Industria auto din România a rulat anul trecut afaceri cumulate de aproape 90 de miliarde de lei din producţia de automobile şi componente auto, cei mai mari fiind Dacia pe producţia de maşini şi Continental pe cea de producţia de componente. Producţia şi vânzarea de autovehicule reprezintă aproximativ 31 de miliarde de lei, potrivit datelor centralizate de pe Ministerul Finanţelor, scrie businessmagazin.ro

Dacia şi Ford au produs în numai trei zile maşinile făcute la Mioveni şi Craiova pentru piaţa locală, cu toate că vânzările de automobile au continuat să se situeze anul trecut pe o tendinţă crescătoare. Însă, cu un volum de sub 100.000 de autoturisme în 2015, piaţa rămâne departe de vânzările realizate în perioada de dinaintea crizei.

„Soluţii pentru susţinerea pieţei auto sunt, cum ar fi transformarea programului Rabla într-unul multianual sau fiscalizarea importurilor de maşini second-hand. Infrastructura rămâne o mare problemă, mai ales că autostrada Piteşti-Sibiu e în ceaţă, nu avem încă un şef de proiect, statusul autostrăzii Piteşti-Craiova este neclar şi se întârzie mult repararea erorilor de construcţie la A1, A2, A3“, a spus Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). El a subliniat că în cei opt ani de când Ford a venit oficial la Craiova autorităţile nu au făcut nimic din ce au promis în materie de infrastructură şi că înainte să ne uităm după un al treilea producător, trebuie securizate investiţiile deja existente la Mioveni şi Craiova.

Cu toate că anul trecut s-au vândut aproape 120.000 de autovehicule, volumul rămâne departe de nivelul maxim de circa 366.000 de unităţi vândute în 2007, anul de boom al pieţei auto locale.

Vânzările de autovehicule au crescut anul trecut cu 20% faţă de 2014, la 120.591 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), din care aproape 80% au reprezentat persoanele juridice, iar restul clienţii persoane fizice. Vânzările de camioane (vehicule comerciale de peste 3,5 tone) au crescut peste media pieţei, după un avans de 38% la aproape 7.400 de unităţi. Camioanele reprezintă unul dintre principalele „indicatoare“ care arată mersul economiei, în condiţiile în care cererea de vehicule de transport este susţinută exclusiv de creşterea economică a unei ţări.

Automobile Dacia, principalul constructor de automobile de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 19 miliarde de lei (4,3 mld. euro), în creştere cu 2 % faţă de anul anterior, când compania a rulat 18,8 mld. lei, potrivit datelor companiei.

 

3 COMMENTS

  1. Lipsa infrastructurii rutiere de nivel european este resimtita cel mai bine de catre noi, cetatenii Romaniei.
    Ca exista A1 si A2, dar care-i A3 ? Sa nu-mi spuna cineva ca cele cateva zeci de km de prin Transilvania e A3.

  2. Daca ni s-au impus numai firme straine sa castige la licitatii….ca mai erau si romani…..dar cu lipsuri ,lacomi si nepregatiti….impostori…. bagati in puscarii acum …de-aia n-avem….!pe vremea lui ceasca se puteau proiecta si construi ,drumuri ,baraje, cartiere de mii de locuinte ,putem si azi sa uimim cu Portile de fier,Transfagarasanul,Vidraru, …..de ce nu mai pot construi aici romanii ???…poate ca ….sa descoperim …..ca la Bechtel ,o autostrada facuta pe sfert ,de 5 ori mai scumpa s-a ocupat de supraveghere
    …. firma lui Clotilde Armand de la GAS France…..e o manarie cu UE sinistra….va primim sa va jefuim de tot ,pe toate partile si sa va ruinam ca popor ,sanatate,dezvoltare….nu mai avem lideri avem guristi pe media …vanduti pe bani grei….vezi averile analistilor,ziaristilor,prezentatorilor…..!

  3. Constat ca nu prea s-au inghesuit multi cu ceva comentarii pe aceasta tema foarte importanta pe care dl. Tudor a expus-o. Aici nu-i de ras si facut bascalie sau “misto” ordinar ca la boscheti, aici e de comentat argumentat si din pacate dureros pentru toti, n-avem sosele, drumuri expres sau autostrazi, e de munca la ele, nu de facut proiecte fara rost.

Leave a Reply to AnonimulCancel reply