Friday, December 27, 2024
1.3 C
Bucharest

Guvernul, dator la Renault cu autostrada

Guvernul Romaniei, prin CNADNR, ramine in continuare cu datoria neonorata fata de compania Renault, cel mai puternic actor industrial prin uzina de la Mioveni. Varianta de autostrada Pitesi-Sibiu ramane cea mai importanta prioritate pentru ca francezii sa-si poata mentine interesul pentru Romania. Din pacate, portiunea amintita intarzie nepermis, lucrarile se desfasoara greu inclusiv pe tronsonul Sibiu-Arad si nici in urmatorii 3 ani nu se va putea merge pe autostrada Pitesti-Arad. CNADNR ramine din pacate o institutie prea putin eficienta, ce trage in jos guvernul in privinta promisiunilor facute in campania electorala.

Ponta-Șova-Johannis-autostradă-469x300

Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale “la un anumit nivel”, afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure.
“Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger”, a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani,  dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.
În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat recent că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva “sigur”.
În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmaţia preşedintelui reprezintă o “inconştienţă sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiilor.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi că are încredere în ce spune preşedintele Renault, nu în ce “mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”. Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.

Aflat, luni, la sediul Autorităţii de Management pentru POS “Creşterea competitivităţii economice”, cu ocazia semnării a şase contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia, din care face parte şi Dacia Renault, Ponta a ţinut să se refere şi la această declaraţie a preşedintelui.
“Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare EURO 6 în România, aşa că nu vă luaţi după cine zice că pleacă”, a spus Ponta, la finalul discursului ţinut de directorul pentru România al Dacia Renault, Nicolas Maure, în care acesta tocmai anunţase intenţia realizării în România a unor bancuri de testare pentru motoare EURO 6.
Ponta a arătat că creşterea economică de anul trecut se datorează şi unor factori industriali din zona privată, iar Dacia Renault a avut o mare contribuţie în acest sens.
“Zonă privată şi-a continuat dezvoltarea şi aici, evident, grupul Dacia Renault este de departe unul dintre liderii importanţi, o societate fundamentală pentru economia României şi, dacă vreţi, şi psihologic este atât de importantă. Nimeni nu-şi poate imagina România fără Dacia”, le-a spus Ponta celor prezenţi.

 

 

 

Hot this week

În ciuda poluării, creşte cererea mondială de cărbune

Cererea mondială de cărbune ar urma să atingă noi...

Scăderea record a banchizei antarctice în 2023 a dus la o creştere a frecvenţei furtunilor

Scăderea record a banchizei antarctice în 2023 a dus...

Descoperire valoroasă pentru medicină şi sănătate

Oamenii de ştiinţă din Australia au descoperit o modalitate...

Cum a fost tratată o femeie cu boală arterială periferică

Cum a fost tratată o femeie cu boală arterială...

Topics

În ciuda poluării, creşte cererea mondială de cărbune

Cererea mondială de cărbune ar urma să atingă noi...

Descoperire valoroasă pentru medicină şi sănătate

Oamenii de ştiinţă din Australia au descoperit o modalitate...

Cum a fost tratată o femeie cu boală arterială periferică

Cum a fost tratată o femeie cu boală arterială...

Pădurile României, salvate şi regenerate cu fonduri europene

Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva a atras în...

Biden îi dă lui Trump o economie americană pe creştere

Economia americană a înregistrat o creştere solidă în perioada...

Marina SUA îl medaliază pe TOP GUN Tom Cruise

Marina SUA i-a acordat actorului Tom Cruise cea mai...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img