In urma analizei datelor colectate din cutiile negre ale avionului Airbus Germanwings prabusit in sudul Frantei o ipoteza se contureaza mai clar : dorinta de sinucidere a copilotului.

Inregistrarile arata ca pilotul comandant iesise din cabina – probabil la toaleta – iar la intoarcere usa era in inchisa, iar copilotul nu a vrut sa deschida in ciuda unor batai insistente in usa. Potrivit inregistrarilor, pilotul a incercat chiar sa sparga usa, zgomotele de aud pe banda de inregistrare din cutia neagra.

Sinuciderea este favorizata si de faptul ca cel aflat in cabina a decuplat semnalul sonor si luminos care indica o altitudine periculos de mica si iminenta prabusirii.

 

29 COMMENTS

  1. Ca analist militar (de data asta nu-mi bat joc) înțeleg că e datoria ta de jurnalist să informez dar sper că tu nu înghiți o asemenea tentativă de cover-up nerușinată din partea autorităților.Domnle’ nu s-a întâmplat asta în românia,ci oamenii ăștia sunt profesioniști și evaluați psihic și psihiatric des
    Ca norocu e doar o ipoteză și o încercare de manipulare grosolană și inacceptabilă!

  2. Hmm…
    .
    La nici 48 de ore de la accident publicul află despre convorbirile din cabina zborului ”Germanwings” daaar, la atâta timp de la doborârea avionului MH17 publicul nu știe nimic despre convorbirile din cabina acelui avion, deși cutiile negre se află în mâinile competente ale experților din Olanda
    .
    ”Ciudesnaya” sau ce?!

      • Similitudini:
        – în cazul MH17 există cutiile negre la fel ca și în cazul Germanwings, bănuiesc că una din cutiile negre înregistrează convorbirile din cabină ÎN FIECARE dintre cazuri,
        – ambele avioane s-au prăbușit,
        – în ambele cazuri au murit nevinovați,
        – în ambele cazuri e de dorit aflarea adevărului,
        – în ambele cazuri convorbirile din cabina piloților sunt esențiale.
        .
        Da!
        Există diferențe.
        Una din ele este cea despre care am vorbit – în cazul Germanwings convorbirile din cabină au fost date publicității în sub 48 de ore, în cazul MH17 este omerta totală!
        .
        Altă diferență este că în cazul Germanwings singura politică ce poate influența ancheta este aceea de a păstra reputația companiei Lufthansa.
        În cazul MH17 mult mai multe ”reputații” sunt în joc.

  3. Cam asa a facut Basescu cu Romania ! S-a inchis in cabina si a dus-o in prapastie chiar daca s-a sinucis politic !

  4. ipoteza soc: CSM a reactionat fata de cele petrecute ieri in parlemantul hotilor! Ambasadele la fel, presa internationala la fel…dar noi …noi nu ..noi ii sustinem in continuare!

  5. Ciudata ipoteza, dar destul de plauzibila, mai ales ca nu au luat legatura cu turnul de control cand au inceput coborarea, de ce nu? La fel de plauzbila ar fi si varianta ca pilotului sa i se fi facut rau.

    Dar daca reiese ca pilotul a comis sinucidere, Lufthansa va avea foarte mult de pierdut, credibilitatea companiei va avea enorm de suferit.

  6. In mod straniu m-am gandit la acest scenariu imediat ce am vazut graficul evolutiei pe inaltime al avionului.
    http://radu-tudor.ro/prabusire-ciudata-fara-mayday-a-cursei-germanwings/
    Apoi m-am gandit ca este putin probabil ca cei doi piloti sa fi vrut sa se sinucita in acelasi timp. Recunosc ca nu m-am gandit la posibilitatea ca unul dintre piloti ar fi avut nevoie sa mearga la baie la nici jumatate de ora de la decolare lasandu-l pe celalalt singur in cabina.
    Pentru toti astia care cad pe spate ca nu se poate intampla asa ceva la o companie germana (doar sunt nemti nu?) aflati ca numarul de tragedii aviatice ce au la baza motivatia suicidala a pilotului nu este tocmai mica. Multi dintre piloti au un regim infernal de lucru, cu o viata personala data cel mai adesea peste cap (ca sa nu spun de rahat) asfel ca nu este de mirare ca din cand in cand unii dintre ei cedeaza.

  7. Erevan News-Locuri De Veci

    Pe surse romanii au fost informati ca deoarece lucrarile de renovare la vila atribuita lui Basescu de guvernul Romaniei nu sunt inca terminate, acesta a hotarat cu de la sine putere sa se mute in fostul palat al preaciuruitului Ceausescu de la Scrovistea, chit ca are in proprietate ilegala superaparamentul pe care si l-a facut cadou cand era primar al capitalei.

    Pornind de la o initiativa legislativa a reprezentantilor PMP in Parlamentul Romaniei, agentia noastra de presa este in masura sa va informeze ca, deoarece varianta cu cazarea in perspectiva a fostului presedinte al Romaniei intr-unul din minunatele penitenciare ale patriei capitaliste se pare ca a cazut din dragoste de DNA pentru basescu, parlamentarii vor lua in discutie spre legiferare propunerea ca presedintilor tarii cu mandatele terminate, pe langa o locuinta de care sa beneficieze pe tot restul vietii, guvernul sa le asigure si un anumit numar de locuri de veci cu locatii in capitala, la munte, la mare etc. locatii in care BOR va organiza pelerinaje cu posibilitatea ca participantii sa se pozeze cu moastele respective, asigurandu-le astfel o baie de multime postuma iar autografele, in lipsa titularului, urmand a fi date de IPS Daniel, Patriarhul BOR.

    A Consemnat pentru dvs.,
    Dricurian Groparian

  8. Ce legătură are sinuciderea co-pilotului când defapt pilotul pilota avionul?
    Dacă ai fi un terorist și ai vrea siguranța aeriană pe una nume teritoriu fără să fi depistat,unde ascuzi arme anti-aeriene?În munți!Bate-ți ipoteza asta!(Beat that)

  9. Dementi sunt peste tot in lume nu numai la noi, productia romaniei privind dementii creste pe zi ce trece, dovezi sunt non-stop pe micile ecrane. Din acest exces se poate face export, cred ca vom fi pe locul 1 la export sau putem ajunge in cartea recordurilor privind productia in crestere avansata, poate se pune cota si la acest capitol/domeniu din strainatate(UE-marile puteri) ca tot se pricep la a impune.

  10. Deocamdata sunt ipoteze. Sa vedem rezultatul oficial al anchetei si documentarul pe National Geographic.
    Inca nu am inteles dupa atatia ani, care au fost cauzele accidentului aviatic de la Balotesti. Din cate stiu nici National Geographic nu a primit verde pentru acest documentar.

  11. Deeeeci, drac(g)ii mei. Nu exista copilot si pilot. Exista 2 piloti (de obicei) dintre care unul are reasponsabilitaea de-a fi comandant iar amaratului aluilalt i se spune prim ofiter, amarat care la randu-i are responsabilitaea de-a fi comandant daca colegul lui devine inapt prin oarece motiv. Ce se stie oficial este ca li s-a spart un geam si a survenit o depresurizare in timp ce comandantul era la baie. Usa trebuie sa stea inchisa tot timpul, mai ales daca unul din ei lipseste. La nivelul de zbor la care erau ei o depresurizare exploziva iti da ragaz aproximativ 10 secunde sa pui masca de oxigen pe fata si sa incepi sa cobori cat mai repede. Cand zic repede inseamna foarte repede. In mod normal n-ar fi chiar o problema, lucrurile sunt prevazute in acest sens si exista proceduri clare. Nimeni n-ar fi trebuie sa pateasca nimic chiar si in conditiile astea. Ce nu se stie este daca masca de oxigen a prim ofiterului a functionat sau nu. Caci daca era defecta explicatia devine simpla. Nu mai putea deschide usa comandantului si cel mai probabil si daca o facea respectivul era deja inconstient. Dupa cum par lucrurile el a preselectat o altitudine la care se poate respira iar avionul a efectuat comanda doar ca pe la aceeasi altitudine erau si muntii. Suicid? Preastimabililor, va doresc sa efectuati drumul de-a ajunge intr-o cabila de avion comerial si atunci veti sti raspunsul la ipoteza asta.
    Altfel, vigilante, vrei sa stii ce s-a intamplat la Balotesti? Implicatiile sunt prea mari pentru a emite macar ipoteze.

      • Pilotul din stânga este comandantul, iar cel din dreapta este copilot sau first officer. Cel din dreapta devine comandant numai pe durata absenței comandantului din cockpit sau pe o durată mai mare, dar în prezența comandantului. În situații extreme poate rămâne la manșă un singur pilot, dar e greu să rezolve toate problemele de zbor, deci trebuie ajutat. De aceea sunt doi piloți. Înainte mai erau ajutați de un mecanic de bord care supraveghea funcționarea motoarelor și instalațiilor și de un navigator de bord. Acum când avionica a evoluat, sarcinile mecanicului se pare că au fost preluate de copilot, iar cela ale navigatorului de către comandant.

    • gigi atomic… tu care le stii pe toate (glumesc!). geniule, la ora 19.02 la care ai postat, ar fi trebuit sa stii deja ca copilotul (cacofonie intentionata, cu astia ca tine merge) a actionat voluntar comanda de door lock care impiedica accesul in cabina via cod de securitate introdus extern.
      Geniule, pe inregistrarea audio se auzea respiratia calma ca copilotului pe intreaga perioada de descend dar tu vii si ne vinzi pixelul albastru – tu stii cum se aude o decompresie explosive geniule? tu stii macar ce-i aia o decompresie exploziva sau ai auzit si tu termenul “pa net” si acum o faci pe cunoscatorul?
      Lucrezi cumva la Lufthansa? Sau pur si simplu nu poti accepta ca si nemtii pot sa o ia pe ulei? Pariez ca ai votat Joha.

    • am urmarit conf de presa a procurorului de caz de 10 ori pr NTV si N24 Deutschland.omul zice clar ca inreg ambientala este f clara. reda faptul ca pilotul a rugat copilotul sa preia comanda dupa ce au intrat in faza de zbor automat la 11km. tu spui ca o despresurizare a cabinei nu s-ar fi auzit in inreg??? se aude cum criminalul respira in cabina,face totul muteste in timp ce capit Incearca disperat sa intre. in ultimele mom ale inreg sunt surprinse si tipetele pasagerilor,care au devenit constienti ca va da cu ei de pamant. Aud de musamalizare…..ceee??? pai acest verdict nu musamalizeaza nimic, incrimineaza la maxim Lufthansa.

  12. Asta i treaba…o fi zis pilotu ceva?..ouamenii nu zboare.decat.icu sutele ntr un cilindru fin de aluminiu.cu 100t carburant sub cur vulnerabili la orice rulment ce se sparge sau apuca amocul pe vreunun timpit..mai frate orice ar fi,e cel mI sg mij de transport cica.curios.parca basaU a inventat asta.cutia neagra era goala? Cred ca au uitat sa o umple

Leave a Reply