CNAIR, fosta CNADNR, supranumita Compania Ochiul Mortului, spune ca lucreaza la centura Capitalei si ca nu poate fi transferata catre Primaria Capitalei. Ce nu spune CNAIR este faptul ca santierul dureaza de peste 15 ani, ca in acesti ani au murit zeci de oameni in accidente si ca bataia de joc la adresa contribuabilului e principala lor indeletnicire. In rest, sa pastreze sanatosi ce vor, doar sa termine proiectele in secolul acesta…ca un sfert din el a trecut deja !
Centura Bucurestiului se afla in diferite faze de executie, iar Sectiunile A1-DN2, DN 2-A2 si Centura de Sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile, anunta Compania de Drumuri (CNAIR). Finantarea europeana presupune, insa, ca proiectele nu pot fi transferate catre o alta institutie precum ar dori Primaria Generala condusa de Gabriela Firea, sustine CNAIR.
“Sectiunile A1- DN2 , DN 2- A2 si centura de sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile pentru care se aplica principiul asigurarii “durabilitatii” proiectelor cu finantare europeana, respectiv monitorizarea pe parcursul implementarii lor si ulterior, pe o perioada de 5 ani de la finalizarea acestuia.
Monitorizarea va urmari pe aceasta perioada ca investitia sa nu sufere modificari substantiale, conform art. 57(1) din Regulamentul Consiliului UE 1083/2006 privind dispozitiile generale referitoare la FEDR, FSE si FC, si anume modificari care rezulta dintr-o schimbare in natura proprietatii asupra unui obiect din infrastructura sau care rezulta din incetarea activitatii productive”, transmite CNAIR intr-un comunicat remis HotNews.ro.
“Drept urmare, la acest moment, nu exista posibilitatea transferului centurii rutiere a municipiului Bucuresti din administrarea CNAIR S.A.”, se mai arata in comunicat.
Compania de Drumuri mai arata ca in prezent este in derulare faza de actualizare a documentatiilor pentru promovarea din fonduri nerambursabile a sectorului de sud a centurii, paralel cu derularea de catre Banca Europeana de Investitii (prin fonduri nerambursabile alocate CNAIR in cadrul Acordului de Asistenta PASSA incheiat cu Ministerul Fondurilor Europene pentru proiectele cuprinse in portofoliul POIM 2014-2020) a unui studiu privind abordarea optima a acestui obiectiv – studiul ,,Drumuri Orbitale Bucuresti”.
Pana la momentul stabilirii acestei strategii, CNAIR are in derulare urmatoarele proiecte pentru realizarea Centurii Bucurestiului:
In executie: Sectiunea A1- DN7, modernizare la 4 benzi, cu o lungime de 8.6 km (stadiul fizic actual 57%).
In procedura de licitatie:
> Centura Bucuresti, Sectorul cuprins intre DN2-A2 – lungime 11,4 km (termen limita pentru primire oferte 13.06.2017) (Aici detalii despre licitatia lansata)
Centura Bucuresti, Sectorul cuprins intre DN2-A2 – acest obiectiv prevede executia lucrarilor pentru modernizarea a 11,524 km din Centura rutiera a municipiului Bucuresti, sectorul DN2 (km 12+300)- A2 (km 23+750). Principalul scop al acestui obiectiv consta in sporirea capacitatii de circulatie prin trecerea de la 2 la 4 benzi – cate 2 pe sens, dar consta si in eliminarea unor intersectii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum si reabilitarea pasajelor si a podurilor existente.
> Nodurile de la Centura de sud, intersectie DN4 si DJ 401
In 2.05.2017 a fost transmisa spre validare la ANAP documentatia de atribuire pentru procedura de achzitie publica “Largire la 4 benzi a Centurii rutiere a municipiului Bucuresti Sud, intre A2, km 23+600 si A1 km 55+520”; “Lot I: amenajare nod rutier CB – DN4 (Oltenita) km 29+500 – km 33+190; Lot II Amenajare nod rutier CB – DJ401 (Berceni) km 33+190 – km 35+600”
DJ401 (Berceni) – la intersectia cu DJ 401, spre satul Berceni, soseaua de centura trece la nivel, in timp ce pe deasupra va fi construit un sens giratoriu suspendat (asemanator cu cel de la Domnesti).
DN4 – la intersectie cu DN 4, spre Oltenita, soseaua de centura va trece la nivel pe sub un sens giratoriu suspendat pe care se va muta actualul DN4 (vor exista rampe de coborare de pe giratoriul spuspendat catre toate directiile soselei de centura).
> In perioada imediat urmatoare se va semna contractul cu antreprenorul pentru realizarea obiectivului “Proiectare si executie Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti – Domnesti”.
Dincolo de actuala Sosea de Centura pe care CNAIR incearca sa o largeasca si sa o modernizeze pe tronsoane, Compania de Autostrazi are in vedere si construirea unui nou inel (inelul doi de centura) pentru Capitala. Aceasta noua artera (A0 / Ring 0) va fi construita direct ca autostrada.
Doar nu erau prosti sa-i dea ei banii….Ea a incercat si a dat de inteles ca s-ar ocupa de finalizarea lucrarii.Din gura toate se fac in tara asta “vom face”…binenteles cu toate televiziunile acolo,altfel cum ? In realitate doamna se ocupa de aceleasi mici adunari stradale de zgomote si luminite,acum a pus scena la Universitate,sa fie si acolo tiganie nu doar langa Parlament.
Credea firea ca pune mana pe banii de la autrostazi! Ha…
Studiul ,,Drumuri Orbitale Bucuresti”. Era sa cad de pe scaun, minti odihnite, auzi la ei obitale.
Bai baieti, iesiti pe strazi si astupati gropile, dupa aia puteti si orbita pana ametiti.
http://www.ziare.com/gabriela-vranceanu-firea/primar-bucuresti/gabriela-firea-isi-ia-avant-liviu-dragnea-pazea-1464980
Cititi, este extrem de pertinenta descrierea
Pai, si ei din ce mai mananca…o paine ?