Închiderea circulaţiei rutiere pe DN7 – Valea Oltului, între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti, va afecta turismul din oraşul Sibiu – fosta Capitală Culturală Europeană, dar şi din judeţul care a fost Regiune Gastronomică Europeană şi nu va fi un exerciţiu de imagine ”prea bun” nici pentru România, au declarat joi, pentru AGERPRES, specialişti în turism.
Închiderea DN7 în plin sezon al vacanţelor are loc exact când Sibiul are “cei mai mulţi turişti străini, grupuri şi individuali”, spune Simina Manea, directorul executiv al Asociaţiei Judeţene de Turism (AJTS).
“Deşi Destinaţia Sibiu rămâne conectată cu sudul ţării via Braşov, prin cele două rute alpine, Transfăgărăşan şi Transalpina, şi alte căi de acces recomandate de aplicaţiile de navigaţie, această decizie spontană a Guvernului de a închide Valea Oltului va avea un impact negativ asupra calităţii călătoriilor în România. Este regretabil că s-au ales exact cele două luni din an dedicate vacanţelor, în care mobilitatea între regiunile ţării este cea mai mare, din Capitală înspre destinaţii turistice urbane şi rurale, mare – munte. Sunt lunile în care avem cei mai mulţi turişti străini, grupuri şi individuali, care vor fi confruntaţi cu schimbarea itinerariilor de vizitare şi mult mai mult timp petrecut în trafic”, a precizat pentru AGERPRES Simina Manea.
Adela Dadu, fost responsabil de marketing al AJTS Sibiu şi unul dintre cei mai cunoscuţi ghizi locali, estimează că cei mai afectaţi vor fi turiştii care vor sosi pe aeroportul din Bucureşti cu avionul, iar pe urmă vor avea probleme cu transferul cu autocarul spre Sibiu. Şi costul vacanţelor va creşte, pentru că rutele ocolitoare rutiere DN1 Sibiu – Braşov sau Transfăgărăşanul înseamnă mai mulţi kilometri parcurşi.
“Da, afectează turismul, categoric. Cel mai greu va fi pentru turismul de masă, turiştii veniţi în circuite, cu autocarul. Majoritatea ajung pe aeroportul din Bucureşti şi fac transferul înspre Sibiu sau invers, se întorc în Bucureşti. Dacă se închide Valea Oltului, vor fi nevoiţi să aleagă ruta pe Transfăgărăşan sau Braşov, ceea ce va îngreuna şi mai mult traficul. Creşterea traficului pe aceste rute, inclusiv cu autocare, dar şi cu mult mai multe autoturisme, va duce la ambuteiaje şi chiar accidente. Durata acestor transferuri va creşte şi va afecta întregul program al turiştilor, iar costurile pentru transportatori vor fi mai mari. Pentru turiştii individuali care fac transferul spre şi înspre Bucureşti, o opţiune bună e transportul feroviar. Din cauza faptului că nu s-a comunicat din timp această decizie, mulţi vor fi luaţi prin suprindere şi vor trebui să găsească tot felul de soluţii. Nu va fi un exerciţiu de imagine prea bun pentru România”, a declarat pentru AGERPRES ghidul turistic Adela Dadu.
Şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism dezaprobă decizia statului român de a închide drumul naţional Râmnicu Vâlcea – Sibiu în plin sezon turistic, începând cu 8 iulie, timp de o lună. ANAT consideră că astfel de lucrări, de altfel binevenite, ar trebui programate în extrasezon, după 1 octombrie, pentru a minimiza impactul asupra traficului şi a turiştilor. În prezent, aceste restricţii afectează grav fluxul de călători către Bulgaria, Grecia şi Turcia, precum şi circulaţia internă în România, dar şi către Europa centrală şi occidentală, se arată în comunicatul transmis de asociaţie.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, că între 8 iulie şi 9 august va fi închisă circulaţia pe Valea Oltului, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti.
PS: Specialiştii au identificat mai multe soluţii alternative la închiderea DN 7 Valea Oltului.
- Un program mai scurt de inchidere (gen 5,00-9,00 dimineaţa)
- Circulaţia pe sens alternativ, cu asigurarea unor traversari pe poduri metalice sau de pontoane, în zona lucrărilor
- Defrişarea specială a versantului care să nu genereze impact asupra carosabilului DN7, prin consultarea şi ajutorul specialiştilor ROMSILVA