România are nevoie de o politică națională de incoming pentru că o țară puternică turistic este cea care știe să atragă turiști străini, a declarat, miercuri, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, într-o conferință de specialitate.
‘Avem un minister al Turismului, dar care nu este încă prea funcțional, se organizează practic de la zero. Avem însă o sumă dublă prevăzută în bugetul ministerului pentru promovarea turistică a țării. Pe noi ne interesează creșterea incoming-ului. Să aducem mai mulți turiști în România. Este bine că românii călătoresc mult în România, dar vrem și bani proaspeți de afară. Noi, cu 2,5 milioane de turiști străini în 2016, suntem, la nivel mondial, o glumă. Iar dintre aceștia, un milion și ceva vin pe corporate, pe business. Sunt buni și ei, consumă hotel, mese, dar pe partea de leisure avem sub un milion de vizitatori. Nu putem să ne comparăm cu țările care au 60-80 milioane de vizitatori anual’, a spus Alin Burcea.
Acesta a apreciat că trebuie găsită o formulă pentru creșterea incoming-ului, dincolo de participarea agențiilor la târgurile internaționale de turism.
‘Ne trebuie ceva mai mult. Din 2.400 de agenții câte sunt licențiate, doar 40 de agenții fac incoming. De ce? Pentru că nu există nici un avantaj pentru cei care fac incoming. Ne trebuie o politică națională de incoming. Am discutat cu ministrul Turismului să facem o astfel de politică, să atragem agențiile inclusiv cu metode fiscale, să facă incoming. De exemplu, la fiecare turist străin adus să se scadă niște bani din impozitul pe profit. O țară puternică turistic este cea care știe să aducă străini’, a adăugat Alin Burcea citat de Agerpres.
Președintele ANAT a precizat că la nivelul asociației se discută despre înființarea unei școli de incoming sub forma unui seminar de trei luni, pentru că în facultăți nu se studiază modul în care poți atrage turiștii străini în țară. O altă problemă este modul în care România se prezintă la târgurile internaționale, Burcea considerând că realizarea standurilor pentru manifestările cu public și cele B2B este neprofesionistă.