Companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă, aproape o cincime din această flotă (1.312 avioane sau 20%) era operată de companii cu sediul în Marea Britanie, în timp ce flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE, arată datele publicate vineri de Eurostat cu ocazia zilei internaţională a aviaţiei civile (ONU).

Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franţa (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) şi Spania (509 avioane sau 8%). La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croaţia (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) şi România (62 avioane).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci şi nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

În rândul statelor membre, peste jumătate din flota de avioane avea o vechime de peste 20 de ani în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%). De asemenea, avioanele cu o vechime de peste 20 de ani reprezentau mai mult de o treime din flota aeriană din Bulgaria (44%), Cipru (40%) şi România (39%).

În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de cinci ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme, scrie Agerpres.

 

4 COMMENTS

  1. SALUT,RADU!Of dilema asta nu-mi da pace,inainte aveam caii nostri si actorii lor,acum avem actorii nostri dar nici caii nu-i mai avem,nici potcoave sa le aruncam peste cap,cum e datu’pt.noroc,noi in “dragoste”ca in afaceri,ioc!Toate,bune,poate intelegi tu,jurnalistic vorbind,ca eu cad in apatie hazoasa!

    • Pai daca vreti sa aflati secretul acestui clasament intai il invitati pe petrica si lupul primul gropar care a pierdut si pariul cu agricultura. Baselu va poate explica cum este cu flota maritima berceanu.ciorbea cum este cu locomotivele si luminita. Boagiu o sa va spuna despre aici sunt banii dumneavoastra …….. si la fnal orban cu teoria rusinii ce il incearca . Isarescu va poate spune despre deficitul romaniei si cum au mancat romanii la cantina saracului toti banii imprumutati. Indemnul la munca si strans cureaua lui stolo.care dupa piruetele ce le facea pe la tv imi da fiori la gandul ca il pune joha premier.

Leave a Reply to Ioana M.Cancel reply