Victor Ponta a plecat in concediu. E stresat ca a pierdut alegerile prezidentiale la scor. Dupa ce a primit garantii ca majoritatea parlamentara nu se destrama si functia lui de premier e pentru moment garantata, Ponta dispare cateva zile.

Este, in mod evident, zdruncinat puternic in urma rezultatului obtinut duminica. Un milion de voturi in plus pentru Iohannis n-a reusit nimeni sa anticipeze. A fost cea mai mare surpriza politica a ultimilor ani.

ponta_nastase_ziuaveche_ro_64025900

Personal, cred ca Ponta va face fata foarte greu presiunilor care vor urma. Atat din partea presedintelui Iohannis, care va continua cateva din mecanismele lui Basescu. Dar si partea propriului electorat. Si nu in ultimul rind, din interiorul PSD. Sa nu uit : vor fi si suficiente presiuni externe.

Credeti ca va reusi Ponta sa se reinventeze pentru a-si salva imaginea si pielea de om politic si prim ministru?

 

161 COMMENTS

      • Stati linistiti ca dupa ce termina bugetul il vor alerga votantii lui. Nu prea vad absolut nicio explicatie pentru aceasta intarziere in anuntarea macar a unui draft de buget decat ca, dupa alegeri avea de gand sa le spuna votantilor: “V-am pacalit fraierilor”! Are cineva o singura explicatie ca nu s-au anuntat nici draftul de buget nici modul de calcul al accizelor pana la alegeri?

        • Sa vedeti ce va vor alerga votantii vostri dupa ce o sa le moara cativa parinti din cauza voastra.

          • ponta nu merita sa se salveze…umilirea celor care stateau la coada peste 3 ore in frig , ploi, apoi grenade lacrimogene si alte sprayuri in fata, denota modul dictatorial prin care a vrut ponta sa ajunga presedinte! ar fi fost mult mai rau si sfidator chiar si decat Basescu! Totusi un an l-as lasa sa se incurce in MTO si sa vedem de unde scoate bani pentru pomenile lui electorale

        • Bugetul nu este public pana nu este convenit cu FMI(chiar si rectificarile bugetare), asa a fost mereu de cand ne-am imprumutat de la ei, deci poate fi public si discutat dupa 2 decembrie.

    • Nu depinde de Ponta. Depinde daca si ceilalti membri grei din PSD au inteles ca electoratul evolueaza. Nu mai merge cu “facem zid in fata justitiei lui Basescu”, nu mai merge cu promisiunile desarte, nu mai merge cu multe. Mai mult decat atat … electoratul clasic al PSD se diminueaza, pe cale naturala, de la an la an. Trebuie facuta o scimbare, mai ales ca am vazut ca ACL nu a invatat nimic si in jurul lui Iohannis se ingramadesc Blaga, Orban, etc, adica tot dinozauri.
      Am mai spus-o, o repet .. primul partid care va reusi sa isi infranga metehnele si se va transforma radical, pe masura transformarii electoratului, va domina scena politica mult timp de aici inainte. Nu conteaza ca se numeste PSD, PNL sau mai stiu eu cum.
      Cat despre Ponta … are destui aliati in partid care doresc transformarea cu adevarat. Daca nu vor reusi sa infranga tabara lui Dragnea mai bine ar parasi PSD. Oricum .. o despartire a PSD de Ponta va arunca acest partid in ridicol, pentru ca niciun lider nu ar avea puterea de a convinge electoratul ca vinovatul pentru pierderea alegerilor este Ponta si nu partidul.

      • Electoratul a involuat in 25 de ani. Evolutia despre care scrii este doar o baliverna. Fa comparatie intre analfabetii din ’90 si analfabetii din 2014 si vei vedea “evolutia” electoratului.

    • “Dupa ce a primit garantii […]” De la cine primit garantii? De la cei care i-au spus sa-l declare pe Iohannis castigator in doua ore si sa nu mai verifice voturile si listele suplimentare ? Sau de la strategul Dragnea?
      Sau de la cei care i-au spus “Pune-o pe Kovesi ca o sa fie bine” ?

      Ponta e TERMINAT. Ratarile se razbuna.
      Oricum si-a mai bagat un cal troian in guvern pe sotul Iuliei care a masluit la CCR.
      Si pe urma ne intrebam de ce nu reuseste Ponta si psd.
      Pentru ca Ponta NU ARE CURAJ deci NU E LIDER. Nu are ce cauta in politica. Mai bine se facea contabil. Sau copilot ca bine l-a mirosit Basecu.

  1. Nu va reusi, pt ca daca vrea sa se salveze va trebui sa reinventeze partidul. La cum a pierdut, nu cred ca-l mai sustine nimeni. Se mai mentine public aparenta, insa in spatele usilor inchise cred ca s-au scos cutitele.

    Si Ponta, putea sa mai stea putin sa rezolve cu bugetul … si apoi sa isi ia concediu de sarbatori. Cum poti sa pleci asa fara sa-ti pese?

    • Si de ce a pierdut Ponta? Ce a facut in contradictie cu voia partidului? Nimic. Ba dimpotriva .. a fost obligat sa inghita hotararea colegilor de partid de a-i apara fata de lege pe Andronescu, Mihailescu, Stan, Dinita, a fost obligat sa il ierte pe Corlatean pentru primul tur de scrutin si sa “infiereze” alegatorii din diaspora, a fost obligat la multe. Te intrebi daca lui Ponta i-a placut asta? Daca asa gandea el cu adevarat?
      Mentalitatea partidului a pierdut alegerile. Acesta este adevarul. Ponta nu are nevoie de sprijinul PSD. Dimpotriva, daca PSD vrea sa aiba sansa in continuare de a ramane un partid puternic ar trebui sa-l pastreze pe Ponta si sa il ASCULTE. Adevaratul Ponta s-a manifestat cu sinceritate in 2009 dupa al doilea tur al prezidentialelor, in 2012 la investirea lui MRU, in 2014 in seara finalei cu Iohannis.
      Acela este Ponta si nu el trebuie sa se schimbe.

    • Pai de cine sa-i pese ? Vezi pe cineva prin tara asta de care sa-i pese ? Cui nu-i pasa de tara asta, o sa aiba parte numai de nepasarea mea. Cam asa ceva. Si bine face. Ce buget ? Romanii vor buget ? Vor Tokes, nu buget. Lasati-o dreq da vrajala.

    • Ei na! Aţi terminat cu votu’ în diaspora şi aţi început văicărelile cu Bugetul! Ieşiţi la bătut pet-uri, că munca e grea!

    • Lasa mitzo ca partidul psd e re-inventat de DNA.

      Ca Ponta i-a dat cheile de la sediu’ psd lui Codrutza. Si toti s-au uitat ca prostii atunci in 2012 si au zis: “Lasa ba ca ne luptam mai pe seara sa nu suparam dusmanul. Dupa ce ne ia comunicatiile, aeroporturile, podurile, soselele, caile de aprovizionare o sa iesim la lupta”
      Intrebarea e : cu ce mai luptati psd-istilor gainuse daca ati predat armamentul cheie la inceputul razboiului?
      Hai ca o meritati !

  2. Nu are ce sa reinventeze. Trebuie sa plece acasa, el, Sarbu, Zgonea, Moliceanu, Geoana si altii, iar PSD-ul sa iasa din Parlament. PSD-ul lui Sarbu avut timp o gramada de ani ca sa spulbere regimul Basist din Romania si n-a fost in stare. PSD-ul lui Sarbu este o mare dezamagire, un mare esec. Toti am vazut ca de cand a ajuns la putere PSD-ul lui Sarbu n-a reusit sa dea absolut nicio lovitura regimului Basist. Doar s-a miaunit, cu Zgonea, cu Moliceanu, cu Rus si cu altii. Romanii au vrut “sange” nu “paine”, iar PSD-ul a inteles sa nu faca nimic in acest sens. De multe ori am declarat ca Ponta este chiar premierul lui Basescu si stiu ca multi dintre noi asta au si simtit. Dar se pare ca pe Ponta nu l-au interesat mesajele celor ce vor cu adevarat sa scape de regimul Basist. Ca in fotbal, ca acum nu am alta comparatie. Daca ratezi toate ocaziile, normal ca echpa adversa iti da gol pana la urma. Asa se intampla peste tot. Ponta, sclavul occidentului (la fel cum este si Iohannis), a ascultat doar de ordine din afara ostile poporului roman. Cu toate astea, poporul (majoritatea lui) l-a girat in continuare, doar de dragul de a scapa odata de regimul odios Basist. Ce s-a intamplat ? Ce vedeti si voi. Dictatura, marlania, ilegalitatea si prostia au invins. Cum am mai spus: Praful si pulberea sa se aleaga, iar cine poate sa fuga, s-o faca, pentru ca aici nu mai are niciun rost sa traiesti. Cat despre facebookistii din Erdely si din diaspora, ce pot sa spun, decat ca au dovedit ca nu se deosebesc cu nimic de cei ce se lasa manipulati prin ISIS si se duca sa moara, sinucigandu-se, de dragul lui lider care le spune ca vor fi eroii lui Allah.

    • Mirel Palada, directorul SOCIOPOL, acela care a realizat exit-poll pentru Antena3 a mai prezentat niste date referitoare la cum s-a votat pe categorii de varsta, studii, zona geografica, etc
      Cred ca trebuie sa iti mai adaugi la “nickname” si:
      -mandru ca nu sunt constantean
      -mandru ca nu sunt bucurestean
      -mandru ca nu sunt tanar
      -mandru ca nu am studii superioare

          • Ma exprim cum sunteti. Pentru ca voi altfel nu intelegeti. De aceea, pentru voi, trebuie sa ma fac inteles. Cu ceilalti, normali la cap, normal ca le scriu cum trebuie.

    • De data asta chiar sunt de acord cu tine. Nu mi-a placut PSD niciodata si doresc sa vina la putere cei la care te fcai referire … in 2016 nu va trece de 15%!
      Sa dea Domnul sa ti se indeplineasca dorinta!

  3. Si faza cu “unitatea”. Unitatea cu cine ? Cu ardelenii separatisti ? Niciodata !

  4. Trebuie sa reziste pentru ca noi nu mai vrem PDL la guvernare. Chiar daca prin “casatorie” si-au schimbat numele, raman aceiasi Braga, Videanu, MRU&CO condusi de la butoane de Basescu.
    Victor Ponta trebuie sa asculte si vocea oamenilor simpli din PSD, care uneori sunt umiliti, desconsiderati sau nedreptatiti chiar de liderii lor. Multi au votat cu Iohannis ca “plata” pentru toate aceste probleme.

  5. Si noi suntem ZDRUNCINATI, dar el?!

    Generatia facebook (din care fac parte si eu) a ales Presedintele, care nu ma reprezinta. Ma gandeam zilele acestea, k poate suntem noi anormali, poate nu vedem calitatile lui Iohannis, poate suntem prea orbiti de ura pt Basescu and Co…pana ieri cand am citit mesajul Anei Diaconu pt Iohannis, in care m-am regasit 100%…si nu, nu noi suntem cei orbiti.

    O treime din prietenii mei de pe Facebook au votat Iohannis…de ce? Pt ca Ponta e in PSD, e comunist, e plagiator, de 25 de ani PSD-ul a distrus tara. Pacat ca PSD-ul nu a stiut sa gestioneze campania agresiva online impotriva lor, desconsiderand generatia facebook.

    Aceiasi generatie care urla din puteri ca votul nu e o lozinca, dar pe de alta parte se indemnau sa ascunda buletinele parintilor sa nu voteze Ponta!!! Despre ce vorbim?

    Doresc sa fiu optimista, dar deja vazandu-l pe Iohannis cum isi doreste PUTERE ABSOLUTA…parca nu mai pot.

    Iar Diaspora…HAI ACASA. V-ati recapatat tara, veniti acasa!

    Restul ramane istorie…care din pacate nu se scrie pe facebook ci in vietile si buzunarele noastre!

    • Care este esenta democratiei? Minoritatea se supune vointei majoritatii. Este cel mai nedemocratic lucru sa spui ca o majoritate a fost manipulata. Nu exclud aceasta posibilitate, dar ea are loc in conditii speciale si tine de rasism, nationalism sau alte lucruri, ceea ce nu a fost cazul de data asta. Mai mult decat atat .. Iohannis nu prea a vorbit. Cum a “aburit” generatia FB?
      Va amagiti toti cu gandul ca PSD/Ponta nu au nicio vina, va amagiti toti cu gandul ca Iohannis “i-a luat de minti” pe tineri .. nu scumpa noamna. Acei tineri au votat IMPOTRIVA lui Ponta/PSD si nu PENTRU Iohannis. Este o mare diferenta.

    • Excelent si foarte adevarat. Generatia Facebook si a votat presedintele. O generatie care nu vede si nu discerne decat ce vede pe FB.

  6. Eu nu cred ca se poate salva si sincer cred ca stanga va patii ca si cea din Ungaria. Vom avea PPE pe cap cel putin inca 10 ani. E trist…

    Oare Iulian Urban va fi reactivat? Oare la iarna o sa taiem copacii de la
    marginea drumului ca sa incalzim scolile cum zicea Tinel Gheorghe?
    Protestarii nu au mai fost mahala inepta. IAr Blaga nu a copiata la referatele sale la doctorat fiindca nu si-a sustinut teza.

    Domne de esti in Cer, ajuta-ne pe toti…

    • Scumpilor, Ponta este inca premier, PSD-ul inca guverneaza! Spre stiita voastra … opozitia nu mai poate intia o motiune de cenzura in aceasta sesiune parlamentara. Adica cel putin pana in februarie 2015 Ponta si PSD pot sa guverneze in continuare.
      Daca se intampla ceva rau in aceasta iarna, nu va fi vina lui Iohannis care se va instala la Cotroceni abia la 22 decembrie, ci vina celui care conduce guvernul din mai 2012.

  7. D-le Radu Tudor, eu fac parte din conducerea unui partid al cărui candidat voi, cei de la Antena 3, nici măcar n-ați vrut să-l primiți în campania electorală dată pe post: PAS. Asta deși i-ați primit pe toți saltimbancii ridicoli care aveau să se alieze ulterior cu Ponta: Vadim, Funar, DD… Te rog să mă crezi cu am nici un motiv să simpatizez PSD-ul sau să vă simpatizez pe voi, ba dimpotrivă. Chiar mă bucur că Iohannis a învins, deși nu l-am votat (nu pot ștampila un afiș doar pentru că are nume nemțesc). Dar transmite-i lui Ponta că abia dacă renunță la guvern după ce a luat 5 milioane de voturi e terminat ca om politic. Va fi exact ca o găină, așa cum îl acuzau pe Iohannis. O să vină lumea să-i arunce LUI cu găini în curte. PSD-ul e acum partidul care trebuie să apere ordinea de drept, „statul de drept” în această țară. În țara asta, dacă mai e democrație, guvernul e făcut de majoritatea parlamentară, nu de dorințele erotice ale președintelui, cum a făcut Băsescu și în 2004, și în 2009. Să nu uite că l-au votat 5 milioane și că dintre cei 6 milioane care l-au votat pe Iohannis, doar vreo 5-10.000 pun presiune în stradă pentru căderea guvernului. E cea mai mică prostie și ticăloșie la adresa propriului electorat ca din cauza unei minorități extrem de restrânse ei să renunțe la guvernare.

    • Scuze, dar din cauza oboselii cauzată de o noapte dormită puțin și prost scriu cu multe greșeli, ca un dislexic, însă sper că s-a înțeles ideea…

    • SUNT IN TOTALITATE CU COMENTARIUL TAU.
      Numai cei care nu inteleg ce inseamna DEMOCRATIE vor o altfel de TARA …..

      • Eu am impresia ca nu intelegeti evidentele. Romanii votanti de nazisti vor JOS PONTA. Nu vor unitate, nu vor mariri salariale, nu vor stat de drept, nu vor nimic. Vor Basescu. Este foarte simplu. Vor sa n-aiba salarii, vor sa n-aiba locuri de munca, vor sa doar sa dea in cap la drumul mare, sa faca foamea, sa se injecteze cu toate tampeniile, sa stea nespalati ca n-au bani sa plateasca apa, sa fie batjocoriti de toti interlopii care au pus mana pe orase si pe sate… Pai eu zic sa primeasca ce au dorit, nu ceea ce ar trebui sa isi doreasca.

        • Deci cei care NU L-AU votat pe Ponta sunt nespalati, drogati, hoti etc?
          Dle. Radu Tudor ma adresez dumneavoastra acum, pentru ca este sub demnitatea mea sa mai comentez “excesele de democratie” a celui de mai sus. Vedeti unde duce ideea cu “DOUA ROMANII” tot invocata de Mihai Gadea in ultimile doua zile? Vedeti unde duc cuvintele aruncate de dragul de a fideliza niste telespectatori/votanti? Insusi Victor Ponta a dat un semnal destul de clar de orientare spre renuntarea la orgolii si dispute politice inutile, iar postul Antena3 tine cu tot dinadinsul sa tina anumite emotii vii. Unde duce asta? La aparitia patimasilor ca cel de mai sus. Iar daca se strang vreo 10.000 in Piata Universitatii nu cred ca o sa-si faca poze cu jandarmii sau sa posteze impresii pe Facebook !!

    • Ramanerea PSD-ului la putere va aduce dezastrul pentru PSD si pentru Moldova, Dobrogea si Tara Romaneasca dupa alegerile din 2016. Daca vrei sa fii asuprit de nazisti timp de 20 de ani, sfatuieste-l pe Ponta sa ramana la guvernare.

  8. NU, NU CRED! Nu cred pt ca cei de langa el nu il vor lasa sa isi revina! Arogantul penal si scelerat de dan sova, care, impreuna cu ma-sa sunt niste ANTIROMANI si cat timp a fost in guvern nu a facut altceva decat sa se ocupe de propriile afaceri si sa isi bage curvele prin toate functiile unde se castiga fff bine si o alta curva prin ambasada de la londra, paranoicul cu atitudine tipic peremista de codrin stefanescu, mitomana, xenofoba si securista de gabi firea, zana inocenta de cati andronescu care nici usturoi nu a mancat , nici gura nu -i miroase, dar e partasa la hotia microsoft, pt ca a fost in fiecare zi la birou, deci nu megea pe marte si stia, prin urmare, ce se intampla cu microsoft, penibila si tzatza de ana birchall care vorbea ca o tzatza, mediocra si amanta pontacului gabi podasca ( asa a imprastia la toata lumea dan sova, “prietenul” lui ponta) de o prostie incredibila, TOTI ASTIA L-AU AJUTAT LA PROPRIU PE VV PONTA SA PIARDA ALEGERILE, PRIN AROGANTA, NESIMTIRE, DAR SI MULTA , MULTA PROSTIE!!!!!!!! ACEASTA ESTE NOUA GENERATIE DIN PSD, CARE A INGROPAT PARTIDUL: MAI CORUPTA SI MAI INCULTA DECAT VECHEA GARDA!!! O RUSINE PT TINERII DIN ROMANIA PT CA SUNT EXEMPLE DOVEDITE DE ASA NU!!!

    • Credeam ca doar mie imi jigneste inteligenta Codrin Stefanescu. Ma bucur ca nu-s singurul 🙂 Trebuie sa scape rapid de “vectorii de imagine” gen Codrin, țața de Firea, tata socru, semianalfabetii gen Vanghelie si trufasii gen Mazare, Olguta Vasilescu si altii care nu sunt maleabili.

  9. Iohannis a inceput sa vorbeasca despre TVA, despre evaziunea fiscala si alte chestii care n-au nicio legatura cu presedentia. Deci este Basescu intreg. Romanii insa, mai ales cei din Erdely, vor un tatuc basist. Tatuc sa aiba.

  10. Infrangerea nu este a lui Ponta. Este a imaginii PSD.

    Nelson Mandela daca ar fi candidat, tot nu ar fi fost ales presedinte.

    Aceasta infrangere ori il va dobori, ori il va face foarte puternic politic.

    Este inca tanar si nu a pierdut atat de mult. Este presedinte PSD, prim-mistru si are inca cea mai mare influenta in parlament.

    • N-o mai scaldati. Stiu din teren ca vreti ca PSD-ul sa ramana la guvernare ca sa ii puneti cruce in 2016 si sa va luati tara inapoi de la romani.

  11. Cred ca prima intrebare serioasa este daca merita sa fie salvat ponta?Dupa ce a avut toata lumea la picioare si a pierdut in halul asta alegerile intrebarea este mai merita salvat ponta ?Un cal mort e totusi un cal mort chiar daca va fi impaiat si sta in 4 picioare.Iar singura directie in care se dupe acum ponta e cu mare viteza in jos la prima gafa a guvernului va fi desfintat de opozitie si discreditat pe drept in fata cetatenilor.Plus ca vine iarna si vom vedea iar ineficienta guvernului in toata splendoarea lui cu dezasrtu pe sosele iar daca crede cineva ca dupa esecul asta masiv al psd baroni locali vor mai avea vreun interes sa dea bine ponta la tv insemana ca nu mai intelegem politica.Radule deja in hala la obor era coada la ascutit cutite sa nu ne inchipium ca gasca ponta ghita tata socru vor scapa de furia baronilor mai ales ca george maior va pleca de la sri luna viitoare toata puterea lui ponta in primavara va fi de carton .Va fi un fel de tariceanu 2 un politician fantoma de carton fara nici o putere reala .Si sincer cred ca ponta vrea sa pleca dar nu poate suporta rusina si umilinta de a pleca du demisie.Dupa ce lai umilit pe johannis cu chestia când aţi fost la mine în birou eraţi foarte umil si foarte cuminte,normal ca acum orgoliu lui ponta e facut praf,are noroc ponta ca johanni e un domn ca din 2 vorbe ponta ar pleca cu coada intre picioare de rusine la cata aroganta si cate mizeri a dat dovada ponta in campanie

  12. Ponta nu va face fata presiunilor din propriul partid, soarta lui politica e pecetluita. Prea multi carlani cu mentalitati ilesciene in PSD. Cum spuneam, fiecare pasare pe limba ei piere. Apoi, cred ca s-a gresit prin partizanatul unor canale tv., care au criticat numai cei zece ani de dominatie basesciana, ( critica fiind corecta), dar fara sa se arate adevaratele cauze, care au dus la existenta in continuare a unor personaje politice, precum Basescu.

    • Chiar esti convins ca intr-o tara TARA democratia poate triunmfa doar ca …..”Strada îi cere DEMISIA! Diaspora îi cere DEMISIA! Eu îi cer dEMISIA în stradă….” ???
      Ce procent din 18 mil. reprezinta STRADA ? Dar DIASPORA ? dar …”EU(!) din strada” ?
      Democratie inseamna VOTUL si respectarea lui, atat cel din 16 noiembrie dar si cel din decembrie 2012……. Altfel inseamna HAOS SI ANARHIE !

      • Si cum a fost atunci cand cateva sute de oameni in piata universitatii i-au cerut demisia lui MRU in ianuarie 2014?

        Atunci a contat vocea strazii?

      • Si crezi ca cei care au votat Iohannis au votat pentru democratie ? Pe ce lume sunteti ? Vor anarhie, sa fie anarhie. Majoritatea decide, nu minoritatea.

  13. In PSD ca si-o oricare partid de pe planeta Pamant sunt f. multi vulturi si sacali. Pe cativa i-am vazut imediat. Aceia nu par f. populari in propriul partid deci e putin probabil ca scanteia schimbarii sa plece tocmai de la ei. Este f. posibil ca partidul sa ramana unit dar nu si coalitia de guvernamant. Cred mai degreaba ca presiunile externe vor fi cele care il vor convinge pe Ponta sa faca un pas inapoi decat vocea propriului partid (care bineinteles se simte bine la manete, ca pana la urma de aia si batalia politica, nu?).

  14. sigur ii va fi greu dar daca sunt atenti deja li se da munitie gratis. Nu e zicere a neamtului fara o perla, numa bune de Catavencu. PSD ar trebui sa inceapa sa le colectioneze:
    Categoria “Ein Mensch, Ein Volk”
    “Nu mai există două partide, unul singur – PNL nou – care doreşte să preia puterea”

    Iar in privinta unei “altfel de politica”, iata doar o mostra de rasucire in timp de o saptamina:
    miercuri 12 noiembrie:
    “Klaus Iohannis, a declarat la cea de-a două confruntare electorală televizată, la B1 TV, că ”pentru România, ar fi periculos să dea toată puterea în mâna unui singur partid”.
    marti 18 noiembrie:
    Iohannis, presedinte ales pe 5 ani, 2015-2019:
    Iohannis a declarat ca partidul pe care încă îl conduce doreşte să preia puterea în 2015 sau în 2016.
    Pe cale de consecinta si intr-o logica elementara rezulta ca presedintele ales doreste sa intreprinda ceva periculos pentru Romania in 2015 sau cel mai tirziu in 2016.

  15. Votul pentru presedentie a arata foarte clar ca romanii isi doresc o Republica Prezidentiala si, in niciun caz, una Parlamentara. Sper ca PNL-ul, care va guverna dupa 2016, din cauza ca PSD-ul este disperat dupa putere si nu intelege ca nu mai are ce sa caute ACUM la guvernare, avand o majoritate confortabila, va trebui sa modifice Constitutia, in asa fel incat sa nu mai existe contradictii intre ordinele date de presedinte Parlamentului si aceasta Constitutie. Cel putin se clarifica lucrurile. Oricum o sa votez pentru ORICE modificare de Constitutie, indiferent ce scrie in ea, pentru ca asta vrea poporul ardelean.

  16. Exista un Dumnezeu in orice.Daca in perioada post alegeri 2012 PSD,Ponta prin intermediul unor mesageri publici nu anunta ca PSD isi doreste si Cotroceniul facandu-i lui Antonescu viata grea aproape imposibila tocmai ca acesta sa cedeze si sa rupa USL atunci azi aveam in continuare acel USL (original) PSD avea totul absolut pentru ca Antonescu o avea alte pacate dar om de caracter a ramas,PNL era in continuare cel traditional si nu o corceala fesenista….Romania statea insa pe loc.Dar lacomia familiei Ponta si a acolitilor a fost una imensa si totul a luat-o razna iar acum tot ei vor pierde.Totul ! Ponta nu mai este nici macar ce era Geoana in 2009.Va mai ramane o perioada acolo la guvern dar asta pentru a se face si mai rau de ras.PSD-ul fierbe dar nici nu are ce propune in loc in sensul ca ceva care sa produca o emotie pozitiva care sa-i mai spele de pacate in ochii lumii.

  17. Faceti aceeasi greseala ca si ponta. Asocierea lui Iohanis cu basescu si cu mecanismele lui oculte. De 2 ani , incepand cu esecul de la referendum provocat de psd, continuand cu ignorarea votantilor usl,invitarea udmr la guvernare chiar dupa castigarea alegerilor cu 70 la suta, asumarea justitiei in romania de catre psd odata cu propunerile la justitie si parchete, laudarea procurorilor de catre psd si ponta, impotriva evidentelor, chiar si in ultimele zile, incercarea zilnica a lui ponta de a manipula, de a minti, de a spune doar jumatati de adevar,injosirea si umilirea propriilor cetateni care vor sa voteze,asta a dus la refuzul oamenilor de a vota cu ponta.TOATE ASTEA SUNT FAPTE CARE L-AU DESPARTIT DE ELECTORAT. VRAJEALA CU BASESCU NU MAI PRINDE DECAT LA PSD-ISTI SI ELECTORATUL LOR DE UITUCI .V-AM MAI SPUS, PSD-ISTII AU RIDICAT MANA SI AU VOTAT CU BOC SI CU BASESCU DE MANA TOATE TAIERILE DE PENSII SI SALARII. DEGEABA SPUNE ANTENA 3 CA BASESCU E DE VINA, LUMEA NU UITA DOMNULE TUDOR, SUNT PE NET TOATE DOVEZILE BASISMULUI PSD-IST,MAI TINETI MINTE CAND MIRCEA BADEA ZICEA DE PONTA CA E MAI BASIST CA UDREA ?.S-A VAZUT LA ALEGERILE ASTEA CA IOHANNIS NU ESTE PERCEPUT CA BASIST, DE CE TOT INSISTATI CU VRAJELILE ASTEA, LA FEL CA PONTA ? REZULTATUL E CONCLUDENT, GATA CU JUMATATILE DE ADEVAR, GATA CU DEZINFORMARILE, GATA CU BASISMUL IN RELATIA CU CETATENII. CINE VREA SA ACCEPTE ASTA FOARTE BINE , CINE NU, VA AVEA MEREU SOARTA LUI PONTA.

  18. n-ati inteles nimic din declaratia de presa de ieri de la PNL ce-a declarat Blaga dupa cele spuse de Iohannis ca-i multumeste pa si pusi Iohannis inca crede ca PNL-ul lui Blaga ar trebui sa schimbe tara cum poporul o vrea practic misiunea lui Iohannis era aceea de ai spala politic pe cei din PDL probabil nu se asteptau ca un neamt sa castige pe rationamentul de criterii etnice indiferent de situatie Blaga si ai lui sunt on top poate PSD-ul sa-si fi primit lectia necesara sa invete ca nu mai tine cu pomenile electorale si cu tinut romanul la limita subzistentei si sa se ancoreze in realitatile zilnic schimbatoare PDL-ul a inteles PNL lui Antonescu a inteles de asemenea ca vor fi trasi dupa PSD si alianta cu PSD-ul n-a fost niciodata pe picior de egalitate PNL-ul vechi a castigat enorm ca organizare in teritoriu odata cu alianta definitiva cu PDL-ul bubos dar net superior ca organizare PSD-ului; este clar ca PDL-ul si-a rebranduit membrii compromisi dar s-ar putea sa aibe ceva probleme cu Iohannis ca presedinte daca neamtul este neamt
    PS: pe cine crezi ca-l mai intereseaza astazi de Ponta?ce-ar fi facut Ponta daca ne-ar fi invadat rusii si-ar fi luat concediu?

  19. Greu dar nu imposibil. Daca va guverna bine si nu va fi macinat din interiorul PSD, sunt sanse. Pentru Romania si romani nu ar fi deloc bine. Incepuse o perioada relativ buna si continuitatea ar fi absolut necesara. Cu cine sa vina PNL la guvernare ? Cu Blaga, Udrea, Videanu, Berceanu, Orban s.a.! Ar fi catastrofal. Pepiniera PNL este foarte subtire si asta o stiu si ei.

  20. de ce ne umilim batranii cu pomeni electorale? nu-i suficienta umilinta zilnica la care sunt supusi batranii nostrii care au construit ceva in tara asta si astia din politica au avut grija 25 de ani sa darame si sa vanda ce-au construit ai nostrii prost bine nu conteaza mai vi pe langa zidul construit cu altul nu-l darami si lasi pustiu

  21. Intrebarea nu este daca va reusi sa se salveze ci cum va reusi sa se salveze. Deocamdata vad ca incearca sa se salveze apeland la “basisti”. Nimic despre numirea unui “basist”la Ministerul de Externe? Caci parca toti cei propusi de betivan sau care l-au aparat chipurile pe betivan, vezi sotia lui Motoc cand era la CCR, erau “basisti” inainte de alegeri. Toata ziua nu se vorbea decat de “basisti”. Acum sunt buni “basistii” sau au realizat ca tara nu trebuia impartita doar in “pontisti” si “basisti”? Romania are cetateni nu doar “pontisti” si “basisti”. Au simtit pe pielea lor toti cei care vorbeau doar de “basisti”si äntibasisti”.

  22. “Personal, cred ca Ponta va face fata foarte greu presiunilor care vor urma. Atat din partea presedintelui Iohannis, care va continua cateva din mecanismele lui Basescu.”

    Serios? Si care sunt acelea daca poti sa-mi detaliezi. Sasul nici macar nu-i validat pe functie, nu are nici o atributie inca, dar va fi ca Basescu. Obiectiva analiza din toate punctele de vedere.

    PNLul va prelua puterea prin anticipate sau in 2016 la termen, asta au zis si asta vor. Nu aveti decat sa speculati. Ati speculat mult inainte de campanie, in campanie, si nu ati avut dreptate.

    Oricum cu Guvernul si Parlamentul sper sa fie dur, pentru ca sunt sarlatani. Ieri in comisia juridica(PSDistii) au profitat de majoritate, si votul secret si au votat impotriva urmaririi penale pentru Rosca. Razbunarea prostului.

    • Sincer, în campania asta, iohanniștii mi se par mult mai intoleranți și agresivi, nu acceptă diferența, nicidecum nu văd tineretul educat, ci o agresivitate în limbaj, o lipsă totală de angajare critică față de cei pe care-i susțin (fie Iohannis, fie Macovei, înainte, deci în primul tur).
      Efectiv, simt un fel de fanatism, sectarism, o afișare vădită a unei poziții de superioritate (ei văd lumina, restul sunt orbi – “restul” = cei nehotărâți, cei hotărâți în a nu participa, respectiv, cei care merg pe mâna lui Ponta -), și atacarea imediată a celui care nu e înregimentat în tabăra albastră!
      Corupția din tabăra lui Ponta este înfierată, dar corupția portocalie a dispărut peste noapte, cu toate că portocaliul s-a rezugrăvit în albastrul iohannist! Hoțul care strigă: hoții!
      Propaganda este brutală, și la fel, dacă nu mai mincinoasă ca cea practicată de tabăra adversă! Ponta este prezentat ca un antioccidental, când, în realitate, Ponta face pe pudelul la picioarele Occidentului, se gudură într-un mod scârbos, sperând la bunăvoința stăpânilor!
      Tineretul ăsta educat îmi apare ca cel mai intolerant tineret pe care l-am văzut de la mineriade, dar nu fac o analogie la tineretul de atunci, care striga după libertate, ci dimpotrivă, la minerii care se credeau scutul dreptății.
      Tineretul “educat” este minerul de astăzi!

      • Radicalizarea de care vorbesti, reala in anumite privinte, nejustificata si condamnabila in altele (sa dai vina pe saracii Romaniei pentru toate nerealizarile tarii nu e drept…) trebuie inteleasa in contextul unei realitati crunte, in fata careia aceasta generatie tanara a ineles sa puna piciorul in prag: Romania e pe ultimul loc in Europa ca nivel de trai, civilizatie, aspiratii. Pe undeva este mai rau ca in Orientul Mijlociu, unde macar poti sa dai vina pe razboi; aici, pe timp de pace, se intampla aceleasi grozavii, mai putin tierilede capete: milioane de refugiati in occidentul Europei, singurul loc in care se pot realiza, pamantul parjolit de niste politicieni inconstienti, care nu pot gandi mai departe de ziua de maine (vezi cei 400 de primari care au fugit la Ponta, crezand ca el va fi noul Voda..). In alte parti, in aceste conditii, altii fac ordine cu tunul. E bine ca la noi generatia tanara crede in vot, oricat de radicala ar parea la prima vedere. In fond ea vrea sa opreasca aceasta parodie de guvernare din ultimii 25 de ani, din cauza careia suferim cu totii.

  23. Am credinta ca va reusi. Pe langa presiunile amintite mai sus, Victor Ponta mai are insa si presiunea-stimulativ-pozitiva a celor 5,2 milioanede votanti ai sai si, de ce nu, speranta tuturor. Ce speranta ? Ca Programul USL, aflat intr-o evolutie pozitiva, nu va fi abandonat ci va continua pana cel putin la finele lui 2016.
    A abandona acest program si a preda aceasta evolutie pozitiva in bratele lui Blaga, Predoiu, Falca, Macovei, Udrea etc, etc, etc….ar fi o mare greseala pentru bunul mers al tarii……
    Sper ca Iohannis si sfatuitorii sai sa inteleaga rational acest adevar. Altfel, e posibil orice in Romanica, la fel si ca……. “pentru Iohannis n-a reusit nimeni sa anticipeze. A fost cea mai mare surpriza politica a ultimilor ani”

    • Cred ca nu cunosti deloc modul de gandire al mulțimilor mai citeste si tu Gustave Le Bon,Durkheim, Marx, Pareto, Weber.Sau te uiti la antena 3 si rtv la pielenu si hanibal dumitrascu.Cele 5.2 mil de voturi sant doar in mintea lui ponta la ora actuala .Ponta ca si geoana se imbata cu apa rece in loc sa isi toarne apa rece in cap el o bea si se imbata.Problema uriasa a lui ponta este ca sant oamenei ca tine care se prefac ca nu inteleg deloc fenomenele sociale si din interese de putere si influenta i tot canta la ureche lui ponta niste acorduri total false si rupte de realitate iar ponta este ata de incult si orgolios ca el posibil chiar crede la fel ca geoana ca e depozitarul celor 5 mil de voturi .Ponta a fost aruncat de la etajul 100 pe data de 16 acum se afla pe la etajul 90 cu o hartie in mana pe care scrie 5 mil de voturi.Ce viitor crezi ca mai poate avea ponta cand 80% din tineri au votat johannis,sa fi nebun sa mai ti de scaun cant in campusurile universitare in marile orase in diaspora ai fost facut varza.Crezi ca poti rezista la putere cu voturile lui dragnea si a celor de peste 60 de ani ?Pacat de ponta ca e tanar dar are metehne mai rele ca nastase si iliescu la un loc.Nastase era un domn si un gentelmen pe langa ponta chiar in campanie el a plecat din funtia de premier fata de ponta care a facut propaganda pe imaginea de premier

  24. – ponta a fost trimis in concediu, nu a plecat de capul lui 🙂
    – a fost trimis dupa tupeul de a zbiera sa taca din gura la cei care-i reprosau pierderea alegerilor. TUPEU nu gluma
    – mortul nu se mai intoarce niciodata de la groapa
    – o sa fie pe post de paiata pana se incearca sa se mai recupereze din bugetul de stat banii praduiti pe campania electorala… la fel cum unii nu declara moartea batrinilor la timp ca sa mai incaseze si ultima pensie!!!

  25. Avand in vedere statutul de colonie, pe care ni l-am consolidat acum,cred ca nu va reusi.Nemtii ne vor conduce de acum in colo.Sa schimbat guvernatorul.Abuzurile vor continua.

    • Pai nu ziceau romanii ca mai bine ii conduce unul din afara ? Na ca li s-a implinit visul. Sa iti votezi propria ocupatie, pe timp de pace, este ceva de cercetat de catre istorici, pentru ca reprezinta cea mai mare anomalie culturala a unui popor suveran.

  26. Domnule Radu Tudor , ca tot vorbiti de surprize , tin foarte mult sa va avertizez ca surpriza de duminica va fi cea mai mica fata de ce va urma. Din toata combinatia politica actuala , Traian Basesescu se numara printre, “pierzatori”. Cu toate ca, zarurile au fost aruncate ,ele inca se rostogolesc. Aceasta rostogolire se va opri, cand Klaus Iohannis va fi declarat incompatibil . Din punctul meu de vedere , alta decizie nu poate fi . Traian Basescu nu se multumeste cu un PMP de 5% si va incerca sa se stearga inca odata cu 6.2 milioane de voturi undeva. A mai facut asta cu 7.4 si nimic nu-l va opri, cel putin sa mai incerce odata in speranta ca va creste acest PMP. Varianta cu Traian Basescu prim ministru este de domeniul sf-ului . Oricat de mult si-ar dori Klaus Iohannis sa-l nominalizeze,acest lucru nu se va intampla. Vasile Blaga nu-l va accepta pe Traian Basesescu alaturi , indiferent de conjunctura si apoi fie vorba intre noi acum este PNL-ist  . Referitor la intrebarea dvs. cred ca , Victor Ponta dupa lectia primita duminica nu se va mai inclina in fata nimanui. Chiar daca nu vom avea noi alegeri prezidentiale in 2015 , Victor Ponta o sa supravietuieasca politic si sunt absolut convins ca in 2016 scena politica o sa aiba un soc. Conditia este ca Victor Ponta sa fie vocal si sa se faca auzit pana in cel mai indepartat catun din Romania. Victor Ponta a pierdut si datorita faptului ca nu a stiut si nu a incercat sa scape de eticheta comunismului . Cand Victor Ponta spunea ceva concret , aducea dovezi, fapte,etc. , basisti incepeau cu : comunistii, Antena 3, Dan Voiculescu , dar nu puteau aduce dovezi si fapte pentru al descalifica personal, pe Victor Ponta. Sper ca Victor Ponta sa-si schimbe strategia si tina cont de cateva lucruri:
    1. Sa tina cont ca este politician roman in Romania , uneori bunul simt poate fi interpretat ca un semn de slabiciune.
    2. Chiar daca a pierdut sa tina capul sus , nu am vazut niciodata intr-un ring , un invins sa sarute mana oponetului sau.
    3. Sa ignore orice fel de presiune interna sau externa , daca doreste sa arate cat este el de neconflictual , sa se faca misionar.
    4. Repet ceea ce am spus ieri : Cu niste smecheri trebuie sa te comporti smechereste. Daca cineva te impinge pe scari , incerci sa te agati si sa ripostezi .Nu poti ridica mainile si sa te opresti la subsol.
    5. Personal , cred ca daca Victor Ponta reuseste sa bata puternic cu pumnul in masa , nu vor fi probleme. Acesti atarnatori care doresc retragerea lui Ponta sa nu uite ca si ei au contribuit la pierderea alegerilor.
    6. Sper ca PSD-isti sa contientizeze ca nu Victor Ponta a pierdut alegerile . PSD-ul a pierdut alegerile. Orice inlaturare a lui Victor Ponta , va fi un dezastru pentru PSD . Nu poti sustine “ Presedintele care uneste “ si apoi sa-l dai pe topogan. Parerea mea, multumesc. No offence.

    • Eu cred ca nu intelegeti. Daca tataia Klaus va fi declarat incompatibil si cineva va incerca sa-l dea jos de la putere, toti facebookistii nazisti vor fi cu svasticile pe strazi. Si nu cred ca cineva din Statul asta va risca asa ceva.

    • Pentru ca ii este frica sa spuna ca masoneria germana face si drege. Niciun candidat, niciun politician nu vorbeste despre aceste organizatii, masonerie, illuminati si care mai sunt prin lumea asta.

  27. Nu cred. La o infrangere asa zdrobitoare trebuie sa sara si ceva sange pe pereti si dupa cum s-a intamplat de obicei ala de pierde, raspunde.
    Vreau sa te intreb o chestie separata de subiect. Ce crezi, isi va lua Iohannis teapa de la ICCJ?
    Eu inteleg ca se judeca admisibilitatea recursului acum. Daca e admisibil se va trece si la judecata propriu-zisa?
    Am citit in ultimele zile care e marea problema. Jumatate e de natura lingvistica. Adica, e o regie de interes regional si una de interes local? Logica spune ca daca reprezinta interesele regiunii inseamna si ca reprezinta interesele locale. Am citit explicatiile din sentinta si judecatorii nu doresc sa completeze “lacunele legii” si spun ca daca nu scrie local atunci incompatibilitatea nu mai exista. Just like that… logica de inginer nu se potriveste cu cea de judecator. Cealalta jumatate e o chestie de interpretare a legii pe care domnii judecatori tocmai spusesera ca nu fac. Adicatelea, esti membru AGA doar daca participi la sedinte? Ca inteleg ca asta a fost chestiunea neclara. Ca domnul primar e membru AGA dar nu a participat la sedinte si deci nu e incompatibil. Inteleg ca interpretarea din a doua speta completeaza “lacunele legii”. Deci, justitia aia oarba e doar chioara, se pare.
    Apoi daca articolul cu pricina e declarat neconstitutional de CCR inseamna ca toti incompatibilii devin compatibili. Ce se intampla cu reputatia facuta de rahat? Sigur, nimic e doar o “lacuna a legii”. Daca e declarat constitutional, insemana ca judecata ar trebui sa continue. Si aici ajungem la intrebarea initiala. Teapa sau nu?
    Ca sa nu mai spun ca daca se ajunge la declararea incompatibilitatii, scenariile sunt de Hollywood. Prelungire mandat, alegeri prezidentiale reluate… Horror.
    Acum stiu de ce m-am facut inginer si nu am dorit o cariera de judecator ratat…

  28. Acum este momentul sa fie cu adevarat om politic. Sunt suparata pe el pentru multele tampenii fara sens pe care le-a facut si este prima data in viata mea cand am votat un PSD-ist, dar are sansa sa stea pe doua picioare si sa se respecte pe el, ca om. In plus, nu are dreptul sa se simta singur, cand are 5 milioane de oameni in spate.
    In ceea ce priveste iesitul in strada, ramane de vazut. Eu tind sa cred ca nu o sa devina un obicei, desi mi-ar parea rau. E bine ca oamenii sa iasa si sa ceara ce considera ca e drept, pentru a nu-i lasa pe politicieni sa se culce pe o ureche. Dar si daca ies oamenii, tot ce are de facut este sa discute cu ei si sa isi faca treaba corect. Cert este ca nu are voie sa renunte fara lupta.

    • Este prima data in viata mea cand am dat un vot pentru Ponta (nu pentru PSD) doar ca sa scap de Basescu si de clica lui. Daca are 5 milioane de oameni in spate, majoritari din Moldova si Tara Romaneasca, sa fie presedintele lor, iar ardelenii sa ramana cu Iohannis al lor. Iohannis la Bucuresti suna a ocupatie.

  29. Fabulos! Am trait s-o aud si pe-asta!
    Cineva de la televizor acuzand ca alegerile au fost umbrite de manipularea din Internet ! Zice: ”Pe FaceBook, minciuna se propaga instantaneu!” Observati nuanta. Avand in vedere paradigma in care traieste, a exclus total posibilitatea propagarii adevarului. Ma rog… Mai departe e genial: ”Unde o sa ajungem daca o sa ne alegem politicienii culegand informatii din online?” :))))))
    Oh, da! In ultimii 25 de ani, cu ajutorul strict al televizorului, am ales perfect. :))))
    Ei realizeaza ce scot pe gura?!……..O JUDECATA DREAPTA A UNUI ROMAN CRESTIN ORTODOX , CU FAMILIE SI COPII…..

    • Ce sa zica ma si propaganda psd cand vad ca facebookul lui johannis are proporti gigantice a ajuns in 4 zile de la 600k la 1,1 mil de likeuri.Ponta are deabia 750k ,Mihai gadea marele realizator al poporului nu sare de 350k.Oameni astia inca nu pricep ca lumea se schimba cu viteze fulgeratoare,sincer cred ca le este si greu sa se mai schimbe ,ei tot se pacalesc uni pe alti ca reprezinta opinia poporului nu pot sa conceapa ca poporul ia aruncat de la etaj pe ponta si toata propaganda lui politico mediatica

      • Ce sa zica, dau intr-una cu basescu, cu basisti, cu baseala, cu de astea….nu sunt in stare sa priceapa ca multa lume nu mai accepta vrajeala, nici o problema…vor ramane din ce in ce mai putini….

    • Atentat la democraţie! Trustul media deţinut de Adrian Sîrbu visează la schimbarea sistemului de vot în România.

      Din plictiseală, ca să nu spunem altceva, jurnaliştii de la Gandul au inventat o nouă serie de reportaje. Mai nou, pe site-ul publicaţiei mai sus aminitite se pot urmări mai multe articole legate de votul pentru alegerea preşedintelui României din noiembrie.

      Într-unul dintre episoade, ziariştii de la trustul deţinut de Adrian Sîrbu lansează o întrebare-capcană, un veritabil atentat la democraţie:

      “Aţi fi de acord să voteze doar cei care au luat bacalaureatul?”

      Nu se spune clar care este motivul pentru care o astfel de dezbatere este lansată în spaţiul public, dar băieţii pe care ambasada SUA îi cheamă din când în când la o cafea ar trebui să ştie că VOTUL UNIVERSAL este stabilit prin Constituţia României, iar acest act suprem al statului garantează acest drept oricărui cetăţean român cu vârsta de 18 ani. Conform articolului 36 (2) din Constituţie, “Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate, prin hotărare judecătorească definitivă, la pierderea drepturilor electorale”.

      “Am întâlnit oameni cultivați, pe care nu i-aș suspecta de tendințe antidemocratice, care susțin, uneori cu argumente, alteori pur emoțional, că nu toată lumea ar trebui să aibă drept de vot. Puneți această întrebare celor apropiați: veți fi surprinși ce răspunsuri veți primi”, a scris Florin Negruţiu, redactor-şef al site-ului, pe contul său de Facebook.

      Cu un CINISM diabolic, patronul ADRIAN SÂRBU SE LAUDA CU MANIPULARILE SALE: “Am testat tot poporul român, l-am testat cu PRO TV. Stirile de la ora 5 sunt o mare diversiune“

  30. Buna ziua.

    Normal ca Ponta se afla acum intr-o situatie foarte grea. A zis asta si Mircea Geoana. Abia acum ne putem da seama cat de iscusit este acest tanar. Acum putem vedea cat de bine stie sa treaca peste o situatie foarte grea.

    In Partidul Social Democrat functioneaza o lege. Dar cred ca se aplica la toate partidele: ai pierdut = te-am ras. Deja au si inceput sa se acuze intre ei (vezi cazul Dragnea, Grupul de la Cluj, Negoita, Vanghelie, etc.)

    Abia acum Victor Ponta va vedea ce structuri mai stau langa el in urmatoarea perioada.

    Va fi foarte interesant sa vedem cum se va pozitiona Sebastian Ghita in acest context, mai ales isi dorea functia de presedinte executiv la partid daca ajungea Ponta presedintele Romaniei.

    Trebuie sa notam ceva: indiferent ce schimbari majore vor fi in PSD, daca nu va invata aceasta lectie, lectia comumicarii online, o sa piarda si urmatoarele alegeri.

  31. O sa se salveze. Corb la corb nu-si scoate ochii. Dar pe NOI, cine ne mai salveaza? De 25 de ani poporul asta trage si sufera ca bezmeticul sa faca ceva pentru viitorul copiilor, dar degeaba… Au ajuns acest facebook si diaspora sa ne hotarasca viitorul? Noi care am ramas aici in tara, noi cei care suntem platitorii de taxe si impozite, ne resemnam. Astept cu mare nerabdare sa vina acasa ,,diasporenii,, sa participe la ,,cladirea si faurirea noii tari,, conduse sub falnicul presedinte Iohannis!!!!!
    URA SI LA GARA IN DRUM SPRE TARA.

  32. Da’ de ce sa se salveze ? Daca si-ar da demisia si i-ar lasa pe astia balta ar demonstra tuturor ca nu a facut nici o intelegere cu Iohannis, il lasa pe Alesul sa faca ce-l taie capu’. Cand zic chestia asta ma bazez pe faptul ca Iohannis a recunaoscut ca nu are oameni pregatiti sa preia guvernarea. Iar pentru Ponta ar fi cel mai bine sa se retraga si sa refaca partidul – sa-l curete, sa-i de alt nume. Atata vreme cat pastreaza niste obiceiuri si oameni vechi, PSD va fi egal cu esec. Ceea ce s-a intamplat duminica a fost programat la milimetru cu luni de zile inainte. Coalitia impotriva lui Ponta a ridicat si trimis “pe teren” o gramada de oameni platiti, care la randul lor sa plateasca pe altii sa voteze Iohannis, iar staff-ul lui Ponta habar n-avea. La tara de exemplu, in Teleorman, sat Comoara, au fost platiti oamenii cu 20 lei la primul tur si cu 50 lei si bautura la al doilea tur ca sa voteze cu Iohannis si dupa victorie, le-au dat iar mancare si bautura pe saturate. Si oamenii au luat banii si au petrecut. Si au fost invatati ca duminica, daca ii intreaba cineva cu cine au votat, sa zica “cu Ponta”, dar ei de fapt votasera cu Iohannis. In plus, vreo 50 de oameni au fost luati cu un autorcar si dusi in alta parte, probabil ca era asigurat blatul acolo. Daca s-au facut chestii de astea in 100 de sate, diferenta de aproape 1 milion de voturi incepe sa se clarifice. De asta si diferenta atat de mare la exit-poll intre procentajul estimat initial si rezultatul final – aproape 6%, nici nu este posibil o asemenea eroare, practic oamenii aia de la CSCI care au facut sondajele ar trebui sa isi dea demisia. Basescu a folosit toate armele posibile, tot ce-a stiut si a putut: dezbinare, razbunare, ura, manipulare, hotie si a reusit. Ei considera Romania lui Ponta ca o Romanie primitiva (asa zice Papahagi), victoria de duminica este victoria intelectualilor asupra prostimii. Daca ar fi castigat Ponta cu 1 milion de voturi in plus, ar fi urlat ca alegerile au fost furate, daca votul a fost in favoarea lor inseamna ca totul a fost corect. Nu exista nici o incercare de unire, de impacare, de vorba buna, numai amenintari si razbunare pe ceilalti, pe oricine, n-are importanta. Nu ne mai facem bine ca natie
    De asta zic ca mai bine pleaca, si pleaca cu capul sus, si-i lasa sa faca ce vor, oricum Parlamentul are majoritate PSD, si dupa 2 – 3 ani se va intampla iar ca in 2012, dar de data asta Ponta va fi mai matur politic si poate va avea niste oameni mai capabili si un partid mai “curat”. Noi, “prostimea” credem in el, este un om puternic, dar nu poate lupta singur.

  33. Radu,
    Eu am votat Iohannis….fara a fi basist am 36 de ani si de 7 ani traiesc la Londra.
    Am stat cu sotia , fiica mea de 4 ani, mamaa care este 4 saptamani sa ne ajute cu copilul pentru a putea merge la serviciu….aventura de 4 ore care a inceput la 7:28 dimineata. O atmosfera de nedescris la rand unde toti ne vb de parca ne stiam decand lumea. Majoritatea erau anti Ponta, strigau ” Nu mai vrem ulei !” “nu mai vrem cozonac!” ” nu vreau brichete!”
    Am votat la referendum sa plece Basescu. Am fost dezamagit atat de rau dupa referendum….dar am lasat de la mine si am crezut ca Ponta si Antonescu se lupta cu demonul si il rapun ….niciodata nu au vrut cu adevarat ! Acum amandoi sunt istorie ce se agata de votul pro USL!
    Eu am votat ca o sanctiune , pentru ca a promis ceva si a uitat SCOPUL pentru care a venit la putere: Dreptate pana la capat ! Am un gust amar sa-l vad pe Blaga, Udreea, Videanu, Blejnar…..ufff….asta epretul pentru lectia servita unui mincinos.
    Votul meu era pentru Ponta daca il suspenda akum in ceasul al 12-lea pe Basescu….ma simteam razbunat….era misiunea LUI !
    Un alt punct e ca sunt valcean…ma doare ce s-a intamplat cu Oltchimul…circu cu Dan Diaconescu si asocierea apoi in turul 2…nu poti sa te balacaresti si apoisa te pupi pe buze ca si cum nimik nu s-a intamplat!
    Multumesc pentru sansa de a scrie ce simt !

    • Si, in final, spune, nu te ascunde, ai votat tot cu basistii tocmai din aceste motive. Ti se pare logic ceea ce ai facut ? Mie nu.

    • Va inteleg pana la ultimul cuvant. Dar ne intoarcem la povestea cu oamenii lui Basescu si imi sta in gat.
      Eu sunt convinsa ca nimeni nu a plecat din tara de bine, dar veti vedea ca acest vot a dat ocazia celor care ne-au distrus sa isi continue opera.
      Nu mi-am imaginat vreodata ca am sa votez un PSD-ist, dar mi s-a parut dincolo de orice logica sa permit intoarcerea unor criminali cu sange rece, a unor sadici si a unor nemernici.
      Nu cu votul meu.
      Inca o data, aveti dreptate cu fiecare cuvant, dar Iohannis nu a raspuns la multe intrebari, iar eu, cetatean pe care il va conduce, aveam dreptul la explicatii, nu la comunicate de presa latrate rastit. Atitudinea asta suparata ma deranjeaza si nu anunta nimic bun.

    • domnule fifa de la Londra.
      nu PSD-ul sau USL-ul l-ati sanctionat, ci 5,1 milioane de romani!! NOI trebuie sa traim cu ei inca 5 ani cel putin, la presedintie, si probabil in curand si la gurvernare. sper ca va simtiti razbunat..

      • Ai impresia ca o sa traiesti dupa ce PDL se va reinstala la putere ? Habar n-ai ce iti pregeteste PDL-ul. Abia astepta sa se razbune pe tara si pe poporul asta “neascultator”, inclusiv pe tine.

  34. Ma framanta si pe mine o intrebare. Daca tot s-a respins legea amnistiei si gratierii si e liber la arestari, de ce nu cere dna aviz de urmarire penala si pentru udrea ? Romanii din tara si diaspora care l-au votat pe iohannis, ar trebui sa-si puna si ei intrebarea asta. Pentru Romania lucrului bine facut, daca tot ne-am apucat.

    • @Stan Petru Paul,
      Ca răspuns și la întrebarea de astăzi (Va reusi Ponta sa se salveze?) vreau să îmi continui idea de ieri dându-ți și răspunsul meu mai pe larg)
      Prietene, eu am vrut să scriu mult mai multe, mult mai rău și mult mai urât , ceva în genul ”Ce-ați făcut, băi jegoșilor, de-ați votat o asemenea nulitate? Un limitat…un îngălat. Știind însă cutuma, că numai la adresa lui Ponta se admite acest fel de limbaj licențios, am renunțat. De fapt am renunțat să le scriu aici, textele existând, deja, în formă brută, Am mai tăiat o parte din ele întrucât multe vizau foarte multe cauze către care se îndrepta revolta mea, texte pe care nu reușeam să le unesc într-un întreg.
      Așadar, am renunțat la multe ”prăpăstii” pe care le-am pus pe ”hârtie” pentru că deja devenisem incoerent, de multele gânduri ce-mi năpădeau mintea, și HTA o luase deja razna. Au fost întrebări care-mi sfredeleau mereu, mereu , mintea(lua-l-ar naiba că nu scăpăm nici aici de mereú, ăsta 😀 ) Una dintre ele este: Cât de prost să fii să votezi un așa om tu știind și ce mult rău a făcut toată șleahta din spatele lui? Și a doua , vâzând atâta băsire pe strada, aici și pe net, cu bucuria manifestă de a scăpa și de Ponta asta întorcându-mă la vorbele pe care le-am spus în atâtea rânduri: De ce Ponta, doamne-iartă-mă(și aici gândind pragmatic dar mai nesănătos decât un ardelean…) nu demisionează pentru ca băseala să cuprindă întreg arealul românesc. Si flora și fauna și munții și dealurile și podisurile și câmpia și lunca și Delta și Marea și… diaspora. Apropo de DIASPORA. Nu vezi legătură intrinsecă, cum s-ar zice din același trunchi, între DIASPORA și… PORA ( niciodată cu Ă ci totdeauna cu A -așa cum spunea lingvistul Adrian Ursu). Eu așa face dar Ponta nu-i @pompiliu care este tentat să spună acum ”ori la bal ori la spital”. El este însă un om politic responsabil (acum, unii (atenție, UNII!)de pe la antena 3, deveniți deodată…responsabili, trag de Ponta să nu facă, cumva, acest gest. Pe mine mă încearcă un sentiment de lehamite că ”am fost un dobitoc ” până mai ieri să cred că Țara asta se poate însănătoși câtă vreme ea, în majoritatea ei, crede că asta-i calea de urmat. Un haloimăs, cum zice Radu Tudor, de pîmpeală, cu pnțcd-eală, cu udmr-eală, fdgr-eală și pnl-eală într-un compost, urât mirositor, numit băseală.

      Acum cred că ar trebui să mă opresc și vorba lui Mircea Badea, să mă doară, ca și pe el, în… cot, de ce se întâmplă cu Țara asta. Și să mă mulțumesc ca un mediocru la gândul că nu voi fi primul care va crăpa , la o adică de va pleca și Ponta. La atâta prostie per/ metru pătrat este de așteptat și la consecințe precum cele din timpul guvernării băsiste unde s-au văzut grămezi de oameni tăvălindu-se în chinuri pe diverse motive de ”austeritate”, ba, unii chiar și murind săracii pe la porțile ferecate ale spitalelor inchise. O guvernare pe care , îți reamintesc, nu a adus-o și nici nu a menținut-o la putere nici eu, nici tu, nici Ponta, nici PSD-ul. Asta nu au înțeles unii, asta trebuie să fie clar pentru pescuitorii în ape tulburi care vor totul și dintr-odată și cer prea mult atunci când nu se poate.
      Se cerea ”pioșenie” la PSD și la Ponta, dar asta în condițiile în care….TOATĂ DREAPTA și…. TOATĂ PRESA l-a adus, cu surle și trâmbițe, ba, și cu maneliști pe ”băsescu la putere” nimerind vârtos, așa cum s-a văzut cu oiștea-n gard și n-am auzit piuit de PIOS, după. Ai văzut , pe cineva, din cei care l-au adus pe băsescu făcându-și în public hara-kiri, turnându-și cenușă în cap sau, precum cei din MISA, șă meargă încolonați, cerniți, intr-un marș al Tăcerii. Ceva care să aducă , să se apropie de momente care ar fi însemnat ”pioșenie”. Nu, desigur că nu ai văzut . Nu, ba dincontra, tot ei au devenit cei mai vocali cei mai obraznici. Ei , au întotdeauna răspunsurile gata pregătite, și-și motivează în mod dibaci alegerea foarte , foarte proastă (dar și CLARĂ, ca lumina zilei) a lui băsescu. La ei motivarea este fie scârba de ”aroganța” lui Năstase(o pun în paranteză că nu prea mai au argumente în afara de cea cu număratul ouălor la Cornu) fie a ”îngrijorării” de Partidul Stat al pesediștilor, el, ALESUL băsescu, ”Președintele tuturor romînlor” (cu antecedentele sale cunoscute, grave dar …palmate multă vreme) fiind un adevărat artizan și maestru al Partidului Stat.
      Prietene, din câte știu ești încă tânăr , ai un copil , se pare(nu mai caut în arhivă) în vârstă de mai mult de zece ani. Tu ai pentru ce lupta …încă. Eu zic însă să-ți canalizezi eforturile și a nu mai pierde timpul prea mult pe aici, și stai mai mult pe lângă copilul tău, asigură-i o creștere și o educație sănătoasă care să-i permită să răzbată în viață oriunde în lume, departe de băseală, de maneleală de anturaje nesănătoase, dubioase, de turmele de tineri hălăduind fără niciun rost în viață care bat strazile, și barurile, și stadioanele lucrând la negru, la mica ciupelă, tâlhărind, ciordind, înșelând, mințind, jmecherind. Eu vorbesc ca unul care a reușit. Și nu mă refer chiar deloc, la nuș’ce averi sau la talonul de pensie pe care-l am in față pe care scrie = 1234 ron.
      Dacă vrei , voi continua, dacă nu, tot am s-o fac . Dar.. ”mai răruț că-i mai drăguț”. Și asta doar ca să mai pun și eu puțină sare pe rănile celor care vor simți arsura, cât de curând, urmare nesăbuinței lor.

      • Multumesc, gemil, pentru gandurile bune. Baiatul meu are 8 ani jumate si el e motivul principal pentru care mai scriu pe aici. Dar ai dreptate, daca lumea asta vrea, asta are si urmeaza ca fiecare sa se descurce pe cont propriu.

        Se pare ca lumea e totusi in asteptare. Ok, astept si eu sa vedem ce se intampla dupa depunerea juramantului de catre iohannis, dupa care ma hotarasc daca imi mai pierd vremea cu politica.

        Iti urez si tie succes in toate !

        • @Stan Petru Paul,

          Îți mulțumesc, la rândul meu, pentru cuvintele frumoase adresate mie!
          Cât despre ”plecări” eu nu am spus nimic, deocamdată, cu toate că (ți-am mai spus-o odată, dacă-ți amintești) soția mea tot încearcă să mă lămurească, să mă îndepărteze de laptop, să-mi spună că nu are nici un rost, că nu schimb eu lumea, să mă menajez și să-i las (naibii, așa zicea ea 😀 ) pe ăia cu băselile lor cu tot, că nu l-ai auzit pe Mircea Badea (alt ”nebun”) ce zice și cum îi face pe internauți…jeguri. Și eu îi tot spun că vorbesc”doar” cu prietenii, că socializez și eu ca să-mi mențin tonusul 😀
          Adevărul este că, aici, totul este în dezechilibru și că-mi lipsesc, și ne lipsesc, și @hucko, și @nimabe, și @marcus, și @jurist și @Natalia Onofrei și alții . Am rămas doar câțiva, eu, tu, @paris și @SAG pe baricadă, zi de zi. Restul, care ”semnalizează” că ar fi de-ai noștri mă fac să mă trezesc buimac după unele replici total aiurea, nerecunoscându-i. Așa cum s-a mai întâmplat cu vreo doi de pe-aici având același nickname, ca să constat în timp că unul este un ticălos băsist și celălalt, cu același nickname, pâinea lui Dumnezeu. Alege @pompilică, dacă poți ! 😀
          Am să răspund și temei propuse de dl. Radu Tudor ”De ce a pierdut Ponta”, de fapt am să-mi spun și eu părerea pentru că nu era o intrebare, în curând, in serial și ”pe înțelesul tuturor”(ți-ai găsit înțelegere! 😀 ). Mai dezlânat, despre acest subiect am mai scris și de atunci încoace, dar o să încerc să mai punctez și alte cauze, după părerea mea importante, care au dus la pierderea alegerilor de către Ponta…..Repet, după părerea mea subiectivă 😀
          Ca primă temă, de exemplu, ar fi despre ”A 4-a putere in STAT, PRESA” despre care NU SE ZICE NIMIC, NIMIC. Despre cum și-a adus ea… ”aportul” la această ”victorie”. Vezi normală o atare omisiune?
          Așa că despre presă, draga de ea, de care nu știu mai nimic, voi vorbi și eu mai pe șleau, mai neprofesionist, mai bătând câmpii cu grație pentru că , vorba d-lui Ciuvică, ”Doar n-o fi Dumnezeu pe pământ” (cum cred unii) 😀 . Și asta chit că va conta cât o ”frecție la un picior de lemn”, dar nici să se creadă că nimeni NU VEDE și NU SIMTE că ceva e PUTRED ÎN DANEMARCA și pe alte meridiane ale lumii…publice.
          Fii pe fază!!! 😀

    • Pentru ca Udrea este stindardul democratiei, este academicianul, este doctor-inginerul care a dus Romania pe culmi inalte de dezvoltare economica, sociala si politica. Cu Udrea ministru de externe, Romania va integra Uniunea Europeana in ea si va fi cel mai mare stat puternic induastrializat din lume, depasind pe comunistii Chinezi la numar de locuri de munca si chiar si numar de cetateni. Este cat se poate de simplu. Sau crezi altceva ?

  35. Ponta a fost sacrificat, exact asa cum atentionai cand pesedeii il impingeau sa candideze. USL-ul trezise patriotismul romanesc. Liftele dinlauntru si dinafara cu grabire l-au starpit. Atat de eficient, c-am ajuns dupa nici doi ani sa ne uram intre noi! Politiile politice, dinlauntru si dinafara, par de neinvins.

  36. Cat este tata-socru umbrela lui Ponta, cel din urma nu va avea nicio problema. Si-a intarit echipa si cu Ioan Rus un ardelean de omenie, drept si falmic ca un stejar in bataia urganului. Sa fim seriosi ceasul nu se mai da de la Bucuresti ci de prin Sibiu, Cluj sau pe unde mai considera baietii faini. Au si pe cei care tin doliu pe 1 Decembrie langa ei. Ce nu va curata Ponta in partid cu sprijinul Familiei o va face DNA-ul pe alt flanc.
    Dupa Basescu: “Adriane, nici nu stii/Cat de mic incepi sa fii!” noul slogan este “Sudule, nici nu stii/Cat de mic incepi sa fii!”. Desi am radacini in Mures direct de la tata nu stiu cum se zice in ungureste noul slogan. Apropos, taica-miu ardelean adevarat a ales bautura in locul familiei si ne-a lasat in fundu’ gol acum 30 de ani. Ardelean de omenie! Ceau la voi!

  37. Ponta se va salva doar daca va lua niste masuri radicale, unele care sa curete PSD altele care sa ne apropie de creste economica 5% care e tinta Zonei Euro din 2020.

    Asta ar insemna sa dea afara din PSD pe multi, sa nu mai fure PSD astia 2 ani pana la alegerile din 2016, sa creasca rata absorbtiei fondurilor europene(ceea ce inseamna munca), sa ia niste masuri gen urgentarea autostrazii Pitesti pt. Dacia, salvarea Oltchim, niste relaxari fiscale adevarate etc.

    • Total de acord. Daca vrea sa supravietuiasca si el si PSD-ul trebuie sa taie in ei si sa se apuce de treaba.
      Nu cred ca va reusi sa se schimbe… deja a fost corupt de PSD-ul vechi. Pomenile electorale care s-au facut nu-l vor ajuta. PSD-ul in forma actuala trebuie anihilat. De Ponta sau de opozitie.

  38. Ponta nu cred ca se mai poate salva. Cum sa pleci in concediu cand testul suprem al unui premier – BUGETUL- este pe masa si asteapta sa fie rezolvat?
    Intrebarea se poate extinde: Dar voi, antibasistii sinceri si declarati, in frunte cu patronul vostru, inchis destul de suspect, veti reusi sa va salvati? Mai aveti puterea sa va reinventati?

  39. Conform cercetării Avangarde, peste 70% din voturile obținute de Klaus Iohannis au venit de la cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani (70,10%) și de la cei cu vârsta cuprinsă între 31 și 60 de ani (54,88%). Victor Ponta a fost votat de aproape 69% dintre alegătorii cu vârsta de peste 61 de ani……..VEDETI VIITORUL PSD-ULUI ?……IN 20 DE ANI VOTANTII PSD, IN MOD NATURAL VOR FI MUUUULT MAI PUTINI….

    • Sa te bucuri de moartea romanilor arata exact ceea ce am spus de foarte mult timp. Sunteti doar niste nazisti scarbosi si odiosi, care nu doriti altceva decat moartea parintilor si bunicilor vostri. Ce poate fi mai odios in si mai salbatic in asemenea dorinte ? Dar poate ca sunteti facuti in eprubete si v-au crescut niste masini.

      • asa intelege un psd-ist limba romana ?…nu este logica treaba ?…..crezi ca daca cineva se bucura sau nu, vor trai 500 de ani ? este ceva normal, numai voi psd-istii o suciti cum va convine ca sa injurati lumea, dar asta e , nu ma deranjeaza ce ai scris, daca atata pricepi…….este o cercetare sociologica.

    • @colgate
      Noi suntem generatia care va veni dupa voi si care vom schimba din temeli aceasta organizatie obscura, PNL, care ne va fura tara. Poporul roman tanar isi va lua inapoi peste cativa ani, cand generatia mea va inlocui generatia ta, multi dintre cei din generatia mea, votand pentru prima data in 2016.

  40. E complicat! Spiritul de turma la romani e una dintre caracteristicile mostenite. In situatia in care vorbim despre Presedinte – trebuie vazut mai ales OMUL si ce a facut el, dincolo de partidul din care provine. Orice s-ar spune, PONTA e o valoare! Politica, diplomatica, economica, intelectuala si, nu in ultimul tand, UMANA! Romanii ne-au spus, prin votul lor, ca nu conteaza cat bine faci… In ultimii doi ani Ponta a incercat sa repare cate ceva din ceea ce au facut guvernele anterioare. Se pare ca nu e bine! A vorbit frumos despre si pentru TOTI romanii. Se pare ca nu e bine! A venit cu un program de guvernare. Se pare ca nu e bine! Asta, din pacate, e nivelul intelectual al romanilor… PONTA TREBUIE PASTRAT SI SUSTINUT!!! Mai avem nevoie de el! La putere sau in opozitie – TREBUIE PASTRAT oricum! Latura pur umana, insa, nu e de neglijat, intr-o situatie ca cea prezenta. Avem de-a face cu oameni, nu cu roboti!!!

  41. Noi suntem generatia care va veni dupa voi si care vom schimba din temeli aceasta organizatie obscura, PNL, care ne va fura tara. Poporul roman tanar isi va lua inapoi peste cativa ani, cand generatia mea va inlocui generatia ta, multi dintre cei din generatia mea, votand pentru prima data in 2016.

  42. domnu Radu sper ca lipsiti pt ca aveti un mic concediu de relaxare si nu din cauza unor probleme, va simt lipsa in emisiune.

    nu stiu daca intra in atributiile guvernului insa daca da, cred ca e cazul sa rezolve problema recensamantului, sa stim totusi cati suntem. presimt ca acest nou presedinte Ales (oh doamne) va fi si mai abuziv decat inca actualul, asa ca sa fie pregatiti. in cateva luni tinereii revoltati care “ne-au scapat de comunism” precum se ferea Neo in matrix de gloante se vor linisti complet, insa neamtul cred ca va avea deja suficiente derapaje, fiind calificat pt suspendare, asta desigur daca legea permite la o distanta de cateva luni dupa ce a fost ales.

  43. Cu oameni care suspenda legi 45 de zile ca sa faca o magarie, cu oameni care vin cu liste electorale care contin mortii de acum 20-30 de ani, cu oameni care injura ca la usa cortului presedintele partidului in vazul lumii, cu oameni ca gabi firea care striga in gura mare ca Iohannis e traficant de copii, cu oameni care amesteca biserica in procesul electoral, cu oameni care au acelasi discurs din anii 90,cum nu ne vindem tara, cum doar cei cu nume romanesc si de o anumita religie sunt buni, cu oameni care spun ca dreptul la vot e o lozinca, cu oameni compromisi moral,cu oameni aroganti si dispretuitori fata de cetatenii tarii, s.a.m.d. sigur, sigur se va salva ponta si va deveni in sfarsit o galaxie……deocamdata este doar o mare gaura neagra.

  44. Propaganda politica a atins, odata cu apropierea momentului decisiv al alegerilor prezidentiale, cote greu de suportat. Miza e mare, deci scopul scuza mijloacele.
    Cel mai rau a fost faptul ca propaganda s-a bazat pe o isterizare a electoratului, lipsita de orice limite sau scrupule. Lozinca a fost “Votul din turul II trebuie sa fie un vot fanatic sau nu va fi deloc”
    Una din taberele politice s-a bazat in mod special pe incitarea si manipularea furiei: este vorba despre “dreapta”, care nu stie sau nu vrea sa foloseasca alt mijloc de mobilizare a electoratului sau, urban, de clasa mijlocie, preponderent ardelean si din “diaspora”, decat fanatizarea. Este, aici, un (fals) paradox, pentru ca perceptia despre sine a celor din tabara de “dreapta” este ca sunt mai “civilizati”, mai “educati” si “informati” – pe cand comunicarea ce li se adreseaza arata ca motivatia votului lor este una profund irationala, bazata pe lozinci si pe discurs maniheist.

    Gandul.info ne-a aratat cat de minunata e “diaspora”, plina de “eroi” care ne salveaza de la pieire pentru ca voteaza cum trebuie. Forţele Răului şi Întunericului Moral trebuie spulberate… Este ceasul al doisprezecelea“ Naratiunea e condimentata cu exemplificari de votanti PSD irationali, deliranti, reactiile de pe retelele de socializare fiind unanime: doar asa poate sa arate un votant Ponta, si e o calamitate ca are dreptul de a vota. ” Cu alte cuvinte, iata pe cine se bazeaza premierul si de ce vrea sa limiteze sau sa fure dreptul la vot al romanilor din “diaspora”, (singurii care, alaturi de ardeleni probabil, ar trebui sa mai aiba dreptul de a vota).

    Adevarul.ro l-a popularizat pe Sabin Gherman cu mesajele sale secesioniste si cu o potentiala facatura despre implicarea BOR in campania electorala, si ne-a mai aratat ca doar Ardealul si Banatul se bat pentru democratie in Romania. Desigur insa ca, desi se apasa pana la refuz pe pedala isteriei votului “eroic” si intrinsec superior al “diasporei” si a diferentei esentiale intre Ardeal si restul Romaniei, tot ceilalti sunt antidemocrati si, culmea tupeului in materie de propaganda, tot ei sunt acuzati ca speculeaza marota pierderii Transilvaniei. Exemplu tipic de hotul striga hotii?

    Cititi ca sa va dumiriti care a fost miza in alegerile prezidentiale
    Raoul Weiss-Mică cateheză electorală pentru mahalagii inepți(lectiile 1 si 2)

  45. De duminica incoace am auzit nenumarate explicatii ale infringerii pe care a suferit-o Ponta, atit de multe ca i-ar ajunge pentru inca vreo 15 alegeri si marea majoritate atit de inepte incit, in baza lor ar fi cistigat ca Iliescu, cu 80%. E interesant ca cei care se calca in picioare pentru a explica ceea ce s-a petrecut sint, imensa lor majoritate, dintre sustinatorii lui Iohanis. E un fel de jubilatie prosteasca, un fel de ragnetul victoriei al lui Tarzan, din neamul maimutelor!
    Evident, jumatate din populatia Romaniei „stie” cauza victoriei lui Iohanis (sa-i zicem asa, desi Iohanis n-are, saracu’, nicio vina in toata povestea asta, el e doar decorul!): unii zic ca a fost din cauza mineriadelor, altii ca a fost un vot anticomunist sau ca Iohanis e neamt, impotriva baronilor locali si coruptiei din PSD si asa mai departe…
    Ei bine, n-o sa va spun azi de ce a pierdut Ponta (desi STIU!), ci doar de ce n-a pierdut!
    Imensa majoritate a „explicatiilor” se prabusesc la o analiza logica elementara: ele erau valabile (si de notorietate publica!) SI inainte de primul tur!! Cu alte cuvinte, alegatorii stiau, in ziua cind au votat, si de mineriade, si de „plagiat”, si de comunism, si de baroni, si de promisiunile neonorate ale lui Ponta, si ca e ingimfat, si de toate celelalte pseudoexplicatii aduse in discutie de habarnagii. Pe 2 noiembrie, alegatorii stiau toate astea si totusi l-au votat masiv, oferindu-i un avans mai mult decit confortabil: 10 procente!
    Continuind acelasi fir logic, e limpede ca vom gasi cauza esecului – adevarata cauza – doar in cele 2 saptamini dintre turul I si turul II al alegerilor. Va las, momentan, placerea sapaturilor care va vor oferi satisfactia de a descoperi, singuri, adevarata cauza a infringerii, pe baza unei informatii publice!!
    Regretul meu este ca, desi stiu DE CE, nu stiu, deocamdata, CUM! Din pacate, asta e un secret prea bine pazit, si nu cred ca-l vom afla vreodata!

  46. In primul rand, eu cred ca PSD-ul a pierdut in urma unei puternice manipulari a electoratului in problematica votului din diaspora, lucru care nu s-ar fi putut intampla intr-o societate cu adevarat dezvoltata. Manipulari in masa s-au mai vazut de-a lungul timpului, eu nu sunt atat de ipocrit incat sa consider ca o majoritate zdrobitoare inseamna si ca s-a ales cel mai bun candidat. Daca nu exista problema votului in diaspora, s-ar fi gasit alte slabiciuni care ar fi fost exploatate pana la refuz ignorandu-se orice alte teme importante pe timpul campaniei.

    Parerea mea e ca Victor Ponta nu este numai cel mai bun prim-ministru pe care il poate avea PSD-ul acum, ci si cel mai bun prim-ministru pe care il poate avea Romania acum, cu exceptia poate a lui Tariceanu. Astept alte propuneri posibile de prim-ministru, daca cineva nu e de acord. Predoiu ? Basescu ? Cine ? PSD a obtinut 40%, ACL are 30%, deci faptul ca PSD e la guvernare e legitim, si acest lucru nu cred ca poate fi schimbat nici macar printr-o motiune de cenzura.

    Atat timp cat justitia actioneaza selectiv, PSD nu va putea sa scape de stigmatul coruptiei. Pot sa dea afara din partid 50 de “baroni”, in cateva saptamani DNA o sa fabrice altii. Nu asta e solutia.

    Intrebarea e daca justitia va incepe sa trateze in mod egal infractorii netinand cont de apartenenta politica, dupa plecarea lui Basescu. Eu cred ca nu. Basescu va fi cooptat de “dreapta” si astfel ei vor beneficia pentru ani buni (cel putin 6-7 ani) de clementa si uitat in partea opusa din partea justitiei.

    Cand presedintele tarii si parlamentarul vor fi alesi in functie de performanta la guvernare si nu in functie de impulsuri si emotii exploatate de adversari, atunci Romania va continua dezvoltarea in sensul profund. Dar este un cerc vicios aici, din care se va iesi foarte foarte greu, pentru ca numai o societate dezvoltata poate alege pe baza performantei si nu pe baza manipularilor.

    Transformarea poate incepe cu promovarea la scara larga in societate a valorilor reale si prin imbunatatirea serioasa a invatamantului. Va dura cel putin 10 ani daca se incepe de acum.

    PS: Stiti cum se va putea salva Victor Ponta ? Trebuie “doar” sa termine autostrada de la Bucuresti la vama Nadlac pana la urmatoarele alegeri. Ceea ce e aproape imposibil, dar nu si daca se concentreaza resurse majore pe aceasta chestiune.

    • intradevar,Iohannis a castigat alegerile printr-o manipulare ordinara pe care am vazut-o si in 2009.Atunci in turul 2 se tipa pe internet sariti romani de peste hotare Geona va fura tara,acum in 2014 s-a schimbat doar numele,Ponta si comunistii fura tara.Manipularea a tinut mai ales ca cei care sunt dependenti de facebook nu au timp de beletristica de studiu au un instinct gregar intr-o proportie covarsitoare.Chiar daca in diaspora nu se statea la coada gasea Blaga si ai lui un alt subiect prin care neamtul,sa castige.Concluzia mea Iohannis va fi o PAPUSICA cu care cei din PDL vor face ce vor,iar partidul facebook care l-au votat o sa vada cat de curand pe “liberul” Iohanis.Apropo Iohanis o fi fost membru al PCR sau comunismul s-a infiintat dupa 1989?D-voastra ce ziceti?

  47. Dancu a inceput sa dea vina pe altii pentru esecul lui.
    “Dâncu, greșeli FATALE ale lui Ponta. Alianțele cu UDMR și Vadim” Un penibil.

  48. Asta nu este antepronuntare “tinerilor” facebookisti ?
    Augustin Zegrean, către jurnaliști: Vineri să fiţi pregătiţi de mare şedinţă festivă

    • Uitasem. Habar n-aveti ce inseamna ce am scris eu. Scuzati-ma ca v-am pus in incurcatura.

  49. Radule,

    Rezultatele alegerilor prezidentiale au fost transmise de fapt de la Bruxelles?

    O sa zici ca sunt tampit, dar sa iti zic si de ce! Pai, tot pe acest “neamt”, pe care romanii au iesit disperati sa il voteze in turul 2, in primul tur l-au votat doar de 30% dintre alegatori (aceiasi romani).

    De asemenea, Ponta parca el castigase confruntarile televizate si era dat si cu 10% in fata lui Iohannis in sondajele de opinie.

    Asa incat, d-le Radu Tudor, om fi noi romanii “pui de prosti si ignoranti”, dar despre ce este vorba?! De fapt votul nu conteaza, nu-i asa?

  50. Simpatizantii domnului Ponta nu preau stau pe internet pentru ca sint la munca . Zurbagiii din piete mai “ciupesc” de la PDL , din pensia bunicii sau a parintilor . In masura in care nu a fost ” sufocat” de catre garda veche din PSD , domnul Ponta a facut totusi cite ceva pentru toti oamenii , inclusiv pentru cei care acum il scuipa . Rusine sa va fie ! Acum “vocalii” vor repede bugetul ca sa si-l imparta (?!) , Votantii domnului Ponta vor fi alaturi de dumnealui . Dumnezeu sa-l ajute sa mai faca fapte bune pentru romani !

  51. Ponta si baietii vesrli din PSD au rasolit referendumul pentru ca sunt incompetenti. Mai mult, a acceptat cu slugarnicie toate porcariile impuse de UE si americani. Ce dracu ne faceau daca il ejectam pe Basescu in 2012, trimiteau bombardierele peste noi, ne invadau piata cu ketchup expirat si prezervative refolosite? Daca ar fi fost un bun roman nu ar fi acceptat nici o conditie indiferent de consecinte pentru ca avea un vot ucigator in sprijinul sau. Dar a fost iertat. Dupa alegeri a venit insa cu aducerea UDMR la guvernare, pactul de coabitare si numirea procurilor. Si astea i se puteau ierta dar sa distrugi USL-ul din interior si apoi sa spui prin interpusi ca Antonescu e dement si vandut lui Basescu iar tu personal, la televiziuni, sa te dai cu sufletul sfasiat de tradarea fostului aliat… chiar daca este un bun actor tot si-a dat arama pe fata. Faptele lui si ale PSD au vorbit mai bine decat propaganda sa si cea a lui Iohannis. Domnule Tudor, o parte din esecul lui Ponta va revine si dumneavoastra si colegilor de la A3. In ultima emisiune in care Crin Antonescu a fost invitat la A3 de catre Gadea pentru a fi executat (dupa cateva saptamani in care a fost facut albie de porci) s-a vazut limpede ca postul la care lucrati face parte din masina de propaganda a PSD-ului. Asta nu e nici imoral, nici ilegal dar, in ciuda audientelor, nu ati mai fost credibili. Ati exagerat presupusele pacate ale liberalilor si ati minimalizat faptele dovedite ale pesedistilor. Poate Iohannis e un personaj insalubru dar nu avem dovezi ale unei intelegeri cu Basescu, doar presupuneri, pe cand Ponta a dovedit ca nu vrea sa lupte impotriva lui Basescu, doar declarativ i-ar fi scos matele pe nas. Duplicitatea lui si a sustinatorilor, ordonanta ce permitea traseismul temporar, “reparatiile” venite cu ghiotura taman inainte de alegeri, aroganta si lipsa de viziune si alte maruntisuri l-au golit de orice credibilitate si continut pe Ponta. E de mirare ca a reusit sa adune inca 5 procente peste scorul partidului. Sper ca Ponta sa iasa in pensie politica anticipata si astfel sa aiba mai mult timp pentru familie. Ar fi mai bine si pentru noi si pentru el. PSD-ul nu poate fi reformat decat prin disolutie.

    • Gogule, vad ca n-ai citit ce-am scris eu, dar n-as vrea sa te las in bezna. Astea pe care le insiri tu erau CUNOSCUTE de catre electorat, inainte de turul I. Totusi, l-au votat masiv pe Ponta. Asadar, nu de-asta a pierdut el (daca realmente a pierdut!). Capisci?

  52. Mi se pare normal ca dl. Ponta sa plece in vacanta. Dupa aceasta infrangere usturatoare merita cateva zile de odihna si reculegere. Nu cred ca-si va putea reveni din pumnii alegerilor prezidentiale, mai ales ca este luat la pumni de propriul partid care-i cere capul. Sunt foarte curios daca toti vitejii tradatori si fripturisti din partid ar fi fost mai breji intr-o situatie asemenatoare.
    Reinventarea premierului consta in faptul ca este imperios necesar sa spuna adevarul in ceea ce priveste relatia cu “partenerii” externi si presiunile la care este supus, daca are aceasta tarie, iar in alta ordine de idei sa-si transpuna intocmai programul de guvernare. Daca nu se poate “reinventa”, atunci sa lase locul hamesitilor de la PNL, sa vada si votantii iesiti in strada ce-au ales. Oricum ce n-au inteles cetatenii, este c-avem soarta pecetluita, indiferent de papusile care se afla in varf. Atata timp cat suntem populati de zegreni, zgonei, rusi, sarbi, calimenti, voici si altii, nu ne putem astepta la ceva constructiv.

  53. Doamne ce commenturi pe aici…..Eu am hotarat sa nu ma mai duc la vot.Am inteles in 15 ani ca nu conteaza daca votezi iese tot cine vrea baieti din afara.
    PSD ca sa reusesca trebuie sa scape de RUS,ILIE SARBU ,NITA,DANCU…..CLUBUL DE LA CLUJ.
    Singurul care are putere sa cucereasca presedentia de la PSD este SEBI Ghita.

  54. LACOMIA DE PUTERE L-A PIERDUT PE PONTA – DE ACUM INCOLO VA MERGE DOAR IN JOS – PACAT – CA E TANAR INCA – DAR ARE MENTALITATE VECHE ,FOARTE VECHE

  55. Sunt sigura ca dl.Ponta va reveni refrisat si va rezista cu stoicism tuturor incercarilor ce vor urma. PSD este un partid puternic si multi il vor la gunoi, dar au mai ros si altii la calcaiul lor si tot n-au facut mari pagube.( nu sunt membru!) Vor rezista si de data asta. Ponta este sansa ce ne-a mai ramas ca se ne salvam de coiotii interni si externi. Daca pe noi, care l-am votat cu tot sufletul, ne-a daramat aceasta intorsatura, cu sa nu-l afecteze pe domnia sa? Eu si azi sper ca se invalideaza totul, caci inca procesul lui Iohanis nu s-a terminat. Acum depinde de ce aduce acest ultim pai salvator. Doamne scapa-ne din aceasta cursa!

  56. Din punctul meu de vedere daca va face curatenie in partid plus o reforma care sa “updateze“ partidul cu o viziune mai deschisa spre noua generatie cred ca are viitor dl.Ponta.Totusi nu pot sa inteleg “sinuciderea“ in masa a celor 6 mil de cetateni.Cum naiba sa vbim de comunism la 25 de ani de la revolutie si il mai pui pe Blaga cu Videanu la butoane…mi-e greata sa mai deschid TV-ul.

  57. Nu știu, dar ar cam trebui.

    În acest moment, România se află în pragul catastrofei.

    Cu fiecare zi care trece se vede tot mai limpede că am fost supuși unei tehnici de destabilizare de tipul revoluției colorate/primăverii arabe. Fără violențe de stradă sau puci militar, atenția agresorului s-a concentrat pe balansarea votului în favoarea unui personaj absolut suspect, care s-a lansat, imediat, în tot felul de declarații și acțiuni evident planificate din timp. Destabilizarea politică a țării e un fapt, iar Johannis o adîncește deliberat.

    În aceste condiții, avem nevoie de un prim ministru puternic și, îi place sau nu, acesta nu poate fi decît el, V. Ponta. O schimbare de guvern ar reprezenta punctul de rupere.

    Confuzia care domnește în toate planurile societății și dezbinarea manufacturată creează condiții perfecte pentru lucrarea șerpăraiei externă, dar și a ahtiaților băștinași.

    Parlamentul a fost subminat sistematic, dar încă există și funcționează. Un prim ministru puternic, cum, de altfel îl definește și constituția, ca principal șef al executivului, un prim ministru care să afirme răspicat primatul parlamentului național, tot în litera constituției, probabil că ar opri rostogolirea – indusă și dorită – al cărei final planificat ar fi cel al unei crize constituționale. Cu baza legală a statului aruncată în aer, revoluția colorată/primăvară arabă s-ar îndeplini la propriu. Cu prejudiciu maxim pentru viitorul României.
    —–

    Știu că sînteți mai degrabă monarhist, eu sînt republican. Dacă se ajunge, cîndva, la punerea în discuție a formei de guvernămînt, fie și pur consultativ, sînteți de acord că ar fi onest să li se ofere pentru meditație și dezbatere cetățenilor și subiectul unei posibile monarhii care să fie inițiată pe altă bază/dinastie decît Hohenzollern ? Pentru că atunci cînd a fost adus, cum a fost adus, Carol (viitor I), înaintașii noștri nu au fost întrebați. Iar în prezent nu mai există puteri protectoare, aparent cel puțin, care să ne constrîngă.

  58. Foarte bune toate comentariile .Dar multi uita ca in 2012 dupa ce PONTA a castigat alegerile si dupa ce in TOATA CAMPANIA ELECTORALA NE-A AMAGIT DESPRE:
    1.CUM O SA-I LOVEASCA PONTA/PSD si USL-ul PE PEDELISTII HOTI.
    2.CUM O SA-L MAZILEASCA PONTA/PSD si USL-ul PE ..BASESCU si………
    Apoi dnul PONTA a participat la o emisiune la SINTEZA ZILEI unde dnul GADEA ne-a rugat sa scriem(pe site-ul sau) ce intrebari sa-i puna lui PONTA.Am constatat ca sute de intrebari pe site(marea majoritare) au fost:CAND NE SCAPA DE BASESCU ?????).
    In EMISIUNEA RESPECTIVA DNUL PONTA A RASPUNS la intrebare ASTFEL:Acum demisia lui basescu NU este PRIORITARA fiindca basescu ORICUM o sa plece ,vrea nu vrea si ca PRIORITARE sunt locurile de munca si independenta energetica(batea apropo la GAZELE DE SIST)
    Acest AMANUNT(sesizat de putini analisti) precum si PACTUL DE KOABITARE m-au lamurit definitiv despre intentiile ..dnul PONTA.
    Pacat ca unii ziaristi(chiar de la ANTENE) nu au sesizat acest AMANUNT si criticau cu spor pe …ANTONESCU ca a rupt USL (fara sa realizeze ca PSD a rupt USL pentru a putea sa-si promoveze la presedentie propriul…candidat,uneori chiar fara “acordul tacit ” a lui PONTA).

  59. pe mine mai putin ma intereseaza daca ponta va reusi sa se salveze insa cu siguranta nu mi-as dori sa se salveze BASESCU,VIDEANU,DUTA,ANASTASE,BLAGA,BERCEANU,UDREA si multe alte nume sonore care 10 ani au tocat marunt ROMANIA si deocamdata stau bine mersi

  60. Dle GEMIL/POMPILIU .Iertare ca am cam lipsit de pe blog.
    La cata psihologie cunosc( poate deloc… neavand aceasta specialitate) v-am apreciat TOTUSI ca un pe OM DE BUN SIMT/CA PE UN ROMAN GET-BEGET dar PREA SUFLETIST UNEORI, ca pe un cetatean aflat cu niste convingeti prea ferme(in politica nu exista ..fermitate indiferent de ce politician ..vorbim) un cetatean aflat de cealalta parte a ..baricadei comune.In aceasta situatie DE ASTAZI as vrea sa va pot spune ..ceva care sa va multumeasca ceva asa ce se poate spune intre doi “COLEGI DE BLOG CIUTACU,RADU TUDOR” si nu gasesc nimic altceva decat sa va zic o zicala romaneasca(branza buna in burduf de caine) adica :PONTA a fost o branza buna dar intrun burdul de …caine(psd).
    Cu toata stima.

    • @gheorghe,
      În primul rând , și iartă-mi impolitețea, eu refuz a fi stimat de dumneata.
      1. Am luat în considerare faptul că citind conținutul acesta este, ca de-atîtea alte ori, în conflict vizibil cu finalul. Bănuiesc că nu înțelegi termenii, a ceea ce înseamnă stimă, respect , fidel…. Cam ce-aș fi eu să am card de fidelitate la toate mall-urile, și farmaciile din oraș și să zic și că-s fidel? E caraghis, nu?. Și multă lume nu percepe faptul că sunt în eroare, din păcate. E o găselniță de marketing care se joacă cu unii dobitoci chilipirgii care nu-i înțeleg sensul, călcându-l în picioare, ei căutând câștigul cu orice preț. Eu cu așa cuvinte nu mă joc. Ar fi ca parafrazându-l pe Caragiale : Stimabile! Stimabile, rog, daţi afară pe onorabilul!, să spun și eu Stimabile ! Stimabile! Ieși afară javră ordinară! Nu prea merge.
      2. În al doilea rând dumneata nu înțelegi un lucru elementar și anume că replica se dă la REPLY. Ești curios(eu pot face un efort) câte replici aiurea ai dat și de câte ori te-am corectat uneori cu blândețee alteori mai dur? Fie și numai acest mezelic, nu denotă altceva decât faptul că ceva nu funcționează la dumneata în ceea ce privește înțelegerea corectă a unor lucruri extrem de simple.
      Cu dumneata cum s-o iau iarăși de la început, cu explicații pentru orice fleac sau problemă mai serioasă pusă de dumneata, câtă vreme la cele două puncte ești repetent?

      • Și mai este ceva, domnule @gheorghe.
        Mai este atitudinea dumitale ipocrită, á la antonescu, dacă tot am adus vorba despre ”trupul neînsufleţ al cadavrului celui decedat( politic, binențeles) de a-mi cere iertare mie pentru ”ca ați cam lipsit, vezi-doamne, de pe blog”, ca și când eu vă simțeam lipsa. Din contra, nici vorbă de a vă simți, ba, chiar eram sufocat de-atâta prezență a dvs., în luna prezentă, ca în cele ce urmează:
        @gheorghe on November 2, 2014 at 08:15
        @gheorghe on November 2, 2014 at 10:32
        @gheorghe on November 2, 2014 at 10:39
        @gheorghe on November 2, 2014 at 17:40
        @gheorghe on November 3, 2014 at 08:26
        @gheorghe on November 3, 2014 at 08:37
        @gheorghe on November 3, 2014 at 10:25
        @gheorghe on November 3, 2014 at 10:29
        @gheorghe on November 3, 2014 at 10:33
        @gheorghe on November 5, 2014 at 09:25
        @gheorghe on November 5, 2014 at 15:42
        @gheorghe on November 5, 2014 at 15:34
        @gheorghe on November 7, 2014 at 16:26
        @gheorghe on November 7, 2014 at 16:18
        @gheorghe on November 8, 2014 at 09:31
        @gheorghe on November 11, 2014 at 11:48
        @gheorghe on November 15, 2014 at 13:37
        @gheorghe on November 17, 2014 at 09:26
        @gheorghe on November 17, 2014 at 10:12
        @gheorghe on November 17, 2014 at 13:18
        @gheorghe on November 17, 2014 at 13:34
        @gheorghe on November 18, 2014 at 10:12
        @gheorghe on November 18, 2014 at 08:15
        @gheorghe on November 19, 2014 at 14:45
        Eu, așa cum mă cunoașteți, vin cu date și fapte și nu arunc vorbe în vânt, fără acoperire, cum o faci dumneata mai sus.

  61. Dle Radu Tudor v-as ruga sa-mi permiteti sa fac un apel, o strigare mai pe ardeleneste (va scriu de la BV unde traiesc pentru citeva luni pe an si de unde am privilegiul de a pleca dincolo pentru alte citeva luni, uite asa, ca sa imi premenesc mintea pusa la grea incercare de modul intortocheat si autolezionist al compatriotilor mei)
    Apelul meu se adreseaza tinerilor “revolutionari” facebook-isti, Johannisti de ultima ora:
    dragii mei revolutionari, judecind dupa intrasigenta, intoleranta, si incapacitatea critica de care dati dovada, voi invigatorii, de ce nu creati si voi un ” Califat Pedelisto-penelist ” care sa reteze capetele invinsilor, a coruptilor, a hotilor, voi care sinteti duri si puri, radicalisti si fondamentalisti, fara trecut ( nu stiu ce viitor va veti da )
    cinstiti, cultivati, voi care practicati cultura, toleranta, emanciparea din zori si pina noapte, cu spada intr-o mana si cu tableta si iPhone-ul in alta ! Saracutii, cind oti mai avea timp de muncit, de iubit , de socializat pe bune cu interlocutori in carne si oase, care nu dau imediat “like” si “share”
    Ma opresc aici nu inainte de a va intreba: ce s-a intimplat cu revolutia Facebook ca strategie de schimbare in tarile Arabe?
    Nu veti fi niciodata constructivi si pozitivi cu atitudinea agresiva , dispretuitoare fata de cei invinsi sau mai vulnerabili. Cel mult veti demonstra doar ura fratricida, ignoranta, sora cu aroganta.
    Ca sa raspund la intrebarea DVS : Ponta se poate salva, in ciuda erorilor mari si mici a strategiei perdante pina acum se poate salva, are majoritate parlamentara pina la proba contradictorie, ar trebui cred sa se bucure de un credit fie si minim de incredere si colaborare institutionala cu Johannis.
    Regulile jocului politic o impun.
    Ma nelinistesc primele mesaj ale alesului, artizan al lucrului bine facut, sper doar se fie perceptia mea gresita sau modul de a se exprima a lui Johannis aproximativ.
    Va fi inevitabila o premenire radicala in PSD. In timp o parte cea traditionalista cu mostenirea grea din trecut ( vezi PCR,FSN ) poate sa ramana cu riscul si pericolul de a se fluidiza pina la disparitie . Ponta si lupii tineri isi pot reconstrui o identitate noua ce rupe cu trecutul si continua pe axa social-democratiei. Nu este o erezie.

  62. Eu cred ca se ingroapa definitiv si el si PSD-ul daca NU IESE ACUM,MAINE,DE LA GUVERNARE.Sa-si recastige astia tara[…ce cretinitate…de la cine???ca in cei 25 de ani post-decembristi dreapta a fost la putere si ca guvernare si ca presedentie de mai multe ori decat stanga-a facut un bilant foaret concret si simplu cineva aici…ELENA..]ACUM!!!SI PRESEDENTE SI GUVERN DE DREAPTA!E de porc sa fie si guvernarea si presedentia de stanga-partidul Sta????t-pai luati de aici de dreapta111!PSD-ul trebuie sa-si faca curat in partid?DA!!!!pnl-ul???NUUUUUU….E un partid nou…pt.ca pe ala istoric l-au ingropat.Niciun votanT Iohanis nu este interesat sa afle despre furtisagurile Udrei,ale lui Cocos,cum sta treaba cu Nana,flota.etc.Toti vor sa se curete PSD-ul…acolo sunt ,,penalii,,.Am votat Ponta pentru ca il urasc organic pe Base.Nu mai cred in Mos Craciun,stiu cine sta in spatele lui Iohanis.Ca votanta a lui Ponta ii cer sa iasa acum de la guvernare!Sa faca ,,DREPTACII,, bugetul,sa plateasca ei ,,pomenile,, lui Ponta,s-o aduca pe Eba la vreun minister.Credeti-ma ,votantii lui Iohanis,cand vor vedea ca guvernul-salvator de dreapta va fi format din Udre,Blege,Videne,Vasuri…[pt ca..hai sa fim seriosi…de unde figuri noi?] vor iesi in strada!
    PS-iubitorii de Iohanis sa inceapa de maine sa-i trimita flori,bomboane si…CV-uri pentru angajare lui madam Merkel…poate va va pune o vorba buna ,,investitorilor,, germani.
    PS-la PS….mita pentru profesori…sunt bani europeni..daca era madam Udrea la guvernare…mai facea dn ei niste partii la mama-naibii…sau niste cartiere rezidentiale…pentru turisti…in care sa se mute!

  63. Pana acum Ponta mi-a dat impresia unui om foarte ezitant.
    Incepand din 2012 de cand a acceptat lista lui Barroso, apoi pactul cu Basescu, apoi numirea Codrutei Kovesi la DNA.
    Daca nu devine o mana forte nu se poate salva si nu poate creste in fata electoratului.
    Pana la urma ca sa fii lider trebuie sa fii un om puternic nu un maimutoi ezitant.

  64. VICTOR PONTA NU TREBUIE SA FIE DAT JOS,SAU SA REZISTE EL TREBUIE MENTINUT ALTFEL VOR FI PROBLEME MAJORE! SA NU CREDETI VOI CA DACA EL AR TRECE IN OPOZITIE GATA SA TERMINAT CU PSD-UL! NU! FIINDCA SINT PATRU PARTIDE PINA IN 2016 ! IAR CEI CARE ACUM LA-AU FACUT PE IOHANNIS PRESEDINTE NU VOR FI ATITIA INCIT SA PROMIOVEZE LEGI TRECINDULE PRIN PARLAMENT DOAR OUG ,AR INSEMNA INTOARCEREA LA VECHIUL REGIM SI SAR AJUNGE LA IMPRUMUTURI DE LA FMI! IAR CU PSD,UNPR,PC SI PLR IN OPOZITIE LA CARE SE VORMAI ALATURA FITI SIGURI,LEGILE VOR FI RESPINSE ! TREBUIE SA IASA OAMENI DIN PUSCARII ! CE SE VOR FACE CU IEI? CE LOCURI DE MUNCA SE VA DA NE AVIND SOLUTII DACA AU FOST INCEPUTE SI NU SINT CONTINUATE? DACA RAMINE PONTA VOR INTRA MINISTRI PLR ! SI PSD SI UNPR ! VINE IARNA CUM SE DESCURCA LUMEA CUM A FACUT UNGUREANU?LA 2 M INALTIME ? DACA NU VOR FI LASATI SA CONTINUE IN PARLAMENT ATUNCI AMERICANI CER MASURI!

    • VORBITI DE DIASPORA! PAI CINE STA DE PESTE 10 ANI ACOLO CU CETATENIE ACEIA SE INTORC INAPOI? PENSIILE CUM SE MARESC? SALARIILE CINE LE VA MARII ? IOHANNIS SAU GUVERNUL? DAR CARE GUVERN PINA IN 2016 DACA NE JUCAM CU JOS PONTA VINE STRADA! INTRATI DOMNILOR LA GUVERNARE DACA MADAM MACOVEI ESTE BUNA DE EURO FRANCE ! cind multi tineri abia asteptau aceasta rascoala ca poate poate se vad si ei ca in germania,dar credeti ca fara o constitutie schimbata se poate?

  65. nu..sa nu se salveze ca nu se merita-tara asta nu merita asa ceva..adica sa te sacrifici ptr ea..din pacate.

  66. ar fi o salvare…milioanele de votanti KWI ar trebui sa primeasca ceea ce merita acum – o guvernare portocalie cu aceleasi fete portocalii de acum cativa ani…:)
    dar gandind ca in 2012 nu a putut sa se salveze.. si a semnat pact… ma astept sa se reinventeze.
    Cat despre surprinzatorul milion de voturi…poate ca cineva a putut anticipa..”sistemul”..:)

  67. Ca sa se salveze Ponta trebuia sa stea la locul sau… A pleca in concediu imediat dupa alegeri nu este o buna imagine… Uman, il inteleg, dar ca politician trebuia sa ramina drept in fata infringerii…Greșește făcând asta, pentru că este un semnal al retragerii dintr-o poziție care îl deranjeaza – poziția de perdant la prezidențiale. Are majoritate în Parlament, e șeful Guvernului…Ponta nu are motive de defensivă acum… El nu trebuie să pară învins, obosit, plictisit, suparat…

  68. Pai ce sa zic eu una care am mai vorbit in stinga, dreapta despre alegerile recente nu cred ca au fost pe bune ! Cred , din ce am auzit , ca Blaga a folosit schema de alegeri a Ebei in parlamentul european , adica 10 voturi la fiecare sectie din cele 18500! Aici era nevoie de 54 ! Chestia cu diaspora si societatea civila au fost cred pentru a masca miscarile masive de turisme care au misunat in ziua alegerilor pe centura capitalei si prin Ilfov ! Politia urmarea sa gaseasca autocare ! Era logic ca nu putea opri turismele chiar daca erau full ! Cineva care a votat la Viena spunea ca din cei care ieseau de la vot multi se asezau din nou la coada ! Multe primarii au “ajutat” cetatenii cu cine sa voteze ! Ponta … Ar trebui sa continue la guvernare pt ca alegerile astea au fost pt presedinte nu pt parlamentare ! Oricum “alesul ” zicea in campanie ca nu e buna puterea de aceeasi culoare cu presedintele!!! Cred ca stia Hrebe ce spune vis a vis de campanie !
    Oricum nu mi se pare ok ca acum a fost asa scandal cu diaspora asta iar in 2012 cind au votat peste 7 mil de cetateni la referendum nimeni ,nici macar diaspora nu a spus nimic desi spun ca au vederi mai democratice decit noi cei din tara !
    Asta e ! O sa vedem ce va fi !

  69. Ar trebui sa aplicati ceea ce ati spus, d-le Radu Tudor: sa-i trimiteti pe basisti-iohannisti pe blogurile lor, cred ca ajunge: am inteles perfect: Blaga si toti ai lui pot sa vina inapoi si sa mai taie totul de la popor, pentru a-si inmulti averile. Va fi bine !!!!!!

Leave a Reply to CrestinCancel reply