Infrastructura catastrofala a Romaniei a devenit obsesia mea. Recunosc, nimic nu-mi provoaca o frustrare mai mare.

Miliarde de euro neatrase din diverse surse (fonduri europene, banci, parteneriate public-privat), altele care se duc anual pe apa sambetei de la bugetul de stat, 2000 de morti anual pe soselele tarii, zeci de mii de minute de intarziere anuala pe CFR, mai nou sute de ore si pe TAROM. Compania aeriana romaneasca de stat era candva un reper al sigurantei si punctualitatii, prima optiune de zbor pentru multi romani. Managementul jalnic al ultimilor ani, aeronavele vechi, intarzierile majore, mecanismele putrede din interiorul companiei si multe alte cauze politice si administrative au facut ca steagul Romaniei de pe aripile TAROM sa fie azi aproape de berna.  

O imagine a batjocurii si incompetentei intr-un domeniu in care eram etalon candva : Transporturile.

Cineva spunea ca toti ministri acestui domeniul dupa Decembrie 1989 ar trebui dati pe mina Justitiei. Doar 2 sau 3 din peste 20 au avut de dat socoteala.

Un lucru este cert : Romania ramane cu sansa a 3 a in UE fara autostrazi, marile companii vor ocoli mereu tara noastra in privinta investitiilor de anvergura, romanul va fi mereu umilit cu un transport pe cale ferata demn de o tara abandonata, iar TAROM se pregateste, incet dar sigur, sa devina un mic butic aerian balcanic condus  de un specialist in carbuni (numit de actualul Guvern) si cativa giurgiuveni (din aceeasi echipa…). 

O jale fara margini, o dovada a incompetentei crase si a indolentei politice strigatoare la cer !


Ziarul Financiar : BERD are la dispoziţie un miliard de euro pentru infrastructură, dar statul român nu a luat niciun ban pentru vreun proiect de autostradă sau cale ferată în ultimii doi ani, a spus Matteo Patrone, director BERD pentru România şi Bulgaria.

„În strategia noastră de ţară este prevăzut un miliard de euro pe patru ani pentru România pentru infrastructură, dar în ultimii doi ani, de când sunt aici, nu am semnat niciun proiect“, a explicat Patrone.

Cea mai mare problemă a Româniai este astăzi infrastructura.

„Câtă infrastructură aţi construit în ultimii cinci ani? Foarte puţină. Există o lipsă de continuitate a proiectelor în administraţia publică. Există o lipsă de capacitate în design-ul proiectelor şi în procedurile de achiziţii pentru derularea proiectelor“, a spus Patrone.

El avertizează că lipsa infrastructurii este principala piedică în calea atragerii de investiţii.

„Investiţiile străine greenfield (de la zero -n.red.) au fost de doar 77 milioane euro în 2015 şi 96 milioane de euro în 2016. Este prea puţin pentru o ţară precum România. Trebuie să creaţi condiţiile pentru atragerea de investiţii străine directe şi creşterea companiilor locale“, a mai spus şeful BERD.


Acelasi www.zf.ro scrie si el despre o situatie pe care o semnalez de ceva timp :

Cel puţin zece zboruri interne au fost scoase din orarul Tarom în ulti­ma perioadă, fără ca operatorul ae­rian să anunţe aceste modificări, iar sur­se din piaţă susţin chiar că numă­rul curselor anulate de compania de stat s-ar apropia de 50, în luna martie.

Compania de stat Tarom, care pierde continuu teren în faţa com­pa­niilor low-cost, a redus frecvenţa zborurilor pe ruta Cluj – Bucureşti – Cluj şi Timişoara – Bucureşti – Timi­şoara şi a anulat zborul extern Cluj -Viena – Cluj, în condiţiile în care ante­rior a anunţat că renunţă la unele curse externe de pe aeroportul din Iaşi ca urmare a reducerii flotei.

Dacă în cazul deciziei cu privire la anularea zborurilor externe din Iaşi Tarom a transmis un comunicat sec, în cazul celorlalte schimbări compania nu a făcut niciun anunţ oficial şi nici nu a răspuns solicitării ZF cu privire la motivele pentru care a făcut aceste modificări în orarul de zboruri.

„Compania Tarom a anulat zbo­rul extern Cluj – Viena – Cluj, ce bene­ficia de o frecvenţă de 5 zbo­ruri pe săp­tămână, de luni până vineri, în­ce­pând cu programul de vara 2017 (26.03 – 28.10.2017). De asemenea, com­pania Tarom a redus frecvenţele de operare şi pe ruta internă Cluj – Bucureşti – Cluj, cu un număr de 5 zbo­ruri / săptămână, în zilele de luni-vi­neri, începând cu programul de vară 2017 (26.03 – 28.10.2017)“, a spus pentru ZF Sorin Costaş, şeful birou­lui de marketing din cadrul Aero­por­tului In­ter­naţional Avram Iancu Cluj.

Acesta e imaginea simbol pentru Transporturi in Romania :

18 COMMENTS

  1. Intotdeauna bani au fost dar ei au plecat catre alte domenii dirijati de catre fiecare guvern asa cum le-a fost interesul,acesta fiind un guvern populist banii vor merge sa acopere dublarea de salarii si toate acele impozite si taxe eliminate.Vreau sa vvad un ministru ca iese si se bate cu propriul guvern,cu propriul partid sa apere aceste investitii care nu se mai termina niciodata.Nu am nicio sansa,la aceste ministere merg ori niste oameni ai sistemului secutrist(vezi Basescu) ori niste pampalai pe care sa-i invarti cu cheia si sa execute tot ce partidul le cere.

  2. Problema in privinta transporturilor nu a fost niciodata lipsa banilor. Descoperim asta zilnic.

    Oamneni incompetenti, proceduri greoaie, coruptie, frica de abuzurile DNA si in final, lipsa tehnologiilor noi… cam astea ar fi.

    Una dintre cele de mai sus este suficienta sa nu facem infrastructura. Apai toate… !

  3. Si pentru mine a devenit o obsesite domeniul transporturilor mai ales ca de cativa ani buni urmaresc cam tot ce se intampla in acest domeniu si frustrarea e cu atat mai mare.

    Daca in domeniul rutier se mai face cate ceva (foarte putin totusi) la CNAIR vorbim de incompetenta si coruptie in cazul Tarom pare ca cineva falimenteaza intentionat aceasta companie si nimeni nu pare sa fie deranjat si aici ma refer la decidenti.

    In programul de vara companiile low-cost i-au cu asalt piata interna(bravo lor) ceea ce o sa adanceasca si mai rau dezastru de la Tarom.

  4. IO CE SA FAC DACA EMISIUNILE ANTENEI3 90% din timp sunt dedicate Laurei Codruta Kovesi, asta dupa ce 90% au fost despre Basescu. Cand vor fi 90% despre infrastructura o sa va inteleg frustrarea!

  5. Speram ca SUA, daca tot a deplasat ceva trupe pe langa Scutul de la Deveselu sa se ocupe si de drumurile care le-ar facilita acestora deplasarea in diverse direcții. După câte vad, insa, papa Klemm se tine de fusta Codrutei si n-are timp de armata!

    • Eee as, n-o sa vedeti. suntem tratati mai rau decat vechii indieni americani, apasi si ce triburi or mai fi fost.

  6. Sunt din ce in ce mai convins ca aceste numiri ale unor ministri incompetenti nu este intamplatoare…politizarea maxima a ministerelor e prioritara. Daca imi amintesc bine, fostul director al CNADNR spunea ca doar 10% din angajatii companiei sunt ingineri. Asa ca ce va mira ca nu avem drumuri? Cine sa se ocupe de proiecte? Cum va explicati ca se surpa autostrada si seful autostrazilor ramane in functie?

  7. Apropo de Tarom, tocmai ce-am sunat azi la asa-zisul call center, ca sa-mi reconfirm zborul (Stockholm-Bucuresti). De cand am facut rezervare, cred ca in noiembrie anul trecut, este a 3-a oara cand cand sunt schimbate datele si orele fata de rezervarea initiala.

    Nu exagerez, am stam mai mult de 50min cu telefonul la ureche, sunand alternativ la toate numerele caresunt mentionate la “Contact”, evident ca suna ocupat. In timp ce incercam sa prind linie le-am facut facut si o sesizare pe site, reclamand situatia inadmisibila (atat modificarile dese de data si ora, cat si serviciul clienti).

    In cele din urma am discutat cu un operator, dupa ce ne-am pus de acord asupra noii rezervari, am discutat putin si despre situatia jenanta in care a ajuns Tarom-ul (cu toate ca nu doamna respectiva este responsabila). Mi-a spus ca pur si simplu nu au suficiete aeronave cu care sa opereze zborurile si de aceea au modificat atat datele, cat si orele. Spre exemplu, cursa de la Stockholm catre Bucuresti ar fii trebuit sa decoleze in jurul orei 13.00, au mutat-o la miezul noptii, ajungand la Bucuresti 03.50. I-am spus doamnei ca nu este posibil ca o companie low-cost (Blueair) sa aiba sloturi orare mai bune decat Taromul, cel putin pe aeroportul din Stockholm. Mi-a spus ca toate zborurile Tarom au fost date peste cap iar motivul principal, asa cum am spus mai spus, este lipsa aeronavelor. Trist!

  8. Daca te-ai uita bine in urma , ai vedea foarte multe informatii care puse cap la cap o sa te duca la o singura concluzie : da de atata timp se cheltuie miliarde de euro acolo , in mod normal banca modiala s-ar fi sesizat in legatura cu asta (banii se cheltuie dar autostrazi nu sunt ) , de fapt banca mondiala se auto sesizeaza la orice scurgere nejusticata de capital de la o anumita suma in sus .Ei , ce sa vezi , banca mondiala chiar s-a sesizat acum cativa ani daca iti aduci aminte Dle Radu si a venit aici la Romanica sa intrebe ce si cum .Ce sa crezi , cum au venit asa au plecat , fara niciun raport , fara nicio concluzie .De unde stai si te gandesti , oare cine i-a tras de mana ? de ce au plecat cu coada intre picioare ? de la ce Nivel s-a facut interventia ???Ai prins ideea ? Daca se fac autostrazi in Romania , economia creste implicit si atunci vom fi scapati din mana …

  9. Pe actuala legislatie nu semneaza nici dreac proiecte de investitii, modernizari, dezvoltare. Trebuie sa va obisnuiti cu ideea ca daca ati vrut ca legislatia pentru “abuzul in serviciu” sa ramana in forma actuala cu incadrarea evaziva si interpretabila la liber asa cum e acum “fapta savarsita cu rea intentie”, ramane cum am stabilit. Nu va semna nici dracu’ ce spuneam, proiecte de investitii, modernizari, dezvoltare.

    Daca va indigneaza maxim ca veti ramane fara conditii trebuia sa va ganditi la consecinte atunci cand ragaiati in strada sloganuri securiste si cand vi se facea rau de la stomac si daca nu va convine puneti-va in locul unui ordonator de credit si spuneti daca voi ati semna pe ceva daca la ora actuala puteti fi semnati pentru ca i s-ar putea parea unui procuror ca ati savarsit infractiunea de abuz in serviciu, fapta fiind “savarsita cu rea intentie”.

    Cum si cine poate evalua reaua intentie care te-a caracterizat atunci cand ai dat cu pixul pe niste documente? Pai, cel mai bine poate maica-ta de-acasa care iti cunoaste caracterul, si nu procurorul care este subiectiv sau are o comanda de la stim noi cine (astia care sunt marii campioni ai zilei pe lupta anticurruptie).

    Asa incat, ramane cum am stabilit. Pentru ca, prietenii stiu de ce!

    P.S. O sa aveti autostrazi si avioane, atunci cand o sa va vedeti voi basca, bai fraierilor care sunteti voi fraieri, pentru ca pe actuala incadrare la abuzul in serviciu nu va semna nici dreac pe proiecte de investitii, modernizari, dezvoltare. Sau poate vreti sa semnati voi, sa dati cu batul pe barba, foarte smecherilor care sunteti! Deci, obisnuiti-va cu ideea! O sa va rupeti cazanele cumparate la mana a doua si o sa muriti in accidente pe drumurile plini de gropi ca la bombardamente! Ati vrut lupta anticurruptie si incriminare pe “fapta savarsita cu rea intentie” doar? Pai, va doresc multa, multa… bafta! Hai sanatate!

    Paaaaa

  10. Domnule Tudor nu sunteti singurul, ramaneti linistit cu asteptarile, obsesiile si frustrarile Dvs si totodata ale noastre cei de bun simt. Cu totii ar trebui intr-o buna zi profesionisti sau amatori sa blocam tara, orasele pentru nu mai mult de cateva minute, o ora si poate asa s-ar crea un soc imens la nivel de autoritate in transporturi si nu numai incat sa se faca un minim de peticeala cum trebuie sau un km de sosea expres daca nu suntem in stare de autostrazi. Vremea buna in Bucuresti si-n marile orase ale tarii s-a instalat in schimb n-am vazut pe nimeni sa astupe puzderia de gropi iar, unde se lucreaza se lucreaza in ziua amiaza mare de blocheaza tot traficul si nici muncitorii nu-si pot face bine treaba. Poate doamna Primar General a auzit de munca in schimb de noapte cand traficul este cel mai scazut.
    La nivelul CFR astia cu totii sunt morti si neingropati, cel putin din ce citesc si m-am informat pe diverse cai. Pe astia de la “Calatori” guvernul i-a bagat in colaps prin hotararea aberanta si nechibzuita a gratuitatii fara limita a studentilor, “Infrastructura” e si aia ca vai de ea, se fura metal si cablaraie de la instalatiile de siguranta si dirijare iar, “Marfa” e sufocata de concurenta neloiala si de cartitele din interiorul societatii care fac tot posibilul s-o falimenteze.

  11. Am vazut ieri ca ati laudat-o pe Gabita si ati spus ca nu e vina ei. Sa stiti ca in campania stia deja cate gropi sunt, cate semafoare, cati politisti, cate probleme ! A spus ca rezolva ca ea va fi “primar puternic”.

    Pai am pus-o eu sa spuna ca rezolva cu traficul din bucuresti in 6 luni ? https://www.youtube.com/watch?v=wv–_qpYFA0 , https://www.youtube.com/watch?v=_7FRWLfXfCA .

    Vedeti ca a mai facut niste promisiuni cu “intru-un an” si “din prima intalnire de consiliu general”.

    Peste trei luni se implineste un an si nu a facut nimic decat gargara pe la TV !

    Mai laudati-o tot asa, ca oamenii din subordine nu sunt numiti de ea si la sectoare nu sunt toti primari PSD. Laudati-o ca PSD are nevoie de candidat la presedentie.

  12. e simplu, dl Tudor: nu e voie sa se rezolve treaba asta.
    Trebuie distrus si falimentat tot, ca in anii 90, sa dispaream “noi” ca sa opereze “ei”. Acum nici macar nu mai e vorba de privatizare ca tot ar trebui sa cumpere pe doi lei, sa-si asume unele obligatii… nu, acum e vorba sa ne dam complet la o parte ca sa lasam locul liber pentru ei.
    Altfel, de ce avem conducatorii hiperprosti pe care ii avem, ce alta misiune au ei, de ce au fost pusi acolo? Treaba trebuie condusa asa de prost incit numai niste prosti desavirsiti trebuie sa ajunga la conducere – asta cam de la nivel de oras in sus. Ceea ce se intimpla vizibil de vreo 10-15 ani (inainte fusesera mai mult hoti, prosti nu prea erau ca aveau scoala).
    Dv ramineti insa profund proeuropean, asa revoltat cum sunteti, eu nu mai sunt nici revoltat (desi in domeniul transporturilor, cel putin, va impartasesc pe deplin nervii) nici proeuropean.

  13. Cand o sa fie autostrazi in tara asta condusa de atatia ani de guverne “pro-occidentale”, o sa fiu si eu pro-occidental.
    Ca nu prea ma lasa demnitatea sa o ard pro-occidental in timp ce depasesc o carutza care e oprita pe DN pt ca i-a sarit calului o potcoava de la gropi

  14. Nici pe plan local nu stau bine lucrurile la București.Vedeți stațiile de tramvai cu peroane înguste lipsite de balustrade de protecție.Un coșmar fără sfârșit.Vedeți Bulevardul Basarabia,Strada Barbu Văcărescu,Calea Giulești,Bulevardul Ion Mihalache,Calea Călărași etc etc etc.Din 2001 2002 de când a început modernizarea liniilor de tramvai nicio conducere nu ne-a scăpat până acum de pericolele astea publice de peroane înguste lipsite de garduri de protecție,spații pietonale precare unde întâlnirea a 2 pietoni din sensuri opuse și depășirea populației staționate sunt imposibile.Cu toate astea mai mediatizat e traficul rutier aglomerat al capitalei decât problema asta ce pune clipă de clipă în pericol viața pietonilor,problemă din păcate mult prea puțin mediatizată spre deloc.Mai scăpăm la București de ele la anul și la mulți ani.V-aș ruga să scrieți și un articol pe tema asta și când o invitați la “Punctul de întâlnire” pe Gabriela Firea să discutați cu domnia sa și problema asta a capitalei care e mai stringentă decât traficul rutier aglomerat.Așadar nici pieton nu-i o fericire la București.

  15. Ideea mai sus menționată e de fapt general valabilă pentru Antena 3.Nici la știri nu e mediatizată,nici în talk-show-uri,în reportajele lui Carmen Avram.Ar trebui Antena 3 ca televiziune care apără nevoile cetățenilor să tragă și în privința asta semnale de alarmă la știri și în talk-show-uri și în reportaje.De la Traian Băsescu încoa de când a început modernizarea liniilor de tramvai niciunul nu ne-a scăpat de pericolele astea publice de peroane înguste lipsite de garduri de protecție,spații unde se poate înregistra în orice clipă o tragedie.Mai se pretinde și linie de metrou ușor linia 41.E numai cu numele dat fiind că pe Bulevardul Mărăști sunt aceleași capcane pietonale de peroane.E mult mai grav decât traficul rutier aglomerat al capitalei.

  16. Păcat că ați fost presat de timp când a amintit Gabriela Firea de traficul rutier aglomerat al capitalei și de transportul RATB.Ați scăpat din vedere problema stațiilor de tramvai cu peroane înguste lipsite de balustrade de protecție,reale capcane pietonale.Sperăm să le amintiți cu altă ocazie când o mai aveți invitată.De fapt,ideea rămâne valabilă pentru orice moderator de la Antena 3 care o va invita în emisiune.Peroanele înguste lipsite de garduri de protecție interminabilul coșmar al capitalei.Ăsta-i adevăratul coșmar al capitalei din păcate extrem de rar mediatizat.Nu traficul rutier aglomerat.

Leave a Reply to AnaCancel reply