Au trecut 7 ani si A2, Autostrada Soarelui, a ramas tot cu 130 km, pe ruta Bucuresti-Cernavoda. In peste 2500 de zile de regim portocaliu, nici unul din ministrii transporturilor n-a reusit sa termine un flintic de 60 km, Cernavoda-Constanta. Este unul din marile examene de corigenta pe care nu le-a trecut actuala putere. Mai sunt si altele, la fel de apasatoare pentru noi. In acesti ani, ministrii ai transporturilor au fost Gheorghe Dobre (PDL), Radu Berceanu (PDL), Ludovic Orban (PNL), din nou Radu Berceanu (PDL) si azi Anca Boagiu (PDL). Fara autostrazi, Romania nu poate avea turism performant, din care ar putea scoate bani buni. Sau industrie puternica. Mercedes a renuntat la o investitie de 1 miliard de Euro in Romania pentru nu exista autostrazi pe care sa ruleze intr-un ritm normal tir-urile cu autoturisme noi produse.
Si nu exista nici respect pentru milioanele de cetateni care sponsorizeaza anual statul cu miliarde de euro prin taxa de drum, rovigneta, accize la benzina, tva la acciza benzinei, impozite pe salarii si cite si mai cite. E cea mai mare rusine a tarii, felul cum gestioneaza regimul Basescu-Boc situatia infrastructurii rutiere. Pentru a nu stiu cita oara, se reia licitatia pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia. Am mai vorbit despre faimoasa CNADNR, o institutie pe care o consider criminala in relatia cu locuitorii acestei tari nefericite.
Iata stirea : “Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat o nouă licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, proiect estimat la 726,2 milioane lei (175,8 milioane euro), fără TVA, dupa rezilierea contractului cu compania Colas. Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura trei luni, iar execuţia 12 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie, se arată într-un comunicat al CNADNR. Finanţarea va fi asigurată de Banca Europeană pentru Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat. CNADNR a reziliat în aprilie contractul pentru acest proiect încheiat cu compania franceză Colas. Colas a primit în noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei, fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA”
Asadar, am renuntat la un contract mai ieftin pentru unul mai scump. Logic si onest, nu-i asa? Cum vi se pare suma de peste 10 milioane de euro pe kilometru de autostrada, intr-o zona fara munti, tuneluri si viaducte? Din cate stiu, standardul european este undeva intre 2 si 7 milioane euro pe km. Va simtiti si cu banii luati si fara autostrazi? Oare se va intimpla, in timpul vietii noastre, sa ajungem pe autostrada pina la mare?
P.S. : Nu mai pot cu tara asta condusa de cretini, ca sa apelez si eu la formula consacrata de Mircea Badea. A inceput sezonul estival? Avem si noi o semi-autostrada spre Litoral? Exact acum trebuie sa inceapa lucrarile de reparatie pe A2. Toata primavara, tembelii de la CNADNR au dormit… “Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta ca, in perioada 3-30 iunie, circulatia rutiera pe Autostrada A2 Bucuresti – Cernavoda se va desfasura restrictionat in zona kilometrului 21, pe calea I, aferenta sensului Bucuresti – Cernavoda, din cauza lucrarilor ce se vor executa la podul peste raul Pasarea, situat la km. 21+272.”
Poate doar daca vom aduce principe strain, ca sa-ti raspund la ultima intrebare. Desi nici macar atunci nu cred ca se va intampla. Avem stilul nostru personal de a manari lucrurile. Orice lucruri!
M-am saturat de astia.Nu ii mai sufar.Le-a iesit.Si-a propus ciruirea noastra au reusit.Ce ma doare e ca nu iesim in strada sa ne cerem drepturile .Altii au reusit noi nu!
Eu am anticipat aceasta situatie si m-am mutat cu totul din Bucuresti in Constanta…Sincer as vizita mai des orasul natal insa baietii astia destepti de la “guverne” nu prea vor sa ma ajute in acest sens gasind tot felul de motive care mai de care mai golanesti ca sa intarzie si in acelasi timp sa creasca pretul evident sub directa protectie si indrumare a celor care se credeau nu demult mari ministri in domeniu.Pacat ca o autostrada in Romania nu se poate realiza prin asumarea raspunderii guvernului…Azi,cu acest guvern poate am fi batut multe tari din Europa.
Cred ca ar fi utila o comparatie a pretului pe kilometru actual cu pretul pe kilometru ai primilor 100 km, realizati in timpul guvernarii Nastase. Am gasit pe internet o referinta indirecta, intr-un articol din 2006, “Autostrada Bucuresti-Pitesti e cea mai scumpa si mai proasta din Europa”, cum ca ar fi fost de 2.3 milioane euro/km.
Nu-i nimic, domnule Tudor!
Tristii din tara asta – si slava cerului, ne-au tot dovedit-o ca sunt majoritari – sunt acaparati de modificarea constitutiei precum sunt mustele de rahat. Nu-i nimic, repet! Sper insa ca cei care au votat pentru Basescu DIN NOU, in 2009, sa traiasca cele mai cumplite experiente.
Tre’ sa vina si un strop de dreptate, nu?
Numai bine!
Da, suntem o tara trista! Prostii platesc, gropile raman!Cum sa nu le mearga bine astora, daca le infloresc afacerile? Este imposibil sa nu gandesti ca este ceva putred la mijloc, din moment ce ei anuleaza un contract mult mai ieftin, in favoarea altuia mai substantial. Mi-este clar urmatorul lucru: atat infrastructura rutiera cat si cea feroviara, evolueaza prin involutie. Si totusi, cum sa nu zambesc azi? Il avem pe Lazaroiu la Ministerul Muncii. Este atat de infantil si ignorant sa pui o persoana de factura umanista, fara nici un fel de experienta, ca ministru al Muncii, intr-o perioada atat de anevoioasa a Romaniei. Eu nu reusesc sa-l urmaresc pe acest domn mai mult de 5 minute, ma plictiseste ingrozitor, nu are o atitudine corespunzatoare, nu-l creditez cu nici un strop de incredere. Am ajuns o tara de pacalici! Asa ne trebuie, daca induram si ne lasam injositi!
Merg pe aceasta autostrada aproape saptamanal. “Tembelii de la CNADNR” nu au dormit in primavara… au facut treaba pur si simplu romaneasca. Pe timpul iernii au pus pe langa autostrada parazapezi .. toate bine si frumoase ! Numai ca atunci cand sa le stranga ( martie-aprilie) incarcau cu 3-4 insi cate 20-30 de astfel de parazapezi intr-o camioneta mica. Chiar ma intrebam ( avand experienta in logistica) ” cat dracu o sa le ia la astia sa stranga miile de panouri de pe toata autostrada .. si cu ce si ai cui bani?”.
Saptamana trecuta strangeau nisipul dintre benzi imprastiat asta iarna … nu se sta degeaba deci .. se munceste romaneste. Mult .. prost … si fara rost !
sincer, nu inteleg si nu am sa inteleg niciodata dc romanii au votat a 2 a oara PDL. tara asta se duce de rapa din toate punctele de vedere,spun asta la 25 ani, nici nu vreau sa ma gandesc cum va arata Romania peste 25 ani, sincer sa fiu nu cred ca va evolua foarte mult,normal tot din cauza politicului…in toate tarile europene tinerii sunt ajutati in domeniul afacerilor, motivati etc. aici iti da 2 lei si iti cere 100lei, nu ai gratieri sa-ti poti pune business ul pe picioare, sa poti face un plan etc…nimic…pacat PDL PSD si multi altii fura, nu se mai satura sa fure Romania….ce se va alege de generatiile urmatoare?!
Viaţa are mai multă imaginaţie decât visele noastre.
Din păcate, autostrăzile şi şoselele decente rămân, în România doar la stadiul aspiraţional.
Boc vorbea anul trecut de “implementarea standardelor de cost” în sistemul de sănătate, pentru ca aceeaşi intervenţie să nu mai coste diferit în funcţie de spital.
Despre “standardele de cost” din domeniul infrastructurii nu pomeneşte nimeni.
Iar la pierderea investiţiei Mercedes de 1 mld de euro, cred că putem vorbi de “subminarea economiei naţionale” de către cei plătiţi să construiască drumuri.
Mai Radule, eu as vrea sa ridici o problema importanta dpdv al meu. De ce trebuie sa inviti la emisiuni oameni care nu iti pot raspunde la probleme, cum ar fi persoane din partidele de la putere care nu dau raspuns la intrebari ca, zic ele, nu sunt persoanele in cauza ? CUm ar fi un invitat care e din PD dar nu poate raspunde in locul lui Udrea pentru nenorocirile si furtisagurile care le face ea. Eu zic ca ai dreptul de a nu mai invita alte persoane din partidele puterii in afara de cele direct implicate, care si ele sunt din PD-L. Daca de exemplu nu vine Udrea, sa fie sanatoasa (adica sa nu fie sanatoasa ci sa o ia dracu), tu sa faci emisiunea cu ceilalti din opozitie sau alti invitati sociologi, istorici, avocati etc… care au dreptul de a comenta.
am obosit si refuz sa mai comentez acest subiect – AUTOSTRAZI – de fiecare data cand ies din bucuresti – indiferent in ce directie fac criza de nervi din cauza lipsei acestora – autostrazile.
astept cu nerabdare un complet de judecata care sa’i inchida pe toti acei care se fac vinovati de LIPSA autostrazilor in romania in conditiile in care ele au fost platite si nu asa oricum ci la preturi enorme.
Sa precizam ca ceea ce se vede in poza a fost construit pe vremea unora care furau dar mai si faceau cate ceva…Ce s-ar mai bucura Boc sa inaugureze cu panglici macar o amarata de bretea la chestia asta atat de rara in Romania.
Radu, poate ar trebui sa-i adresati d-nei Boagiu o intrebare simpla, “Cand e gata A2?”
asfaltare?…,infrastructura?
exista poduri in Romania construite de catre austro ungari sau pe timpul lui carol care abia acum vreo 10 ani AU IESIT DIN GARANTIE desi firma care le-a construit poate nu mai exista dupa 100 de ani sa primit instintare ca s-a terminat garentia.
de ce nu cerem si noi garantie pentru asfaltari in clauzele contrectelor sa vedem daca mai asfaltam in fiecare an acelasi drum .sau daca nu macar nu o mai facem pe banii nostri.
aaa am uitat atunci cum mai furam banii???????????????????
Stimate DOMN RADU.Respectele mele pt felul de a fi.Cel mai dezghetat in emisiune lovind unde trebuie invitatul.Felicitari.Dar adevarul e un ADEVAR SI UNUL SINGUR.Autostrada soarelui in ce regim a inceput,cine a facut contractul.?Pt actuala stare a ROMANIEI toti cei care au trecut pe la CIOLAN sant vinovati.Ca gradul de vinovatie e mai mare sau mai mic e alta mancare de peste.STIMA.