“Ceea ce vrea preşedintele rus este o zonă tampon trandiţională în Europa Centrală şi de Est şi în Caucaz. Cu alte cuvinte, el nu vrea să recreeze Pactul de la Varşovia. Acesta a fost prea scump şi de aceea s-a prăbuşit Uniunea Sovietică. El vrea o zonă tampon tradiţională, de influenţă, cuvântul potrivit ar fi finlandizare. Vrea ca în Europa Centrală şi de Est şi în Caucaz să aibă o situaţie similară celei pe care o avea URSS în Finlanda în timpul Războiului Rece, când politica externă finlandeză era, într-o anumită măsură, deţinută de URSS. Li se permitea să fie capitalişti şi democraţi, dar în alte zone nu erau independenţi deloc”, a declarat, joi, la Bucureşti, analistul Stratfor Robert Kaplan, care şi-a lansat, la MAE, volumul “Răzbunarea geografiei”.

“Presupun că Putin, fiind un ofiţer de informaţii, nu un funcţionar plicticos, ştie că Articolul 5 din Tratatul NATO protejează membrii NATO împotriva unei invazii terestre, dar nu protejează membrii NATO împotriva acţiunilor subversive, împotriva activităţii serviciilor de informaţii, împotriva imperialismului prin intermediul companiilor energetice, mai degrabă decât prin intermediul Armatei Roşii. Nu protejează Europa Centrală şi de Est împotriva acţiunilor subversive prin cumpărarea mediei şi a băncilor”, a avertizat analistul american.

“De aceea, cred că provocarea strategică pentru România şi vecinii săi este să se protejeze nu împotriva unei acţiuni imediate a Rusiei, ci împotriva unei acţiuni subversive lente în următorii cinci ani”, a mai spus el.

Robert Kaplan, desemnat în 2011 de către Foreign Policy printre “Primii 100 de gânditori ai lumii””, şi-a lansat la Bucureşti volumul “Răzbunarea geografiei”, anunţând că următoarea sa carte va fi despre România.

PS 1 – Iata si opinia lui Serghei Lavrov, cel mai longeviv sef al diplomatiei de la Moscova :

“Aceasta nu ar fi doar o problemă pentru poporul ucrainean şi pentru NATO, aceasta ar fi o problemă şi pentru Rusia, pentru că am semnat o serie de acorduri cu state NATO conform cărora, iniţial, Alianţa nu se va extinde, apoi, după ce s-a extins contrar acordurilor, că nu vor fi forţe combatante substanţiale pe teritoriile noilor state membre, că nu va fi adusă infrastructură militară la frontierele Rusiei – toate aceste înţelegeri au fost încălcate într-un fel sau altul, iar încercările de admitere a Ucrainei în NATO ar fi foarte nefaste pentru întregul sistem de securitate european, iar Rusia se va opune clar, nu am nimic de ascuns”.

“Din punctul meu de vedere, totul a început mult mai devreme, în anii 1990, când NATO a stabilit că – în pofida tuturor declaraţiilor despre sfârşitul Războiului Rece şi despre faptul că nicio parte nu l-a câştigat – Alianţa se poate considera un câştigător; dar în termeni practici, criza actuală a început, seminţele acestei crize au fost sădite în anul 2008, în aprilie, în timpul summitului NATO de la Bucureşti, când liderii NATO au afirmat, în declaraţia finală, că Georgia şi Ucraina vor deveni membre ale Alianţei”, a explicat Lavrov în interviul pentru Bloomberg TV.

PS 2 – Oricind vine vorba despre democratizarea spatiilor ex-sovietice, Rusia intra in criza si fibrilatii. Asa e cind est incompatibil istoric cu democratia

PS 3 – Avocatul Rusiei in Europa graieste : Cooperarea strânsă cu Rusia trebuie să continue “pe termen mediu şi lung”, dar este necesar “un minim de valori comune”, afirmă cancelarul Germaniei, Angela Merkel, citată de AFP.  

PS 4 : Altfel, cind interesele politice ale Germaniei o cer, incurajeaza tot soiul de povesti aberante cu pro-rusi de la Bucuresti care vor sa-l dea jos pe marele prieten al Germaniei, Traian Basescu. Care Germania, prietena Moscovei? Gretos joc face Angela Merkel !

 

 

 

37 COMMENTS

  1. La asta ma gândeam si eu: 5-6 ani de razboi tacut. Ar mai fi de adaugat la ce a spus cumpararea unor “structuri guvernmentale”.

  2. da probabil clocesc ei ceva nu lasa lucrurile asa cum se vad .rusii nu sunt dispusi sa scape din mana o gaina cu oua de aur ca Ukraina cu bogatiile ei ca Moldova siea destul de avuta ca si alte state care au minereuri ,vi, petrol resursre care sunt numai bune pt rusi .oricum nici pt. noi nu au ochi mai ales ca stiu ca suntem in NATO si ca s-au instalat si americanii si nu ne vor ataca fatis dar daca li s-ar aprinde vreodata beculetul vor face tot posibilulsa ne sicaneze si o mostra ne-au dat-o chiar zilele trecute cand s-au infoiat .sa speram ca viitorul ptresedinte va fi mai cu capul pe umeri si nu va mai tine socoteala sticlelor baute de ei si va trata problemele la justa lor valoare cu tact diplomatic si nu ca la usa carciumii .adica ma gandesc sa se faca totposibilul si sa nu agite lucrurile ca stiti cum zic batranii:,,tace o gura tac mai multe .cu un vecin asa periculos si profitor trebuie sa te porti in consecinta nu sa dai cu parul in balta sa stropesti pe toata lumea .

  3. Daca ce se afirma despre germania/merkel(pozitie similara si ingrata ,a ROMANIEI vis-a-vis de germania, ca si pe timpul celui de al doilea razboi mondial !!!)….este adevarat, atunci sa ne rugam la CEL DE SUS ca de data aceasta SUA sa fie loiala”pe bune” ROMANIEI(nu ca pe timpul luptatorilor romani din munti,CONTRA BOLSEVISMULUI, care au tot sperat ca vin americanii..dar americani n-au venit, ba mai mult au fost de acord cu “pixul” lui STALIN care ne-a pecettluit destinul pe zeci de ani).
    Cred ca daca americanii isi tin cuvantul atunci merita sa le dam si GAZELE DE SIST fiindca nimic nu este mai rau ca razboiul(nici cianurile ,nici gazele de sist ,nici defrisarea padurilor,nici saracia lucie,nici lipsa unei clase politice cinstite(fara hotii/coruptie) si responsabile pentru destinul tarii noastre).

  4. am vazut anii astia cit de “prieteni” ne sunt americanii, nu e nici o diferenta intre rusi si americani.

    Joe Biden&Son rules non-subversive 🙂 🙂 🙂

  5. Problema noastra e ca avem betivi de talia lui Rogozin dar ne lipsesc diplomatii de talia lui Lavrov.

  6. cu exceptia celor doua razboaie mondiale istoria ne arata clar impletirea intereselor rusilor cu germanii.de pe vremea lui napoleon flacaii s-au tot inteles cam cum sa isi imparta zona europeana dintre ei,si numai interventia angliei si frantei le-au incurcat mereu planurile.dar se pare ca in ziua de azi istoria incearca sa se repete.iugoslavia a fost impartita,germania si-a luat zona de influenta,cehoslovacia la fel.mai a ramas polonia,care a mai fost candva impartita in doua parti intre rusi si germani,dar si romania careia doresc flacaii sa ii rupa transilvania.deja ungurii si chiar unii romani(zice-se romani)fac propaganda pentru “autonomia” transilvaniei,sub vechea lozinca imperialista de destabilizare a statelor,”pentru un trai mai bun”.asa au fost rupte o multime de state,cu metoda asta si cu metoda autonomiilor etnice.dar si mai subtil,cu metoda regionalizari.si cine ne cere noua regionalizare? cumva ue? si cine este ue?

  7. Cetățenii români și-au făcut o reputație nesănătoasă fie de a își accepta dictatorii,fie a nu avea suficientă rezistență împotriva lor de a ne opune.Așa că rușii își umflă mușchii și spun la fel ca Sultanul Suleyman când Radu cel Frumos s-a plâns la turci ca să scape de Dracu de frate-său Vlad:
    România poate fi invadată într-o singură noapte.
    În exact situația de față e bine că rușii se îmbată de putere.Dar le spun ceva:
    Nu veți mai găsi românce de violat ascunse în poduri!De veniți în fața caselor și pământului românilor veți suferi înzecime!
    Deși dacă e să facem o glumă…
    Putin plănuiește invadarea României dar există șanse de rezistență serioasă acum cu NATO,plus dorința românilor de a își apăra casa mai ceva ca poprii copii.
    -Soldați!Dacă românii au de comentat sau de obiectat că sutem pe teritoriul lor,spuneți-le că ați venit să-i scăpați de Băsescu 😀

  8. Mda. Nu vreau sa jignesc dar dezinformati.
    Dar cand Ponta in 2012 are o intelegere cu ambasada rusa, iar emisari de la Moscova vin la Bucuresti, se intalnesc cu Ponta, iar Ponta le promite ca daca rusii il ajuta sa-l debarce pe Basescu, va face el curatenie iar afacerile rusilor vor fi reluate… Postati pentru audienta dumneavoastra si va inteleg dar daca nu mainsel, aveti ceva surse care au legatura cu comunitatea intelligence. Cele de mai sus sunt cunoscute de aceasta comunitate si sunteti tare penibil cand afirmati asa ceva. Declaratia Angelei este scoasa din context SI STITI ASTA. Si mai stiti ca nu are ce face intrucat SOCIALISTII germani plus SOCIALISTII EUROPENI se opun sanctiunilor si vor relatii mai stranse.Gerhard Schroeder va spune ceva. Probabil ca stiti ca faceti parte dintr-un trust privit si etichetat ca si pro-rus. Si stiti ca faceti propaganda ruseasca acum. Pacat ca ati ales directia asta. PACAT

    • Aici si eu, care nu sunt de acord cu multe scrise de autor, pot spyne, cinstit, ca exagerezi.

      Cancelarul ,inainte de a fi crestin-democrat sau socialist, este german.

      Va avea o relatie privilegiata cu rusii, extra-NATO, si nu va vota sanctiuni impotriva resurselor energetice importate masiv de la Urs, pentru ca astfel isi incetineste cresterea propriei economii, germane. Trebuie sa fim pragmatici, nu idealisti. Economia si finantele nu cunosc morala, ci doar interese.

  9. “Joc gretos” pe naiba. Cancelarul apara STRICT interesele Germaniei. Si eu, daca as fi in locul ei, m-ar durea fix in fund de o tara din periferia UE si de unu’ care ma spurca pe blog. E irelevant.

    Traim in secolul pragnatismului si nu in cel al principiilor sterile. Sau aven pretentia sa plateasca neamtul factura dubla la gaz, de dragul unei aliante militare?

    G. Friedman are o teza interesanta, ca secolul asta, in Europa Centrala se joaca in doi, Bundeswehr si Armata Federala Rusa. Iar americanii sunt mai interesati de teatrul Pacufic decat cel Euro-Atlantic. Dece, R. Tudor, din motive principiale? Nu, ci din pragmatism. Interes economic si totodata prudenta militara fata de R. P. Chineza.

    Romania are nevoue de lideri vicleni si consecventi. Intre neamt si rus, aleg neamtul, oricat de gretos ar fi.

    • Paule, mă băiatule, mă, suferi de senilitate sau ai uitat că ruşii ne-au luat Basarabia, Bucovina şi Ţinutul Herţei la unda verde al germanului?

      Nu fii germanofil, rusofil sau mai ştiu eu ce, că avem destui p-acilea, pe cocioc. Prin simplul motiv că germanii, datorită speculaţiei oferite de tine şi alţi pauperi sedentari, cu fantasme, sunt ilustraţi ca “titani” printre oameni, le-a permis să abuzeze şi să-i fraierească pe unii ca tine, pe alţi germanofili şi să fie unde sunt. Acelaşi lucru şi-n cazul rusofililor.

      Pe scurt… nu fi un inferiorist defetist, greţos şi prost. Mi-a ajuns de atâta pupincureală dată străinului, mai ales din partea academicienilor, şi sporirea urii autoatavice.

  10. Citesc pe aici tot felul de lucruri si raman uimit. Intre Merkel si Putin exista intr-adevar interese si cred eu ca si o anumita subordonare din timpul razboiului rece. Am vizionat un film despre biografia doamnei Merkel si provine dintr-o familie vest germana ce a emigrat in RDG, cu vederi comuniste. Interesant, nu? Unii merg atat de departe incat afirma despre Merkel ca ar fi avut in tinerete oaresce legaturi cu KGB-ul. Daca e asa, zidul Berlinului a cazut in 1990 in favoarea Rusiei post sovietice, nu a SUA. Chiar ma mira un leader german care renunta atat de usor la Prusia Orientala. RFG-ul prin anii ’60 sustinut si de Ceausescu (culmea) inca mai revendica acea regiune ca de altfel toate regiunile pierdute prin tratatul de la Potsdam. Si poate pe buna dreptate, nu ca ungurii, ca pedeapsa Germaniei a fost mult prea mare din punctul asta de vedere si Stalin a folosit-o pentru a-si legimita rapturile teritoriale din Finlanda pana in Romania. In fine. In 2007 Gerhard Schroeder a “recucerit” Königsberg-ul (Kaliningrad-ul de azi) economic. Mai mult de atat il convinsese pe Putin sa retraga focoasele nucleare din zona. In decembrie anul trecut, Putin ia decizia de a le reamplasa… in “Kaliningsberg” asa cum unii localnici l-au rebotezat in zilele noastre. Astea sunt manevre nefiresti in relatiile dintre prusaci si bolsevici, contra naturii. E tare ciudata situatia din Europa in general, mai ales cand afacerile firmei de stat Siemens, in Grecia, sunt conduse de fiul unui fost criminal de razboi grec nazist, un Dr. Mengele local… Merkel oricum ramane un mare mister pentru scena politica europeana. Ar fi interesant de aflat ce a discutat cu Obama recent si mai ales de ce Obama i-a tot ascultat telefoanele doamnei cu pricina? Eu unul nu m-am lamurit in final ce vrea Merkel de la lumea din jur. Pentru Germania e clar, a adus prosperitate insa si multa coruptie, motiv din care popularitatea ei a inceput sa scada in tara natala (dovada si alianta cu social democratii aia de la ei) facuta din obligatie, in urma voturilor la muchie de cutit. Cine stie, poate “cheia” descifrarii unor mistere din politica europeana de azi, ramane zona Kaliningrad, promisa dupa caderea URSS de catre SUA, Lituaniei. E drept ca si Polonia o revendica. Germania, oficial, tace in privinta asta. oare cum puteau SUA sa promita un teritoriu aflat in posesia Rusiei? Or fi promis doar asa ca sa promita? Oricum, e ceva ca zona cu pricina a ramas pana astazi considerata mai importanta decat enclava Transnistria pentru NATO si UE. Francezii o vedeau ca pe o zona exportatoare de sifilis si trafic de droguri in U.E. si considerau necesara includerea acestei bucati de “Rusie” in U.E. cu impunerea de vize catre ceilalti cetateni ai Rusiei non-kaliningradeni. O utopie, daca e sa ma gandesc. In fine. De abia cu evenimentele din Ucraina, Moldova si Transnistria au inceput sa intre in vizorul occidentalilor. Merkel nu cred ca e duplicitara ci face sigur jocurile cuiva momentan pe cadavrele ucrainenilor. Ramane intrebarea: jocurile cui? Ale Germaniei imaginata de ea sau ale Rusiei lui Putin in Europa? Astept parerea dumneavoastra domnule Radu Tudor, pentru ca sunteti specialist in domeniul asta, si de aceea va si apreciez atat de mult. Poate cine stie, la un moment dat sa puteti aborda subiectul intr-o editie speciala pe la Antena3 cu titlul “Halloween In Ostberlin”. E o sugestie. Pentru mine ar fi un subiect pe care l-as urmari cu mare interes si cred ca e nevoie si de asa ceva, ca sa nu ma mai uit pe la Realitatea unde astfel de subiecte sunt atinse, insa cu un mare dram de “subiectivism”.

    • Tovarase, te dai doct, da’ iti lipsesc faptele. Cum zgarie cineva pojghita, cum se vede rugina.

      Ce zici matale: “Eu unul nu m-am lamurit in final ce vrea Merkel de la lumea din jur. Pentru Germania e clar, a adus prosperitate insa si multa coruptie, motiv din care popularitatea ei a inceput sa scada in tara natala (dovada si alianta cu social democratii aia de la ei) facuta din obligatie, in urma voturilor la muchie de cutit.:

      Ia uite acilea rezultatele CDU-CSU (uniunea de partide condusa de Angela Merkel, cu mentiunea ca CSU este un partid strict bavarez, regional):
      2013: 45.3%
      2009: 39.4%
      2005: 40.8%
      2002: 41.1%
      1998: 39.5%

      Pe scurt: CDU-CSU au castigat 6% fata de ultimele alegeri, fiind intre timp la guvernare, nu in opozitie, in timpuri de criza, nu de boom. CDU-CSU au cel mai mare scor electoral de dupa reunificare, dar “popularitatea lui Merkel a inceput sa scada”. Esti bun de analist, n-am ce zice.
      Faptul ca au avut nevoie de alianta cu SPD pentru guvernare nu e provocat de Merkel sau de CDU-CSU, ci de faptul ca FDP (un partid micut, de 7-9%, care le-a asigurat majoritatea in legislatura trecuta) nu a mai facut pragul la ultimele alegeri. De ce nu a mai facut pragul? Pai, unii din liderii sai au fost prinsi cu plagiate si, in consecinta, poporul nu i-a mai votat (spre comparatie, ce patesc plagiatorii in Romania?).

      In acelasi timp, ia uite ce rezultate a avut SPD-ul (echivalentul PSD):
      2013: 29.4%
      2009: 27.9%
      2005: 38.4%
      2002: 41.9%
      1998: 43.8%

      Carevasazica, in 15 ani, social-democratii au pierdut cam o treime din locurile pe care le aveau in Bundestag (14% in termeni absoluti). In tot timpul asta, Germania merge din bine spre mai bine. Ce-ti spune asta, domnu’ analist? Cumva ca social-democratii NU aduc prosperitate, ci dimpotriva?

  11. Dintr-o dată, ideea de reindustrializare, nu mai pare aşa de “energofagă”…

    “Altfel, cind interesele politice ale Germaniei o cer, incurajeaza tot soiul de povesti aberante cu pro-rusi de la Bucuresti care vor sa-l dea jos pe marele prieten al Germaniei, Traian Basescu.”

    Băs trebuie dat jos fără milă şi cu mult sânge însă, să nu-mi spuneţi că Ponta, Năstase, ilici, Roman, Tăriceanu şi restul fesniştilor (Băs included) nu sunt, în chintesenţa lor de “proletari burghezi”, pro-moscoviţi.

    Nu trebuie să-mi răspundeţi -doar un ‘food for thought’- ca de la un român, din generaţia nouă, la un alt român din generaţia veche.

  12. Romani au ales de multe ori Occidentul si au fost inselati mereu, ajungand la mana rusilor. Iar asta s-a intamplat pentru ca nu prea am avut multi politicieni care sa promoveze interesele statului roman. Nu au existat niciodata niste “interese nationale” care sa fie “batute in cuie” si sa fie aplicate si respectate de toate partidele din Romania. Se merge in continuare pe promovarea si urmarirea unor interese “de buzunar”,de grup si de partid, care nu asigura dezvoltarea si progresul dorit si nici eliminarea efectelor “mostenirii” de care vorbeste toata lumea care ajunge la putere. In prezent, nu suntem decat o “piata”, iar in viitor, cred ca vom continua sa fim tot “la marginea imperiului” si tot “o moneda de schimb”, pentru ca nimeni din interiorul si din exteriorul Romaniei nu isi doreste sa fim ceea ce trebuie sa fim prin propriile noastre eforturi. Un stat puternic, intre Rusia si Occident nu ar conveni nimanui…

  13. 1- SUA catre Germania si Franta: daca nu vreti sa va aruncam estul si centrul europei in aer cu ajutorul prietenului Putin (dar care in mod propagandistic arata ca dusman 🙂 ) atunci trebuie sa acceptati acordurile comerciale pe care vi le impunem noi fara sa comentati nimic, deci semnati mai repde acordul comercial impus de noi ca altfel va aruncam in razboi toata Europa!!!

    2 – populatia din estul Europei care este macinata de saracie crunta si incepe sa fiarba cazanul revoltelor sociale majore ce o sa fie impotriva guvernelor controlate de catre SUA gen Romania, Bulgaria trebuie tinute in lesa prin amenintarea razboiului iminent cu Rusia.
    – Cine se revolta de acum inainte impotria guvernelor controlate de catre americani si a hoptiilor gen CHEVRON, BECHTEL, EXXON este un subversiv rus

    3 – propaganda neoliberala a CIA a inceput sa fie la fel de infecta precum propaganada ceausista

    4 – luna trecuta SUA a pierdut razboiul pentru acapararea economica a Chinei iar Monsanto a fost pusa pe fuga pierzind contracte de peste 100 miliarde dolari pe care le avea in China cu porumbul modificat gentic (unul din exporturile cele mai mari si mai toxice ale CIA). Noroc cu amenintarea Rusiei acum pentru a impune UE accerptarea companiei MONSANTO prin acordul comercial. Acesta este un mic exemplu.

    5 – NATO a anuntat baze militare permanente in Romania, in acelasi timp ce tin populatia in saracie lucie si supusa cu ajutorul gruparilor paramilitare ale “statului” roman gen “jandarmeria”

  14. intr-un fel lavrov are dreptate. pe baza prabusirii urss si a pactului de la varsovia, sua si ue( nato) au aplicat intr-un fel politica pasilor marunti, cooptand in ue si nato fostele state din asa numitul lagar comunist, mutand granitele ue si nato tot mai mult spre est. acest lucru a fost benefic pentru fostele state comuniste dar au starnit ingrijorarea si de ce nu furia unei rusii prabusite economic si militar dupa prabusirea urss iar asta si pe fondul unor lideri penibili gen gorbaciov sau eltin. odata cu ajungerea la putere a lui putin, usor, usor, rusia incepe sa-si revina si sa emita pretentii de mare putere ajutata in special de resursele naturale pe care le are si exportul de miliardari!. nu stiu de unde atata mirare in fata actiunilor duplicitare ale ue si sua si in special ale angelei merkel. vorba aia populara interesul poarta fesul dar dramatic este atunci cand iti vinzi practic proprii aliati pentru asta. devine evident pentru toata lumea ca asa numita lumea civilizata si democratica renunta practic la partea estica a ucraine in numele intereselor lor economice. nu inteleg totusi de ce pana acum, romania, ca parte nato, nu a primit un ajutor militar consistent si gratuit, asa cum le este acordat altor tari . de ce pentru unii si aici ma refer la americani, dotarea gratuita a romaniei cu armament, fie el si din cel tinut la conservare in sua, nu face parte din planurile lor tinand cont de faptul ca noi suntem la granita estica a ue/nato si practic ne invecinam cu, teoretic, cel mai mare dusman al nato.de ce noi trebuie sa luam pe bani grei armamentde mana a doua de la aliati in timp ce acelasi armament chiar mai nou este dat gratuit diferitelor tari din lumea a treia. si nu pot sa nu remarc in final ca cel mai mare chiulangiu si somnoros din parlamentul romaniei s-a intors din calatoria in sua cu forte proaspete la injurat si amenintat fostii aliati.si nu pot sa nu remarc alt boland care preia ideile marelui carmaci de la cotroceni privind alianta subversiva dintre ponta si rusi! oare cat de lipsit de creier si indobitocit poti sa fii sa preiei ideile cretine basiste?

  15. pentru mine,pericolul e reprezentat de cei ce ma fura,si astia sunt politicienii si statul…sa vina rusii sa-i duca in siberia..

  16. @ Paris
    De acord cu acest comentariu dvs. de mai sus.
    Dar am vazut ca in afara UE/Germaniei,Ungariei si din interiorul tarii unii si-au dorit regionalizarea???.Parca PONTA,Dragnea ,UDMR si chiar ANTONESCU (o bucata de timp cand era sluga USD) si care acum(dupa ce a iesit din USL) se pare ca si-a revenit din ..somn( probabil nu mai doreste regionalizarea care mai devreme sau mai tarziu ar fi dus la ..federalizarea ROMANIEI).
    Acesti conducatori ai nostri avand inca “casul la gura” nu pot analiza ce inseamna PE TERMEN LUNG o anumita actiune.Asa cum s-a facut si cu actiunile de autodeterminare a unei populatii/teritorii ..vezi Kosovo… care initial parea foarte DEMOCRATICA/UMANITARA si in spiritul dreptului omului, actiune care se intoarce acum ca un …bumerang si poate va facilita …federalizarea UCRAINEI.
    Eu cred ca Basescu a fost sprijinit la referendum nu numai din rationamente politice/strategice ci si pentru faptul ca basescu a pus capac atat pe dosarul DATORIEI GERMANIEI catre ROMANIA ,cat si pe toate dosarele (cu iz penal) pe care le are.
    Si daca Basescu a reusit acest lucru nu se datoreaza “celor cu nasul in suflet din PNL”(dincontra vezi actiunile dlui GHISE) ci se datoreaza actiunilor”celor cu nasul in suflet din PSD”(din anumite calcule politice,din motive electorale si din motivul nedeclarat oficial de a avea in 2014 propriul candidat la …presedentie).
    Aceasta a fost dealtfel si cauza …cauzelor in ruperea uSL(in afara unor mici/mari conflicte de …parcurs).

    • daca privesti peste “tavalelile” politice interne si peste necazul ca antonescu nu este inca din 2012 presedinte, ai sa intelegi niste lucruri simple.la momentul suspendarii conducerea ue cat si americanii,in baza unor planuri geostrategice(probabil socotind si ce banuiau ca se va produce si in ucraina cand aceasta va incerca sa adere la ue)considerand ca basescu isi indeplinise bine obligatiile externe(basescu se bucura de incredere pe langa americani,ca ne convine sau nu,de cand tari europene si-au retras trupele din iraq lasandu-i pe americani acolo aproape singuri iar basescu s-a opus retragerii contrar intentiilor lui tariceanu dar poate si pentru afacerea cu avioanele f-16) si mai ales alarmati de minciunile gogonate ale lui basescu bagate non stop de macovei pe la reding, barroso si ambasade, cum ca ponta si antonescu sunt oamenii lui putin si ca duc romania spre rusi(americanii sunt extrem de sensibili la asemenea “vesti”)occidentalii s-au opus la debarcarea lui basescu pentru a nu avea instabilitate si au acceptat totusi compromisul cu cvorumul dar si conditionarile din lista data lui ponta.putem banui ca au fost si amenintari vis a vis de fondurile europene si cine poate sti ce alte chestiuni.vazand din perspectiva occidentalilor,dupa problema cu suspendarea a aparut pentru stabilitatea “zonei” alta provocare,acum din partea lui basescu dupa alegeri,care nu vroia el si pace, sa il numeasca el pe ponta prim ministru fapt ce a creat noi discutii pe la “foruri”,probabil basescu plangandu-se de atacurile non stop ale lui ponta.asa ca s-a cerut acel pact de catre lideri din ue si nu din initiativa lui basescu caruia nu i-a cazut deloc bine el sperand sa faca din nou jocul prin care l-a repus in 2010 pe boc prim ministru,sperand sa rupa iar bucati din psd si pnl(se vorbea deja de aranjamente,daca iti amintesti momentul).acum daca facem parte din anumite aliante trebuie inteles ca lucrurile nu mai decurg asa fara influiente externe si ori cum la o tara ca a noastra mereu au fost influiente externe,nu cred ca exista vreo tara total de capul ei.asa ca nu ponta la tinut pe basescu in brate cu scopul sa aiba psd presedinte.antonescu daca isi astepta momentul in usl chiar si cu “nemultumirile” care acum sunt “dezvaluite” si daca psd-ul il insela la alegerile prezidentiale,electoratul taxa masiv psd-ul in favoarea lui antonescu.parerea mea.

  17. Ati pus punctul pe “i”, insa eu cred ca sunteti putin cam naiv Radu Tudor. Daca ar fi sa devenim corecti politic asa cum va prezentati dumneavoastra trebuie mentionate si urmatoarele. Romania a vrut sa supravietuiasca prin diverse aliante de-a lungul istoriei , s-a prostituat geopolitic intotdeauna. Este un specific national. In spiritul acestei prostituari am si savarsit crime de razboi dintre care cea mai mare in Odessa unde am fost mai eficienti decat Hitler in masacrarea evreilor din oras(20-30.000). Am luptat si la Stalingrad , de partea raului. Singurul moment in care am fost independenti , nu de o ideologie anume ci economic si politic a fost intr-o perioada de trista amintire pe care multi o urasc dar care a fost din acest punct de vedere superioara tuturor perioadelor din istoria romana. Aflandu-ne la rascruce de drumuri este normal sa existe diviziune in societate , tocmai pentru ca presiunile sunt enorme , fiind exercitate din mai multe directii. Tocmai de aceea este nevoie de o mana forte care sa asigure coeziunea, tocmai de aceea democratia ca si realitate politica este aproape imposibila.Multa lume nu intelege si se mira.Cu toata aceasta presiune este foarte greu in Romania sa gasesti un conducator care sa nu se vanda, de aceea majoritatea ne-a vandut.Natura umana este slaba, mai ales in cazul unui popor supus la asemenea incercari istorice.
    Natura Occidentului politic este egoismul pur. Niciodata nu a fost altfel.Ideea de a urma modelul american in spiritul de “totul pentru mine, fuck the others!”este gresita iar istoria o va dovedi.Unei mari puteri ii este usor sa afiseze democratia atata timp cat exista mijloace de a proteja aparenta acesteia. Rusia actualmente este tot o mare putere insa mult mai putin ipocrita decat America. Rusii spun clar in fata:” V-ati hotarat sa cooptati tari estice in Nato uitati raspunsul nostru, vine de pe teava de tun.”Basescu crede ca este destept cand afirma ca Rogozin este un Bufon insa trebuie mentionat ca si el este un bufon .Dar sa nu uitam; pe cand Rogozin este un bufon la propria curte Basescu este un bufon la curtea altuia si nu ar trebui sa radem pentru ca impreuna cu el si noi devenim tot la fel de hilari si asta pentru ca am lasat mereu istoria sa-si bata joc de noi, si pe buna dreptate.
    Dar poate ne salveaza biserica, cine stie, poate il readucem la viata dintre cele vesnice pe Miron Cristea, patriarhul-prim ministru legionar sa ne mai invete nationalism , dar dintr-acela lipsit de Transilvania, ca tot era si el si alti “geniali” intelectuali romani impotriva unirii Transilvaniei cu Romania. Ne mai cufundam inca o data in biserica si extremism legionar si sugem de la nemti,din neo-nazismul lor ca sa ne mai temperam frustrarile de popor impotent si prostituata geopolitica falimentara.D-na Merkel ne va fi si mama si tata.Asa este cand esti data la bordel de mica. Matroana ramane totul si cand cresti mare .Matroana este desteapta, stie unde sa-si plaseze “fetitele”, ba la americani, ba la rusi. Asa este cand nu stii ce inseamna libertatea si ce zice unul sau altul devine litera de lege.Este o drama iar ca orice drama aceasta se repeta.

    • Nu pot fi de acord cu dvs cind vorbiti de popor impotent si altele. Acest popor pe care-l jigniti a suferit enorm, a facut sacrificii imense prin Armata lui si cu bune sau rele, a ajuns in NATO si UE, acolo unde martirii anticomunisti au vrut sa o duca. Regret anacronismul dvs si comparatiile cu ce era acum 70-80 de ani. Lumea a evoluat, n-a ramas pe loc

  18. kgb-ul este in casa lui basescu la ioana cu gazprom neau vandut la rusii ,la ungurii,betivanul nesatul de avere basescu da tot pentru bani aceasta creatura hahaita lucracu mafia italiana camora ,la nana asa a rezolvat mosia de asta latra sachalul asta chel cu dosare de a 3 de voiculescu care ne arata hotiile lui dracul basinos cu pmp adica partidul mafiei parasuta udrea hota roma si interlopii ei dela nana ,jos javra dela cotroceni sa fie judecat trdatorul blestemat de 9o% dintre noi cei furati

  19. Cam slabut in gandire nenea asta. Nu spune nimic interesant. Nu isi merita faima. Dar poate ca pentru gandirea prozelitilor NATO merge. Nu cred ca stie el cum gandeste Putin. Sau Romania.

Leave a Reply to LaurentiuCancel reply