O tragedie s-a intamplat azi. Armata Romana a pierdut unul din cei mai buni piloti comandanti ai sai. 55 de ani. Infarct. O pierdere uriasa pentru Fortele Aeriene Romane. L-am cunoscut pe Ion Staiculescu : un om bland, mereu bine dispus, un profesionist desvarsit care-ti dadea siguranta deplina de cate ori urcai la bordul avionului C-27J Spartan. A condus zeci de misiuni de salvare pentru accidentati, arsi, grav raniti. A adus in tara sicriul cu trupul Majestatii Sale Regele Mihai, in decembrie 2017. Dar cate n-a facut in cariera sa exemplara Comandorul Ion Staiculescu. A plecat la cele vesnice atat de tinar… Dumnezeu sa-l odihneasca !

Iata mesajul ministrului apararii Mihai Fifor :

De azi, comandorul Ion Staiculescu a zburat la ingeri…Absurd de repede. Vinerea trecuta ne intorceam impreuna cu el la mansa din Polonia. Radea sagalnic in mustata si planuia urmatorul zbor. S-a grabit insa sa zboare acolo unde ii placea cel mai mult…dincolo de nori. Armata Romaniei a pierdut azi pe unul dintre cei mai iscusiti piloti ai sai…

Dumnezeu sa te aiba in paza si sa te odihneasca in pace, nea Ioane!

Comunicatul MApN

COMUNICAT NR. 158 
Data: 02.06.2018 

Pilot militar român decedat în Franța

Comandorul Ion Stăiculescu, comandantul Grupului 90 Operațional din cadrul Bazei 90 Transport Aerian Otopeni, aflat în misiune în localitatea Cherbourg, Franța, a decedat astăzi, 2 iunie, în camera de hotel în care era cazat.

Ofițerul participa, în calitate de comandant de aeronavă, la exercițiul multinațional organizat de armata franceză, în perioada 31 mai – 4 iunie, pentru marcarea a 74 de ani de la debarcarea aliată din Normandia. La acest exercițiu, România participă cu un detașament format din 33 de parașutiști militari și o aeronavă C 27J Spartan.

În dimineața acestei zile, ofițerul a fost găsit fără cunoștință de către colegii săi, în camera de hotel. A fost solicitată intervenția medicală de urgență, prin serviciul 112, însă manevrele de resucitare efectuate de echipajul medical francez au fost fără rezultat, medicii declarând decesul în jurul orei 10.00, ora locală.

Cazul este cercetat, conform procedurilor, de autoritățile judiciare franceze.

Comandorul Ion Stăiculescu era pilot militar clasa I, cu o experiență de peste 7.500 de ore de zbor efectuate pe diferite tipuri de aeronave, dintre care aproximativ 3.500 pe C 27J Spartan, la manșa căruia zbura în calitate de pilot comandant instructor.

Ofițerul, în vârstă de 55 de ani, activa în Ministerul Apărării Naționale din anul 1986. Era căsătorit și avea un copil.

Reprezentanții Ministerului Apărării Naționale au demarat demersurile prin care să fie permisă, după finalizarea procedurilor de cercetare impuse de legislația franceză, repatrierea trupului neînsuflețit al militarului.

Conducerea M.Ap.N. își exprimă profundul regret pentru această pierdere și transmite condoleanțe familiei îndoliate.

Image result for comandor staiculescu spartan

Image result for comandor staiculescu spartan

Fotografia postată de CER SENIN - Revista Forţelor Aeriene.

Fotografia postată de CER SENIN - Revista Forţelor Aeriene.

Fotografia postată de CER SENIN - Revista Forţelor Aeriene.

Exclusiv: Mărturie din cer

3 COMMENTS

  1. Sincere condoleante familiei! Un roman adevarat care, din dragoste de tara si profesie, a ignorat probabil multe din semnele care celor mai multi dintre noi le ridica un semn de intrebare. Si cand spun asta ma refer la oboseala, stres, etc.
    Stimate domnule Tudor, postul la care lucrati, si pe care il respect, a dat in ultima ora 2 stiri legate de militari. Prima stire de cateva secunde, poate un minut facea referire la tragedia prezentata de dv pe blog. A doua stire, careia i-a fost acordata o perioada mai lunga de timp se referea la pensiile militarilor care se ridica la 200.000 lei lunar. Ma intreb, si va intreb, dl. comandor nu merita mai multa atentie? Sau este mai important pentru A3 un Fakenews prin care sa instige restul populatiei impotriva “nesimtitilor” cu pensii lunare de mii de euro lunar ( care in realitate sunt de cateva sute)?

  2. Romana nota astra a pierdut extrem de multi oameni de valoare! Destui sunt prin strainatate si mamutii se lafaie in scaune,functii,venituri si facilitati fara limita!

  3. Este neverosimil! Dacă nici piloților nu li se face un control medical periodic serios, ce să mai vorbim de profesii mai soft!

Leave a Reply to aurelCancel reply