In ultimul an, compania TAROM a fost subiectul unor critici justificate in legatura cu numeroasele probleme pe care le-a generat, din lipsa performantei si viziunii conducerii.

Dintr-o companie cu o buna reputatie de incredere in siguranta zborului ani buni, TAROM e azi un brand de care multi incep sa se fereasca.

Cei mai multi dintre angajatii acestei companii sunt oameni bine pregatiti : piloti, copiloti, personal de cabina, tehnicieni.

Cele mai serioase si ingrijoratoare incidente repetate aproape zilnic sunt :

  • 1. intarzieri masive, cu orele, pe multe destinatii, atat la ora de decolare cat si la cea de aterizare
  • 2. probleme tehnice zilnice cu avioanele, fapt care induce o stare de nesiguranta si neincredere in companie si in securitatea zborului pentru pasageri
  • 3. un haos organizatoric ce se vede in cele doua probleme subliniate anterior ; o gestionare jalnica a departamentului tehnic, unde din 700 de angajati muncesc efectiv maxim 200 din motive dubioase ; lipsesc constant piese de schimb; avioanele sunt oprite si pe pista din motive tehnice
  • 4. o echipa manageriala – director, consiliu de administratie – formata pentru prima oara in istoria companiei din persoane ce nu au nici o legatura cu domeniul specific al aviatiei, al managementului companiilor aeriene
  • 5. pierderi financiare masive, destinatii profitabile cedate prin coruptie, bilete de 2 ori mai scumpe decat alte companii pe aceeasi destinatie, flota invechita

In acest context foarte complicat, in loc sa raspunda si sa ia masuri drastice pentru gravele probleme tehnice ale aeronavelor si lipsa elementara de punctualitate, conducerea TAROM anunta ca se introduc filme si acces internet pe avioane.

Exact asta lipsea !

 

==================

TAROM lansează AirFi, un serviciu de intranet la bordul aeronavelor, acesta urmând să fie disponibil din a doua jumătate a lunii august pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le operează compania în acest moment, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.

“În prima fază, acest serviciu va fi disponibil pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le avem noi deocamdată. În acest sens, noi am elaborat un plan de implementare a acestui sistem care se va regăsi, în final, pe toate aeronavele din flota TAROM, inclusiv pe rutele interne. Începutul acestui calendar este jumătatea a doua a lunii august, când, în afara rutelor menționate, încercăm să îl punem și pe charterele pe care le vom avea. Este un serviciu suplimentar oferit pasagerilor noștri”, a spus Stoe, într-o conferință de presă.

El a subliniat că acest serviciu nu va aduce pasagerilor costuri suplimentare, iar baza de date stocată pe dispozitivul AirFi va fi permanent îmbunătățită, în urma feedback-urilor venite de la pasageri.

“Acest serviciu este rezultatul unei negocieri cu dnata Catering, membru al Grupului Emirates, și am reușit diminuarea costurilor și accesul către acest serviciu. Nu vom avea costuri suplimentare ce vor fi transferate pasagerilor. Este o bază de date pe care, în urma feed-back-urilor primite de la pasageri, vom încerca să o dezvoltăm și să o îmbunătățim. Două dispozitive montate la bordul unei aeronave de 180 de locuri permit conectivitatea tuturor pasagerilor și accesul la toate informațiile stocate pe hardul acestui dispozitiv. Ne dorim să instalăm și o platformă de cumpărături pe care pasagerii pot face în timpul zborului cumpărături în mediul online cu livrare la domiciliu sau la destinație”, a afirmat șeful TAROM.

AirFi este cel mai mic sistem portabil de divertisment la bordul avioanelor din lume care permite accesul pasagerilor la o platformă ce oferă o gamă largă de opțiuni: magazin, chat cu ceilalți pasageri, jocuri, informații despre destinațiile de călătorie, reviste, ziare, știri — sub formă de newsfeed, filme și muzică. De asemenea, platforma include și un formular de păreri asupra serviciilor TAROM, astfel încât fiecare pasager va putea transmite companiei nevoile și dorințele, aceasta încercând să îmbunătățească serviciile și să răspundă ”cât mai direct și corect pasagerilor”.

===========

Cele două aeronave Airbus 310 aflate în flota TAROM vor fi înlocuite până la sfârșitul anului cu două aparate narrow-body de 180 de locuri, al căror preț este în jur de 5 milioane de dolari, iar cele vechi vor fi valorificate, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.

“Înlocuirea aeronavelor este o prioritate, fiind și cuprinsă în bugetul acestui an. Odată cu aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al companiei, în nota de fundamentare au fost cuprinse o serie de măsuri concrete. Cele mai importante, credem noi, sunt cele referitoare la flotă. Avem în vedere procesul de înlocuire a celor două aeronave Airbus 310 până la finele acestui an. Am făcut demersurile necesare, suntem în cadrul procesului de luare a deciziilor care, la o companie de stat, față de una privată, durează și este mult mai bine formalizată. Sperăm ca până la finele anului să avem livrate aceste două aeronave”, a afirmat Stoe, într-o conferință de presă.

Potrivit acestuia, decizia luată vizează doar tipul de aeronavă, nu și producătorul. Astfel, sunt vizate modelele cu 180 de locuri, narrow-body, respectiv A 320 sau Boeing 737.

“Decizia, să spunem că este oarecum definită. Sunt aeronave cu 180 de locuri narrow-body, care să corespundă flotei și necesităților de trafic. Mă refer la nivelul de încărcare, la rutele operate și la distanța pe care operăm aceste aeronave. Producătorul nu este decis, ci doar tipul de aeronavă, respectiv cele de 180 de locuri. Pot fi A 320 sau Boeing 737”, a precizat șeful TAROM.

Întrucât timpul de livrare a acestor aeronave variază între 4 și 6 luni, acestea vor ajunge în flota TAROM la sfârșitul anului. Stoe a adăugat că prețul noilor aeronave variază între 5,1 și 5,3 milioane de dolari.

“Spun că vor fi livrate până la sfârșitul anului pentru că perioada de pregătire a acestora durează. Ne trebuie o anumită configurație care să se adapteze cerințelor și capabilităților TAROM, astfel că timpul de livrare a acestor aeronave este undeva între patru și șase luni”, a explicat acesta.

În ceea ce privește aeronavele vechi Airbus 310, acestea vor fi valorificate fie prin vânzare, fie prin închiriere, modalitatea nefiind încă decisă. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanței, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor.

“Avem în vedere valorificarea celor două aeronave ce vor fi înlocuite. În acest moment nu avem o soluție. Suntem în cadrul elaborării acelei proceduri care va asigura cadrul și transparența necesară pentru valorificare. Trebuie văzute posibilitățile existente pe piață. Oricât ne-am dori să valorificăm, să vindem aceste aeronave, să le închiriem, depinde de ceea ce are piața disponibilitate. Încercăm o valorificare în condiții cât mai bune, dar trebuie să ne adaptăm realităților pieței. Una dintre aeronave este operabilă până la 12 septembrie 2016, iar cealaltă, datorită mentenanței, poate fi folosită până după 31 decembrie, la începutul anului următor”, a mai spus Stoe.

El a adăugat că aeronavele vechi nu mai pot zbura cu pasageri, ci doar în regim cargo.

“Dacă cineva dorește să zboare cu ele, poate să o facă în mod real doar în regim cargo”, a subliniat oficialul TAROM.

 

7 COMMENTS

  1. Am vazut treaba. Pai si de-aia o sa dea buzna acum pasagerii sa ii ia cu asalt pentru ca au bagat ei gadget-uri cu jocuri si cu videoclipuri, ce sa spun. Mai bine dadeau afara toate rubedeniile care paraziteaza organigrama institutiei si faceau ceva angajari pe criterii de profesionalism, nu nepotism. In rest, TAROM-ul o sa moara pe mana lui, asa cum fiecare pasare pe limba ei piere! Asa e in capitalism, daca nu obtii profit din performanta, dispari pe cale naturala.

    Off-topic:

    ATENTIE! IATA DOVADA! TEZA DE DOCTORAT PLAGIATA A LUI KOVESI!

    http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/politica/laura-codruta-kovesi-a-plagiat-in-teza-de-doctorat-dovada–217258181.html

    • Ce pacat ca Taromul a ajuns in halul asta. E expresia incompetentei de la varf pana la nivel de companii. Romania a dat aviatori de renume, Tarom era expresia talentului acestui popor. Taromul avea si cursa spre New York care a fost anulata prin 2003.Se stie cat de greu e sa patrunzi intr-o tara/continent, sunt tari mai mici ca noi care zboara in toata lumea, America, Europa, Asia de ex cehii sau polonezii care au fost ca si noi in lagarul communist. Cei care conduc Romania astazi prin institutiile de forta si care nu vor sa-si assume responsabilitatea sunt niste incompetenti si lasi. Au dus tara de rapa. Cu regret spun ca UEul n-a fost benefic pt Romania, ne-am umplut de soiul de paraziti care au dus tara de rapa. In anii 90 aveam cat de cat un regim democratic, partidele se succedau la putere, plecau cand nu-i mai vroia lumea, dadeau guverne politice care faceau niste lucruri si raspundeau pt ele. Acum sunt la conducere sunt niste indivizi care nu raspund in fata nimanui si nu servesc interesul Romaniei, intr-un cuvant niste tradatori de neam.

  2. Off-topic:

    FOARTE IMPORTANT!

    Cu tot respectul,

    Existenta in tiganie (Romania) m-a invatat ca basismul este criteriu de selectie sociala pentru retardati mintal, furstrati sau pentru deliranti. In general majoritatea au maxim 12 clase studii, pentru ca retardarea mintala este intotdeauna intr-un raport direct cu foarte slaba dezvoltare cerebrala sau pregatire intelectuala.

    De asemenea, am invatat ca niciodata cu basistii nu se sta de vorba sau la discutii pe baza de argumente, logica sau orice altceva. Basistii intotdeauna trebuie luati direct la picioare in cap, la injuraturi si la alergat pe strada, pentru ca ei reprezinta cea mai perversa, cea mai perfida si prefacuta forma de manifestare a ratiunii umane. Sunt practic niste derbedei cu care intotdeauna a doua zi o iei fix de la capat, pentru ca nu te poti intelege cu ei niciodata. Singura ratiune dupa care ei functioneaza este jos ala, sus Basescu etc., pentru ca mintea si ratiunea lor se limiteaza la atitudini si comportamente de galerie de stadion, ceva in gen Steaua sau Dinamo, Rapid sau magrebian pana la moarte si dincolo de ea, ceva, vrajeli.

    Cu basistii nu te intelegi si nu te pui niciodata! Chiar daca aparent sunt romani pentru ca sunt nascuti in Romania, niciodata nu o sa te intelegi cu ei! Asa ca da-i in mortii lor direct pe ei si pe idolul lor, Sticle, care a ajuns la tomberonul istoriei dupa ce i s-au epuizat mandatele, acolo unde ii era si locul de altfel.

    Basistii sunt niste nenorociti ordinari, eu asa am invatat din aceasta viata. Am si eu prieteni, nu vorbesc din strofe sau din cartea de telefoane. Vorbesc pentru ca mi s-a intamplat sa intru in contact si sa am de-a face cu acesti perversi nenorociti. Sal

  3. Off-topic:

    ATENTIE! URGENT!

    Toti basistii opariti ultras spalati pe creier afara de pe blog! Aceasta este o zona libera de basism! Mars afara toti inversorii, parsivii si golanii ordinari basisti ramasi fara cauza, duceti-va pe blogurile voastre de basisti nenorociti ce ati fost si ati ramas! Dispareti in ceata!

    https://www.youtube.com/watch?v=FW86oWkfyW8

  4. Cand spun ca astia falimenteaza Romania la adapostul legilor strambe unii bag de seama ca nu-mi cred spusele, cititi cu atentie unele legi. Unii au cerut sa argumentez, le-am dat argumentele si vin cu tot felul de filozofii. Din pacate multi sunt dintr-o anumita “gasca”, stiu insa fac ca nu inteleg.
    Trebuie declansata de graba o ancheta la nivelul MT-ului (pentru opariti, “Ministerul Transporturilor”) la toate ramurile acesteia, aviatie, infrastructura rutiera si cale ferata daca nu cumva este prea tarziu.

  5. sper ca primele filme difuzate sa fie Airplane (1 si 2). Daca minte n-au, poate le-a lasat Dumnezeu macar ceva umor…

Leave a Reply to CitizenCancel reply