizat DNA in acest caz ?

        • Furtul? Iar furt? Nu mai au astia cu ce va aburii …la inceput a fost o mare gaura neagra…s-a dovedit ca gaura neagra este la milioane de km de Romania ! Apoi a fost influenta ultravioletelor si infrarosiilor asupra milioanelor care au protestat dar si asupra tuturor nonpesedisti desi acum nu mai atiu cum o a-o scalde. Acum va aburesc cu altceva. Este vina dumneavoastra ca va lasati prostiti … eu nu accept manipulari de aceea citesc, citesc si ma informez de peste tot. # rezist

  8. Nu ii cunosc abilitatile manageriale ale d-lui ministru insa “Transporturile” peste tot in lume mai cu seama in Romania este un minister extrem de greu iar, functia una de mare raspundere si nopti nedormite. In continuare raman la cele sustinute mai sus, asta-i realitatea. Daca ar putea-o schimba cineva ar fi extraordinar.

  9. daca ar fi prima dezamagire, inca ar fi bine
    eu le-am numarat pe ale mele si am ajuns la 7 (alea mari) – vine cam o dezamagire pe saptamina, exact cum zicea Dragnea ca vor face cite ceva in fiecare saptamina…

  10. Ce radiografie perfecta Dle R. Tudor : “Ambitiile sunt zero, angajamentele mult prea mici, interesul pentru dezvoltarea acestei tari aproape mort.”
    Valabil pentru toti anii : 27.
    “Istoria” nu a inceput cu 11 dec. 2016 , sau 3-4 ani in urma.
    Bataia de joc si putreziciunea lor e cancerul tarii. Dar vedem ca nu doar cancerul lor a distrus Romania, dar si al unora din procuratura si SRI-DNA …..de peste tot. De aceea Romania nu mai este o tara, e o DRAMA. Cap -coada o drama. Pentru asta totusi nimeni nu raspunde. De ce? De aia! pentru ca se poate.

    Eu de ex. as merge la toti cei ce s-au perindat in guverne si mari functii in astia 27 ani , cu aceasta fraza a dvs., le-as arat-o, apoi as pune in fata lor o oglinda -sa se priveasca in ea: 1 ora, 2 pana…….. ii striveste propria lor imagine!.
    Stiu, suna gen “horror”! Va spun eu, e prea bland, fata de ce palme ar merita. Scuipati? prea putin….
    Am o totala scarba.

    Dupa “minunea” asta de 27 ani, nici peste 50 de ani nu va avea Romania autostrazi ,pai sa trecem la carute si cai, ca oricum suntem de rasul Europei. Cunosc si eu niste straini toti, absolut toti se crucesc ce drumuri avem si nu inteleg cum dracu’?. Au fost momente cand am explicat, dar am obosit ….. e fara rost.
    Pacat ca sentimentul de rusine il simtim doar noi, cei vinovati de astea sunt bine merci, iar RUSINEA lor, ce e asta?

    • @Cristina,
      .
      Eu, mai mult….Eu i-aș propune d-lui Radu Tudor ca să materializeze această dezamăgire scurt, prin a nu-i invita la NICIO emisiune pe care o realizează, și domnia-sa, și d-na Dana Grecu, nici pe acest Răzvan Cuc, nici pe șeful lui(adică Grindeanu, care e un nenorocit care a nenorocit programul PSD privind drumurili+acel pocinog), nici pe șeful șefului lui(adică Dragnea, care-i tartorul cel mare al PSD, adică Răul cel mare , PROGRAMATOR la drumuri și Autostrăzi). Corect?
      PS. Este caduc și superfluu să vin și cu propunerea ca nici pe Codrin Ștefănescu să nu-l mai văd în emisiunile domniei-sale și nici ale Danei niciodată. Rușine lor!
      PS 2 Sunt bucuros, bucurie pe care, cred, mi-o împărtățești și tu, că dl. Radu Tudor este consecvent și că nici pe domnul Daniel Barbu (nu mai știu cauza și de ce…și-n fond ce mai contează) nu-l mai văd la emisiunile domniei sale. De acord și tu, nu?

  11. Sa iti mai zic una Radu Tudor : eliminarea taxei de mediu, care ne-a adus rablele inapoi si submineaza productia interna de autoturisme. Asta a fost o bucurie pentru tine ?

      • Dacia a renuntat sa mai faca parte din apia dupa ce s-a eliminat taxa de mediu. Psd pregateste alta taxa dupa prostia asta.
        Nu te deranjeaza nici ca ajungem iar groapa de gunoi a europei la rable , ca ajungem sa ne sufocam in orase ?
        Unele orase din europa se pregatesc sa elimine motoarele diesel la noi se deschid portile pentru ele. Cancerul ne asteapta.
        Intetesanta perspectiva ai.
        Vanzarile la dacia sigur vor scadea la intern daca situatia ramane asa.

        • mai lup, ma deranjeaza ca 10 guverne de dreapta si-ai batut joc de milioane de romani cu o taxa declarata ilegala. si oamenii nu mai primesc banii inapoi. daca tu crezi ca unul care da 3000 e pe o masina second hand are 8000 e sa dea pe o dacie noua, ce sa zic, gandesti bine…

          • Nu are nimeni doar 3000. Cu banii astia iti iei si din tara daca e cazul.
            Dacia logan acces 6750 euro, finantare cu avans 25%.
            Protejarea productiei interne si reducerea poluarii nu e masura de dreapta , sau stanga. E necesara. A fost ilegala , dar nici psd nu s-a plans de ea pana acum.
            Care 10 guvernari de dreapta ?
            Bucurestiul e declarat printre cele mai aglomerate orase din lume. Succes cu traficul si poluarea.

          • 10 ani de guvernari de dreapta. daca tu stii mai bine care e media sumelor platite pt o masina second hand si ce prefera acest tip de cumparatori, bine atunci

          • Stiu ca pot aduce din jermania o masina euro 0 cu 400 de euro , sa las ceata neagra in urma. Multi asa vor face.
            O masura inteligenta.

      • Cozile de la inmatriculari nu iti spun nimic ?
        Stii ce reprezinta alea ? Bani iesiti din tara. Multi.
        Dar tu nu ai o problema cu asta. Pentru tine e omul de la transporturi , care e o paiata.

          • E doar basist oparit, lasa-l in opinteala lui de basist expirat care se zvarcoleste ca viermele. Sa ii fie tarana usoara!

  12. Well, actualul ministru o fi fiind un pămpălău, nu zic ba, si Ponta o fi știind el ce spune cand vorbește de trei piloți la cârma, cădere fara parașută, dar eu știu dintotdeauna/din copilărie, ca domeniul transporturilor e periculos, oricare ar fi regimul. Tata era inginer-sef la CFR si-avea un telefon “scurt” acasa de unde ieșeau numai vești rele: surpări de teren (la Meri), fisură la pilonul podului nu-s care, accident cu marfare, inundații șamd. care-l sculau pe tata de la masa, din pat, din baie, si-l trimiteau la locul dezastrului de nu auzeam de el cu zilele. Si toate dezastrele astea, in loc sa fie reparate de specialiști, erau rezolvate de Securitate, care zicea “sabotaj” sau “niet sabotaj”, după cum ii tăia capul pe specialiștii in Interogatorii. Nici măcar secretarii PCR pe regiune n-aveau cuvânt in fața handralailor in haina de piele, care țineau planurile in mâna cu susul in jos si zbierau la ingineri ca la ultimii racani, fara sa țină seama de vreun argument. Speranța era sa vina armata sa ancheteze, ca aia de la Geniu, zicea tata, știu ce fac, si nu se temeau nici de securiști, ca Politrucii, insa trebuia ca dezastrul sa fie monumental pt ca militarii sa iasă la apel asa ca, de obicei, Ceferiștii trebuiau sa reziste, singuri, la furia oarba a handralailor fara uniforme. Până la urma, CFR-ul s-a militarizat, dar tata ieșise la pensie si nu-i mai folosea la nimic îmbunătățirea situației–ce vreau sa spun, insa, e ca, daca tot SEcuritatea se ocupă, si-n prezent, de “drumuri si poduri”(specialitatea tatii) nu se va face NIMIC in afara de minima rezistența, adică mici cârpeli, pe ici pe colo, sa nu pice chiar toata “infrastructura” in Olt (sau orice alt râu preferați). După poveștile lui Ghiță, asa pare sa fie:handralai in uniformă, de data asta (poate si de Marina, tot arma se numește ca e, nu?) politruci speriați de bombe (judiciare), prim-miniștri șantajați sau downright amenințați cu închisoarea si, pe ici pe colo, câte-o muiere procuror care așteaptă, in capul scărilor Direcției (pe vremuri aveau numere, Acu poarta nume compuse si au firma la strada, cu zeița justiției legată la ochi) sa vada specialiștii Încătușați pentru abuz in serviciu (anterior: sabotaj). Mai aveam o speranță, naiva de mine, in sosirea trupelor americane la Deveselu, ca armata fara drumuri/autostrăzi, ziceam, nu poate sa miște in voie, asta de la Romani citire, ca mai intai făceau drumuri, pietruite la “linie”, si pe urma trăgeau catapultele pe poziții. As, ăștia de la Deveselu zboară, n-au treaba cu șoseaua, si-asa s-a dus si speranța mea pe gârlă; de la Johannis, ce sa mai vorbim, nici o șansa sa zică bau! handralailor care-l poarta pe brațe (la târguri de carte si, mai nou, pe la mitinguri “spontane”). Poate, tot armata, săraca, sa-si suflece mânecile, cand vine in permisie de prin Afganistan? Cu un general, decorat de război (citește: nu Oprea), la ministerul de resort, care sa se inchiondoreze in CSAT cand ii ia Johannis din buget sa-l dea la DNA?)

  13. Pentru ca banii se cheltuie pe prostii, nu pe proiecte europene !

    Majoritatea banilor se vor duce la doamna Servil si impartiti primarilor, mai nou “elitele romanesti” !

    Sa va dau un exemplu: am fost la tara anul asta, de la Iasi la Botosani. Nici un sat, nici o comuna nu are canalizare, apa potabila, strazi nici macar pietruite ce sa mai zic asfaltate inafara de strada principala, haltele de tren in paragina, nu s-a terminat inca cadastrul. Am inteles ca din 2018 nu vor mai primi subventii daca nu au cadastru.

    In schimb toate aveau ghirlande si luminite de Craciun ca in marile orase si toate au cheltuit bani pt caminul cultural si “obiceiurile de iarna” si ce sa vezi toate aveau acelasi model de decoratiuni de la aceeasi firma toate fiind sate cu primari PSD.

    Doamna Stancu cand era Udrea la Dezvoltare facea anchete. De cand e tanti asta a lui Dragnea si Nicusor Constantinescu a facut vreo ancheta cum se cheltuie anual miliarde de euro la ministerul Dezvoltarii ?

Leave a Reply to vicontele de ghenceaCancel reply