Cazul tinarului locotenent Alexandru Gheorghe, de la Baza Aeriana 71 Campia Turzii, a starnit o emotie uriasa. Imbracat in uniforma militara de infanterist, el si-a exprimat revolta in Piata Universitatii. Apoi a participat la emisiunea Sinteza zilei moderata de Mihai Gadea, unde a fost aplaudat la scena deschisa pentru curajul sau, pentru cuvintele frumoase pe care le-a spus si pentru imbarbatarea adresata celor care protesteaza in toate orasele tarii impotriva actualului regim.
Este evident pentru oricine ca locotenentul Alexandru Gheorghe a incalcat Statutul cadrelor militare. Si ca el va primi o sanctiune. De altfel a si recunoscut aseara acest fapt.
Din informatiile mele, Ministerul Apararii Nationale are in vedere trecerea sa in rezerva si (eventual) trimiterea sa in judecata. In momentul de fata, el este anchetat la sediul unitatii sale din Campia Turzii de o echipa coordonata de comandantul Bazei 71, generalul Laurian Anastasof.
Militarii nu judeca precum noi, civilii, aspectele de natura umana, sentimentala si morala. Ei se raporteaza strict la regulamentele militare, care in orice tara din lume se executa, nu se discuta.
Situatia de azi din Romania este insa una speciala. Revolta sociala impotriva celor care conduc azi tara continua si se amplifica. Multi romani extrem de nemultumiti de Basescu, Boc si echipa lor transmit mesaje de solidaritate cu locotenentul Alexandru Gheorghe. Unii il considera un soi de caz Arafat in varianta militara.
Conducerea MApN se afla intr-o situatie extrem de dificila. Dorinta de aplicarea exemplare a regulamentelor si de pedepsire a tinarului ofiter se loveste de un avertisment serios. Pe care ma simt obligat sa-l transmit.
O masura exagerata ar determina o reactie sociala pe masura. Distrugerea carierei si vietii acestui locotenent ar putea sa atirne extrem de greu in viitorul apropiat, pentru conducerea politica a MApN si a tarii.
Principala acuzatie adusa lui Alexandru Gheorghe este participarea in uniforma militara la un miting. Nu politic, asa cum incearca sa induca unii in mod fals ideea. In Piata Universitatii este o revolta spontana, unde oamenii striga impotriva conducerii unui stat care i-a umilit si i-a saracit. N-au favoriti, nu striga in favoarea unuia sau altuia. Vor schimbarea cu orice chip si asta e o revendicare cu un profund caracter social.
Cei care judeca azi cazul lt. Alexandru Gheorghe sa nu uite doua aspecte foarte importante :
- actualul ministru al apararii, Gabriel Oprea, a folosit in campaniile electorale precedente uniforma militara in afisele PSD din judetul Ilfov, impreuna cu Anghel Iordanescu si Florentin Pandele (foto). Acest gest, mult mai explicit politic decit ce-a facut tinarul ofiter aseara, nu a fost nicicum sanctionat vreodata
- fiica presedintelui Romaniei, Elena Basescu, a folosit o uniforma militara din stocul Armatei Romane in campania sa electorala pentru europarlamentare din 2007 (foto). Nici fiica, nici tatal n-au suferit vreo consecinta in urma acestui demers evident ilegal
Aceste doua cazuri cu putere de precedent juridic si nu doar atit pledeaza pentru o sanctionare decenta a lt. Alexandru Gheorghe si mentinerea sa in rindul cadrelor active ale MApN, dupa ispasirea unei pedepse. In caz contrar, o masura mai dura ar trebui aplicata imediat si celorlalti, in spiritul egalitatii cetatenilor in fata legii.
Update
Am primit din partea Biroului de presa al MApN urmatoarea precizare pe care o redau integral :
Domnului Radu Tudor
PRECIZARE
În legătură cu articolul publicat pe blogul dumneavoastră, în ziua de 24 ianuarie a.c., cu referiri la portul uniformei militare de către cadre militare în activitate, cadre militare în rezervă şi de persoane civile, pentru corecta informare a publicului, Biroul de presă al M.Ap.N. este împuternicit să facă următoarele precizări:
Situaţiile prezentate în articolul postat pe blogul dumneavoastră nu au nicio legătură între ele, portul uniformei militare fiind reglementat diferit pentru cadrele militare în activitate, pe de o parte, şi pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, pe de altă parte.
Pentru cadrele militare în activitate, portul uniformei militare este reglementat prin norme interne, cum sunt: Regulamentul de ordine interioară în unitate, Regulamentul disciplinei militare, Regulamentul uniformelor militare din Armata României.
Pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, cărora li s-a acordat dreptul să poarte uniforma militară, se aplică prevederile Ordinului nr. M.146/2003 privind ocaziile în care se poartă uniforma militară de către cadrele militare în rezervă şi în retragere.
Prin participarea la mitingul de protest ce s-a desfăşurat, în seara zilei de 23 ianuarie, în Piaţa Universităţii, locotenentul Gheorghe Alexandru, încadrat la Flotila 71 Aeriană din Câmpia Turzii, a încălcat prevederile art. 29 lit. g) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare şi alte prevederi ale regulamentelor militare, „cadrelor militare în activitate fiindu-le interzisă participarea la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical, cu excepţia activităţilor la care se participă în misiune”.
Portul uniformei militare şi susţinerea unor declaraţii publice la mitingul de protest din Piaţa Universităţii şi în emisiuni televizate de către locotenentul Gheorghe Alexandru constituie elemente de circumstanţialitate agravantă pentru situaţia în care s-a aflat acesta. În prezent, la nivelul unităţii militare în care este încadrat ofiţerul, conform reglementărilor legale se efectuează o analiză de către consiliul de onoare al ofiţerilor, respectiv de consiliul de judecată, în baza unor proceduri clare, care prevăd termene şi principii ce trebuie respectate. Analiza vizează, în primul rând, încălcarea prevederilor art. 29 lit. g) din statutul cadrelor militare, precum şi alte prevederi ale regulamentelor militare, inclusiv cele legate de părăsirea garnizoanei de reşedinţă şi deplasarea la Bucureşti.
În ceea ce priveşte portul uniformei militare de către cadrele militare în rezervă sau în retragere, Ordinul nr. M.146/2003 precizează ocaziile în care se poate purta uniforma militară, nefiind interzisă folosirea fotografiilor cadrelor militare în uniformă pe postere, bannere, în ziare, în format electronic pe internet sau în alte medii de difuzare.
Militarilor în rezervă sau în retragere le este interzis portul uniformei militare atunci când participă la şedinţe, întruniri, manifestaţii de orice fel şi emisiuni televizate organizate de instituţii, partide, organizaţii politice sau apolitice, cu excepţia activităţilor cu caracter militar sau a manifestărilor oficiale prevăzute de Ordinul nr. M.146/2003.
În Ministerul Apărării Naţionale descrierea uniformei militare şi modul de purtare a acesteia sunt reglementate prin Regulamentul uniformelor militare din Armata României, care prevede că uniforma militară completă este obligatorie, indiferent de situaţia în care se află militarii şi se compune obligatoriu din articole de coifură, articole de îmbrăcăminte (cu accesorii prevăzute de regulament, embleme, ecusoane, insigne, semne distinctive ale gradelor, armelor şi specialităţilor militare), încălţăminte.
În cazul persoanelor civile care poartă diferite articole de ţinută militară specifice sau asemănătoare celor folosite de militarii români, acestora nu le sunt aplicabile prevederile regulamentelor militare, nefiind întrunite condiţiile din Regulamentul uniformelor militare din Armata României pentru portul„uniformei militare complete”.
Iată ce riscă Locotenent Alexandru Gheorghe:
http://mihaienescu.blogspot.com/2012/01/patru-pagini-impotriva-dreptului-la.html
Stiti cum e cu legea. Pentru unii muma pentru altii…adica ia tu pentru toti.
Si totusi cum sa pedepsesti pe cineva care a vrut doar sa/si manifeste dragostea de tara si neam. Oare cum poti fi mai credibil decat purtand uniforma militara a tarii tale. Cu toate ca stia acest lucru, domnul locotenent cu functie de maior, a nu se uita acest aspect important, a acceptat toate represaliile.Indiferent de urmari a demonstrat ca isi iubeste tara si neamul. A demonstrat un profund respect pentru cei oropsiti si mai putin privilegiati de soarta. Tampeniile scrise prin ziare de doi lei nu pot sa umbreasca maretia gestului sau.Si apoi, daca va fi dat afara din armata…si ce daca, doar si Avram Iancu a fost catana imparateasca dar a ramas eroul nostru national. Asa ca Alexandre demonstreaza ca sufletul lui Iancu inca bantuie Ardealul!
BRAVO! Excelenta pledoarie pt bietul baiat curajos! Eu il recunosc ca OMUL FRUMOS de care vorbea Dan Puric. Este Romania care arata ca mai are inca coloana vertebrala.
*** referitor la Eba: nu numai ca a purtat abuziv uniforma militara, dar nici macar nu a pastrat o demnitate minima a ei (uniformei!). Ce este cu nodul camasii pe burta??? mai ramanea si un decolteu larg si tabloul era perfect!
cred ca trecerea in rezerva ar fi o pedeapsa suficienta. ramane de vazut ceea ce se va intamplar. dar asa cum spune si Radu Tudor prin exemplele sale au fost altii inaintea locotentului care au folosit HAINA militara in actiuni mult mai politizate (mai mult decat campanie electorala ce-ar putea fi?).
p.s. daca e sa ne luam dupa regulile si legile militarilor aceasi pedeapsa ar trebui sa o primeasca toti cei exemplificati (mai putin duduia elena care intra sub incidenta altor legi)
Pai EBA purta uniforma potrivita. Doar e parasuta!
Daca Oprea nu a fost sanctionat cand a participat la DEVA cu elicopterul la intrunirea UNPR.
Nici lt. Alexandru Gheorghe nu trebuie exclus din armata.
O sanctiune se impune.25 % din salariu pe 3 luni.
Dar sa fie 3 luni nu asa cum intelege guvernul Boc 3 luni.
Din partea mea are toata stima.Oricand sunt dispus sa fiu alaturi de el.
E tanar si are ONOARE si RESPECT fata de cetateni.
Nu există această sancțiune pentru cadrele militare – vezi legea 80 / 1995.
Ori cat de mult incerci sa iei apararea omului – el a gresit pe linie militara. Nu cred ca il durea mana sa se imbrace in civil si sa mearga acolo. Venind in uniforma a incalcat cu buna stiinta regulamentele militare. Chestiunea juridica e foarte simpla. Armata e armata, indiferent cum icnercam sa o tot cotim. Dl. lt. nu cred ca face parte din categoria celor luati cu “arcanu”, s-a dus de bunavoie pe cariera militara, care implica si avantaje dar si dezavantaje. Plangerea lui de mila mi se pare ca si cum ii luam apararea lu huidu pt ceea ce a facut in mod absolut constient depasind in loc fara vizibilitate. Din mom ce iti asumi cu buna stiinta suporti si consecintele. Daca esti barbat la inceput, fii si mai departe, si nu trebe nimeni sa ii planga de mila, nu trebe sa fim babe si privitori ai stirilor de la ora 5, simpatizandu-l pe acest militar.
“OMUL”asa cum il numiti si-a asumat absolut tot perfect constient de ceea ce risca domnule si asa cum bine spune dl Radu Tudor la fapte egale sanctiuni egale nimic mai mult
Chiar dacă celelalte fapte ar fi fost trecute cu vederea (deși, dacă le analizezi, există justificare legală, după litera legii sau a regulamentelor), asta nu ar justifica continuarea unei ilegalități. Asta cu atât mai mult cu cât Alexandru Gheorghe este ofițer activ în armata României.
@ Wyoryka: presupun ca emotiile te-au facut sa neglijezi evidentul. Cred ca a rostit cuvintele care iti transmit emotii, cuvinte care le-ai fi spus si tu. poate si eu as fi vrut sa ma fac auzita. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa incalc orice regula (institutionala sau de bun simt) pentru care am invatat/muncit pana in prezent. Nu pot fi alaturi de acest om, care a incalcat “putin” regulile. Din punctul meu de vedere regulile se respecta sau nu. In acelasi scop Roberta a gresit “putin” la numaratoare, Basescu si cu ai lor au furat “putin”. Cine stabileste cat este “putinul”?
incepe sa mi se faca sincer frica – se ajunge ca pe vremea cand basescu era pe val – ce zicea el era “extraordinar” ce spuneau ceilalti era “putin” gresit. Doar pentru ca ne-am saturat de unii si altii (in cazul de fata domnul locotenent) spun ceea ce vrem sa auzim nu inseamna ca altii au neaparat dreptate.
noi ca natie trebuie sa invatam sa discernem ceea ce ni se intampla, trebuie sa incepem sa gandim cu capul nostru.
@ ion iliescu – “Nu cred ca il durea mana sa se imbrace in civil si sa mearga acolo…Daca esti barbat la inceput, fii si mai departe” Sunt intru-totul de acord cu ce ai zis
@ Wyoryka:” ar trebui angajat la o televiziune pentru că este deştept” – nu as putea spune ca sunt de acord. Lega destul de greu propozitiile, dar totusi era intr-o pozitie dificila si cred ca emotiile erau suficient de mari pentru a se balbai pe-ici pe colo
Am o intrebare. Sa presupunem ca sunt motostivuitorist.. trebuia sa vin cu eghipamentul din dotare dupa mine pentru a impresiona pe cineva? dar daca as fi fost un padurar? haideti sa nu cautam eroi acolo unde nu sunt doar pentru ca “piata” nu-si gaseste un lider.
@Oana: sunt de acord ca a incalcat regulile militariei, si trebuie sa se supuna consecintelor, daca si celorlalti li se vor impune consecinte legale in cazul fiicei lui basescu si regulamentare in cazul indivizilor care-si fac campanie in uniforma, sau sa-i fie trecuta cu vederea isprava in cazul in care celorlalti nu li se va intampla nimic (cel mai probabil). dar sa nu pierdem din vedere ca acest om a facut cu buna stiinta ceea ce a facut, constient de consecinte, si ca sa-i spunem pe nume actiunii, “s-a sacrificat pentru a transmite un mesaj”, deci merita toata sustinerea, si nicio pedeapsa, avand in vedere cate rahaturi s-au intamplat si se intampla in cercurile inalte si nu sunt pedepsite de nimeni.
Nu înțeleg logica ta: el și-a asumat pedeapsa, deci ar trebui să nu îl pedepsim? Gestul său poate avea o semnificație doar dacă își primește pedeapsa asumată, căci dacă fuge repede să se ascundă după fusta mamii nu mai rămâne nimic de apreciat din gestul său inițial.
ESTE ADEVARAT CA DE CELE MAI MULTE ORI ESTE GREU SA SPUNEM ADEVARUL, ASA CA NU VA MAI ASCUNDETI DUPA DEGET SI RECUNOASTETI CA GESTUL TANARULUI LOCOTENENT NU A FOST UNUL CURAJOS…A FOST MULT MAI MULT DE ATAT…SI-A RISCAT CARIERA CU TOATE CA BANII II AJUNGEAU SA DUCA O VIATA NORMALA, LIPSITA DE GRIJI, SI-A PUS VIATA IN SLUJBA ROMANILOR DE RAND…ASA CA AR TREBUI SA II FIM RECUNOSCATORI. POATE CA MAI SUNT SI ALTE CADRE MILITARE CARE PROTESTEAZA IN PIATA, IN CIVIL, DAR VREUNUL DIN EI A AVUT IMPACTUL PE CARE L-A AVUT TANARUL LOCOTENENT? VA SPUN EU: NU. ASA CA FACETI BINE SI NU MAI LUATI APARAREA LA JEGOSII ASTIA CARE NE FURA TARA PE CAPETE GEN BOC , BASESCU ANASTASE SI SCENELE EI DE MILIOANE DE EURO, UDREA CU FIUSU CARE A OMORAT IN ACCIDENT DE MASINA UN OM SI A FOST SCOS NEVINOVAT…SA TRAITI…ASA CUM ATI VOTAT!!!
RECTIFIC PANARAMA DE RITI ERA CU SCENELE , DAR M-A LUAT VALUL…
De acord cu dumneavoastra ,dar sa judecam cu aceleasi unitati de masura pentru toti,sau unii sunt mai egali decat altii? vezi Gabriel Oprea ,Elena Basescu.Ei nutrebuie judecati cu aceeasi unitate de masura?
Cu stima
Radu Goia
@Radu Tudor,
Aduc în atentia ta ca RCS – RDS, ne întrerupe transmisia Antenei 3, tot acestia îsi bat joc de noi cu Netul !
Este strigator la Cer cum pe banii nostri suntem furati la drumul mare pe fata si cu mult tupeu ! HELP US !!!
Lt. Gheorghe Alexandru de la Câmpia Turzii este un erou şi un exemplu pentru noi toţi, mă aşteptam să intre astăzi în direct cu el televiziunile, să ne mai dea veşti despre ce a mai făcut acest tânăr ofiţer. Nu o să-l uităm niciodată şi îi mulţumim mult pentru gestul impresionant pe care l-a făcut, a intrat în istoria românilor. Ar trebui avansat în grad, nu pedepsit. Ne-a stârnit lacrimi, uimire dar şi mândria de a fi români. Dacă Doamne fereşte ar fi dat afară din armată, ar trebui angajat la o televiziune pentru că este deştept, ştie să vorbească. Prin el, acum ştim că armata e cu noi!
D-le Radu Tudor, vă rog să faceţi o emisiune cu şi despre acest locotenent, invitaţi-l în emisiune, căutaţi-i familia, mergeţi să filmaţi la adresa lui de acasă, oamenii vor să ştie mai multe despre el, este noul nostru erou, nu-l lăsaţi în uitare.
Sunt alaturi de acest tanar ofiter !!!… Cunosc perfect unitatea de la C.P. !!!…
Si pe toti de acolo !!!… Nu vreau sa comentez mai departe !!!
O zi buna !
Nu cred ca vor tine cont de aspectele mentionate de tine cei care trebuie sa-l judece pe Alexandru. E trist, chiar foarte trist.
@ Ion Iliescu (asa se scrie corect)
Te-ai intrebat ce se intampla in ’89 daca armata respecta regulamentele?
Sunt momente in viata unui om – in existenta unei natiuni, momente in care poti lasa capul in jos sau poti face cu celeritate disjunctia intre reguli si datorie.
Crezi ca ar fi scuzabil ca un militar sa te impuste doar pentru ca asa spune presedintele?
Corect pusa problema. Intrebati-va numai de ce atatea revolte mai in toate tarile sarace (vezi Africa 2011). Vor urma miscari populare si in tara noastra. Va fi si razboi, dar asta e o alta problema. Sper doar ca ELITELE de la noi sa nu supravietuiasca.
Dacă armata respecta legile și regulamentele în 1989 nu ar fi trebuit să tragă niciun foc. Tocmai pentru că nu s-au respectat acestea au ajuns să fie condamnați unii generali – de exemplu Stănculescu.
Statutul cadrelor militare (legea 80/1995) stabilește clar: cadrelor militare li se interzice să execute ordinele ilegale. Dar această alegere este foarte delicată: dacă tu crezi că ai primit un ordin ilegal și nu îl execuți, dacă se dovedește că nu ai avut dreptate, intri în închisoare pentru insubordonare.
Aceasta nu este valabilă pentru armata română, ci pentru orice armată: nu poți lupta dacă fiecare militar se transformă într-un avocat care ia și judecă legalitatea fiecărui ordin.
Bravo lui, bravo lui,
Lui,locotenentului!
Ar fi în stare nemernicii de la M.ap.N să-l sancţioneze
“exemplar”, dar, nu-i nimic. Rabdă, tinere locotenent căci, odată cu răsturnarea acesor guvernanţi reevaluaţi
şi retardaţi, va veni vremea ta! Atunci, poate, ţi se va
da posibilitatea să-l rereevaluezi pe şeful mafiei personale a lui Năstase şi pe cei care-l înconjoară şi-l
pupă-n spate, că doar a fost izmenar de companie, deci, s-a ocupat de “spate”. Acest om trebuie apărat de jagardelele băsiste ale lui Oprea, acestuia din urmă să i se retragă toate stelele (gradele) luate pe nemerit (o fi vreuna pe merit?!) şi să fie obligat să restituie toţi banii încasaţi ca urmare a acordării acestor grade pe nedrept. Cum pot face parte din corpul generalilor armatei române, nişte neica-nimeni din punct de vedere cazon?! Nu ştiu dacă a făcut cineva calculul, dar, părerea mea este că avem, la ora actuală, mai mulţi ofiţeri şi subofiţeri decât soldaţi. Tare-aş vrea să văd o strategie de luptă a unuia ca Oprea. Dă, Doamne,
să nu fie cazul!
Absolut cutremurătoare prestanţa lt. Alexandru Gheorghe, prezenţa lui în Piaţa Universităţii a dat şi mai multă încredere oamenilor că schimbarea este posibilă. Cinste părinţilor lui că au un asemenea fiu.
Nu în zadar armata (atât cât mai există) ocupă primele locuri la capitalul de încredere a populaţiei în instituţiile statului.
Lt.Alexandru Gheorghe are sprijinul și admirația toturor românilor care sunt mândrii că s-au născut în România și că-i sunt cetățeni!
ÎNAINTE DE A FI MILITAR A DOVEDIT CĂ ESTE ROMÂN!
BRAVO ȚIE DEMN URMAȘ AL MARILOR UNIFICATORI AI ȚĂRII ȘI AL LUPTĂTORILOR PENTRU LIBERTATE!
Acest tanar ofiter onoreaza armata romana ! Face cinste poporului caruia apartine.Cata demnitate la acest tanar
,cata curatie sufleteasca.{Ce deosebire intre el si aceasta putere nevolnica a carei imagine o asociez cu tanarul chelios din Piata Universitatii care se agata cu disperare de piciorul jandarmului ce incerca sa-l bage in duba dupa ce le servise ca diversionist ,tot asa se agata acesti ,,oameni” carora notiunile de demnitate si onoare le sunt necunoscute]Ce exemplu acest tanar locotenent ce si-a invins teama stiind cu ce regim razbunator se pune !Curaj! Alexandru Gheorghe ROMAN ADEVARAT suntem alaturi de tine.
Da, are deminitate spre deosebire de multi oameni politic si chiar fata de unii purtatori de uniforma cu stele….care sunt primari….si…!
Mie nu mi se pare că face onoare armatei române, ci că o face de rușine. Iar nivelul de incultură civică și politică demonstrat de acest locotenent este incredibil pentru un ofițer.
Am izbucnit in lacrimi cand l-am vazut acolo, pierdut in multime, cu uniforma sa imaculata, cu privirea dreapta, cu glasul sigur si totusi tremurand de emotie!!! Dragul meu, iti doresc tot binele din lume, asa cum il doresti si tu bietilor romani!!!
Ar trebui romanii sa fie uniti in astfel de momente , asa cum au fost in cazul Arafat .Macar sa fim informati ce se va intampla cu el .Eu sper sa ajunga dupa caderea regimului Base-Boc in locul lui Oprea , merita baiatu asta.
Cadrelor militare in activitate le este RESTRANSA exercitarea unor DREPTURI si LIBERTATI, astfel:
a) opiniile politice pot fi exprimate numai in afara serviciului;
b)
c)
d)
e)
f)
g) participarea la mitinguri,(virgula) demonstratii,(virgula) procesiuni sau intruniri cu caracter politic ori sindical este interzisa, cu exceptia activitatilor la care se participa in misiune;
h)
nu inteleg de ce va pare rau de un om care a gresit cu buna stiinta
legea trebuie aplicata punct
1.De acord cu respectarea legii/regulamentului, dar:
la lit.g este scris ..” manifestatii,(virgula) procesiuni, intrunirii…..etc., cu caracter politic sau sindical”
daca se dorea a se intelege ca ofiterul nu are voie la nicio manifestatie/intrunire/procesiune , indiferent de caracter politic sau apolitic, trebuia scris: “manifestatii SAU intruniri SAU adunari SAU procesiuni….etc” !!!!!!!!
Doar in acest caz se face vinovat ofiterul !!! Atata timp cat s-a folosit “virgula” – se intelege ca este interzisa orice manifestare cu caracter politic.
2.In Piata Universitatii nu exista “carcater politic” !!!!!!!
In cls. aII-a se invata ca virgula = si(conjunctia copulativa “si”). Mai clar: se poate pune “si” in loc de virgula !!!!!
3. Da, ofiterul a incalcat regulamentul militar cand a parasit garnizoana fara aprobare !!!!! Doar pentru acest aspect ar trebui sa i se dea o sanctiune !!!!! restul punctelor din regulament, chiar foarte multe puncte, ar trebui reconsiderate, facut un nou regulament militar adaptat “zilelor noastre”. Asta nu inseamna acceptarea indisciplineidar nu putem sa nu tinem cont ca si soldatul este un OM.
Tot respectul pentru lt. A.G., curaj si coloana. Din pacate a gresit. Comparatia cu ministrul G.O. si EBA, nu sunt cele mai fericite, asta nu inseamna ca si ei au gresit, ultimii nefiind militari activi.
Subscriu ultimelor 2 fraze, asa sa se intample.
Cel mai indicat lucru este sa tineti legatura cu domnia sa ori cu apropiatii.
Din debut trebuie sa imi exprim admiratia pentru curajul locotenetului Alexandru Gheorghe. Gestul sau spune multe despre starea de spirit a natiunii.
Pe de alta parte nu sunt de parere – si acum probabil o sa supar destula lume – ca ar trebui scutit de masurile disciplinare care se impun, datorita normelor din regulamentele militare pe care le-a incalcat. Armata e arrmata si asa ar trebui sa ramana. Nesanctionarea acestuia pe maotiv ca si altii au incalcat legislatia in vigoare si au scapat nepedpstiti ( ma refer la cazurile semnalate de dvs in articol) nu face decat sa slabeasca unul dintre putinele simboluri in care romanii mai au incredere. Schimbarea in Romania ar trebui sa inceapa cu asumarea calitatii de adult. Ne asumam lasitatea lipsei de actiune, sau din contra, ne asumam riscul de a fi fata in fata cu fortele de ordine la manifestatii. Ne asumam faptul ca s-ar putea sa trebuiasca sa intram in forta in demonstranti daca suntem jandarmi, chiar daca simtim ca si cei din piata. Si ne asumam ca s-ar putea sa ne distrugem cariera militara daca decidem sa participam la proteste. Mie una asa mi se pare normal. Normal este sa se sezizeze cineva din aramata in cazurile politicienilor care s-au folosit ilegal de uniforma militare, nu sa inchidem ochii in cazul tanalului locotenent pentru a crea un fals si daunator sentiment de echitate in ochii publicului. Cred ca regulamentele militare trebuie respecatate, chiar daca asta inseamna scaderea popularitatii acesteia…
ca de obicei gusterii portocalii rebranduiti
judeca cu dubla masura.
ei baieti, ia judecati voi acuma, cind lumea
nu va mai vrea, pe fatza, in strada, invocind
acel dicton gratie vuvuzelei aleia mici care
editeaza perfect citeva fraze, ritos:
“ordinul se executa nu se discuta”.
o intrebare pentru dl Radu Tudor (pare-mi-se ca sunteti expert militar, nu?):
Are dreptul justitia militara sa judece civili?
Daca da, e nasol.
Daca nu, “mica” diferenta intre Basescu Elena, Oprea Gabriel si Gheorghe Alexandru ar fi ca primii 2 sunt civili (deci nu li se aplica regulamentele militare), pe cand al 3-lea este militar activ (deci i se aplica regulamentele militare).
caz in care argumentul “precedentelor” este unul fals, numai bun de prostit lumea. ramane sa apelati la “mila” instantelor militare. dar nu va faceti mari sperante, nu-mi amintesc ca acestea sa tina un proces timp de 15-20 de ani, precum cele civile, sau sa dea pedepse cu suspendare.
p.s. si nici macar in justitia militara n-am auzit sa fie pedepsit tatal (Basescu), pentru ilegalitatile comise de progenitura majora (Basescu Elena). cel putin in asta de la noi, daca o luati drept exemplu pe cea din Coreea de Nord, e posibil.
Gresit my friend!
G. Oprea & Co., fiind ofiteri in rezerva, pe timpul cat poarta tinuta militara, se supun regulamentelor militare (pt d-ta referinta: Ordinul ministrului apararii nationale nr. M146/2003). Acest drept de port al tinutei militare le-a fost acordat conform art. 27 din legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare. Dreptul lor de a purta uniforma este restrans la urmatoarele situatii:
-de ziua nationala a tarii, a armatei sau a armei din care au facut parte;
-la festivitati, adunari, ceremonii si activitati protocolare sau comemorative la care sunt invitati oficial;
-cu ocazia primirii unor delegatii ale organizatiilor de veterani din alte tari;
-la alte activitati la care sunt invitati, cu precizarea necesitatii echiparii in uniforma militara.
Nu scrie nicaieri de campaniile electorale.
Mai mult, in Ordinul ministrului apararii natoinale nr. 26/2009 privind regulamentul disciplinei militare, Sectiunea 3 – Sanctiuni disciplinare, Art. 39, alin. 2 se stipuleaza:”Cadrelor militare în rezervă/retragere, pentru comportare nedemnă, în situatii în care poartă uniforma militară, li se retrage dreptul de a o purta. Retragerea dreptului de a purta uniforma militară pentru cadrele militare în rezervă/retragere se face conform procedurii prevăzute la art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului apărării nationale nr. M.146/2003*** privind ocaziile în care se poartă uniforma militară de către cadrele militare în rezervă si în retragere.”
Aaaa, si inca o chestie la ceva ce ai aberat mai jos: nu exista Cod Penal Civil… exista doar Cod Penal valabil pt toti: civli si ne-civli.
Generalul de flotilă aeriană Laurian Anastasof este un om de o deosebită verticalitate şi corectitudine. Sper din tot sufletul să nu se lase influenţat de politic, să aplice întocmai regulamentele militare, să nu permită excesul de zel pe vectori politici şi să-l ferească pe tânărul locotenent Gheorghe Alexandru de orice abuz la care ar putea fi supus!
Generalul de flotilă aeriană Laurian Anastasof să încerce să înţeleagă ce-ar fi făcut în locul său regretatul Doru Davidovici, cel care i-a fost aproape ca un părinte, la Baza Aeriană 86 Bărăganu.
Nene, Davidovici a cazut in 1989, Anastasof a terminat Scoala de Aviatie in 1990. Despre ce vorbesti?
Profet 5. Legea trebuie aplicata punct si in cazul lui basescu, oprea, eba.nu poti cere respectarea legii doar unora si altora nu.de cand basescu si clica sunt mai presus de lege?nu mai suport prostia si slugarnicia unora.abia astept momentul cand astia nu vor mai fi!sa te vad, pe tine si pe altii ca tine.
binenteles ca legea trebuie aplicata pt. oricine,de ce iti versi nervii pe mine crezi ca sunt eu vinovat de ceva?
Acest tanar trebuie cumva protejat! M-a impresionat pana la lacrimi! Nu mai credeam ca tinerii din Romania sunt in stare de real patriotism. Dar se poate,… vad, ca se poate! Exista tineri de caracter! Ei trebuie protejati si ajutati sa “creasca”. Pot deveni liderii de maine ai Romaniei pe care ii asteptam de multi, multi ani!..
Ce se înfirbântă unii pentru acest gest DEMN al locotenentului.
Dacă se poate,dați-ne vești despre acest OM.
Pentru EBA, civil si atarnatoare de meserie se aplica:
CODUL PENAL – INFRACŢIUNI CONTRA DEMNITĂŢII
Art. 241
Portul nelegal de decoraţii sau semne distinctive
Purtarea, fără drept, de decoraţii, de uniforme sau de semne distinctive ale unui organ de stat, se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă.
Purtarea, fără drept, de uniforme, grade sau insigne militare, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
Repet, iti trebuie “cojones” sa faci ce a facut acest tip. Si iti mai trebuie un dram de minte sa faci diferenta intre respectarea cu strictete a regulamentelor si momentele, putine, in care acestea isi pierd relevanta.
Regulamentele militare nu-și pierd niciodată relevanța pentru militari. Nici la pace, nici la criză și cu siguranță nici la război.
Acesta ar trebui să fie principiul de bază după care ar trebui să funcționeze armata.
@minime
corect, pentru EBA si restul se aplica codul penal civil.
caz in care dl Tudor trebuie sa inceteze a bate campii cu “precedentul”, sa faca sesizare / plangere penala la adresa civililor cu pricina, si sa lase justitia militara sa-si faca treaba.
sa fie clar pentru toata lumea:
Precedentul indicat de catre dl Radu Tudor NU EXISTA!
prefer ca justitia militara sa-si faca treaba cu duritatea cunoscuta, pentru a taia cheful de alte astfel de manifestari din partea militarilor. ei sunt platiti pentru altceva.
Precedentul exista prin aplicarea legii cu dubla masura, si nu ma refer strict la spetele locotenentului si ale celor 4 mentionati de RT.
Justitia trebuie sa-si faca treaba…suna cel putin utopic. Justitia isi da cu stangu-n dreptu’ peste tot in lume…
Crede-ma ca sunt multe spete muuuuuuuuuuult mai grave decat sosirea acestui tanar in piata, in care onorabila justitie militara a inchis complice ochii…la chestiuni de viata si de moarte…
Sunt militarii platiti (atat cat mai sunt…pt ca aici se deschide discutia cu reducerile bugetare + nerespectare unor principii de bun simt – aplicarea retroactiva a unei legi…) sa traga de la 20 cm in piciorul unui manifestant ? Respectand acelasi principiu, in ’89 ar fi fost cazul ca militarii sa rada Bucurestiul si inca 2-3 mari orase, corect?
Am o oarecare doza de nemultumire vis a vis de actuala oranduire dar sunt convins ca intre Portocalii exista si oameni ok. Am aceeasi doza de nemultumire vis a vis de USL, lipsita de un Lider adevarat. Aici voi face referire la figuri controversate din istoria recenta. In acest moment nu exista un lider politic de anvergura domnilor Coposu si Iliescu, nu neaparat in aceasta ordine, iar de aici isi trage actualul presedinte “puterea” atat cat i-a mai ramas.
Se pare ca partidele mici care sustin pdl-ul stiu sa fructifice momentul in care este pdl-ul. Stiind faptul ca Basescu este in stare sa-si sacrifice pdl-ul doar pentru a-si salva pielea PUNR-ul ataca si le mai ia un post pdl-ului. Prea prost sa fii sa nu iti dai seama de momentul oportun ivit si daca esti din udmr ,punr sau minoritati sa nu ataci si sa smulgi posturi pdl-ului.
generalul Oprea este general in rezerva? – intreb chiar nu stiu (poate tin eu minte prost ca l-au reactivat)
Domnule “profet5” si tuturor celor care isi doresc aplicarea legii pe cei care au ceva impotriva portocaliilor, va intreb de ce legea trebuie aplicata numai pe cei care nu corespund vointei portocaliilor? daca am numara numai de cate ori a incalcat legea presedintele tarii si cu ai lui portocalii si nu s-a aplicat nici o sanctiune, dimpotriva, oameni ca dumneata au aplaudat! Cred ca exemplul trebuie dat de sus in jos! Cand cei de ne-au jefuit in propria noastra in numele guvernului si al poporului vor raspunde in fata legii atunci as dori sa va cunosc din nou opinia despre cum trebuie pedepsit un roman adevarat.
Erata…PUNR vezi UNPR [ma refeream la partidul lui G Oprea]
Am inteles ca tanarul face parte dintr-o miscate a “tinerilor locotenenti”, miscare despre care se stia, de altfel baiatul a pomenit la un moment dat de faptul ca a venit la bucuresti in numele unor colegi, si a venit el care nu are familie decat fratele si parintii, si nu altii acre au copii si datorii. Cat priveste judecata, va fi fara mila, strict pe litera regulamentului. Desigur, dvs stiti, dle tudor, ca nici seful mafiei personale cand a unuia cand a altuia, impreuna cu amicii, cat si nutyca a mica, nu vor avea nicicand de suferit. Pe principiul ca egalitatea nu-i pt catei. Tanarul ofiter, frumos, curat si destept, va plati, dar in viitor ar putea deveni un reper!
Bataie de joc ca la catarama in IN REPUBLICA POPULARA ROMANA. Civilii din conducerea statului si-au batut joc de armata. A fost o reactie normala a tinarului sublocotenent. La ce mai e buna ARMATA SI SECURITATEA DACA SE SUBORDONEAZA ORBESTE UNUI PARTID STAT DICTATORIAL? La ce mai sunt bune legile daca pentru cei din conducere nu se aplica? Se vede clar ca FMI ul conduce tara asta. Vine sa mai imprumute Romania si asa saracita. Mare mizerie. ACESTI LACHEI TREBUIESC EXECUTATI. Un tribunal la fel ca cel de la Nuremberg trebuie imediat instituit in Romania. Toate dosarele vechii securitati trebuiesc deschise. NU SE MAI POATE DOMNULE TUDOR. jos dictatura din Romania. ASTA E O DICTATURA IN TOATA REGULA
Tanarul acesta nu ar trebui sanctionat decat eventul dupa sanctionarea corespunzatoare a cazurilor precedente. Insa daca acestea nu au fost sanctionate, inseamna ca au folosit drept exemplu de urmat de catre oricine.
atentie la min.41
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YVq_DEdtnEU#!
Acest om a avut un curaj fantastic. Nu numai ca a dat o palma celor care nu au curaj sa se revolte decat in ratb sau in fata televizorului, dar a spus adevaruri si despre BOR. Merita sa fie ridicat la rang de EROU NATIONAL!
Oprea s-a mai folosit, in plus, de logistica MAPN (elicoptere) pt a participa la intruniri politice (UNPR) pe la Galati… Daca acolo functioneaza regula precedentului, ma indoiesc ca vreun domn ofiter judecator militar ar indrazni sa-l condamne pe acesta, pt ca ar insemna procese civile si/sau militare pentru degradarea si eventual demisia ministrului pe baza unei horarari a unei curti militare. E simplu. Daca se aplica o procedura intr-un caz perticular (locot. nostru), aceasta este specificarea unei reguli. Iar sub regula, fiind generala, pica si tov. general si ministru al apararii
O mustrare ar fi suficienta,acest militar este dedicat tarii si uniformei pe care o poarta cu mandrie.Are stofa de lider,un baiat destept si capabil,astfel de oameni fac cinste si onoare Romaniei.De astfel de oameni avem nevoie.Daca iti pasa de ce se intampla in Romania zilelor de acum,este imposibil sa nu te implici emotional si faptic.Ii doresc o cariera le fel de stralucita precum este Alexandru Gheorghe ca Om.Ce sa fi facut,sa-si fi bagat sufletul in ghips,precum Stanculescu piciorul?
Sper sa il ajutati dvs cu un avocat foarte bun in cazul in care se impune asta.
Merita sa fim cu totii alaturi de el, asa cum si el a fost alaturi de noi, cei multi si disperati.
Bravo pentru curaj si omenie si incredere
Lt. Alexandru Gheorghe este pasăre rară în spectrul societăţii româneşti al zilei de azi. Asemenea oameni de ispravă, nu se văd pe toate drumurile ţării mele.
Lt. Alexandru Gheorghe, nu este un recrut care a frunzărit un regulament din care nu a înţeles mare lucru şi se dă viteaz în faţa naţiunii. Şi nici un debil mintal nu este; altfel, ar fi fost epurat din rândul ofiţerilor MApN. Lt. Alexandru Gheorghe, este după funcţie şi grad, un militar care ştie carte, cunoaşte la perfecţie regulamentele şi exigenţele militare, îşi înţelege rolul său în viaţă şi în lume şi acţionează în consecinţă.
Când a pornit la această actiune militarul mişcase toate mutările pe tabla de şah, ştie exact la ce pericole se expune, dar ştie şi care sunt paşii de urmat în apărarea sa. Societatea românească are datoria să se manifeste curajos şi permanent în apărarea viitorului acestui tânăr de 27 ani.
Presa de toate specialităţile să ţină ochii pe ofiţer; să informeze zilnic ce se întâmplă cu Alexandru şi să propună românilor acţiuni în consecinţă. Băiatul este un PATRIOT adevărat şi merită apărat.
Am mare încredere în forţa şi profesionalismul d-lui Radu Tudor care poate şi vrea să se ocupe de acest caz. Succes!
Nu sunt de acord sa fie in niciun fel sanctionat
si sper ca forte mai mari decat toate legile militare
sa-l protejeze pentru cum ne-a facut pe noi , marea majoritate sa ne simtim aseara: mandrii ca suntem concetatenii lui.
Un om frumos acest Alexandru Gheorghe pe dinauntru si si pe dinafara, cum rar mai vezi in zilele noastre. Daca se imbraca civil cum ar fii vrut unii, nu ar fii avut acelasi efect. Ziua 11 avea nevoie de un suflu nou pentru ca lumea poate obosita de nepasarea celor care ne conduc ,sa mearga mai departe
Mi se pare ca orice as spune nu suna destul de frumos pentru a descrie gestul lui maret.
Dumnezeu sa fie cu tine Alexandru si felicitari parintiilor tai ca au un astfel de fiu.
Priviti va rog cum e tratat si un episcop al BOR de catre o sluga a puterii alergica si la cuvantul Democratie http://www.youtube.com/watch?v=1e5YN64faOM&feature=player_detailpage
Se omite un aspect esential mai presus de orice lege si regulament militar este legea fundamentala si atunci sa citim art.29,30,39 si 118 din Constitutia Romaniei si mai presus e legislatia nationala sunt tratatele international ratificate de Romania a.i.sa citim: art.19 si 20 din DUDO, art.10 si 11 din CEDO, art.11 si 12 din Carta UE, sa mai citim Recomandarea 1572 din 2002, aprobata in Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei din 3 septembrie 2002 cat si Principiile de la Johannesburg privind siguranta nationala,libertatea de exprimare si accesul la informatie (adoptate la 1 octombrie 1995).Orice sanctiune in baza prev.art.29, lit.g este arbitrara, abuziva si ilegala.Singura abatere este cea a parasirii de garnizoana fara incuviintarea cdt.sau, iar cf.RG 3 poate fi sanctionat maxim cu amanarea avansarii in grad, trecerea in rezerva este exclusa pentru o astfel de abatere disciplinara.
CORECT !!!!!! Acesta este singurul punct de vedere CORECT.
Nu stiu cine este Mos Teaca (nostim ID :))) ) insa este singura postare bine documentata si explicata.
Felicitari, Mos Teaca !
@dracu
Justitia militara sa-ti faca treaba cu duritate in cazuri mult mai concludente si mult mai grave decat ceea ce am vazut aici. De exemplu cazul jandarmului gogu,prezent la sediul pdl,cazul avansarii lui oprea (omul zici ca a cucerit Afghanistanul de unul singur),cazul ofiterilor superiori din serviciile secrete care au acceptat cu buna stiinta ca pdl-istii se se infrupte fara nici o jena si sa fure cum nu s-a furat niciodata in tara asta,care au acceptat fara nici o rusine derapajul de la democratie la dictatura,care au permis patrunderea in functii importante a unor oameni de cea mai joasa speta .Astea cazuri grave.Multi dintre cei ca tine,sunt pur si simplu ofticati de curajul locotenentului,va roade invidia si muriti de ciuda ca n-ati reusit sa-i cumparati pe toti!Va este frica ca si alti ofiteri i-ar putea urma exemplu.
Nu mi se pare un act de curaj. Daca vroia sa protesteze sa protesteze dar nu in haina militara. Nu a zis nimeni sa nu protesteze. Mai ales k militarii nu au voie sa se implice in politica!!
Care politica, Andrei ????? Unde vezi tu politica in Piata Universitatii ?!? Spune-mi te rog, dar cand votam ???? ce facem cand votam ?!? Nu, politica ? Intrebare: de ce voteaza armata daca nu au voie sa faca politica??????
“Iarna nu-i ca vara” iar EBA nu-i Alexandru Gheorghe.
D-nul Dogaru a sustinut ca ar exista chiar o “miscare a tinerelor cadre” si ca ar exista probe privind incalcarea legilor militare si promovare politica in armata. Poate ne lamuriti un pic ca expert militar, in virtutea dreptului la informare?
Trebuie sa luptam alaturi de acest om. Lasati frica si lasitatea. In definitiv, luptam pentru drepturile noastre, pentru viata, pentru noi.
Buna, tanarul locotenent este in fata unei comisi care ar trebui sa ia o hotarare inteleapta insa din pacate pentru el sunt niste oameni pusi in functie de … O sa va rog sa-mi raspundeti dumneavoastra, au fost numiti pe competenta de care au dat dovada? Sa dea Dumnezeu dar nu prea cred si atunci rezultatul se stie dinainte. Mi-e mila de el, toata lumea il ancheteaza acum. Sa-i dea Dumnezeu tarie iar voi, presa, care a-ti facut rating pe spatele lui ar trebui sa-l sprijiniti neconditionat o lunga perioada, daca sunteti jurnalisti adevarati sau sunteti doar devoratori sau “tonomate”. O sa vedem…
Lt. Alexandru Gheorghe TREBUIE sustinut si mentinut in activitate! Nu se poate ca el sa fie destituit si pedepsit, in timp ce alti ofiteri, dar mai putin BARBATI si ROMANI ca el, incalca legea și regulamentele fără teamă de sancțiuni. Poate asa cum el a venit sa ne incurajeze pe noi il vom sustine si aclama si noi pe el!
In opinia mea , nu ar trebui sanctionat si nici judecat decat daca “succesuri”,”tatal ei nu vrea sa vorbeste cu noi” si imbuibatul de oprea sunt asemenea judecati sau sanctionati.Ei sunt viermi , ei sunt mahalaua violenta , ei sunt ciumpalacii.Ne-au mancat tineretea , zilele si noptile , au mancat tariosoara asta -toti nu doar ei si te intrebi ca prostul in cine mama dracului sa mai ai incredere.Mare porcarie!
Jandarmii si politistii nu au primit pana acum restantele. Sunt din sistem asa ca stiu despre ce vorbesc. Antena 3 ar trebui sa isi actualizeze informatiile transmise. In rest, doresc sa imi exprim respectul fata de dvs. in legatura opiniile pe care le exprimati. Profesionalismul dvs. ne onoreaza. Succes in continuare.
Trebuie sa presati aceste precedente in media, astfel incat canaliile sa nu aiba scapare. Felicitari Radu Tudor, si respect lt. Alexandru Gheorghe.
Parerea mea este aici. Parere de ofiter in rezerva.
http://lamicutzul.blogspot.com/2012/01/perfuzia-cu-sange-kaki.html#comment-form
Eu prefer ca un locotenent ori alt ofiter sa protesteze pasnic.
Nu doresc sa asist la proteste cu tancul in strada.
Un soldat,ofiter este demn atunci cand conducatorul sau e demn.
Cine este generalul OPREA ?
Cine este locotenentul Alexandru?
Spalatoria” Nufarul ” a domnului Basescu nu face oamenii mai demni ,mai responsabili.
Cum e sa ai doua masuri ,a stiut si CUZA
Bravo lui ! Sper ca Antena 3 să fie cu ochii pe el şi să pună presiune mediatică pe MAN iar acest tânăr să fie sancţionat cu Avertisment scris sau maxim 5 % din salariu pe una lună. A încălcat regulamentul militar , dar n-a comis un genocid precum comite bolnavul ăsta mintal de preşedinte de 7 ani. Nu trebuie să i se distrugă cariera şi viaţa acestui om curajos – a venit la miting spontan şi cu asta-basta. La miting s-a comportat decent (n-a dat foc la pubele de gunoi, şi nici n-a aruncat cu pietre în jandarmi, etc.). Dar văd că sunt tot felul de “legişti” care în ceea ce priveşte respectarea legii, vor să fie mai catolici decât papa.
Care lege băi fraţilor ? Aia pe care o scoate Băsescu peste noapte de la Cotroceni printre două pahare ?
Încă o dată BRAVO LUI şi sper ca toată presa de bună credinţă din ţara asta, să urmărească ceea ce i se întâmplă.
P.S.
Am văzut ieşirea psihopatului pe TV la slugarniţele sale, investindu-l pe trădătorul Diaconescu în funcţia de Ministrul de Externe.
Dincolo de vocea tremurândă, de cearcănele de la ochi vizibile de la o poştă, dincolo de mesajele nominale de ameninţare (Dogaru, Ion Iliescu, Voiculescu, etc.), aia cu suportatul “rigorilor legii” mi s-a părut groasă rău – de porc mai pe româneşte. Îmi menţin opinia că acest debil mintal este capabil să înăbuşe totul prin forţă, să dea ordin jandarmeriei şi securităţii să măcelărească protestatanţii. Ăsta e în stare să trimită janadarmii în direct la Antena 3 să îmbarce în dube pe toţi jurenaliştii care în mintea sa dementă, a întreţinut dezordinea în ţară (cum s-a exprimat). De aceea, el trebuie să cadă ACUM. Şi va cădea. Nu se mai poate salva orice ar face – poate să arunce 100 de boci în gura poporului înfometat şi plin de ură. Băsescu este terminat. Şi cred că-i “ajutat” şi din exterior să-şi rupă gâtul mai repede.
Eu zic să facem cu toţii o chetă aici pe blog şi să-i pregătim omului un cadou de final de carieră – o “tărie” care să-l facă să mai uite de necazuri.
ESTE UN OM DE MARE VALOARE SI CU FOARTE MULT CURAJ.CINSTE LUI!
Alexandru Gheorghe,un ofiter demn de lauda si respect!La varsta lui altii merg prin discoteci ….El vine la Bucuresti ,imbracat in uniforma, care o respecta si se alatura POPORULUI ,nu dusmanului!!..Altii care, defileaza la adunarile festive in uniforme, ce nu le merita si nici gradele de pe umar…nu mai sant sanctionati!!Fericiti sa fie parintii lui, ca au asa copil si noi ca vom avea un OM de mare valoare pentru viitor..Pedeapsa daca o v-a primii,v-a inalta pe culmi acest tanar. Respect si cinste dl.ALEXADRU GHEORGHE.
Basescu chiar a inebunit!
Se apuca sa vorbeasca, la investirea unui ministtu, despre Iliescu, un mogul de presa securist, televiziunile care arata apocaliptic ceea ce se intampla acum in tara!
E nebun de legat!
Acum se lega si de Voronin!
Camasa de forta este prea putin pentru el! Intr-o cusca ar trebui sa stea!
eu am vazut deja un “pre” doliu la Cotroceni
este adevarat ce am vazut, sau nu am toate elementele?
Este foarte interesant cum oamenii puterii, incalca sistematic legile militare, comit chiar crime si nu patesc nimic.
Au fost date numai doua exemple recente cu actualul Ministru al Apararii si fiica lui Basescu. Dar sa ne amintim ce a facut Stanculescu care a cazat minerii in unitati militare, le-a dat sa manince, le-a asigurat tinute militare, chiar arme si munitie. Si nu numai el, toti comandanti subordonati lui. Scoaterea din unitati, utilizarea armatei in scopul salvarii scaunelor prezidentiale, sa nu uitam anii 1990/91, nu inseamna incalcarea grosolana a regulamentelor, legilor militare?Cadrele militare trebuie sa aiba dreptul sa isi exprime liber opinia despre politica tarii si sa poata participa la demonstratii in uniforma, fara insa a se implica la acte huliganice, care sa dezonoreze haina militara. Asi expune punctul de vedere nu trebuie sa fie considerat, un act indisciplina.
Locotenentul sa fie lasat in pace.
Seful organizatiilor militare pentru Democratiyarea armatei GIDA si CADA, Lt.col. Popescu Silviu Octavian
Domnule Tudor , Dana Grecu pe ce lume traieste ??!!!
Cum poate sa gandeasca macar ca presedintele isi va da demisia ?!
Asta a inteles dansa din cuvantarea lui ?!
In afara de agresivitate fata asta nu are altceva nimic !
Si astazi a facut o miscare care sa-i ridice mingea la fileu – discursul lui Baconski in care s-a laudat singur cu ce a facut si ce realizari lasa in urma sa la externe.
Maine o sa vedeti ca base pe langa faptul ca o sa-i infiereze iarasi pe Iliescu, Ponta si Antonescu o sa vorbeasca despre acelasi lucru – imaginea Romaniei in strainatate.
Omul asta este diabolic, v-am mai spus acest lucru.
Om trai si om vedea !
In ce priveste tremurul presedintelui – poate este bolnav ?!
http://aprioric.blogspot.com/2012/01/la-multi-ani.html
Art. 75.din O.M.A.I 400
— Faptele pentru care cadrele militare se trimit în faţa Consiliilor de judecatăsunt următoarele:
a)
b)
c)
d)
e)
f)
g)
h)
i)
j)
k)
I) participarea la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întâlniri cu caracter politic ori sindical, cu excepţia activităţilor la care se participă în misiuni;
m)
Art.92.
— (1) Consiliile de judecată adoptă una din următoarele hotărâri :
a)declararea nevinovăţiei ofiţerului, maistrului militar sau subofiţerului;
b)declararea vinovăţiei cu menţinerea în activitate. în raport cu gradul de vinovăţie,celui în cauză i se va aplica una din sancţiunile prevăzute de Legea nr. 80/1995 privindStatutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit competenţelor aprobate de ministrul administraţiei şi internelor;
c)declararea vinovăţiei cu propunerea de trecere în rezervă.
scriu asta ca sa se stie de ce e pasibil pentru ca toti se intraba si nimeni nu a raspuns pana acum
@profet5
Scrii aiurea……omai se aplica la mai,lt.Al.Gheorghe face parte din structura mapn, unde nu se aplica ordinele min.de interne ci doar ORDINUL nr. M.26 din 6 martie 2009, adica RG3 si Lg.80/1995, dar RG3 si Lg.80/1995 nu pot fi mai presus de DUDO,CEDO, Carta UE, Pactul ONU,Principiile de la Johannesburg (rez.ONU) cf.art.11 coroborat cu art.20 din Constitutie, si nici deasupra legii fundamentale.asa cum un adjectiv nu poate inlocui un substantiv nici ordinele mai nu au aplicare la mapn.
Curaj? Patriotism? Inconstienta sau Oportunism?
Sau oportunism, sau poate oportunism? Hmmm.. ma scuzati, eu refuz sa fiu naiv
Bravo Alexandru Gheorghe ! Sunt sigur ca esti un lastar al lui Avram Iancu . Ai jurat sa iti aperi tara si asta faci , pentru ca tara suntem noi cei amarati si chinuiti de acesti nemernici care nu se mai satura . Niste inhuibati . Nu iti fie frica Alexandru tara este cu tine si sunt sigur ca a venit ziua cand acesti nemernici o sa fie judecati .Imi doresc din tot sufletul un conducator ca tine demn si curajos . Tu si cu prietenii tai militari faceti cinste acestei tari . Ma bucur ca in tara asta mai sunt si oameni ca voi . Cand te’am vazut pe tine s’a trezit si romanul din mine . Iti multumesc , si rog pe bunul Dumnezeu sa te apere in toate demersurile tale si sa iti dea gandul cel bun . Doamne ajutai !
Da a gresit si va plati pentru asta. Dar este un EROU.
S-a sacrificat pentru a transmite un mesaj; si anume ca armata este la capatul rabdarii. Umilirea actualilor pensionari le arata clar care le este viitorul in acest regim. Umilirea lor prin actele si faptele guvernantilor le ucide visele si sperantele intr-o cariera frumoasa, de onoare. Daca generalii actuali ai armatei romane ar avea tot atata demnitate, Romania ar fi departe. CINSTE LUI, orice s-ar intampla.
Presedintele a spus ca va avea o interventie maine;
deci asteptati jandarmii.
Stiu semnificatia gestului militarului si ii inteleg lupta. Multi m-au vazut pe mine in acel militar, trec si eu prin lupta asta de cativa ani, cu capusele PDL-iste si de alte naturi politice, ale sistemului sanitar din judet si Romania. Postarile mele de pe site si televiziunile locale din Valcea si cele nationale, toate vorbesc despre actele de distrugere ale sistemului sanitar, sanatatii si profesiei medicale in Romania.
1 an in proces la Bucuresti cu o managera abuziva PDL, care vroia sa ma dea afara ca sa faca loc incompetentei. Acum o luna doua, Ponta a trecut prin Valcea si s-a interesat care este reactia locala la ticalosiile PDL. A aflat ca exista un singur om la Valcea care lupta de pe pozitia medicului, fara a avea un partid sau sindicat sau pe cineva in spate, cu tot PDL-ul, de mai multi ani.
Cu totii uitati un lucru foarte important: Raportul pe care acest tanar locotenent l-a facut catre seful MStM si la care nu a primit niciun raspuns, cum ar fi fost legal, desi au trecut cateva luni de atunci.
Ce faci atunci cand epuizezi toate caile normale prin care te poti face auzit? Apelezi la cele mai inedite, de genul “ma imbrac in uniforma militara”. Daca venea civil, era egal cu zero. Altminteri, asumandu-si un risc calculat, a obtinut maximum de audienta. Astept cu nerabdare sa vad ce raspuns va primi la memoriul sau, care descrie fapte ce nu-l privesc neaparat pe el, personal, ci intreaga societate roamaneasca, prin consecintele grave pe care le vor avea.
(Puteti citi raportul aici: http://semnalescmd.blogspot.com/2011/11/petitia-in-format-word.html#comment-form
Dragilor,
mai cascati ochii la cea ce vedeti si judecati:
– uniforma impecabila, nesifonata, camasa iamculata dupa undrum de la Campia Turzii La Bucuresti!
– de ce nu protesteaza in piata la Cluj, unde este mult mai aproape, dar poate nu sunt televiziunile acolo!
– si la mineriada au fost multi ” mineri” frumos imbracati!
Nu va mai lasati manipulati cu atata usurinta!
Nu va suparati, daca sunteti chiar o batrana, dar a confirmat identitatea tanarului ofiter chiar un contra-amiral daca ati vrut sa subliniati faptul ca e un fals!
Iar in legatura cu uniforma impecabila … asta denota ca e un ofiter foarte ordonat, lucru important. Eu si acum imi port hainele pe mine bine calcate si ingrijite, inca port parul tuns scurt si ma barbieresc zilnic!
Tanti, cand sotul meu se intorcea din misiuni, avea grija sa arate impecabil. Face parte din fisa postului. Mai mult, militarii de cariera pot fi usor recunoscuti dupa tinuta ingrijita, chiar si atunci cand sunt in civil.
Vrei sa stii multe.Dece?dece?dece?Pentru ca a vrut sa fie linga multime nu linga Cei putini.Ce?Ce rau a facut.Nu cauta el televiziune!se vede cit e de fin si cu sufletul curat.Il confunzi cu bases.Il iubim si il onoram,acest LOCOTENENT.
un prost care terfeleste uniforma militara, daca avea ceva de spus putea sa o faca si in blugi , dar asa era un nimeni, cum si este, asa ca sa urcat in carca armaatei romane ca sa-si strige prostia si sa atraga o institutie serioasa, poate singura serioasa,in mocirla in care se misca singurul lui neuron. Prostul daca nu e si fudul ……. cam asta e ”eroul” nostru. Apropo – eroi mor in razboaie pentru apararea tarii, nu issi duc veacul prin televiziuni ca sa faca rating unora !
Daca ai pune mana pe un manual de “Limba si literatura Romana” plus “Gramatica Limbii Romane” de clasele a 5-a ti-ai face un mare bine. Lasa-te de postat ca nu te prinde!
Armata o fi fost candva institutie serioasa. Acum s-a transformat in ceva de toata jena, de cand cu ministrul agramat, Oprea!
Ce armata serioasa din lumea asta mai da grade unora gen Ontanu ca recompensa pentru servicii politice? Tu te-ai lasa condus la lupta de generalul Ontanu sau de Oprea? Fereasca Dumnezeu sa avem nevoie de armata in viitorul apropiat, ca suntem morti si neingropati! Nu va uitati la propaganda cu Afganistanul, aia-i pentru prostirea ppopulatiei.
Buna seara,
Cum pot eu interpreta art 118, alin 1 din Constitutie? Dar hai sa spun altfel: Pot face eu abstractie de asta?
“Forţele armate ARTICOLUL 118
(1) Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului pentru garantarea suveranităţii, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale a ţării şi a democraţiei constituţionale. ”
Este strigator la cer cum in astfel de cazuri atatia JUDECATORI se arata. Cum se reped sa dea verdicte, zicand;” SA SE APLICE LEGEA, SA FIE PEDEPSIT!!” CATA IPOCRIZIE poate exista la unii romani.
Indiferent ce i se va intampla, ce pedepse i se vor aplica, acest Om este CEL MAI CASTIGAT. A investit in toti cei care l-au privit si ascultat. Cine vrea, ia aminte si pune in practica in modul propriu, cine nu nu. Este alegerea fiecaruia.
Elemente definitorii ale acestui Om: frica de Dumnezeu, si nu de ceea ce niste oameni pot sa ii faca, iubire de tara, de oameni, are DEMNITATE, isi stie rolul si rostul in aceasta lume. Respectul meu il are.
Buna seara Radu,
Ai ca de fiecare data argumente imbatabile;sper sa tina seama de ele cei care se ocupa sa-l sanctioneze pe tanarul locotenent.Ar fi pacat sa piarda o cariera militara pentru care s-a pregatit incepand cu anii de liceu, a facut o scoala militara, stie ce insemna instructia, si-a dedicat timpul sau acestei pregatiri,in vreme ce unii sunt facuti militari din civili peste noapte, pur si simplu nici ei nu realizeaza cum de “se trezesc” ca au grade militare si poarta uniforma.Alexandru Gheorghe merita tot respectul pentru curajul sau, pentru cuvintele frumoase de incurajare adresate manifestantilor.Eu sper sa nu fie trecut in rezerva,dar cand e vorba de regulamente militare si de cum judeca militarii cand sunt activi ai dreptate, ei judeca prin prisma prevederilor din regulamente si chiar daca in interiorul fiecaruia exista si o parte umana, cu sentimente, ei vor face “totul ca la carte” ca sa dea un exemplu, sa nu mai incerce si altii sa faca vreun gest asemanator,”sa mentina ordinea in randul cadrelor militare”.Daca nu il aparati voi pe locotenent,asa cum o faci tu chiar in acest articol, nu stiu cine il mai poate apara.
Uitasem ca Oprea a facut poze in uniforma pentru camapania electorala;ar trebui sa raspunda si el asa cum spui pentru asta,daca locotenentul va avea de suferit pentru participarea la miting in uniforma, doar se stie ca “armata nu face politica”.
Pentru tot ceea ce faci, ai toata consideratia mea.
Gabriela B
Ceea ce multi oameni nu inteleg, este faptul ca pentru un militar cel mai groaznic lucru din lume este sa primeasca ordin sa traga in popor.
Si spun asta pentru ca eu si camarazii mei,in decembrie 1989, am primit din partea comandantului pazei Ministerului de interne urmatorul ordin “daca manifestantii se apropie de sediu la 50 de pasi trageti la picioare, la 20 de pasi trageti la corp, iar la 10 pasi trageti in cap”.
Nici nu va imaginati ce usurare am simtit cand comandantul nostru la apropierea manifestantilor a ordonat “la picior ARM”.
Asa ca nu pot sa fiu decat solidar cu acest tanar ofiter.
Deasemenea, domnule Radu Tudor as dori ca prin intermediul dvs. acest copil sa primeasca urmatoarea poezie:
Îndemn la luptă
Nu dor nici luptele pierdute,
nici ranile din piept nu dor,
cum dor acele brate slute
care să lupte nu mai vor.
Cat inima în piept iti canta
ce-nseamna-n lupta-un brat rapus ?
Ce-ti pasa-n colb de-o spada franta
când te ridici cu-n steag, mai sus ?
Infrant nu esti atunci când sangeri,
nici ochii când în lacrimi ti-s.
Adevaratele infrangeri,
sunt renuntarile la vis.
Radu Gyr
Mr.(r) din Jandarmeria Romana
Domnule Radu,
Ofiterul Alexandru Gheorghe,desi a incalcat regulamentul militar,el este acoperit de LEGEA SUPREMA A TARII ,si anume CONSTITUTIA. Libertatea de exprimare-art.30,asigura ORICARUI cetatean dreptul la exprimare,sub diferitele forme in care se poaterealiza aceasta.
Mitingul,NU A FOST NICIODATA AUTORIZAT,NU A AVUT NICIODATA LIDERI,mitingul este IN MOD EVIDENT UNUL SPONTAN.
Regulamentele militare,fac referire la mitinguri organizate si cu caracter politic ,acelea sunt INTERZISE.
Daca ,ofiterul v-a suferii repercusiuni DE ORICE FEL ,iar fiica presedintelui care a purtat insemne militare,desi nu este cadru militar,si Oprea cu ceilalti NU PATASC NIMIC,POT spune ca Romania o sa fie cuprinsa de haos.
Cei care il sustin pe tanarul ofiter,vor face TOTUL ca acesta sa NU sufere vreo repercusiune.Daca este nevoie,o sa ne adresa-m chiar si CEDO,o sa facem totul ,pentru ca acest ofiter A DEVENIT UN SIMBOL ,AL CURAJULUI OAMENILOR DIN STRADA.Este cu voia sau fara voia lui ,cu voia sau fara voia altor persoane UN LIDER ,UN SIMBOL NATIONAL.
Daca e nevoie ,depunem si acte prin care cerem sa fie numit ,SIMBOL AL POPORULUI numai sa il aparam de repercusiuni.Acestea sunt cateva forme legale,daca vreti ,NU vreau sa m-a gandesc la ce altfel de forme de protest impotriva pedepsirii lui , pot recurge oamenii.
Ceea mai puternica ,cred ca ar fi chiar sa iesim in strada ,pentru al sustine,si cred cu tarie ,ca oameni ar face asta ,pentru ca deja au inceput.
Ne-am saturat sa fim BATJOCORITI.
Tanarul locotenent a facut cel mai curat si sincer gest fata de “nebunia” politicului. A respectat insemnul de comandant suprem si ca se supune ordinelor sale.
Dumnealui ar trebui sa riste cel mult o mustrare scrisa, citat pe ordinul de zi pe unitate, cu o sanctiune de 10% pe urmatoarele 3 luni si poate sa fie amanata avansarea la gradul de capitan cu un an … hmm si cred ca o sa i se ia functia avuta. 🙁 Cine are idee ce este o structura militara, in aceste structuri “Functia doboara Gradul!”
Si toate acestea numai ptr ca a parasit garnizoana, nici nu se pune problema de dezertare sau asociere la mitinguri si adunari politice!
Altfel sa-l parafrazez pe un portocaliu din staful pdl “E o gluma buna!”
Respect si “Servesc Patria!”
TOT RESPECTUL SI RECUNOSTINTA PENTRU GESTUL TANARULUI LOCOTENENT! DUMNEZEU SA-L OCROTEASCA!
La fapte egale, pedepse egale. Cu o menţiune suplimentară legată de faptul că lt. Alexandru Gheorghe nu a participat la o mişcare politică, ci una socială în timp ce gen. Gabriel Oprea a folosit uniforma ca material de propagandă politică.
@Vasile Isaila şi acesta este un război de apărare a ţării. Trebuie să o apăram de invazia lăcustelor portocalii.
Casc, casc ochii cat cepele, numai ca citesc si enormitati, dar le respect ca sunt ale dvs.
Eu zic ca trebuia sa vina cu cascheta intoarsa, cu camasa iesita din pantaloni si nebarbierit.
Daca nu stiati, el erta foarte constient de ce-a facut. Mai mult ca sigur va plati pentru asta, imi pare rau pentru el, pentru ca s-a chinuit ceva ca sa ajunga ofiter. Din punctul meu de vedere, un ofiter cu coloana vertebrala, bine pregatit.
‘om trai si ‘om vedea.
E logic ca omul era constient de ce facea!
IDEEA ESTE CA LUMEA A AJUNS LA UN MAXIM DE SUPORTARE A ACESTOR NESIMTIRI ALE POLITICULUI DACA CINEVA RISCA DISTRUGEREA SA PE PLAN PROFESIONAL … CHIAR SI FIZIC!
Si nu inteleg ce legatura are conduita sa corporala fata de cum s-a prezentat! EXACT acesta sa si vrut a se transmite, sa se arate un “colt” al societatii1
Iar tanarul e pasibil doar de mustrare scria ..,bla bla bla am spus mai sus acest lucru, acum se urmareste sa se identifice toti ofiterii nemultumiti sau care au ceva de spus pentru a se face exact ca in Ministerul de Interne, schimbarea lor cu oameni care nu au nicio legatura cu armata!
Baiatul asta e fara minte; armata are regulile ei; trebuia sa protesteze in haine civile nu in haina statului; e slab rau de minte; nu va face purici multi in armata fiindca acolo disciplina e pe primul loc, iar politica nu e pe nici un loc; cei care vor sa faca politica in armata sa-si schimbe meseria.
Da, pentru curaj şi sacrificiu. Însă, la fel “da” şi pentru faptul că sacrificiu implică finalul carierei sale militare. Consemnul e consemn, iar Armata (orice armată) nu e bâlci.
Pe un vas francez mai de epocă, cu tunuri, un matelot-soldat n-a ancorat bine un tun. Din cauza tangajului, tunul scapă din dispozitiv şi rulează pe punte, ameninţând să facă praf tot ce-i stă în cale. Cu un curaj nebun, un matelot se aruncă după “bestia” de bronz, cu o frânghie, prinde tunul şi îl fixează la loc, temeinic. Căpitanul, entuziasmat, îşi scoate decoraţiile şi le pune pe tunica matelotului. Apoi, realizînd că e chiar matelotul care dovedise neglijenţă, dă ordin să fie împuşcat, cu neştirbită justiţie militară… (faptul e real, am uitat detaliile, dar le-am citit undeva).
Nu am grad militar (în afară de cel de soldat plin în rezervă…), dar ştiu ce e armata. Şi cam aşa e.
Respect pentru domnul locotenet, şi simpatie, dar dacă i-aş fi superior l-aş decora şi l-aş lăsa liber, ca civil…
Chestia cu Oprea şi Eba sunt sofistice. Nu justifici o neregulă prin faptul că are precedent. Apoi, Eba nici nu era cadru militar, iar lu’ Oprea i-aş fi tăiat demult epoleţii cu baioneta, conform regulamentului.
Iar dacă trăiau pe la finele secolului al XVIII-lea, mulţi pedelişti şi uneperişti ar fi fost mai scunzi cu un cap de om…
Lt. Alexandru Gheorghe a savirsit ieri ceea ce eu n am avut determinarea, puterea sau curajul sa fac in iunie 90.
Ii multumesc!
Astazi am fost la mitingul militarilor in rezerva; s a discutat subiectul, normal.
Absolut toti l au admirat.
adica ce ar trebui sa faca, sa iasa la raport la oprea si sa i spuna ca i se pare ca gradele de general se acorda politic?
atunci cind totul se invirte intr un cerc vicios este datoria celor care realizeaza asta sa iasa din acel cerc si sa spuna.
punct.
apropos: fratila ala ce flota conduce de l a facut contraamiral?
corabioare de hartie in baie?
Multi militari urmaresc ce se intampla cu dl.locotenent,in cazul in el nu o sa pateasca ninic s-ar putea sa ne trezin cu un cordon de cadre ale m.a.i si m.a.p.n(imbracati in uniforma si in timpu liber)fata in fata cu jandarmii la datorie.
ar fi curios ce s-ar intampla
http://investigatorul.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=6491:declaraie-de-pres-a-senatorului-psd-valer-marian-starpirea-generalului-buruian-eful-poliiei-politice-a-preedintelui-bsescu&catid=13:actualitatea
VA ROG SA LUATI ATITUDILE SA NU M-AI EXISTE MESERIA DE REVOLUTIONAR PT A NU SE PUTEA SANTAJA SAU MITUI.SUNT DE ACORD CA REVOLUTIONARI SA FIE APRECIATI SA LI SE ACORDE ASISTENTA SANITARA .JURIDICA SI PENSIE DOAR PT CEI CARE-SI PIERD CAPACITATEA DE MUNCA.SPER SA NU DEVINA VICI UN REVOLUTIONAR EROU CA SI ASA SUNT DESTUI EROI IN CIMITIRELE PATRIEI.VA MULTUMESC
LASATI-MA CU REVOLUTIONARII, SUNT CA NISTE CERSETORI…AU O SUMEDENIE DE BENEFICII NEMERITATE!
RESPECT PT. CE AU FACUT UNII DINTRE EI, DAR ASTA NU INSEAMNA PENSII DE 2400 RON PE LUNA, SA SE RETRAGA ACESTE DREPTURI CELOR CARE NU MERITA!
SA BENEFICIEZE DE UN AJUTOR CEL CARE A PIERDUT UN MEMBRU DE FAMILIE SAU ARE UN HADICAP GRAV IN URMA EVENIMENTELOR!
VA ROG SA VERIFICATI DACA SENATORUL PDL DE BRASOV STAICU ESTE FIUL COLONELULUI DE MILITIE STAICU CARE NE-A DAT INDICATII CUM SA-I IMPUSCAM PE CEI CARE SUNT IMPOTRIVA LIU CEAUSESCU DEOARECA MI SE PARE CA SI SENATORUL STAICU SE OCUPA DE PROBLEMELE REVOLUTIONARILOR.VA MULTUMESC
in 1989 se scanda “armata e cu noi!”. si atunci existau regulamente militare privitor la purtarea uniformei.
acum romania trece printr-o criza de proportii, iar dvs, va agatati de pretexte ca sa va debarasati de cei care se opun clicii la putere. rusine MApN!!
Buna ziua
Acest ofiter nu a gresit cu nimic mai mult decit acei ofiteri care in decembrie 1989, au parasit unitatile si au plecat cu revolutionarii catre televiziune, imbracati in uniforme militare. O singura diferenta: locotenentul era intr-o zi libera, pe cind cei din ’89 erau in misiune. Ce spun cei din M.AP.N…..Au fost trasi la raspundere ca au parasit unitatile ??????fara aprobare ???????….
Cautati si veti gasi fotografii. Ceausescu inca era comandantul suprem al ARMATEI (oricum de 1000 ori mai bun decat BASESCU…
Update: Pai, tocmai ce-au incriminat portul de uniforma al cadrelor militare in rezerva sau in retragere in scop politic.Daca si-au folosit umiforma CU SCOPUL A CANDIDA, au incalcat legea.
Si da, au dreptate, civilii nu sunt supusi regulamentelor militare dar sunt aupusi codului penal, art. 241… Dar cum am spus, “iarna nu-i ca vara” si EBA nu este A. Gheorghe.
Scuze, am vrut sa scriu ” cu scopul de a candida”,va rog frumos nu postati, sa nu se inteleaga altceva.
Mie mi se pare ca Ordinul nr. M.146/2003 precizează ocaziile exceptionale în care se poate purta uniforma militară: activităţile cu caracter militar sau manifestările oficiale. Oprea nu se incadra in nici una din situatii, doar isi facea campanie, folosind tinuta militara.
In ce o priveste pe EBA, ea poarta o uniforma cu insemnele Romaniei, nu “diferite articole de ţinută militară specifice sau asemănătoare celor folosite de militarii români” si fac pariu ca era chiar proprietate a MApN.
Lt. Alexandru Gheorghe nu a participat la “mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical”, ci la un protest spontan, cu caracter social.
Singurul lucru pe care il pot folosi este parasirea de garnizoana, pentru restul existand precedente nesanctionate.
Bravo, foarte logic, corect si concis sintetizat! Aveti o minte bine mobilata si organizata, doamna/domnule Ad.!
EBA poarta uniforma RO Army din ops theatre A-stan , fara insemne de grad , este adevarat si intr-o maniera de bordel…Asta era ultimul lucru pe care nu il mai facusera de rusine , uniforma Armatei Romane…
Uniforma armatei nu are ce cauta in politica !
In timp ce unii fac compromisuri rusinoase, cei care au idealuri, neam si tara fac acte curajoase iar eventualele consecinte au fost prevazute si asumate.
De sacrificiu pentru neam si tara n-ati auzit?V-a cerut cineva mila?
Respect! Admiratie! sau Tacere!!!!!!!!!!!Nu ne manjiti sufletul şi sentimentele, voi cei care nu mai simtiti nimic cand e vorba de romani si de Romania!
Sacrificiul pensionarilor si al celor peste 50 ani din ultimele 13 zile(foame,boli,umilinte,saracie, frig, ploaie, zapada) nu va fi in zadar, pentru ca a aparut acest tanar! El este chipul speratei noastre!
Dumnezeu sa il ocrotesca!
Si inca ceva:Peste toate regulamentele (de care or fi ele) exista un Dumnezeu-judecatorul suprem!
Politica in uniforma militara este strict interzisa , ceea ce a facut locotenentul este total gresit si ar trebui sa fie sanctionat.
Nu mai faceti comparatii cu ceea ce se intampla acum si 89. Locotenentul a gresit clar si trebuie pedepsit conform reguliilor, nu trebuia sa apara in uniforma militara.
Cei ce gresesc in fata unui fapt se numesc vinovati,iar cei vinovati trebuie sa plateasca in fata faptului consumat!
Sa-i fie invatatura de minte ca politica nu intra in uniforma militara. Nu se preteaza haina militara cu carpa de la politica!
Cei ce savarsesc o fapta se numesc vinovati, iar cei vinovati trebuie sa suporte consecintele!
Sanctionare!
Sa fim seriosi daca vrea sa protesteze si sa isi spuna parerea sa o faca imbracat in civil fara insemnele armatei. Nu trebuiesc incurajate astfel de manifestari care incalca legea.
Domnule col.ing.(r) Hanganu Constantin aveti tot respectul meu si totala admiratie ptr ce ati spus!
Acest tanar prin curajul lui a pus ArmataRomana exact unde e locul ei in societatea romana, in fruntea ei.
De ce sa cerem trecerea lui in rezerva? Atunci si ceilalti care au apelat la imaginea armatei ar trebui sa dea socoteala ptr ca au alipit voit imaginea armatei de politica si ar trebui sa renunte la ce au castigat prin acea imagine! CORECT?
Sa nu mai punem in calcul ca o fufa care nu avea dreptul de a se etala cu acea uniforma ..si mai garv cu insemnele militare !
“Servesc Patria!”
Uniforma militara trebuie sa evite orice orientare politica,este vorba despre deontologia meseriei!
Da, mai Antonia, dar ce te faci cand insusi ministrul Apararii nu respecta aceasta regula si creeaza precedente periculoase?
Greseala se plateste, sunt atatia oameni care au functii si au iesit ca simplii cetateni in strada, nu in uniforme, nu asa trebuie facuta politica in tara asta !
De acord, greseala se plateste! La fel si reaua intentie, si furtul, si escrocheria, si coruptia pe care le suportam din partea politicienilor de 20 de ani incoace. Cu cine incepem?
Eu cred ca ar trebui sa fie sanctionat.Nu se face politica in uniforma militara,ar trb sa plateasca pt greseala sa.
Sa fie sanctionati cu totii, legea sa fie aplicata nu numai in litera, ci si in spiritul ei. Daca asa se va face, atunci locotenetul e ultimul pe o lista lunga, care incepe cu EBa si cu insusi ministrul apararii!
Trebuie sa fie sanctionat.
Nu se face politica in uniforma!sanctionati-l!
Pfui, acum m-am prins, voi sunteti postaci de meserie, postati de pe acelasi Ip cu Id-uri diferite, gen Alina, Madalina, Costy, etc… :)))))))))))))))))))))))))))
Sunt nandru de tine ,LT.ALEXANDRU GHEORGHE ! In momentul in care credeam ca ARMATA ROMANA a ajuns, in totalitate,la cheremul unor persoane descalificate din toate punctele de vedere,si nu mai este in masura,nici macar sa gandeasca in mod patriotic si democratic,ai aparut TU! Actioneaza, ca si pana acum,cu respect,inteligenta,politete si responsabilitate si,cei aflati, ca o nesansa mare a ROMANIEI, la putere,NU TE VOR PUTEA DISTRUGE .Iti multumesc si-ti voi fi alaturi de tine, mereu !UN PATRIOT!
Politica in uniforma militara este strict interzisa, nu este bine ce a facut si trebuie sanctionat!
Daca ar fi vrut sa protesteze nu ar fi trebuit sa o faca in uniforma ! Politica in uniforma este interzisa !
Buna seara ! Ceea ce a facut Lt. Alexandru Gheorghe mi se pare total gresit. In primul rand un militar nu trebuie sa aibe legatura cu politca, iar in al doilea rand sa participe la o manifestatie in costum militar. Din punctul meu de vedere ar trebui sanctionat conform regulamentului militar.
Greseala se plateste si trebuie totodata sanctionata!
Pedepsire!
Asa este, trebuie pedepsit!
Politica in uniforma militara este strict intersisa si trebuie sanctinata!
Uniforma militara are o semnificatie in tara asta, daca incepem sa ne defacam in toate insemnele tarii, la ce ne mai numim Romania. Armata isi va pierde increderea cu astfel de oameni care nu se gandesc si la consecinte.
Probabil daca iesea in civil nu mai era bagat in seama de catre jurnalisti. Un exemplu negativ si ptr asta trebuie amendat!
Trebuie sa platesca, ca orice om nu ca poarta o uniforma trebuie scutit de amenZi. asa ca trebuie sanctionat!
Acest locotenent Alexandru Gheorghe a spus: ”O să suport consecinţele legale, fără problemă” dar sa fim seriosi ca nu va patii nimic!
Imi este mila de cei care cred k se va rezolva ceva cu iesirea in strada acestui locotenent , a facut-o sigur pentru el sau a fost trimis de catre cineva…
Intr-o tara in care stabilitatea atarna de un fir de ata, nu cred ca era nevoie ca un om in uniforma sa apara in multime, nu cred ca este normal
Ceea ce scriu in paragraful de mai jos gandeam in timp ce Emil Hosu, D-zeu sa-l odihneasca, era “pe metereze” in lupta cu sistemul totalitar “made in Base” in timp ce altii, foarte multi si nume tot asa de mari, daca nu chiar mai mari, cu mult mai mult “lipici” la public, (e o lista probabil mare, dar mi-e frica sa spun si un singur nume de teama sa nu gresesc, ne avand poate toate informatiile ), stau chitic si nu spun nimic, nu se implica.
Asa ca:
Aveam nevoie de exemplul si aparitia tonica, mobilizatoare a d-lui locotenent Alexandru Gheorghe? Desigur, este raspunsul. Pentru ca vocea unui “consacrat” cum ar fi , de exemplu, Florin Piersic, daca ar fi iesit pe sticla si ar fi spus cuvintele frumoase spuse de acest tanar , este de neimaginat, deoarece patandu-se de mult “portocaliu” i s-a cam terfelit credibilitate , data fiind inrudirea acestuia si cu Boc , si cu arestatu’ Sorin Apostu si cu abuzivu’ Alin Tise, fiind probabil foarte avantajoase aceste relatii , acest “rol”, in echipa mereu castigatoare , jucandu-l foarte bine sub toate”domniile”. Eu, vorba unui personaj de trista amintire , recunosc, “am fost un mare dobitoc ” cand “apreciam” omu’. Si ca el sint probabil , cum spuneam, foarte multi…..
Textul acesta a fost scris, gindit si conceput ca un pamflet. In consecinta va rugam sa-l consumati ca atare!
Legea trebuie respectata sa fie sanctionat !!!
Ce vorbesti domnule!? Auzi, ce zice MApN-ul in precizarile sale: cum ca nu le este interzis lui Oprea, Ontanu si cum l-o mai chema pe primarul din Voluntari sa se fotogafieze in uniforma militara si sa se afiseze apoi pe benere in scop de campanie electorala!
Chiar asa?
Asta nu inseamna implicarea Armatei in politica? Eu asa percep si asa au perceput-o toti cei care au vazut imaginile! Mesajul e limpede: votati-ne fiindca suntem militari (iar armata beneficiaza de increderea populatiei, etc. etc. etc – mesaj subliminal). Urat, foarte urat din partea acestor non-valori, ma refer la Oprea si Ontanu, care prin ei insisi nu reprezinta nimic si nu inspira pe nimeni!!!
E aceeasi situatie ca in cazul implicarii CEC in teapa data de Vantu cu FNI-ul, cand multi romani au capatat incredere si si-au depus banii la fond vazand sigla CEC pe benerele publicitare.
Locotenentul Alexandru nu trebuie pedepsit cu mai mult de o mustrare scrisa! Are si circumstanta atenuanata a raportului la care nu i s-a raspuns! Conducerea Armatei este la fel de autista ca si conducerea tarii. Nu de aia am iesit in PU?
Nu inteleg de ce voi, cei care considerati ca acest locotenent trebuie sa plateasca, incercati sa ii convingeti si pe ceilalti de acest lucru. Fiecare are dreptul la opinie dar nu mai incercati sa manipulati lumea. Sunt deja mult prea multi oameni care din lipsa de ocupatie se dau cu parerea pe diverse bloguri nestiind de fapt exact despre ce vorbesc. Lucrurile nu sunt intotdeauna cum par si ceea ce se lasa sa se vada este departe de adevar de foarte multe ori. Acest locotenent nu ar trebui sa fie sanctionat pentru faptul ca a incercat sa deschida ochii oamenilor si pentru ca vrea ca tara sa sa nu mai fie condusa de niste persoane inapte.Faptul ca a aparut in uniforma militara nu ar trebui sanctionat decat in momentul in care vor fi sanctionati si ceilalti politicieni care au facut acest lucru.
Insasi statutul nu permite sa se implice in azstfel de manifestatii!
L-as sanctiona pentru ca el de fapt a incalcat niste reguli de conduita militara!!!!!!
SANCTIONAT
Ceea ce afacut el in uniforma este total gresit. Trebuie sactionat aspru pentru un astfel de lucru
Daca vroia sa-si spuna pasul trebuia sa vina in civil si sa se alature celorlalti oamnei nu in uniforma … pedeapsa e meritata !
Sa fie pedepsit acest nazist, politica nu trebuie sa fie protestata imbracand haine militare…Pedepsiti-l conform legii!
In ce vremuri se crede acest soldat? Acesta nu stie unde se poarta acea uniforma? A uitat ca a facut un juramant…Asa soldati in tara noastra…lasa de dorit!
Pentru raspunsul MAPn: Atunci daca asa sta treaba legea e prost facuta. Adica nu prost ma scuzati e smechereste facuta. Asa ca sa poata da loc la portite de interpretare. In asta s-au transformat legiuitorii din tara in creatori de portite legislative pentru ei si cei din sleahta lor. IAr legea trebuie sa fie una si pentru cei in rezerva si pentru cei in activitate in ce priveste portul uniformei. Poate veti ataca intr-o emisiune acest subiect al uniformelor militare caci nu a fost normal atunci ce s-a intamplat. Nu se poate sa fie diferentiata legislatia doar epntru ca a trecut in rezerva (oricum numai niste minti bolnave de putere si catstig fara scrupule puteau scotoci asa ceva). Dar atunci vocea media nu s-a prea auzit tare, ma scuzati. Atunci trebuia sa se faca ceva prima data dar toata lumea s-a facut ca nu prea vede…Iar acum dam in lt. ca in spatele lui nu sta nime’? Of course, s-au specializat in asta pe timp pe pace….brrrrrrr.
IN VREMURI SI SITUATII EXCEPTIONALE , TREBUIESC LUATE MASURI EXCEPTIONALE , DE CATRE OAMENI EXCEPTIONALI. D-L.LT. , ESTE UN OM EXCEPTIONAL! ACUM , ESTE UN MOMENT DE RASCRUCE PT. DESTINUL ROMANIEI SI AL POPORULUI ROMAN ! TOATE FORTELE PROGRESISTE ,DEMOCRATICE SI PROFUND MORALE, TOTI CETATENII ACESTEI TARI, TREBUIE SA IA ATITUDINE !NU MAI ESTE LOC SI TIMP , DACA VREM BINELE TARII ROMANESTI SI AL CETATENILOR EI . SA NU MAI VORBIM DE POPULATIE ,CI DE POPORUL ROMAN, PT. CA SUNTEM UN POPOR , NU O POPULATIE OARECARE!
cadrele militare obisnuite nu au voie la manifestatii insa comandantii lor au dreptul sa sprijine partidele si sunt puse la conducere de partide (VEZI JANDARMERIA SI ARMATA)…
ASTEA DA REGULAMENTE MILITARE!
Va salut cu respect si va postez alaturat un material pe care sa il public in vederea unei Conferinte CADA in perioada 11-13 ( o sa stabilesc data exacta cit de curind) la care invitat de onoare sa fie Lt. Georghe Alexandru.
Am nevoie de un telefon al sau sa vad cum pot sa il aduc la conferinta.
Multumesc mult.
CADA- Comitetul de Actiune pentru Democratizarea Armatei si Lt. Alexandru Gheorghe
Dupa 22 de ani de democratie originala, Armata Romana a iesit din nou in strada. In februarie 1990, dupa multe framintari interne, o parte din cadrele MApN au iesit in strada, formind miscarea CADA. Apelul acestei miscari in 13 puncte, oficializat sub semnatura Primului Ministru Petre Roman, in mare parte a fost pus in aplicare in cadrul sistemului militar. Printre acestea mentionam:
• Ministru civil la Ministerul Apararii si la Ministerul de Interne;
• Armata de profesionisti;
• Intrarea in structurile NATO;
• Intrarea Romaniei in structurile europene
Unele din revendicari, nici pina in ziua de astazi, nu au primit raspuns, cum e cea referitoare la rolul si implicarea Aramatei in evenimentele din dec.89. O alta revendicare ce ar fi creat in armata un climat de siguranta, de moralitate si profesionalism pentru cadrele militare, ar fi fost solicitarea din Apel de a se constitui la nivelul Armatei de cluburi militare ( clubul ofiterilor, clubul subofiterilor si maistrilor militari, clubul militarilor in termen). Urmare a ignorarii acestui demers din Apel se poate vedea astazi cind un ofiter al Armatei Romane, in persoana Locotenentului Gheorghe Alexandru , a trebuit sa iasa in strada si sa spuna nemultumirile fata de realitatile din Armata Romana. Aceste cluburi se gasesc ca si structura militara sub aspect legal si reglementat in toate armatele din tarile occidentale cu o democratie veritabila. Menirea lor este in primul rind de a apara demnitatea oricaruii militar, indiferent de grad si functie, impotriva unor eventuale abuzuri pe linie de comanda. Aceste cluburi puteau ajunge pina la cel mai inalt nivel din structurile armatei , ocolind ierarhia militara, daca demersul legal si normal este blocat de ierarhia militara.
Avind in vedere situatia social-politica din tara cit si cea din armata, cit si faptul ca se implinesc 22 de ani de la Demersul CADA, anunt organizarea unui simpozion la Timisoara in data de 12.02.2012. la care invitat de onoare este locotenentul Gheorghe Alexandru . Organizarea se face de catre membrii fondatori ai CADA si toti cei ce sau alaturat acelui demers, cit si cei ce doresc sa participle, fosti militari si actuali ai Armatei Romane.
Tema conferintei este:
• Demersul din Apelul CADA si ce s-a realizat din el;
• Realitatea de azi din Armata Romana;
• Actiunile de avansare in grad si diferite onoruri acordate de presedintii tarii in dispret fata de veteranii de razboi, fata de toate cadrele foste si actuale din Armata Romana.
• Deposedarea abuziva si ilegala de gradele militare a celor care au trecut in rezerva sau retragere.
Contact prin viisoaradc@gmail.com , al Mr ( rz) Constantin Chiticaru, prin care puteti sa va anuntti prezenta, sa propuneti si alte subiecte de dezbatut, sau cereri pentru rezervari de locuri de cazare. Locatia conferintei se va anunta ulterior.
Citind parerile multora cu referire la gestu locotenentului Gheorghe Alexandru, desi o sa deranjez pe multi, o sa imi spun parerea.
Singura pedeapsa pe care trebuie si o merita sa o primeasca locotenentul Alexandru e cea referitoare la parasirea garnizoanei fara aprobare.
In rest orice masura e abuziva, deoarece:
– nu a fost la nici o manifestare politica, sindicala sau de alta natura
– protestele din PU sunt a cetatenilor, nu sunt organizate de cineva si sunt o manifestare a democratiei, la care avem dreptul
– nu mai legati dreptul la democratie de politica, chiar daca unele revendicarile au un caracter politic,
– mai cititi postarea mea de mai sus si vedeti cauza pentru care s-a ajuns in aceasta situatie, asa cum si noi cei din CADA acum 22 de ani am iesit in strada
-cind dictatura iti bate la usa, orice manifestare isi are legitatea ei, normalitatea ei.
Eu sunt mindru de locotenentul Alexandru Gheorghe, sunt mindru ca cetatean pe care el trebuie sa-l apere si il va apara, deoarece nu e un simplu executant orb si mut, asa cum la rebeliunea din 89 unii au facut exces de zel si au tras in populatia care manifesta impotriva regimului, tot fara aprobare si fara sa fie organizata si sunt mindru si ca om ce am purtat 20 de ani uniforma Armatei Romane. Cind cinstea , onoarea si demnitatea cuiva e incalcata, basca de ceea ce i se intimpla acestei natiuni, care pina la manifestarile din Bucuresti si tara, credeam ca a decedat, orice protest e legitim si normal. Pe asta ma bazez ca parere a mea, ca sa nu vina un fals Moromete si sa ma intrebe:”pe ce te bazezi?”
Dragă postacule portocaliu (pentru că nu are rost să înșir toate nick-urile pe care le-ai folosit), spui că vei ca folosirea uniformei în scopuri propagandistice să fie sancționată. OK, dar legea trebuie să fie una pentru toți. Iar Oprea, Iordănescu și EBA au folosit uniforma în campania electorală. Mai politic de atât nu se poate. Sper să-i vedem pedepsiți, așa cum ceri tu, în ordinea faptelor. Și proporțional cu gravitatea lor. Și nu știu dacă tăticuțul EBĂ-i va fi mulțumit de cererea ta. Fapta ei depășește, ca gravitate, toate celelalte fapte la un loc.
Nu este permis sa te prezinti la manifestatii publice in uniforma militara,decat in misiuni , dupa cum e redat si mai sus..ca locotenent ar fi trebuit sa cunoasca aceste reguli de baza ! Oamenii in uniforma,indiferent de natura lor , ar trebui sa fie un exemplu pentru civili , nu sa instige la proteste de genul acestora din Piata Universitatii ! Nu este rolul lor sa calmeze spiritele? El a facut exact invers.. O sanctiune TREBUIE sa primeasca!
Ți-ai dori să-ți calmeze spiritul? Că și-a spus parerea onest cam ce ne doare pe majoritatea cetățenilor acestei țări ACUM nu este instigație…este cetățean român,are dreptul la opinie și probabil a făcut-o și în numele celor care NU AU CURAJUL SĂ O FACĂ AȘA CUM a făcut-o EL. Eu am VOTAT de @ ori cu băse, de 2 ori m-am fript…așa că trebuie să fiu bătut la cap să mai votez cu el. VREAU SĂ TRĂIESC mai BINE !Cu o floare nu se face primăvară, dar și omul de zăpadă începe cu un bulgăre mic, mic…. Cei care au păreri diferite, este dreptul lor! (să meargă lângă boc să-și facă o poză cu lopata).AVEM NEVOIE DE OAMENI CA ȘI ALEXANDRU GRIGORE, care cinstesc Armata Română și ROMÂNIA ! Respect pentru el !
Cel mult pentru parasire de garnizoana.
Pentru rest, propun sa fie sanctionat dupa Base, care ar trebui sa cunoasca multe alte reguli de baza. Inclusiv pe cele ale bunului-simt.
“dintre aşa-zisele soluţii prezentate de locotenentul Gheorghe Alexandru se remarcă cererea de dizolvare sau desfiinţare a Parlamentului, invocarea stării de urgenţă în ţară, conducerea ţării şi administrarea statului român de către Armată, aducerea regelui ca şef al statului şi instaurarea monarhiei constituţionale.”
locotenentul a propus “să facă parte din Consiliul Militar care, în viziunea sa, ar urma să gestioneze destinele ţării, iar ofiţerului să îi revină 50% din puterea de decizie”.
de pe pagina de facebook a locotenentului(rog pdl-istii sa nu citeasca ca se obosesc degeaba:nu vor intelege nimic)
‘Sorin Alexandru va roaga sa nu uitati:
Eu, locotenent Alexandru Gheorghe, doresc să vă comunic dumneavoastră, celor din presa română liberă care aţi înţeles un drept democratic la libera exprimare şi la libertatea opiniilor într-un mod lipsit de obiectivitate şi imparţialitate, câteva gânduri sub forma unui drept la replică.
Aţi căutat cu o disperată ardoare, în condiţiile în care eu, în acest moment, mă lupt pe mai multe fronturi, cea mai mică afirmaţie sau frază scoasă din context pentru a o exploata într-un mod negativ şi chiar meschin împotriva mea, atât ca persoană, cât şi ca ofiţer. V-aţi permis, în virtutea aceleiaşi libertăţi de exprimare pe care eu mi-am asumat-o pentru un gest sincer, văzut şi simţit ca atare de românii adevăraţi, să faceţi acelaşi gest, bineînţeles sub altă formă, dar păstrând proporţiile, pe care fiul senatoarei Plăcintă şi-a permis să-l facă la adresa unui alt simbol de bază al României, pe care personal îl iubesc, şi anume credinţa noastră creştină.
Vedeţi, indiferent de ce mi se va întâmpla în viitor, profesia de ofiţer, care înseamnă totul în viaţa mea, am îmbrăţişat-o din suflet. Sunt liber şi mă simt uşor, iar conştiinţa mea este limpede şi nu mă mai apasă. M-a apăsat multă vreme, crezând că nu pot face nimic pentru românii mei de rând, cei pe care-i iubesc până la sacrificiul propriei mele persoane. Văzând reacţia lor de solidaritate pe care o voi exemplifica şi povesti pe larg cu altă ocazie, văzând lacrimile de bucurie ale oamenilor simpli, care le curgeau nestăvilit în timp ce mă strângeau în braţe, senzaţia apăsătoare că nu pot face nimic pentru ei a trecut, a dispărut cu totul. Minunea după care eu alergam sufleteşte de mai mulţi ani s-a împlinit.
Sunt liber, sunt uşurat şi pentru că mi-am onorat profesia. Sper că şi voi, cei care aţi emis titluri ca «Locotenentul protestatar vrea dictatură militară» şi nu aţi prezentat obiectiv o soluţie inocentă emisă în virtutea încrederii manifestate de români la adresa Armatei atât până la gestul meu, cât mai ales după aceea, vă doresc să fiţi sufleteşte la fel de liberi ca mine.
Sper că modul în care v-aţi respectat profesia să vă ofere aceeaşi stare de spirit pe care eu am resimţit-o şi o resimt la cote inexplicabile prin cuvinte. Acest lucru doar voi îl puteţi judeca. Se spune despre conştiinţă că «este glasul lui Dumnezeu în inima omului» şi este perfect adevărat.
În urma gestului meu, conştiinţa mea îmbătrânită sufleteşte de frământările sufleteşti pe care le resimţeam văzând românii mei fără speranţă a renăscut sub forma unui prunc dornic din nou de viaţă. Românii mei m-au readus la Viaţă, la cea adevărată, la bunăstarea sufletească şi nu materială.
Tot ce vă cer este să vă cercetaţi propria conştiinţă atunci când nu spuneţi sau trunchiaţi adevărul, iar acest drept la replică să îl publicaţi.
A respecta acest drept (sau nu) pe care eu vi-l solicit respectuos va spune totul.
Eu mi-am ales de partea cui să fiu şi am conştiinţa limpede. Voi???
P.S. Tot ceea ce am propus a reprezentat pentru mine o soluţie corectă şi realizabilă ”
D-LE RADU TUDOR CA TELESPECTATOR AL EMISIUNILOR A3 VA ROG SA FACETI O EMISIUNE CU SLUGILE IN SUTANA!
BISERICA DE CE NU DA UN CEAI CALD SAU HRANA CALDA LA AMARATII DIN PIATA? PENTRU CA SUNT APOLITICI SI APROPIATI DOMNULUI?
NISTE JAVRE CU BURTI MARI,AVERI,SLUGOI AI PUTERII!
DACA AR FACE GESTURI CRESTINESTI AR ZICE “CONDUCATORII” CA FAC POLITICA?
Nu ma pot abtine sa nu scriu. Ati luat in brate un dezechilibrat mintal care vrea 50 % din puterea de decizie a Romaniei.Gadea,Radu Tudor si toti exaltatii care i-au luat apararerea..unde sunteti acum? va rog sa-l invitati la emisiune pe viitorul conducator al tarii:))) va umpleti de rahat in fiecare zi. ii luati pe toti nebunii in brate numai ca striga jos basescu.as putea scrie mult, dar mi-e sila si scarba .
Tind să cred că „50% din puterea de decizie…” este o exagerare a M.Ap.N., având în vedere că este vorba de un „raport verbal” al locotenentului din care se citează în comunicatul de presă.
Dar n-am crezut nici partea cu organizarea alegerilor de către armată atunci când am citit în comunicat și mi s-a dovedit că asta a susținut ofițerul în direct la TV – dacă la fel este cazul și cu 50%…, dă-mi un link.
Mulțumesc anticipat!
Am scris și eu despre cazul locotenent Alexandru Gheorghe, iar părerea mea este diametral opusă față de a dumneavoastră. Consider că acest ofițer a reușit prin acțiunile ulterioare ieșirii sale în piață să se compromită pe sine și orice posibilă acțiune ulterioară de rezistență a unor cadre militare împotriva nedreptăților din sistemul militar sau din țară.
Mă întreb câți din cei care afișează portretul lui sau îl susțin în piață știu că acest ofițer a propus ca alegerile libere să se desfășoare sub supravegherea generalului Oprea…
O întrebare către Mihai Papuc ce are un articol înverşunat împotriva unui “copil cu capul în nori, care nici măcar nu are idee în ce s-a băgat.”: oare este atât de uşor să stai în faţa unui laptop, să citeşti o lege şi să dai un verdict prin care poţi distruge inclusiv viaţa unui “copil cu capul în nori” – închisoare ? Puneţi-vă în locul unui judecător, aveţi în faţă un tânăr, un “copil” care are deja cariera distrusă, credeţi că aveţi tăria să-i distrugeţi şi viaţa ?
Acest tânăr este ofiţer al armatei române. Dacă ajunge în situaţia de a pune la îndoială regulamentele militare, trebuie să-şi asume consecinţele. Iar aceste consecinţe trebuie să fie cât mai dure, ca să servească drept exemplu.
Altfel, poate se trezeşte mâine – poimâine vreun alt militar, eventual prin Afganistan, să aibă o criză de conştiinţă şi să îi apere pe talibanii asupriţi de imperialiştii americani.
am impresia ca papucul nu a fost la miting si nici in armata.
Nu am spus că aș fi fost în piață sau în armată, dar oricum, nu văd care este legătura cu ideile și argumentele prezentate.
Am fost angajat in armata pe o pozitie foarte asemanatoare cu cea a domnului locotenent. Daca nici dansul (care are acces la documente secrete)nu stie ce vorbeste atunci ce sa mai spun. Referitor la strictetea armatei lucrurile stau altfel. Din pacate, armata este peste tot in lume, singura institutie in care sclavia pe care ti-o pot impune superiorii este legala si poti fi pedepsit daca nu te supui.Suntem toti oameni si marea majoritate a celor care intra (se angajeaza) in armata o fac fortati de mediu. Personal cred ca sunt foarte putini oameni in armata, lucizi, stapani pe ei si care au sentimente patriotice. Nu stiu daca acesta este si cazul domnnului locotenent pentru ca nu il cunosc ca om, dar gestul a fost unul eroic si frumos. Atat de tare ne-am integrat in reguli de tot felul incat acum un om care are curaj sa faca ce crede este considerat deranjat mintal. Nu consider ca ideile sale sunt deplasate deoarece s-a ajuns in societate la un nivel de coruptie si de manipulare enorm. Mai marii tarii, indiferent in ce zona ar fi, politica, militara economica trebuie sa inteleaga ca astfel de cazuri vor fi din ce in ce mai dese pana cand nu vor mai putea face nimic.
OARE EBA NU TREBUIA JUDECATA PENTRU PORT ILEGAL DE UNIFORMA MILITARA????????????????
Serviciile secrete americane se implica in rasturnarea Regimului Basescu?
Intr-un comentariu din data de 16.01.2012 aparut pe siteul publicatiei online “The New York Times”:
Linkul aici:
http://www.nytimes.com/2012/01/16/world/europe/romanians-protest-austerity-measures.html?_r=1&scp=3&sq=romania&st=cse
un anume Leone Storlato fost agent CIA si atasat la ambasada SUA din Budapesta intre anii 1999-2004 face cateva referiri interesante la protestele din Capitala Romaniei dar si din celelalte orase importante ale tarii, – proteste generate de masurile excesive de austeritate luate de Regimul Basescu, – regim considerat corupt si “mafiot”, cu tendinte dictatoriale.
Cine este acest “Leone Storlato”? Respectivul a figurat pe listele unor agentii americane cu atributiuni “speciale” in Europa de Est si Federatia Rusa. Il regasim la “Consiliul Cultural American” din Bielorusia ( Belarus) intre anii 2005-2009 sub numele de … Rewiczky Sándor ( Alexander) pe siteul caruia publica unele materiale de analiza culturala a “conexiunii est-vest”, dar mai ales articole cu caracter de analiza sociala si chiar militara. Fotografiile atasate acestor articole si care se refera la autorul lor sunt identice cu cele publicate pe siteul unui ONG din Utah numit “East West Cultural Institute ” … numai ca acolo autorul se numeste … Storlato Leone! Din ce in ce mai interesant, nu-i asa?
Iata un link interesant:
http://www.eastwestcenter.org/popular-uprisings-and-military-support-to-future-movements-in-eastern-europe
Revenind la analiza evenimentelor violente din Bucuresti, – respectivul spune ( traducere):
“Tensiunea in armata romana este un grav motiv de ingrijorare pentru cancelarile vestice, o revolta in Balcani ar fi o lovitura pentru NATO. Nu demult peste capul Departamentului de stat Presedintele Obama a semnat un ordin secret catre CIA numit “Stabilizarea Romaniei” care trebue citit invers…. Documentul emis in ianuarie 2011 spune ca <>.”
Nota lui Leone Storlato ( sau Rewiczky Sándor ?) continua cu un comentariu referitor la “Mafia Armamentului” si la “Conexiunile Basescu-Kassar-Bout”:
“Cea mai puternica mafie din Romania este cea a armamentului. Ea are ca baza contrabanda de arme desfasurata in jurul lumii. Pe langa aceasta sunt comisioane fabuloase obtinute prin contracte militare. In varful acestei mafii extrem de puternice se gaseste Traian Basescu. Fiecare export de arme conform legislatiei poarta semnatura comandantului suprem. Aceasta mafie avand la dispozitie sume enorme a cumparat intreaga structura a democratiei Romanesti. Justitia. servicile secrete, armata, parlamentul sunt in mana mafiei armelor care actioneaza nestingherit. Despre aceasta mafie nu se aude mai nimic in mass-media”.
Materialul acestui “analist politico-militar” se incheie cu remarca:
“O revolta este iminenta in Romania anului 2012. Este foarte posibil ca elemente ale armatei sa participe la aceste miscari ce vor duce in final la prabusirea regimului presedintelui Basescu si instaurarea unui regim militar provizoriu”
Nimic de comentat….
Am găsit textul unui raport înaintat de acest locotenent forurilor superioare din armată anul trecut: http://semnalescmd.blogspot.com/2011/11/petitia-in-format-word.html.
Si ce parere aaveti?
Ideile sunt foarte corecte și pertinente. Tonul raportului nu este peste tot la fel de pertinent – trebuie ținut cont că raportul este adresat de un locotenent unui general cu 3 stele – iar asta dăunează clar obiectivului de a schimba vreun pic cele raportate.
Oricum, acest raport este mult peste atitudinea sa recentă, îmi pare rău că locotenentul nu s-a menținut pe aceeași linie. Din păcate, a preferat să iasă din anonimat și să devină celebru, în detrimentul ideilor pe care le susține.
Eu il aprob si apreciez gestul lui.La toate participarile mele la protest am poza lui pentru a arata si altora ca mai avem coloana vertebrala si toti facem “sluj” in fata comandandului de vas.Faceti atita caz de uniforma armatei,ce ai nu sunt romani,nu au dreptul la exprimare,au jurat de fapt credinta poporului roman si nu unui individ. Sa nu uitam ca in 1989 tocmai ca erau arit de multi dintre militari deruta
tati nestiind pe cine trebuie sa aparere,au murit atiti
oameni. Fufa Eba are voie cu uniforma armatei?! Sa fim seriosi, de explicatia data atunci de autoritati,au ras si curcile! Sunt tot mai suparata de sentimentul de dezbinare dintre noi pe care incet si sigur portoclii au crecut-o intre noi! Nu am fost niciodata atat de invrajbiti si mai lipsiti de bunatate.Am destui ani incat sa pot sa afirm ca pe langa starea jalnica a economiei in anii de” glorie basescieni” relatiile interumane se degradeaza vizibil spre satisfactia celor care ne dirijeaza,in timp ce ei isi vad linistiti interesul propriu : banii si puterea prin price mijloace.OFF, nu vreau sa ma pornesc..
Alexandru Gheorghe pentru mine esti un OM exact asa cum am scric cu O mare. Am un fiu de varsta ta si ma bucur
sa constat ca sunt tineri de exprava in acesta generatie! Felicitari Radu Tudor si cei de la Antena 3,sper sa nu aveti vreun accident de masina…Ma rog pentru voi!
http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/razboi-mocnit-la-unitatea-militara-campia-turzii-intre-un-subordonat-si-superiorii-sai–111333.html
La acest link puteati vedea un articol referitor la situatia mea, aparut in luna mai 2013.
Primul document a fost trimis domnului PRESEDINTE TRAIAN BASESCU si al doilea document (MEMORIU) a fost trimis domnului PRIM MINISTRU VICTOR PONTA.
V-AS RUGA SA MA AJUTATI PT. DESCOPERIREA ADEVARULUI ………AM O PLASA DE DOCUMENTE CU ABUZURILE LA CARE AM FOST SUPUS…..