Astazi Curtea Constitutionala a dat publicitatii un document bomba : motivarea deciziei de neconstitutionalitate a protocoalelor secrete intre SRI, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Actuala conducere a SRI a decis in ultimii 3 ani sa ia cateva masuri esentiale :
1. schimbarea generalului Florian Coldea din functia de prim adjunct al directorului SRI si trecerea acestuia in rezerva la 48 de ani
2. Desecretizarea si denuntarea publica a protocoalelor secrete cu PICCJ si ICCJ
3. Trecerea in rezerva a peste 20 de generali din structura centrala a SRI, printre care si seful Directiei Generale Juridice, gen. Dumitru Dumbrava
—————
Motivarea CCR are 159 de pagini si in ea se scrie explicit ca protocolul din 2009 a adaugat la lege si are efecte neconstitutionale, de incalcare a legii si a drepturilor si libertatilor fundamentale.
Cu exceptia a 3 articole, protocolul semnat in 2016 a fost declarat constitutional.
In privinta Protocolului din 2009, articolele 124, 130, 131, 132, 156, 170, 175, 177, 185, 186, 193, 196, 197 si 208 aduc afirmatii devastatoare ale CCR in privinta incalcarii Constitutiei, a drepturilor procesuale, a echilibrului puterilor in stat, a justitiei independente.
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
- Admite sesizarea și constată existența unui conflict juridic de natură
constituțională între Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație
și Justiție și Parlamentul României, pe de-o parte, și Înalta Curte de Casație și Justiție
și celelalte instanțe judecătorești, pe de altă parte, generat de încheierea între
Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Serviciul
Român de Informații a Protocolului nr.00750 din 4 februarie 2009, precum și de
exercitarea, în mod necorespunzător, a controlului parlamentar asupra activității
Serviciului Român de Informații.
92 - Admite sesizarea și constată existența unui conflict juridic de natură
constituțională între Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație
și Justiție și Parlamentul României, pe de-o parte, și Înalta Curte de Casație și Justiție
și celelalte instanțe judecătorești, pe de altă parte, generat de încheierea între
Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Serviciul
Român de Informații a Protocolului nr.09472 din 8 decembrie 2016, doar cu privire
la dispozițiile art.6 alin.(1), art.7 alin.(1) și art.9, precum și de exercitarea, în mod
necorespunzător, a controlului parlamentar asupra activității Serviciului Român de
Informații. - Înalta Curte de Casație și Justiție și celelalte instanțe judecătorești,
precum și Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție
și unitățile subordonate vor verifica, în cauzele pendinte, în ce măsură s-a produs o
încălcare a dispozițiilor referitoare la competența materială și după calitatea persoanei
a organului de urmărire penală, și vor dispune măsurile legale corespunzătoare.
Definitivă și general obligatorie.
Decizia se comunică Președintelui Senatului, Președintelui Camerei
Deputaților, Ministerului Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și
Justiție și Înaltei Curți de Casație și Justiție și se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Pronunțată în ședința din 16 ianuarie 2019.