Din ciclul : “Ce mai fac rachetele rusesti?” azi raspunsul la intrebarea : Cine a ucis 298 de oameni nevinovati? O racheta Buk, lansata de oamenii Moscovei care au invadat abuziv si ilegal estul Ucrainei.

19Y-BUK MISSILE SYSTEM USE THIS

==========================

Rudele unora dintre cele 298 de persoane care se aflau în avionul MH17, doborât în iulie 2014 în Ucraina, au fost informate cu privire la o parte din conţinutul raportului întocmit de Comisia Olandeză pentru Securitate, care precizează că aeronava a fost lovită de o rachetă rusească de tip Buk.

Comisia Olandeză pentru Securitate urmează a publicat marţi un raport final cu privire la doborârea zborului MH17 al companiei Malaysian Airlines în estul Ucrainei, în iulie 2014, în care au fost ucise toate cele 298 de persoane de la bordul avionului.

Avionul, care asigura o legătură între Amsterdam şi Kuala Lumpur, s-a prăbuşit în estul Ucrainei, într-o zonă aflată sub controlul rebelilor, pe 17 iulie 2014, în toiul conflictului armat între trupe guvernamentale şi separatişti proruşi. Printre victime se aflau 196 de cetăţeni olandezi şi zece britanici.

Una dintre rudele victimelor a declarat pentru BBC că, potrivit raportului, avionul a fost lovit de o rachetă de tip Buk de fabricaţie rusească.

Avionul companiei Malaysia Airlines prăbuşit în estul Ucrainei în iulie 2014 s-a dezintegrat în aer după ce a fost lovit de o rachetă de fabricaţie rusească de tip Buk, lansată din regiunile separatiste, anunţă Tjibbe Joustra, preşedintele Comisiei olandeze pentru siguranţa transporturilor (DSB).

“Anchetatorii au exclus posibilitatea unui atac aer-aer. Avionul care efectua cursa MH17 (Amsterdam – Kuala Lumpur) s-a dezintegrat în aer după ce a fost lovit de o rachetă sol-aer de tip Buk, lansată din regiunile separatiste din estul Ucrainei”, precizează raportul.

“Spaţiul aerian al Ucrainei ar fi trebuit să fie închis în acel moment. Dar niciuna dintre părţile implicate nu a recunoscut riscul conflictului militar de la sol”, a declarat Tjibbe Joustra.

“Alte 16 avioane şi elicoptere militare fuseseră doborâte în Ucraina cu câteva săptămâni înainte, unele chiar de la altitudini mai mari”, a spus Joustra.

Barry Sweeney, tatăl unui britanic care se afla în avion, Liam Sweeney, a precizat că o rachetă ar fi lovit întâi cabina piloţilor, omorându-i pe cei trei membri ai echipajului aflaţi înăuntru şi lăsând fragmente în trupurile lor. Acesta a adăugat că, ulterior, cabina pare să se fi rupt.

El şi alte rude ale victimelor informate despre raport afirmă că li s-a spus că este improbabil ca persoanele aflate la bordul avionului să fi ştiut ce se întâmplă în acele momente.

Raportul analizează patru probleme, şi anume ce a cauzat dezintegrarea avionului în zbor; de ce zbura într-o regiune de conflict; de ce au fost nevoite unele rude să aştepte patru zile pentru a primi confirmarea oficială a morţii celor apropiaţi aflaţi la bord şi în ce măsură erau conştienţi pasagerii şi membrii echipajului de ceea ce se întâmpla în ultimele momente.

Cu toate acestea, raportul nu va preciza cine este vinovat de acest dezastru, întrucât Comisia nu are autoritatea să atribuie vina, conform reglementărilor care guvernează anchetele cu privire la prăbuşirea zborurilor internaţionale.

O anchetă penală separată, condusă de olandezi, se desfăşoară în continuare, iar rezultatele ei urmează să fie publicate peste mai multe luni.

Comisia Olandeză pentru Securitate a prezentat concluziile mai întâi familiilor şi rudelor victimelor şi apoi presei, la baza militară Gilze-Rijen.

Comisia va prezenta, de asemenea, părţi din avion, aduse din regiunea Doneţk, aflată sub controlul separatiştilor proruşi, şi reconstituite.

1416818684-8891

====================================

OPINIA UNUI REPREZENTANT AL RUSIEI

O companie rusească de stat care fabrică rachete afirmă că ancheta sa cu rivire la prăbuşirea avionului care efectua zborul MH17, anul trecut, într-o zonă din estul Ucrainei aflate sub controlul separatiştilor proruşi, contrazice concluziile anchetei olandeze, relatează AP în pagina electronică.

Anhetatori olandezi le-au spus marţi – înainte să prezinte raportul final presei – rudelor victimelor MH17 că o rachetă de tip Buk, de fabricaţie rusească, a doborât Boeingul 777 malaysian pe 17 aprilie 2014.

Ian Novikov, conducătorul concernului rus Almaz-Antey, nu a precizat însă ce conţine raportul şi nu a spus, într-o conferinţă de presă, la Moscova, dacă a avut acces la raportul final olandez înainte ca acesta să fie făcut public.

Boeingul 777 al companiei Malaysia Airlines care efectua zborul MH17 pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur s-a prăbuşit pe 17 iulie 2014 într-o zonă din estul Ucrainei aflate sub controlul insurgenţilor proruşi. Avionul ar fi fost doborât cu ajutorul unei rachete de tip sol-aer, suspectează occidentalii, iar toate cele 298 de persoane care se aflau la bord au murit.

Ucraina şi state occidentale susţin că această rachetă a fost lansată de către trupe ruseşti sau de către separatişti proruşi susţinuţi de Moscova. Aceste acuzaţii s-au concentrat asupra unui sistem antirachetă de tip Buk, produs de ruşi în mai multe variante.

Almaz-Antey a anunţat în iunie că o anchetă preliminară sugerează că avionul a fost doborât de un model de Buk care nu se mai află în servciul armatei ruse.

Însă Novikov a fost ambiguu în privinţa acestei concluzii, sugerând că ar fi putut să fie vorba de un model chiar mai vechi decât se credea iniţial.

El a spus că a fost efectuat un experiment, în iulie, în cursul căruia o rachetă a fost trasă în table de aluminiu care imitau fuzelajul unui avion, iar şrapnele de la acel tir au indicat că a fost vorba despre un model mai vechi.

Această informaţie a fost prezentată anchetatorilor olandezi, dar nu a fost luată în considerare, a afirmat Novikov.

Almaz-Antey a efectuat, apoi, un “experiment natural”, folosind un avion de linie casat de tip Iliuşin-86, despre care Novikov a declarat că seamănă cu un B-777.

Novikov a declarat că rezultatul arată că, dacă avionul a fost lovit de o rachetă de tip Buk, aceasta a fost trasă din satul Zaroşenske, despre care Rusia afirmă că se afla sub controlul Guvernului ucrainean la momentul respectiv.

Un oficial american a declarat pentru The Associated Press că în proiectul de raport olandez se arată că avionul a fost distrus de către o rachetă sol-aer de tip Buk de fabricaşie rusească, lansată din satul Snijne, care se afla sub controlul rebelilor proruşi. Oficialul, care nu a fost autorizat să vorbească în mod public despre acest lucru, a făcut aceste declaraţii sub protecţia anonimatului.

Numeroase relatări, inclusiv o anchetă efectuată de către grupul de tip open-source Bellingcat, sugerează, de asemenea, că avionul a fost doborât de o rachetă trasă din apropiere de Snijne.

Aceste relatări concordă cu constatările pe care AP le-a făcut cu doar cu câteva ore de doborâre. Un jurnalist de la The Associated Press a văzut un sistem antirachetă Buk în zona respectivă în ziua în care s-a prăbuşit avionul, subliniază agenţia americană.

======================

OPINIA PREMIERULUI UCRAINEI

‘Nu am niciun dubiu asupra faptului că aceasta a fost o operațiune planificată a serviciilor secrete ruse, pentru a doborî avionul’, a acuzat premierul Ucrainei Arseni Iațeniuk, în deschiderea reuniunii consiliului de miniștri de la Kiev.

Aceste declarații au fost făcute după ce Olanda a publicat rezultatele anchetei internaționale cu privire la această tragedie, în care au murit 298 de persoane, olandezi în majoritate. Raportul concluzionează că zborul MH17 a fost doborât de o rachetă sol-aer de tip BUK, trasă din zona de est a Ucrainei, aflată sub controlul rebelilor proruși. Această versiune este contestată de Moscova.

Kievul afirmă că a efectuat propria sa anchetă tehnică pe marginea acestei catastrofe, anchetă ale cărei rezultate coincid mai mult sau mai puțin cu cele ale Occidentului.

Însă, dacă ancheta internațională nu a dezvăluit în mod concret ‘cine a apăsat pe trăgaci’, ucrainenii îi acuză pe militarii ruși, desfășurați, în opinia lor, de Moscova în zona de conflict, în susținerea rebelilor.

Tirul a ‘fost efectuat de pe teritoriul aflat sub controlul rebelilor proruși’, a afirmat Iațeniuk. ‘Nu există nicio îndoială că separatiștii aflați în stare de ebrietate nu știu să opereze sistemele BUK, ceea ce înseamnă că aceste sisteme au fost operate doar de militari ruși’, a continuat premierul ucrainean.

Președintele ucrainean Petro Poroșenko a discutat marți, pe marginea acestui subiect, cu premierul olandez Mark Rutte. În timpul acestei discuții, Poroșenko a subliniat că ‘finalizarea și publicarea anchetei’ internaționale pe marginea acestei tragedii ‘a fost un pas important pentru a-i găsi și a-i aduce în fața justiției pe cei vinovați de această crimă’, a anunțat serviciul de presă al președintelui ucrainean.

De asemenea, cei doi oameni de stat au discutat despre ‘înființarea unui mecanism care să permită aducerea celor vinovați în fața justiției’.

11 COMMENTS

  1. Așa e rușii sunt cele mai joase spețe de pe pământ.De la bombardarea unui spital de civili,prea mare ripostă n-am observat din partea lor.O fi concurs între cele 2 mari super puteri,care fac victime mai multe printre civili de dragul luptei împotriva terorismului

  2. evidenta tragedia doborararii avionului mh17. din ce am citit in presa starina sunt multe nelamuriri legate de traiectoria avionului si mai ales de ce zbura intr-o zona de conflict ocolita de toate aviatiile civile mai ales cand se stia ca in zona au mai fost doborate si alte avioane. asta nu exclude vinovatia autorilor acestei tragedii. surprinzator e insa partizanatul lui r.t. nici o vorba( articol) despre o tragedie la fel de mare petrecuta in nordul afganistanului. daca s-a uitat atat de repede reamintesc ca aviatia americana a bombardat ( iar aici nu e nici un fel de dubiu) un spital al organizatiei medici fara frontiera omorand si ranind o multime de civili. putem la fel de bine sa spunem – Din ciclul : “Ce mai fac rachetele americane?” sau vorba generalilor americani, mortii si ranitii aia nu se pun decat la victime colaterale? sa mai facem precizarea ca reprezentantii spitalului au trimis coordonatele gps ale spitalului combatantilor, inclusov armatei americane!!!!! si atunci se pune intrebarea: daca e vorba de ceva rusesc e naspa iar daca tragedia e provocata de americani e de bine? ciudat mod de a privi lucrurile. stiu ca imediat incepe lait motivul cu pro rus, nostalgic al uniunii sovietice si alte clisee de doi bani dar cand se produc tragedii e bine sa fi un pic mai moderat indiferent cine le produce. cert e un lucru: acolo unde se folosesc arme apar mereu tragedii de genul asta, mii si mii de oameni nevinovati cazand victime conflictului.

  3. Daca lumea “civilizata” asteapta ca Rusia sa-si puna cenusa in cap pentru “greselile” comise in zona de razboi, dupa modelul american la Kunduz, ei bine, poate sa astepte pana s-o satura. Sau pana apare o alta cacealma de tipul “restabilirii adevarului asupra masacrului de la Katyn” semnata de Gorbaciov-ul de moment, ceea ce e posibil sa se intample daca razboiul din Siria va merge la fel de prost ca cel ucrainean.

  4. Am cautat mereu daca ati scris ceva despre Centrul medical kunduz…Medici fara frontiere…dar nimic.
    rachetele Nato sunt mai putin criminale???

  5. NImic despre crimele din centrul medical Kunduguz???……NATO a recunoscut că americanii au efectuat în zonă, în cursul nopții, mai multe raiduri și că unul dintre acestea s-ar putea să se fi soldat „cu pagube colaterale”….

  6. Raportul comisiei olandeze nu specifica-pentru ca inca nu s-a stabilit- cine a tras ci doar modelul rachetei. Si dvs. mentionati ca avionul s-a prabusit intr-o zona controlata de separatisit/rebeli pro-rusi dar insinuati (fara probe) ca acestia ar fi si tras, ceeace nu este corect in aceasta faza a cercetarilor.
    Mai putin partizanat nu cred ca v-ar strica. Prezentarea obiectiva a rezultatelor acestei anchete ar fi suficienta, fara sa trageti concluzii fara fundament. In aceeasi ordine de idei, reprezentantii olandezi au pus just intrebarea:” de ce Ucraina nu a inchis spatiul aerian intr-o ona de conflict?” Poate ca raspunsul la aceasta intrebare va clarifica si cine a tras: nu pot fi exclusi nici pro-rusii si nici ucrainienii.
    Despre Iaseniuk…..Socola e aproape!

  7. de zborul twa 800 din anul 1996 de ce nu vorbeste nimeni?230 de oameni au murit ,posibil, din cauza unei rachete trase de marina americana.ancheta nu a fost finalizata nici in ziua de azi,facandu-se presiuni uriase asupra anchetatorilor in toata aceasta perioada.

Leave a Reply to Cristina GorgosCancel reply