Un  articol foarte bun din Ziarul Financiar spune asa :

“Trenurile de pasageri se deplasează în medie cu circa 44 km la oră în România, în contextul în care aproape jumătate din reţeaua actuală de cale ferată necesită lucrări de reparaţii capitale.

Şi reţeaua rutieră a României continuă să se afle la coada Europei, cu 530 km de auto­străzi, deşi beneficiază în acest an, ca şi în anii anteriori, de o sumă  impresionantă: 1,2 mld. euro pentru autostrăzi şi drumuri naţionale. Această finanţare include şi banii de la stat, dar şi pe cei din fonduri UE sau din credite externe.

Pe de altă parte, calea ferată are în acest an de la bugetul de stat 616 mil. euro, sumă ce include şi cofinanţările pentru proiecte europene, aproape dublu faţă de anul trecut, potrivit oficialilor CFR SA. Pentru reparaţii capitale s-au alocat doar 18 mil. euro, ce vor asigura lucrări la doar 13 km, dintr-un total de 5.900 km la care este nevoie de astfel de lucrări.”

Eu concluzionez : economia Romaniei este ucisa putin cite putin in fiecare zi de furtul urias practicat de stat si complicii lui. Catastrofa din infrastructura este cel mai bun exemplu. Romania a cheltuit peste 30 de miliarde de Euro in ultimii 10 ani pentru infrastructura. Daca cineva imi spune unde se regaseste aceasta suma imensa ce ar fi putut schimba tara la fata, eu sunt gata sa recunosc faptul ca am gresit.

Fara autostrazi si drumuri expres catre Vest in primul rind si intre marile orase resedinta de judet, Romania n-are nici o sansa la dezvoltare civilizata, la investitii serioase si mai multi bani la buget. Ne taiem singuri craca de sub picioare cu fiecare zi ce trece fara infrastructura.

Nu exista scuze. E doar o mafie care suge toti banii in zona rutiera si a cailor ferate, fara sa imbunatateasca ceva. Restul e tacere.

48 COMMENTS

  1. 23 DE ANI IROSITI, DE CARE NIMENI NU RASPUNDE! DOSARE BLOCATE LA PRCHET DE ANI DE ZILE! IAR BRUXELLESUL NE SPUNE SA NU DERANJAM SISTEMUL!!! CUM VA PLACE??

  2. Sunt de acord cu articolul dumneavoastra. Eu de aceea tot spun. Daca s-ar aplica legea in tara asa cum este ea scrisa, ar trebui construite muuuulte puscarii.

  3. Oamenii care au respectat legea in tara asta sunt in dezavantaj intotdeauna fata de cei ce n-au respectat-o, pentru ca STATUL NU ARE CHEF SA O APLICE. Simplu.

  4. Un invitat, caruia o sa incerc sa-i aflu numele (ca pe banda de jos a ecranului nu-l prezina nimeni), spune ca mitingul care-l face Oltchim la Bucuresti este ilega. WHAT !?!?!? PDL-isme !?

    • Sigur ca da e ilegala pt ca muncitorii aia trebuie sa fie ca vitele .Doar bune de munca si impozite.Iar CACATII ca ala care vorbeste sa se imfrupte din imoziitele latite de ei.Singura salvare a Romaniei DICTATURA MILITARA .Inchise granitele si CURAT .CURAT .Judecat condamnat si EXECUTAT.Toti hotii care au dezvalidat si tradat interesul national.Sa intre o frica in restul nic mana pe bani sa nu mai puna .

      • N-am încredere nici în dictatura militară, pe lângă faptul că-i ilegal ceea ce spui tu. La fel ca şi politicienii, o să vezi tot felul de “colonei de serviciu”, îmbogăţiţi peste noapte care sub pretextul dictaturii militare, sfidează orice – TOTUL.
        Nu mai avem scăpare – suntem condamnaţi la o moarte lentă, dar sigură. Probabil că după realizarea “marii regionalizări”, în vreo 20 de ani România dispare.

        • Poate este ilegala dictatura militara, dar opiniile cred ca sunt cat se poate de legala. Pe de alta parte, sunt de acord cu ce scrii. Daca romanii nu vor respinge noua Constitutie, vor disparea. Si cred ca mai devreme de 20 de ani. In 23 de ani s-a ruinat o tara care dadea de munca la toata lumea. Iti dai seama ca nu mai e mult pana la disparitia Statului Roman.

        • Eu inteleg ce zice Marinelu, pentru ca, fara a fi de acord cu o dictatura militara, sunt de acord ca legea sa fie aplicata asa cum scrie. Dar la noi nu se aplica nimic. Romania n-are leac, decat unul “soc” (ca sa citez pe cineva care se referea la tratamente soc in anumite boli).

  5. Indiferent cine s-a perindat pe la guvern, toti au furat cat au putut. Ne-au lasat fara industrie, fare infrastructura. Si acum ne miram de ce suntem asa de inapoiati??

  6. A fost o mare DEZILUZIE faptul ca nici Tariceanu nu a facut vreo autostrada! De la el am avut asteptari reale in acest domeniu.

    • In guvernul Tariceanu, majoritatea perioadei, postul de jupan la MT a fost ocupat de ministrii PDL, liberalii preluand conducerea ministerului dupa iesirea PDL de la guvernare, un timp foarte scurt pentru a putea incepea constructia unei autostrazi macar. Asa ca dezamagirea cuat-o in barca lui Basescu, Boagiu, Berceanu, Dodre…..

  7. Pt ca 23 de ani Romania a fost pe mana HOTIILOR,OPORTUNISTIILOR CUPARATORIILOR DE DIPLOME,COZIILOR DE TOPOR,TRADATORIILOR SI INCAPABILILOR.Si mai vreti autostrazi si CFR.CFR-ul va dispare la fier vechi toata munca parintiilor nostrii si a ,,blestematului,, comunism.A doua armata era denumita.Autostrazi o sa vedeti numai in filme.Romania nu are nici acum autostrazi ci drumuri mai bunicele la cere li se spune autostrazi.http://www.ghimpele.ro/2013/04/13-miliarde-pentru-52-de-kilometri-dan-sova-dupa-rezilierea-contractului-cu-bechtel-putem-continua-tot-cu-ei/ Normal ca mamica lui ii avocata firmei.Ati votat contra unor pungasi sa-i punetialti pungasi.

    • Sa stii din cauza asta, multi romani din Transilvania vor desparitrea de Bucuresti. Tocmai pentru ca Guvernul Ungar face ce face, iar Guvernul roman zice ca n-are ce face.

    • Pai pentru asta n-au nevoie de avizul Comisiei Europene. Doar cand vine vorba de ajutoru populatiei intervine Comisia si da de pamant cu toate masurile pentru care au fost votati USL-istii.

  8. Despre taierea fondurilor de la casa de asigurari de sanatate, pentru serviciile de stomatologie cand faceti o dezbatere.

  9. Dezastru rutier…aici ai nimerit-o.Dar cale ferată?Poate cale furată vroiai să spuiCât timp vom fi ultimii slugarnici europeni și nu vom arăta puțină demniatte,nici în 2222 de ani căi ferate și autostrăzi!

  10. Politica e gresita in Romania de 23 de ani deoarece statul a platit zeci de miliarde de dolari firmelor private pentru ca acestea sa constuiasca autostrazi iar firmele private in loc s-o faca au furat banii in proportie de 90%. De aceea Romania ar fi avut in mod sigur autostrazi astazi daca aceste 30 de miliarde de euro ar fi fost folositi de catre stat la construire autostrazilor de catre propria sa companie militarizata. Nici acum nu e timpul trecut ca statul sa infiinte compania de autostrazi si magistrale feroviare nationale pentru a trece de urgenta la rezolvarea acestei probleme atat de grave. Anii trecuti lamurindu-ne pe de plin cum ca privatii doar fura fara sa constuiasca mai nimic in schimb. A merge in cotinuare pe aceeas procedura de licitare a lucrarilor catre firmele private pentru constructia autostrazilor si magistralelor feroviare este si va fi si-n continuare o risipa crasa de bani de la bugetul statului.

  11. Am vazut acum ceva vreme cum se construieste o cale ferata de la 0 (in teren viran – plin camp) in U.K. … viteza de realizare era de cca. 25 km / zi / linie simpla … complet echipata si gata pentru circulatie … la cat s-a furat la noi, nu se puteau achizitiona cateva astfel de utilaje ? ganditi-va ca Bucuresti – Constanta se facea in cca. 10 zile / sens … deci 20 zile linie dubla … nu ani de zile in stilul nostru … dar … este si un dar la mijloc … avem / exista furnizorii de materiale necesare (sina de cale ferata, buloane, traverse, pietris, tabliere de pod etc.) care sa si fie capabili si dispusi sa livreze continuu si constant aceste materiale ???? Daca da, cei 5.900 km (linie simpla / 1 fir de circulatie) s-ar putea realiza in exact 236 zile … deci, in mai putin de 1 an … ce spuneti ? Poate la o viitoare intalnire cu ministrul de resort s-ar putea aborda si aceasta chestiune … in final, exista si un scurt filmulet care arata modul de “inlocuire ” a unei infrastructuri feroviare invechite cu una noua, intr-o singura trecere (de aceasta data din Germania), insa nu stiu cum vi l-as putea transmite … aici, nu exista aceasta posibilitate … cu stima, Rogue

  12. Plecat azi 09.04.2013 din Braila la Bucuresti.4ore si10.min|228 km cu trenul.Braila -Buzau aprox.100 km 1ora si45min.cu IR.cum i se spune.Calea Ferata Romana?Catastrofa,ar trebui sa primim bonus contravaloarea biletului de calatorie,ptr. curajul pe care-l avem de a calatori cu trenul prin Romania basesciana.

  13. De aceia este necesara mentinerea USL …cu orice pret(sa speram ca Antonescu sa mai poata inghitii multe… broaste) ca sa se faca odata lumina despre guvernarea PDL/UNPR/UDMR asa incat HOTII/CORUPTII/TRADATORII DE TARA sa ajunga ….acolo unde le este locul….binemeritat.Daca PNL-ul ar fi dat afara ,BASESCU/PONTA ar face IMEDIAT un guvern PSD/UNPR/PDL(partial) si probabil UDMR/ppdd ,caz in care toti penalii romaniei ar ramane NEPEDEPSITI de o justitie corecta.Pacat ca povestea cu UE …va fi doar o FATA MORGANA pentru cei creduli si pentru cei care s-au obisnuit deja cu statutul de sluga si deasemeni sa tina mana intinsa, pentru doi banuti, in timp ce …stapanii fanarioti iau cu POLONICUL si pe nimic tot ce a mai ramas prin ROMANIA.

  14. Cred ca situatia actuala de la C.F.R. a fost premeditata. In perioada in care Berceanu a devenit ministrul transporturilor, in guvernul aliantei D.A., subit, trenurile si-au incetinit viteza. Se auzea inca de atunci, ca urma privatizarea acestei structuri feroviare, o companie austriaca, la care Berceanu avea un anume interes, urma sa cumpere C.F.R.-ul. Compania austriaca era “cu cantec” deoarece, nu avea putere financiara mare, dar i se acorda intaietate deoarece, asa cum se observa, companiile austriece, cumpara pe bani putini tot ce se poate cumpara, cu un interes constant, urmarit de ani buni si care doreste sa aiba o finalitate ce vine din istoria comuna.
    Asa ca, s-a dorit cu ardoare ca transporturile feroviare de la noi sa devina falimentare, s-a depus efort pentru asta, iar noi, ca de obicei, vom inghiti si aceasta galusca, cu privatizarea salvatoare, ca de obicei, nu? Cand ne-am opus noi la o privatizare? Daca aceste companii de stat ar fi manageriate corect, nu s-ar ajunge la asemenea situatii. Si daca pretul biletelor de calatorie nu ar creste nejustificat, tocmai pentru a descuraja acest transport, situatia era alta. In strainatate, transportul este public, nu s-a privatizat. Nici o tara nu isi privatizeaza domeniile strategice cum este si infrastructura. Am fi putut avea un stat atat de puternic si bogat, incat sa traim din ceea ce produce tara, nu sistematic, din imprumuturi, pe care nu le vom putea plati niciodata. Dar la noi se doreste asta, pentru ca trebuie sa vindem toata tara si sa inghitim motivele marunte oferite de guvernanti. Ce privatizare mult slavita a adus la noi profit statului? Nici macar una. Din contra, dupa ce au cumparat, au inchis, au vandut si au lasat pe umerii statului povara somerilor sau a salariilor compensatorii, pentru care erau bani, dar pentru plata salariilor, anterior privatizarilor, nu existau. Sau, noi, in tara noastra, cumparam de la companiile straine, ceea ce le-am vandut: energia, gazele, etc.
    Ceausescu a construit o tara, a luat un imprumut mic de la FMI, pentru care a platit triplu, a negociat 2 ani contractul, nu a acceptat nici o regula a lor, a platit intreaga datorie, astfel incat noi in 1989 sa fim poate, singurul stat din lume, fara datorii, din contra, cu creante de recuperat. Iar noi ne vindem sistematic tara. Poate era mai bine sa fi furat si Ceausescu macar 0,01% din cat au furat guvernele post decembriste, sa ne fi lasat o tara vraiste, fara hidrocentrale ca sa nu se mai imbogateasca unii azi si alte companii energetice straine, fara constructii, fara spitale, fara scoli, fara parcuri, fara paduri, fara atat de multe altele, cu sute de miliarde datorii, ca in cazul Greciei s.a. Credeti ca am mai fi existat azi pe harta globului? Poporul acesta inca mai supravietuieste penru ca inca traieste de pe urma a ceea ce a acumulat in comunism. Dar, sa vedem generatiile urmatoare, debusolate si fara perspectiva.

  15. De rasul curcilor USL are 70% pondere in Parlament dar voteaza legi dupa placul si cerintele exprese ale canaliei Traian Basescu. Din acest punct de vedere in mod sigur USL=PDL aceeas mizerie. USL votand astazi Legea statutului militarilor dupa notificarile exprese formulate de Basescu.

  16. Analiza dvs nu este una elocventa, prin insiruirea de cifre cu multe zerouri in coada. Undeva este o greseala sau o neintelegere. Dl Sova anunta cu surle si trambite ca va rezilia contractul cu Bechtel. La loc comanda, se pare ca nu se va intampla acest lucru si banii se vor scurge in continuare fara nicio finalitate pentru Romania, doar trebuie sa traiasca si cei din PSD/USL, dupa foamea asta lunga. Alta, noul manager grec de la SC CFR SA spunea ca n-are bani sa repare infrastructura feroviara, doar 13 km amul acesta si exemplele pot continua.
    Da, economia Romaniei este ucisa putin cate putin, asa cum amintea de fiecare data invitatul dvs, dl I. Serbanescu., o privatizam sau “restructuram” toata. Mai exact distrugem cu buna stiinta Romania.
    Foarte simplu, banii, zecile de miliarde de Euro sunt in buzunarele “baietilor destepti”, mai exact in bancile din Cipru, numai ca ei, “baieti destepti” fiind, au plasat banii si-n alte banci mult mai sigure si feriti de anchete si ochi indiscreti.

    Cum spuneau si ceilalti, ne zbatem intr-un dezastru si haos. Uitati-va in parlament si ei sunt vinovati.

  17. Da, e sport extrem să circuli pe drumurile patriei noastre, fie cu trenul, fie cu mașina. Dar, atâta vreme cât tăcem din gură și suntem ignoranți (igniranți cu noi, până la urmă), lucrurile nu se vor schimba. Cel puțin, în bine. ”Idiferența este esența lipsei de umanitate”, spunea Emil Hossu. Iar boala noastră, a românilor este tocmai indiferența. Dacă ne uităm indiferenți la ce se întâmplă, doar comentând, din când în când, de pe margine (încet, să nu cumva să deranjăm), vom fi tot o bătaie de joc.
    În concluzie, noi ne batem joc de noi prin faptul că plecăm capul și suntem nepăsători. Nepăsători la problemele noastre.
    Suntem prea buni, și suntem luați de proști. Dar am speranța că într-o bună zi ne vom deștepta, cum zice și imnul…

  18. Furtul facut de stat ?

    Cred ca mai degraba era corect : Furtul facut de catre cei care au condus statul. O atare exprimare poate duce la confuzii si nu cred ca este de dorit pentru ca ideea eliminarii statului din economie a stat la baza acestui furt. Statul prin reprezentantii sai trebuie sa aibe un puternic rol de arbitru si nu asa cum este acum cand reprezentantii sai efemeri se scuza ca nu pot, sau chiar asa este, ca nu pot interveni in stoparea furtului. E greu de explicat chiar dupa atatia ani de disolutie si propaganda dublata de o descalificare a societatoi in ansamblu ce solutii mai sant.
    Daca ne amintim insa de Brucan se poate sa intrezarim ce ne spunea apropo de 20 de ani de prostie : poate vedem acum pacaleala.
    Brucan care declara in martie 1989 la Vocea Americii ca Ceausescu a gresit cand s-a abatut de la linia ideologica stalinista. Iar multi berbeci o tin si acum ca a fost un disident anticomunist.
    Sau ce a facut Roman cand a hotarat sa returneze romanilor vestitele parti sociale ( actiuni de fapt) lucru care a degrevat acele intreprinderi de actionari si au putut fi facute cadou amicilor si apropiatilor puterii de atunci. Totul sub lozinca ca statul e un prost gestionar si TOTUL trebuie privatizat. Adica in varianta ne-publica distrus.
    Cred ca se mai tine minte ca amanarea Romaniei de la admiterea in UE s-a facut sub ideea ca nu santem PREGATITI si am fost atunci cand cedaseram aproape tot, banci, resurse, distributie sau productia de otel, ciment, faianta, gresie, parcht, adica constructiile.
    Acesta nu e CAPITALISM si nici macar ideea ca putem evolua, am devenit prin tradare o colonie, vasali pentru ca bezmeticii care ne-au condus si ne conduc au cedat TOT inclusiv SUVERANITATEA. Pe votul si prostia noastra. este gresit sa aruncam vina pe cei din afara care au dorit sa puna mana pe resursele noastre, sa aibe aici o piata de desfacere, daca observam cate nationalitati si state reprezinta ne dam seama ca numai cine nu a vrut nu s-a infruptat.
    Totul pe baza unui STAT slab ajuns asa prin tradare si acceptat din prostie sau pe baza propagandei.
    Exemplul viu este azi Ponta care este TOTAL rupt de realitate, alaturi de chitoi si vosganieni total necalificati nu percep dezastrul Oltchim-Arpechim. Dincolo de soarta celor poate 20 000 de viitori someri va disparea o alta sursa de bani la un amarat de buget. Dar ei nu pot saracii sa rezolve, nu-i lasa UE sau FMI. Daca nu-i lasa sa fi facut colecta publica sau emitere de actiuni si sa puna acolo un consiliu de administratie care sa raspunda punctual de probleme. Dar nu, ei stiu ca aceasta uzina trebuie eliminata de pe piata si joaca pe muzica concurentei. Asta- tradarea.
    Sper sa nu fiu considerat melancolic, nostalgic, comunist sau cine stie, Mai degraba cein tineri sa compare ce se intampla acum cu UE si sa compare cu ce era in blocul comunist. Nu stiu cate deosebiri ar putea gasi.

  19. Apropo de transporturi, domnul Sova se cam incurca in declaratii, asta dupa ce alt “destept” de la PSD (Nita) a propus sa bage ca principala sursa pe reteaua electrica, energia din termocentrale, cand in toata lumea se baga ca sursa principala pt. consum cea mai ieftina energie (si pe cat posibil cea mai putin poluanta). Astia de la PSD au inceput sa o ia razna si sincer am inceput sa ma satur de ei. De la Ponta si pana la Nita, toti par mai prosti si mai ticalosi decat aia de la pd-l, si o spune un om care ii uraste pe aia de la pd-l din tot sufletul.

    • Nu este nicidecum mai scump decat daca se pastreaza minele separate de termocentrale si statul pune un pret pe zacamant foarte mare, adica redeventa de 5 ori mai mare ca petrolul de la Petrom omv.
      In 1997 Ciorbea punea in practica o mizerie spunand ca daca aduci carbune de la polonezi faci economie dar nu existau vagoane destule pentru transport si nici licenta prin alte tari pe cale ferata. Si a mai stabilit si un pret astronomic pentru carbunele din zacamant care alaturi de extractie dadea un pret mare. Sa nu uitam ca la Turceni carbunele ajunge pe banda rulanta deci practic transpotr zero. Dar asta ar da peste cap importul de gaze de la nemtii Angelei Merkel( chiar daca e rusesc) sau afacerilor austriecilor de la OMV care sul masca folosirii gazului la Brazi isi opresc cantitati mari in cos pe care le exporta .La pret mic ca sa fie livrat inapoi cu un pret sensibil mai mare.
      In rest de acord ca unii de teapa lui Nitu nu au ce cauta la butoane.

  20. Domnule Tadu Tudor
    Dezastru rutier, pe calea ferata,la transportul aerian,maritim,de apa dulce,la metrou,poduri si daca mai adaugam si posta….totul devine stupid,penibil si absurd!!!!

  21. Nu cred că mai avem vreo şansă ca stat. Suntem distruşi din toate punctele de vedere. Toate domeniile de activitate sunt “praf” (sănătate, transporturi, învăţământ, armată, poliţie, politic, industrie, economie, agricultură, etc.) fără nici o şansă de redresare şi după mine, e doar o chestiune de timp practic până ni se vor înfunda toate căile de ieşire spre acea “luminiţă de la capătul tunelului” pe care de mult timp o tot căutăm. Generaţiile următoare sunt condamnate câncen de tot ; n-au nici o perspectivă, nici un orizont, nici o speranţă, nici o direcţie, nici un ideal. În vreo 20 de ani cred, românii ar trebui să se gândească din ce în ce mai serios la cine va stinge lumina ? Din păcate, această ţară nu-şi va mai reveni niciodată până la dispariţia sa pur şi simplu. Iar “regionalizarea” asta atât de “dorită” de către tot felul de politicieni obscuri, nu face decât să ne grăbească dispariţia noastră ca stat.

  22. In Romania nu va mai fi bucata de cale ferata in urmatorii ani, pentru ca nu se aplica nicio lege in tara asta, decat cea a smardoielii si a ciocoilor.

  23. Privatizarea monopolurilor naturale de stat nu e o solutie.
    Vezi cum s-au privatizat caile ferate britanice spre folosul City-ului si saracirea populatiei, privatizare sugerata de Thatcher si infaptuita de Tony Blair cel atat de drag premierului:

    “Thatcher opened the floodgates to economic rent-seeking in its classical sense: land rent in real-estate to make British property so high-priced that employees who work in London must now live outside it, taking highly expensive Privatized Railroads to work.

    Privatization also created vast new opportunities for monopoly rent for privatized public utilities, along with predatory financial takings by increasingly predatory banking.

    The Iron Lady was convinced she was rebuilding England’s economy, while in reality it was only getting richer from London’s outlaw banks. Throughout the world, the damage wrought by this financialized economy has been immense.

    By “liberating” national money from the constraints of taxing authorities, the Middle East stopped much of its projects for industrial development. After 1990 the Soviet bloc was deindustrialized to become an oil, gas and mining economy.

    And for Britain, trillions of dollars in global tax revenues that could have been used for industrial and social development were routed through London, where the UK has lived off the fees from this free-for-all.

    So despite Mrs. Thatcher’s admiration for Milton Friedman, famous for claiming that There Is No Such Thing As A Free Lunch, she made Britain’s economy all about obtaining a free lunch – eaten by the world’s financial managers who flocked to its shores.”
    http://www.counterpunch.org/2013/04/08/the-queen-mother-of-global-austerity-financialization/

  24. Majoritatea problemelor din Romania nu au o sursa unica. In cazul de fata nu trebuie sa uitam nici una dintre urmatoarele:
    1. incompetenta
    2. politicizarea excesiva a functiilor de conducere
    3. furturile de componente avand politia complice
    4. subfinantarea
    5. contractele preferentiale si licitatii masluite
    6. justitia ineficienta

    Un exemplu aparent banal este furtul de componente ce sunt duse la fier vechi. E inutil sa ai infrastructura, locomotive si personal calificat daca undeva pe drum iti dispare, peste noapte, o bucata de sina sau un transformator.

    Cat timp nu se lucreaza in paralel la toate capitolele nu vom avea nici un progres.

  25. un mare pas inainte pentru tine radu. primu articol din ultimu an in care nu are apare numele lui basescu (nu conteaza ce subiect, o legatura, o mentionare tot gasesti tu).

  26. Candva se scrieau pancarte AICI SANT BANI DV si asta a ramas si dupa ce puterea a fost acaparata de omenii ce scrisesera lozinci in care promiteau ca vor face ceva dar au fost minciuni si eu de ficare data cand a trebuit sa votez mi am adus aminte de aceasta plancarda oare restu oameniilor nu le au vazut? atunci ne meritam soarta

Leave a Reply