Friday, March 21, 2025
8.4 C
Bucharest

Statul român are nevoie de o aeronavă oficială

După ce s-au publicat cheltuielile cu avionul închiriat de fostul preşedinte Klaus Iohannis, a reapărut dezbaterea privind existenţa unei aeronave a statului român, pentru zborul demnitarilor.

Dacă adunăm toate costurile zborurilor preşedintelui, premierului, miniştrilor, secretarilor de stat, specialiştilor din ministere şi ale altor angajaţi ai statului, probabil suma va fi mai mică decât rata lunară pentru un avion nou, achiziţie sau leasing operaţional. Plus costurile de exploatare şi mentenanţă, deloc neglijabile.

Dar aici nu e vorba doar de aspectul financiar.

România nu poate pretinde că e un stat respectabil, UE şi NATO, câtă vreme nici măcar la vizitele oficiale nu putem avea o aeronavă pe care să fie scris numele ţării.

N-au fost puţine momentele când demnitarii români au zburat şi cu aeronavele militare de transport C 27 J Spartan, în lipsa unei variante mai bune.

Statul nostru a avut o companie, ROMAVIA, în cadrul MApN. Pentru că, la un moment dat, nu avea rezultate financiare strălucite, compania a fost desfiinţată din ordinul lui Traian Băsescu. Pentru el era mai uşor să omoare, decât să repare. Să facă rău, în loc să facă bine.

Un avion guvernamental, aflat în dotarea Forţelor Aeriene Române, care să aibă 20-30 de locuri pentru delegaţii oficiale, oameni de afaceri, presă e o necesitate maximă azi.

Suntem interconectaţi, avem vizite numeroase, interese politice, economice şi de securitate ce presupun dialog permanent, faţă în faţă, cu aliaţii noştri.

TAROM e într-o situaţie precară, sunt prea multe destinaţii lipsă în programul lor de zbor, mai ales în Europa. De America nici gând, prin Orientul Mijlociu câteva şi gata. Ţară mică, viziune sub genunchiul broaştei.

O aeronavă bine întreţinută de Forţele Aeriene Române, cu echipaj bine pregătit, care să zboare în toate destinaţiile continentale şi trans-continentale, este în clipa de faţă o necesitate, nu un lux.

Cu o condiţie : toţi demnitarii statului român efectueze deplasările, cu o planificare centralizată şi bine organizată, pe destinaţiile clasice (Bruxelles, Paris, Berlin, Londra, Washington, etc) cu această aeronavă.

 

Hot this week

Nu mai putem conta pe SUA în contracararea atacurilor hibride din Rusia

Mai multe agenţii americane de securitate naţională au încetat...

Datoria globală : 100.000.000.000.000 dolari

Obligațiunile guvernamentale și corporative neachitate au depășit anul trecut...

Noi dovezi privind existența apei pe Marte

Noi dovezi convingătoare susțin ipoteza existenței apei în stare...

Prețul aurului, nivel record

Cotația aurului a atins miercuri un nou record, în...

După 35 de ani, Cazinoul din Constanța e salvat, complet renovat

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunţă că a...

Topics

Nu mai putem conta pe SUA în contracararea atacurilor hibride din Rusia

Mai multe agenţii americane de securitate naţională au încetat...

Datoria globală : 100.000.000.000.000 dolari

Obligațiunile guvernamentale și corporative neachitate au depășit anul trecut...

Noi dovezi privind existența apei pe Marte

Noi dovezi convingătoare susțin ipoteza existenței apei în stare...

Prețul aurului, nivel record

Cotația aurului a atins miercuri un nou record, în...

După 35 de ani, Cazinoul din Constanța e salvat, complet renovat

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunţă că a...

Mercedes-Benz testează utilizarea roboţilor umanoizi

Mercedes-Benz testează utilizarea roboţilor umanoizi fabricaţi de compania americană...

Cum poate fi diagnosticată din timp o boală des întâlnită

Cum poate fi diagnosticată din timp o boală des...

Tesla o ia la vale

Pe măsură ce acțiunile Tesla au scăzut în ultimele...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img