Ministrul Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior al Ungariei, Péter Szijjártó, a declarat joi, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş, că există posibilitatea construirii unei căi ferate de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta.

Oficialul ungar a precizat că a abordat acest subiect şi cu ministrul român al Transporturilor, Lucian Şova.

‘Vreau să vorbesc şi despre un proiect foarte serios de dezvoltare economică. Avem posibilitatea să facem o cale ferată cu de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta. Este un demers serios. Am vorbit despre acest lucru cu ministrul Transporturilor aici, în România. Deja un milion de euro s-a investit în acest scop, pentru studiu de fezabilitate şi, desigur, vom oferi informaţii în continuare odată cu avansarea proiectului’, a declarat Péter Szijjártó, fără a oferi mai multe detalii.

https://radu-tudor.ro/cum-ajutam-noi-ungaria-sa-si-extinda-influenta-in-ardeal/

 

16 COMMENTS

  1. Pana in 2020 maxim pana in 2022 vestul-centrul tarii va fi legat de Budapesta prin doua autostrazi A1 si A3 + A10 cea care uneste A1 cu A3 plus calea ferata cu iesire la Curtici. Pana atunci A1 Sibiu Pitesti nici macar nu va incepe constructia.

    E trist dar cam asa merg lucrurile.

    Totusi se intampla lucruri ciudate, in clipa de fata cei mai influenti oameni politici nu sunt nici din banat nici din ardeal sunt fix de acolo unde este mai mare nevoie de infrastructura adica din oltenia si moldova.

    • Așa memorie scurtă avem! Am uitat câți patrioți de la Cluj au trecut pe la butoanele de la București!

    • Cei mai influenti oameni politici din clipa de fata au castigat alegerile promitand mariri de salarii si pensii nu autostrazi.

  2. Urmaream emisiunea dvs cu mare placere si interes. Pana a intrat la modul intempestiv, mai mult de mahala doamna ministru a fondurilor europene si a transformat discutia intr-un monolog de urlete pe un ton inchizitorial. Ma gandesc ca polonezii, cehii, ungurii care au atras fonduri aproape de 100% nu au asemenea specimene in posturile care se ocupa cu atragerea acestor fonduri. Ei de ce nu-s timorati de ce-ar putea sa li se intample, de ce pun interesul tariui inaintea celui de clan ? Raspunsul l-a dat un invitat, pentru ca au o legislatie simpla care nu lasa loc de interpretari si daca o respecti nu ai cum sa ai parte de surprize azi sau peste ani de zile. Cine face legislatia ? Parlamentul care o sustine pe cea care v-a facut mahala in emisiune. De ce nu o fac ? Nu-i lasa Kovesi ? Asta e situatia, nu vor pt ca legile simple le trag covorul de sub picioare, nu mai pot “combina” nimic.

  3. Dupa occident,intra si astia in “posesia” transilvaniei,ca tot il manca limba pe basescu privind unirea moldove cu tara romaneasca! Traiane,dar transilvania ai uitat de ea sau a i amanetizat-o pe veci ungariei?! Parca esti detinatorul tinutului romanesc si ai amanetat tot impreuna cu nastase,alta poama!

  4. Domnule Radu Tudor, pai in timpul carei guvernari se intampla chestia asta? Nu dvs. o chemati pe Olguta Vasilescu sa explice ea ce bine traim si ce bine guverneaza PSD? De ce vi se pare ingrijorator acest aspect al legarii de Budapesta? Credeti ca va incarca cineva Transilvania in tren si o va trimite la Budapesta? Sa fim seriosi.

  5. Mai greu, daca nu imposibil, e sa legam Clujul de Bucuresti. Curand Ardealul v-a pune o distanta si mai mare(civilizatie, dezvoltare economica, imagine) intre el si celelalte zone din Sud si Est, prada cea mai usoara pentru clanurile de interlopi-politicieni corupti. Nu politicienii ne tin pe loc, n-au chiar atat de multa putere de convingere dar au puterea si instrumentele necesare manipularii in masa astfel incat noi, cei care votam, ii tinem la locurile lor iar consecintele sunt cele pe care le vedem in jurul nostru. Ei o duc perfect, traiesc intr-o cu totul alta Romanie.

  6. De Centenar,sa dea o lege sau ordonanta, care sa fie scris negru pe alb: nu numai cainii politiei sa primeasca pensii,si cei comunitari sunt tot in slujba patriei,a cetatenilor,deoarece,comunitarii sunt traitori in Romania,isi duc veacul pe acest teritoriu si,daca nu sunt educati si hraniti,musca din ce apuca! Si,cum hrana si educatie se gaseste pe toate drumurile,conform pnl-istilor care se vor imbogatiti din orice sursa,acceptam in detrimentul cetatenilor care au muncit o viata,pensie mai mare patrupedelor patronate de pnl! Ce gandire prosteasca la pnl-istii care se cer votati si nu sunt interesati decat de propria lor viata,propria familie si propriul buzunar! Nu au nicio legatura cu nivelul de trai al majoritatii,dar, se cer votati! La naiba cu gandirea limitata sau in colturi!

  7. De Centenar,violenta in spital practicata de medici,asistente si paznici ai spitalelor e bine venita si admisa?!
    Hallo,voi care ati inghitit fonduri pentru afacerea “violenta in orice”, asta e rezultatul actiunilor voastre?! Ce actiuni ati facut voi daca violenta e in crestere si admisa de marii sefi in institutiile de paza?!
    Incredibil,ce prosteala!
    Cum si cat se minte pentru a-si ingrosa buzunarele multi parandarati!

  8. Centenar!? Cu ce sa mai sarbatoresti actiunea daca tot ce inseamna bogatia partiei e vanduta(concesionata pe ani verzi),toata sursa de energie electrica,energie electrica din care se putea trai decent,la fel si gazele,la preturi acceptabile pentru traitorul in Romania?! Sa sarbatorim ca importam masini cu consum electric,importate din strainatate si plata consumului e uriasa, desi e de pe teritoriul acestei Romanii!? Sunt destule tari care nu au acceptat masinile automate pe electricitate si,ne-am gasit noi romanii,desteptii secolului sa importam ceea ce nu vor altii! Aveti sursa de energie electrica proprie,sau,finante engros de va aruncati in aceste afaceri ingrozitoare?! Curiozitatea dartorita publicitatii e uriasa,dar sa fim mai ponderati(de ce in elvetia nu s-au acceptat asemenea masini desi sunt la ultimul racnet cu noutatile)! Vom ajunge sa cautam carute cu cai sau boi daca soselele vor fi varza! Ce m-as distra sa va vad manand caii sau boii la caruta,voi ahtiatilor dupa masini excentrice!

  9. Este greu, daca nu foarte greu (costuri mari) ca pe teritoriul Romaniei sa se construiasca linii CF de mare viteza. Relieful Romaniei nu se preteaza la asa ceva. Se pot construi linii CF pentru viteze de 120-160 Km/h sau autostrazi. La noi, studiile de fezabilitate ne omoara.
    Un adevar crud si crunt, este faptul ca marile orase ale Transilvaniei devin, pe zi ce trece, din ce in ce mai “indepartate” de Bucuresti.

  10. Logica e simpla: Austria viseaza la sa-si refaca vechiul imperiu! Insa nu din punct de vedere geo-politic, pentru ca este foarte costisitor, in plus are tratate semnate cu tarile din jur prin care se obliga sa nu umble la granite. Asa ca ii ramane cealalta optiune, cea economica; iar regula e cea a pasilor marunti si nu de unul singur, ci impreuna cu tara “vecina si prietena” ca deh asa vrea sora cea mare Germania.
    Deci, impreuna cu Ungaria si-au impartit sferele de influenta: Viena spre sud: Slovenia, Croatia, iar Budapesta spre vest si nord Romania, Slovacia

Leave a Reply to JFMCancel reply