O tara care nu-si mentine un ritm anual in privinta investitiilor de infrastructura se sufoca. Este si cazul Romaniei. Desi avem crestere economica si politicienii se bat cu pumnul in piept pentru consumul romanilor (factor principal in crestere), lipsesc proiectele de anvergura.

In unele de cazuri, de 45 de ani nu s-a facut nimic. Nu de 30, de cand a cazut comunismul.

Aud ca e greva la CFR si ascult vocea unui ceferist : “Avem locomotive vechi, de 45 de ani nu s-a mai cumparat nici o locomotiva noua la CFR ! Durata lor de viata este de 20 de ani. Noi am depasit-o demult si punem in pericol viata angajatilor si a calatorilor. Ati vazut cate locomotive se strica in camp si cu greu gasim unele sa le inlocuiasca. CFR e vaca de muls a politicienilor si noi suntem tratati ca niste sclavi“.

Avand in vedere insistenta mea pentru infrastructura moderna din perspectiva securitatii nationale, absenta acesteia si strigatul disperat la oamenilor din domeniu devoaleaza dimensiunea atentatului.

  • CFR este compania care a cumparat de vreo 80 de milioane de euro garnituri second hand cu azbest toxic in ele?
  • CFR este compania care a pus la dispozitia ministrului Transporturilor un Audi A6 de 70.000 euro?
  • CFR este compania in care factura de reparatie a unor masini de lux depaseste cateva sute de mii de euro pe an?
  • CFR este compania care cumpara pentru palatul sau de la Snagov fete de perna cu adaos de 5000 %?

Si cate ar mai fi de spus despre golania infernala care a ingenuncheat din interior a 2 a armata a tarii.

Concluzionez : o tara fara investitii strategice in infrastructura, fara legatura directa pe autostrada si cai ferate rapide intre propriile regiuni istorice si cu tarile din UE, cu locomotive de 45 de ani, tara in care brandul transporturilor de orice fel este “intarzierea” – aceasta tara n-are viitor.

De exemplu, smecheria politica numita PNDL, ce valoreaza intre 7 si 10 miliarde euro anual, nu schimba Romania la fata, nu generaza progres economic si locuri de munca. Banii astia sunt de fapt o pusculita politica, ce se duc pe niste pavele de partid cu pret de 10 ori mai mare catre mii de firme, controlate in cea mai mare parte de politicieni din zona centrala si locala.

Va dati seama ca acest program a spanzurat 70 miliarde euro in 10 ani?! Si ca in deceniul asta Romania nu si-a schimbat deloc profilul de tara subdezvoltata in privinta infrastructurii si a marilor investitii? Voi realizati despre ce suma scursa in gauri negre vorbim?

Cu jumatate din cei 70 de miliarde de euro puteam pana acum sa :

  • finalizam reactorele 3 si 4 de la Centrala Nucleara de la Cernavoda, pentru a ne apropia de obiectivul strategic al independentei energetice si eliminarea importurilor anuale de sute de milioane de dolari de gaz rusesc
  • dadeam in folosinta coridorul de autostrada 4 Pan European portiunea romaneasca Constanta-Nadlac, dand posibilitatea dezvoltarii turismului romanesc cu prezenta straina atat de necesara. Dar si celor 4 milioane de romani care muncesc in Vestul Europei sa ajunga acasa mai repede si in siguranta. Terminam si Comarnic-Brasov
  • am fi schimbat intreaga flota de avioane TAROM si dadeam companiei romanesti o perspectiva sigura si de profitabilitate
  • am fi legat regiunile istorice romanesti prin cai ferate rapide, cu trenuri de mare viteza, sa ajunga romanul de la Cluj, Timisoara sau Iasi in 4 ore la Bucuresti. Cei mai multi din orasele mentionate ajung mai repede in capitale straine decat in cea romaneasca
  • am fi facut 8 spitale regionale cu fonduri europene, noi avand partea cea mica, de co-finantare
  • am fi avut o Armata inzestrata modern, demna de o tara cu trecutul nostru istoric si reputatia militarilor in NATO. Puteam fi macar la nivelul Poloniei, ca sa dau in exemplu de tara care a pornit in 1989 de la acelasi nivel cu noi
  • ma opresc aici, desi in cei 10 ani cu 70 miliarde de euro se puteau face mult mai multe.

    Rusinea si batjocura sunt la ei. La noi, disperarea ca ne trec anii, ne zboara banii si tara in care traim ramane cu aceleasi probleme grave si o natiune, pe buna dreptate, extrem de frustrata.

4 COMMENTS

  1. ,,De exemplu, ultima locomotivă electrică nouă a fost livrată în 1992”, afirmă Cornel Mondea, fost director la Electroputere Craiova.Din 1992 până în 2001, muncitorii s-au ocupat numai de reparații și întreținerea locomotivelor, fără să producă nimic.”La Craiova doar au fost produse peste 1000 locomotive. Poate ne spun toti care au urmat lui Roman ce au facut cu ele. Au disparut gari si cale de rulare . Acum se cara terasamentul si traversele din beton pentru drumuri forestiere spre pensiunile celor care au avut acces la ciolan.

Leave a Reply to ovidiu bCancel reply