Pilotul avionului MiG 21 LanceR care s-a catapultat luni în apropiere de Aeroportul “Mihail Kogălniceanu” s-a trezit azi dupa o complicata operatie la coloana vertebrala. Medicii Spitalului Militar de Urgenta l-au salvat pe aviator de la un destin tragic.

Pilotul are reflexe și sensibilitate la picioare și a fost detubat, a anunțat, marți, șeful Secției de neurochirurgie a Spitalului Universitar de Urgență Militar Central “Carol Davila”, medicul Marian Mitrică.

Potrivit acestuia, pilotul a fost testat, are reflexe și sensibilitate la picioare, și-a recăpătat motricitatea.

Intervenția chirurgicală la care pilotul a fost supus a decurs foarte bine, au afirmat medicii care au efectuat operația.

“Operația a decurs așa cum ne așteptam, nu au fost probleme deosebite. Din fericire pentru noi — și sperăm și pentru pacient — lucrurile să meargă foarte, foarte bine. Asta este dorința noastră, sperăm din toată inima să meargă perfect. Operația a decurs extraordinar de bine. Nu am avut niciun fel de problemă. Avem o echipă foarte bine pregătită pentru așa ceva, aparatura de ultimă generație pentru realizarea intervenției respective. (…) Am avut control asupra motilității pacientului. Testele au fost pozitive, au fost prezente întotdeauna. Evident că statusul lui după trezire contează mai mult și starea lui de bine contează cel mai mult”, a afirmat șeful Secției de neurochirurgie, Marian Mitrică, cel care a condus echipa medicală.

El și-a manifestat speranța ca în două-trei luni pilotul să fie “integru”.

“Sperăm ca în două luni și jumătate, cel mult trei luni să fie integru. Și din punct de vedere neurologic să fie normal”, a adăugat Marian Mitrică.

Comandantul Spitalului Militar, Florentina Ioniță Radu, a afirmat că intervenția, deși a fost foarte dificilă și a durat peste patru ore, a decurs așa cum s-au așteptat medicii militari.

“A fost o intervenție foarte dificilă, a durat peste patru ore. S-au montat opt șuruburi de titan. A fost fixată o zonă mai mare a coloanei decât ne-am așteptat inițial. S-a reușit reducerea hematomului despre care vorbeam ieri. S-a redus în totalitate. A fost extras de la locul respectiv. S-au redus fragmentele osoase, astfel încât în urma intervenției chirurgicale măduva nu a fost afectată. Nu există riscul de efracție a măduvei, una dintre complicațiile la care ne așteptam, complicație redutabilă. În cursul operației, evoluția fost favorabilă. Sângerarea a fost mai mică decât ne-am fi așteptat noi. Nu a avut nevoie de sânge suplimentar, a fost suficient administrarea unei singure unități de sânge”, a explicat comandantul.

Potrivit acesteia, în momentul în care a intrat în operație, pacientul avea o deficiență respiratorie, scrie Agerpres.

Șeful Secției de terapie intensivă, Dan Corneci, a spus că pilotul va fi reevaluat, urmând a se vedea care sunt parametrii respiratori.

“Contuziile pulmonare, în general, înseamnă o afectare pulmonară serioasă. Aici este vorba despre un alt mecanism în cazul catapultării. Consecința este o insuficiență respiratorie acută hipoxemică. Din acest motiv, pacientul a rămas intubat și ventilat post-operator. Nu au fost incidente în timpul intervenției chirurgicale, dar trebuie să ținem cont că are această insuficiență respiratorie”, a mai spus medicul.

12 COMMENTS

  1. Din pacate ii spune adio carierei de pilot de supersonice.a doua catapultare ar fi fatala ptr el.in cel mai bun caz ajunge la avioanele cargo.

    • In primul rand este extraordinar ca interventia chirurgicala a reusit,avem medici dedicati. Urmeaza luni de refacere, cu ajutorul lui Dumnezeu si a medicilor va putea merge, asta mi se pare de luat in seama. In ceea ce priveste cariera de pilot militar probabil va fi scurtata considerabil insa pe viitor dupa o refacere temeinica, cu certitudine va putea sa-si continue activitatea in domeniul aviatic.

      • Pe avioane cu scaun de catapultare never.cum am spus in cel mai fericit caz pe c27 spartan.desi nu stiu cat efort fizic mai are voie sa faca datorita celor 8 suruburi din coloana.

        • Dupa cum aminteam e bine ca totul e spre bine iar, in privinta activitatii viitoare a pilotului, asa cum aminteam mi-as dori sa activize in domeniul aviatic, mai ales ca un pilot militar “costa” mult, este o valoare.

  2. Sa-i spuna cineva doctorului – altminteri foarte bun in meseria sa, si asta conteaza cel mai mult – ca “integru” nu inseamna intreg. Nu de altceva, dar o sa creada cineva ca la SMC se opereaza si caracterul 🙂 🙂 Si s-ar putea crea o coada …..

  3. Un erou. Chiar dacă nu a plătit (și nici nu este de dorit) prețul suprem. Asta este riscul militarului (cu atât mai mult al aviatorului), să plătească pentru un vis frumos: acela de a spune că la porțile țării -pe pământ și în cer- sunt străjeri. Să-i de Dumnezeu grabnică însănătoșire!

  4. Fane Patria ii va fi recunoscatoare ca in cazul cpt.comandor Vasile Borcan care la fel a catapultat dupa un Mig-21,a avut ambele brate fracturate,cate 5 interventii chirurgicale la fiecare brat.Pensionat cu handipat gradul 2 cu o vechime de 47 ani are fabuloasa pensie de 2300 lei

  5. Te iubesc Comandante ptr cum trăi descurcat la zbor Steluta a ocrotit operația de acum încolo repeta Șansă maxima

Leave a Reply to nikkCancel reply