Televizoarele de înaltă definiție mai mari și mai ieftine sunt vedetele ediției din acest an a salonului IFA de la Berlin, cel mai mare târg de tehnologie din Europa, deoarece nimeni nu vrea să urmărească “Urzeala tronurilor” pe o tabletă mică, relatează AFP.

Conform sursei citate, în loc să viseze, cei care trec prin fața unor televizoare Ultra-High Definition (UHD) cu un ecran de 77-inch (195-centimetri) se interesează în primul rând de preț și data când produsul va ieși pe piață.

“Televiziunea Ultra-High Definition (UHD) începe să se impună ca noul standard. Pentru prima dată în calitate de consumator, puteți fi sigur că un televizor cumpărat în acest an va fi compatibil cu conținutul viitorului”, explică Paul Gray, de la firma de cercetare de piață IHS.

Creșterea încrederii consumatorilor cu privire la noul standard, precum și concurența acerbă de preț în rândul producătorilor “au dat naștere unui fenomen de tip’must-have’ în rândul consumatorilor”, spune Hans-Joachim Kamp, președintele federației profesionale GFU care organizează salonul IFA.

În Germania, gospodăriile dețin, în medie, un televizor pentru o perioadă de cinci ani, iar consumatorii cheltuie aproximativ 800-900 de euro pentru achiziționarea unui nou televizor. Însă televizoarele Ultra-High Definition (UHD) expuse la salonul IFA din acest an au prețuri care încep de la 1.500-2.000 de euro și aproape toate se laudă cu ecrane de tip OLED. Samsung este singurul producător care nu crede în tehnologia OLED, preferând propria sa invenție, ecranele tradiționale cu cristale lichide (LCD).

Potrivit unui studiu al GFU, aproximativ 29% din televizoarele vândute în primul semestru la nivel mondial erau de tip Ultra-High Definition, iar în aceiași perioadă vânzările de televizoare OLED TV s-au dublat.

Însă cea mai importantă piesă a puzzle-ului este conținutul urmărit de cei care cumpără un televizor UHD. În acest an, la salonul IFA producătorii de televizoare au venit cu “cei mai noi buni prieteni ai lor”: studiourile de producție de la Hollywood. Exemplu este Panasonic care a anunțat un parteneriat cu 20th Century Fox și Samsung pentru a dezvolta un format al viitorului cunoscut sub denumirea ”HDR10+”.

De asemenea, modul în care serialele și filmele ajung pe televizor se schimbă rapid, iar o conexiune la Internet pentru a urmări, la cerere, conținut video de tip high-definition a devenit indispensabilă.

“VOD are un impact enorm în rândul consumatorilor, care vor să poată să urmărească în continuu episoadele dintr-un serial și să se decupleze de livrarea lineară a televizoarelor convenționale…astfel apar noi furnizori de conținut precum Youtube și Netflix”, precizează Paul Gray de la IHS.

Revenirea televizoarelor se datorează în primul rând interesului generațiilor tinere. Potrivit GFU, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 și 39 de ani se uită mai mult la televizor decât înainte grație VOD, cei mai tineri alegând televizorul în locul tabletelor, telefoanelor mobile și computerelor de tip desktop.

Aproximativ 240.000 de vizitatori, dintre care un sfert veniți din străinătate, sunt așteptați între 1 și 6 septembrie la salonul IFA de la Berlin, scrie Agerpres.

 

9 COMMENTS

  1. Am conexiune HD si pot sa spun ca semnalul f.bun al meciurilor si filmelor nu necesita un televizor UHD 4k asa cum au aparut multe aparate la noi.Cu un TV Full HD acoperi perfect semnalul receptat. Mi-am luat un Phillips mai mult pentru functia Ambilight(ma mir ca sunt singurii pe piata care o au,n-au dat-o si la altii)…Imaginea e la fel ca a celorlalte atat cat putem noi percepe.Sigur ca daca ai seriale in 4K un televizor adecvat te poate ajuta dar cati descarca ori dau banii pe asa ceva ? Asa ca am renuntat la acel Phillips pt ca Android-ul ocum ma enerva si-i umfla pretul si mi-am comandat un Sony Full HD,o imagine incredibil de buna,am scapat de Android din pacate(mare regret !) si de Ambilight dar mi-au ramas 600 lei pe care vreau sa-i investesc intr-un monitor bun.Cu alte cuvinte ceea ce vedem in articol nu prea ne ajuta cu nimic pt ca nu avem inca un semnal care sa justifice banii investiti intr-un asemenea aparat.Oricum este o lectura reconfortanta dar si una din care putem trage multe invataminte.

  2. Samsung, nu ca nu cred in oled, incearca doar sa exploateze tehnologia Quantum Dot la maxim. Au pus o golanie la cale, intituland ultima serie de tv QLED ,ele fiind defapt tot LCD-uri. Dupa ce se vor prinde clientii, vor veni si ei cu oledul spunand ca e ultra-mega revolutie tehnologica. Baieti destepti ! 🙂
    Personal detin un 4k SUHD 65″ Sony .”Vechiul” meu full-hd pare deja antic la orice capitol. E un deliciu Neflix cu material HDR

Leave a Reply to tudorvCancel reply