Analistul politic Bogdan Chirieac a afirmat, la Antena 3, în emisiunea ”Punctul de Întâlnire”, că PSD nu are nicio scuză. 

Întrebat ce scuză are PSD- în ceea ce privește transporturile- care din decembrie 2012 e la Putere în România, analistul politic a răspuns că nu are nicio scuză.

”Nu există nicio scuză. Deci nu există nicio scuză, să fie foarte clar. Zero kilometri de autostradă, total nesemnificativ la kilometri de cale ferată și o companie națională de transport aerian care zboară în urma tuturor și care e în picaj de ani de zile. Nu mai vorbim de Dunăre sau de porturi maritime” a comentat analistul politic Bogdan Chirieac, la Antena 3.

10.000 de români, morți în accidente, în 5 ani

Prezent în emisiune a fost și Lucian Șova, ministrul Transporturilor. Radu Tudor i-a subliniat că bugetul CNADNR – CNAIR a depășit 8 miliarde de euro în 5 ani cu zero tronsoane de autostradă în folosință. În cei cinci ani, pe șoselele din România, au murit 10.000 de oameni în accident. ”Aici e durerea cea mare, că foarte mulți români mor în accidente, iar miliardele alocate companiei se duc fără să rămână nimic în urmă” a subliniat Radu Tudor.

4 miliarde de euro, necesari doar pentru a ASTUPA GROPI

Lucian Șova a explicat că ”alocarea bugetară ține cont de ceea ce previzionează compania ca și cofinanțare pentru lucrările făcute pe fonduri europene și chiar decontarea lucrărilor și urmând după aceea să facă cerere de rambursare. Sigur că nu și-au îndeplinit obiectivele niciodată în acești ani. În septembrie, banii așezați în bugetul de stat sunt redistribuiți. Pe de altă parte, pentru întreținere și reparații, au aproape 800 de milioane de lei. Pentru modernizare, infrastructuri, drumuri naționale, au un pic peste 500 de milioane de lei, aici incluzând și o parte din veniturile proprii. Există cifra mare pusă în buget pentru cazul ideal în care proiectele ar merge cu viteza corespunzătoare anului. S-a făcut un inventar: pentru a se astupa doar gropile din România pe drumurile naționale ar trebui 4 miliarde de euro”, DC News.

 

16 COMMENTS

  1. Sova e ministru de cat, de o luna, doua? De ce nu il luati la intrebari de Dragnea care de ani de zile conduce partidul si gireaza personal pentru toate garniturile de incompetenti care s-au perindat pe la carma ministerului.

  2. O analiza cat se poate de pertinenta a d-lui Chirieac(si a Dvs). Nu mai fac comentarii pe acest subiect extrem de dureros, care ramane in continuare unul acut, de actualitate inca cel putin 25-30 de aici incolo. Poate doar daca nu ne “cotropesc” chinezii.

  3. Doamne Fereste !
    Chirieac: “Comarnic-Brasov sa ne luam gandul !”. Ministrul: “Nu, aceasta este obiectul unui proiect…..Din pacate, o sa va spun un lucru, din pacate, uitati cu ce ma confrunt. S-a avut in vedere constructia unor mici centuri prin oras, in Comarnic si in Busteni. Au fost licitate si sunt acum contractate lucrarile pt aceste sosele, dedicate doar autoturismelor insa am constatat un lucru: trebuie sa traverseze calea ferata…. nu exista nimic pt aceste pasaje. Astazi ar putea fi dat ordin de incepere pt sosea care sa se temine in calea ferata”.
    Doamne Fereste !

    Un raspuns trebuia sa arate cam asa:

    Deja toata lumea stie problemele, iata solutiile si calendarul asumat:
    La data de 1 iunie 2018 e gata proiectul intregii autostrazi.
    La data de 1 septembrie 2018 se organizeaza licitatia.
    La data de 1 martie 2019 vor incepe lucrarile pe toata zona montana.
    Pana la 1 septembrie 2019 vor fi expropriate toate terenurile care inca nu sunt pregatite pt contructie.
    La data de 1 iunie 2021 se va cicula de la Bucuresti pana in Brasov pe autostrada.

  4. ”Aici e durerea cea mare, că foarte mulți români mor în accidente, iar miliardele alocate companiei se duc fără să rămână nimic în urmă” a subliniat Radu Tudor.

    Cum ar veni coruptia, incompetenta, indolenta si ce-o mai fi ucid.

    • Se moare pe șosele și prin țările alea pline de autostrăzi. Studiile spun că peste 80% din accidente sunt din cauza erorilor umane.

      • da. Dar in alte proportii. Daca am fi avut si noi macar infrastructura la nivelul Poloniei nu ar fi fost 10.000 de morti.

      • Da boss da e mai usor sa faci o eroare umana facand slalom printre gropi, statistic vorbind, decat sa faci o alta eroare umana adormind pe autobahn din cauza ca te plictisesti ca n-ai printre ce sa faci slalom.
        Ca sa nu mai zic ca daca ai facut o eroare umana care ar putea fi remediata daca atunci cand pui frana nu te afli intr-o groaoa sau daca esti pe aitostrada si exista parapet. Chestii serioase nu?;)

      • @Pixelu albastru
        1. care studii? (lasa un link) asa oricine poate da procente din burta
        2. 80% dintr-un total e irelevant cand scopul e sa comparam totalurile.
        => argumentul tau, in forma in care e acum, e irelevant si poate fi ignorat

  5. Ministrii se schimba tot la cateva luni. Fiecare ministru vine cu “echipa” lui – adica prieteni, nasi, cumetri, veri si altii care l-au ajutat sa ajunga pe pozitie. Fiecare din astia ocupa o pozitie calduta la stat de care trebuie sa profite incercand sa-si aranjeze afacerile auxiliare.
    Poate unii, destul de putini chiar vor sa faca ceva dar de-abia fiind intrati pe functie nu prea stiu care sunt problemele si cum sa le rezolve.

    Intre timp, ceilalti care au ramas pe margine fac lobby in partid sa li se dea si lor o bucata din cascaval. Lobbyul ajunge pana sus si se decide schimbarea guvernului – si o luam iar de la zero.

    Asa merg lucrurile in tarisoara noastra de doi bani. Si nu vorbim numai de PSD aici – oricum oamenii din partide sunt aceiasi si se muta de la un partid la altul din cand in cand.

  6. Nu e singurul domeniu in care romanica,mai ales cetatenii traitori in tara sunt “furati” sau “inselati”! Companiile de telefonie mobila si fixe,pe vaza caror contracte sau,cine a fost semnatarul care a acceptat dubla masura la abonamente sau reancarcare cartele? Nu cumva toate cobtractele trebuie sa prevada si sa contina ceea ce este practicat in toata UE?! Mi se pare ca NU! In Romania companiile de telefonie mobila, la achizitia unei cartele,ai un termen scurt de cateva luni,in care,daca nu ai activitate pe numarul respectiv,ti se inchide sau anuleaza numarul,deci,nu mai ai numarul de telefon vechi si esti obligat sa cumperi alta cartela! La fel si cu abonamentele,nu ai incarcat o luna,ai pierdut numarul dupa cateva luni de zile! Nu e normal! In tari civilizate,daca nu mai incarci cartela dar ai 1 cent sau euro pe ea,nu iti anuleaza contractul sau ia numarul societatea! Ba mai mult,cu 1cent sau euro,cartela e valabila toata viata! La abonament,cand vad ca nu ai activitate,iti da un bonus de 2-3 euro sa folosesti telefonul si numarul functional! Penalitati dupa o perioada de cel putin 6 luni de zile de la neplata abonamentului si atunci iti ofera clementa,tot ca sa revii in activitate! Nu e bascalie! Cu timpul,o sa va dau exemple de dubla masura sau parte din masuri practicate in romanica!

  7. Aici cineva greseste. Partidele postcomuniste care au guvernat si-au indeplinit si chiar depasit planul propus pe acest domeniu doar ca acest plan nu coincide cu cel din mintea noastra si nici cu dorintele noastre. Ex: mii de km de cale ferata demontata si vanduta, mii de gari demolate, mii de vagoane diverse disparute, mii de locomotive industriale si de transport disparute, mii de puncte de descarcare marfa cu dotari macarale de mare tonaj disparute, flota maritima si fluviala disparuta, aeronave diverse disparute, autovehicule rutiere de translort marfa si calatori disparute, utilajesi dotari pentru transport rutier disparute ateliere si dotari de intretinere transport cf,rutier si naval disparute……… utilaje grele.pentru intretinere si constructii infrastructura transporturi disparuta…… planul a fost cu mult depasit. Au fost foarte sarguinciosi si scrofulosi la datorie. Ce ma surprinde este ca se gasesc mii de aplaudaci care sustin asemenea jaf. Pai acesti indivizi nu au timp sa construiasa ….inca mai au de furat. Ce scuze? Nici Chirieac nu are scuze, toate astea s- au intamplat si sub nasul domniei sale.

  8. Nu, aici e ceva ce depaseste puterea de decizie a unui partid/guvern sau altul. Cred ca exista un plan supranational de impiedicare a dezvoltarii transporturilor din Romania. Nici nu mai conteaza ca e un plan bazat pe motive economice sau politice, conteaza ca ne aflam in faza “Mesterul Manole”. Parca toate s-au impotmolit din 2007 incoace, anul aderarii RO la UE.

    O fi sau nu adevarat, dar Coldea n-a dezmintit pana acum:

    “Totodată, fostul deputat a menționat că Florian Coldea l-a amenințat pe Victor Ponta că îl va aresta împreună cu mai mulți angajati CNADNR, dacă fostul premier va continua construcția autostrăzii Comarnic – Brașov întrucât ”europenii vor să construiască autostrada Pitești-Sibiu pentru că pe acolo e definit culoarul european” iar de restul banilor ”trebuie cumpărat armament”.(dcnews)

  9. Aici e o chestiune mai complicata care nu se poate discuta la ”liber”.In 7-13 ani veti intelege care a fost ”jocul”.

Leave a Reply to D5nCancel reply