Comisiile Juridică, pentru Apărare şi Administraţie din Senat propun ca limita maximă de viteză în localităţi să fie de 60 km/h, potrivit unui amendament la proiectul de lege de modificare a Codului rutier, adoptat, luni, de membrii acestor comisii.
Ei au aprobat un amendament al preşedintelui Comisiei pentru administraţie, Darius Vâlcov (PSD), la proiect de lege pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Potrivit Codului Rutier în vigoare, limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.
De asemenea, senatorii au votat ca limita maximă de viteză în afara localităţilor să fie de 110 km/h  pe drumurile expres, pentru posesorii de permis auto categoria B.
În prezent, limita de viteză pe pe drumurile expres, precum şi pe cele naţionale europene (E) este de 100 km/h.

 

 

13 COMMENTS

  1. Credeti-ma, este cea mai buna propunere posibila. Aceasta masura NU va mari numarul accidentelor, ci din contra, va micsora numarul depasirilor pe linie continua (sau chiar si regulamentare) in localitati care de multe ori duc la coliziuni frontale si accidente grave, si va microra frustrarea in trafic ceea ce va fi din nou un lucru benefic.

    • Nu conteaza domn Catalin. Ei propun doar pt a fi scris undeva, dar soferul de rand merge cum doreste pe drumul public, acolo unde nu vede un garcea. Chiar credeti ca daca s-ar fi inasprit conditiile astea, toti s-ar fi conformat? Eu sunt sigur ca nu.

  2. DA!ESTE OK.FIINDCA TOTI MAI CALCAM PEDALA!DAR CE NE FACEM CU BETIVII LA VOLAN??? AR TREBUI SA RAMANA FARA PERMIS VREO 5 ANI SAU FARA DREPT DE A MAI CONDUCE! REALMENTE SANT UN PERICOL PENTRU CEI CORECTI!

  3. Noroc bun. Numai să știm. Prin satele prin care circulăm noi, nu poți nici cu 50, nici 100 de km în jurul casei mele nu se poate, toate drumurile sunt prin sate, toate crâșmele la drum și toți cetățenii ce se preumblă în jurul lor, beți. Căruțele sunt conduse de copii cât ciubota, babe care nu au habar de Regulament, toate pline cu strujeni și fân de nu vezi nimic (ei merg pe mijlocul drumului), e plin de drumuri rupte… De asta nu mai pot eu de limita de viteză? Când plec mai departe, mă pregătesc ca de război :lipsă indicatoare, gropi, polițiști la pândă, dobitocii din trafic, șoferi de tir fără rușine, pensionari ce nu mai văd, dar conduc, tineret de 18 ani care-mi zboară ca țânțarii pe la ureche, nici nu-i văd, bețivi la volan… Serios, s-o modifice cum vor…

  4. O masura foarte buna … daca am avea si drumuri( si mai ales trotuare). Oricum toata lumea merge prin localitate cu minim 60 (ma rog…59). Acum vor avea motiv sa mearga cu 69 km/h. Combinat cu gropile, cu permisiunea de a bea la volan si cu carutasii si pietonii beti din satele noastre, o sa fie o fericire. Ca sa nu mai amintesc de copii care circula sau se joaca pe carosabil pentru ca sunt mii de localitati fara trotuare.
    Sa se creasca in afara localitatilor sunt de acord. Sa se creasca si pe autostrada pana la 150 km/h… Dar in localitati, fara trotuare, fara treceri de pietoni…NU.

  5. MAI BINE AR PROPUNE ŞI AR BĂGA IN LEGE, ELIMINAREA SEMAFOARELOR DIN ORASE, NU CONTEAZĂ CĂ SUNT LÎNGĂ ŞCOLI ORI LA INTERSECŢII…SĂ ŞTIM UNA ŞI BUNĂ…

  6. Felul cum se circula pe soselele din Romania nu este, oricum, afectat de nici un cod rutier, fie el vechi, actual sau viitor, bun sau rau, Eu propun un cod rutier format doar dintr-un amendament care sa dispuna crearea, de-a lundul cailor rutiere fie ca sint autostrazi, drumuri europene, nationale, judetene sau comunale, de puncte fixe si mobile, multe puncte fixe si mobile, de colectare de organe.

  7. Daca initial mi se parea o initiativa rasuflata pe masura ce am recit-o am inceput sa o apreciez. Vecinii nostri vestici au limitele de viteza mult mai mari, dar si soselele lor sunt mult mai bune decat ale noastre( sau mai simplu, sunt) si pana la urma e un compromis urat, ca orice compromis dar acceptabil.

  8. Amendamente la noul “Cod rutier”
    1. In localitati circula numai autovehicule.
    2. Este interzisa circulatia pietonala pe timpul zilei.
    3. Pietonii se vor deplasa numai noaptea, avand lanterne de semnalizare asupra lor.
    4. In localitati, pe carosabil, autovehiculele vor circula cu max. 60 Km/h.
    5. In localitati, pe trotuare, autovehiculele nu vor avea limita de viteza.
    6. Trotuarele vor fi redenumite ca “benzi de mare viteza”
    7. Circulatia pietonala se va desfasura numai pe garduri.
    8. Parcarea autovehiculelor, este permisa inclusiv in scara blocurilor.
    9. Se vor asigura parcari supraterane si etajate prin agatarea autovehiculelor cu sfori sub balcoane. Se va standardiza grosimea sforilor.
    10. In caz de aglomeratie, circulatia pietonala pe garduri este suspendata. Pietonii nu vor parasi casele pana la revenirea ciculatiei in limite normale.
    11. In cazul in care pe trotuar un conducator auto intlneste pietoni rataciti, are dreptul prin lege sa:
    a. ii injure;
    b. daca dupa ce ii injura nu-i fac loc, are dreptul sa-i bata;
    c. daca nici dupa ce-i bate, nu permit circulatia autovehiculelor, are dreptul sa-i calce cu masina;
    d. daca supravietuiesc dupa ce au fost calcati de masina ce circula regulamentar pe trotuar, are dreptul sa foloseasca armamentul din dotare, pentru a-i lichida definitiv;
    e. daca pietonul supravietuieste dupa utilizarea metodelor descrise la litera a,b,c,d atunci soferului ii este suspendat carnetul pe termen nelimitata pentru inacalcarea normelor “Codului rutier”.

    So… What’s Up, Doc?

  9. putem mari viteza sau micsora tot 10 ore faci dintr-o parte intr-alta a tarii. fara autostrazi suntem ca in africa…

Leave a Reply to cartonicCancel reply