Facturile la energie şi gaze vor veni cu întârziere, iar oamenii vor trebui să plătească dintr-o singură dată consumul pe două-trei luni, a afirmat, marţi, Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă.

El a arătat că furnizorii de energie nu au avut timp să modifice softurile de emitere a facturilor. Mai exact, OUG 119/2022 a fost adoptată pe 1 septembrie, cu aplicabilitate din aceeaşi zi.

“A modifica un soft presupune timp. Din experienţa modificărilor trecute, înseamnă între două şi trei luni. Deci din păcate consumatorii să se aştepte să primească facturi abia peste două sau trei luni, bineînţeles facturile vor fi mari, pentru că vor cumula cantităţi pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Chisăliţă.

El a amintit că la fel s-a întâmplat şi în toamna anului trecut, când legislaţia a fost modificată peste noapte. Atunci, unii furnizori au decis să factureze în continuare şi să-şi adapteze softul din mers, dar au fost amendaţi că nu au aplicat din prima noua legislaţie.

“Ei au zis trimitem facturile pe vechile softuri şi în momentul în care softul va fi finalizat vom trimite regularizări. Atunci au fost acuzaţi că nu respectă legea şi că sunt hoţi. Atunci, dacă asta a fost reacţia societăţii, companiile nu vin cu alte facturi până nu este gata softul”, a arătat reprezentantul AEI.

Din păcate, cei care suferă sunt consumatorii finali, care vor trebui să plătească dintr-o singură dată facturi mari pentru două-trei luni.

“Cel mai probabil, vorbim de toţi clienţii, de milioane de clienţi. Furnizorii nu sunt obligaţi să eşaloneze aceste plăţi”, a adăugat specialistul AEI.

Asociaţia Energia Inteligentă a lansat marţi Pactul pentru Rezilienţa Energiei Curate în România, un program care îşi propune derularea unei campanii de analiză, informare şi conştientizare asupra necesităţii reducerii consumului energetic şi a deschiderii către surse de energie curată, ce pot conduce la depăşirea situaţiilor de criză.

De asemenea, toate aceste lucruri sunt esenţiale pentru o tranziţie energetică echilibrată, prin cele patru mari axe: eficienţă energetică, energie curată, transport sustenabil şi prevenirea crizei în energie, scrie Agerpres.

2 COMMENTS

  1. Atata timp cat totul este online si sunt programe la mana oricui, nu se pune problema amanarii calcularii facturilor! De ce se plang ca abia la 1 septembrie au bagat legea sau ordonanta, in 2 saptamani poate rezolva totul cu brio! Sa nu se mai planga, sa puna osul la treaba! Daca iti amintesti, cu cativa ani in urma an scris ca in Romania va fi dezastru in 2022-2023 pe continuitate 2024. Acum fac legatura ca nu e vorba neaparat de razboi, e dezastru in tara din cauza haosului politic in legislatie si in toate domeniile cu prioritate in costul vietii! Chinul cetateanului roman nu e razboiul cu care terorizeaza tv-urile, chinul e minciunile, hotia, escrocheria, furtul prin legi cu dedicatie si legislatia in bataie de joc facuta dar cu dedicatie escrocilor care se imbogatesc peste noapte! Din tot ce se face si construieste, nimic nu e de calitate, nimic nu prezinta siguranta! Mai mare dezastru ca in Romania este in estul ujrainei dar inca mai sunt vioi, plini de sperante, de bucuria zilei de maine, de reusitele de monent, nu ca in Romania unde cetatenii sunt dezanagiti total fara zambetul sufletului pe buze!

  2. Daca guvernul nu vrea sa fim furati ci doar sa platjm taxa de protectie pentru mafia energetica atunci sa ne dea posibilitatea sa cumparam contor inteligent cu autocitire . Actual nu poti monta un asemenea contor pe banii tai iar statul nu il pune canu are bani…..de aici balamucul….Multi romani sunt plecati sau au mai multe imobile……se intorc rar sau ajung rar la casele din alte localitati…..asta da ocazia ca o parte sa intre in disputa cu distribuitorul.Ce zici Domnule Ciuca ne dai voie sa fim inteligenti energetic pe banii nostrii ? Inteligenta se vede de la intrarea in casa. Banuiesc ca si rudele lui alearga cu scaunelul sa citeasca ceasul si sa urce pe deal sa transmita indexul

Leave a Reply