Revoltator ! Vor desfiintarea istoriei din scoli si licee !

Revoltator ! Vor desfiintarea istoriei din scoli si licee !

14811
48
SHARE

Ministerul Educatiei condus azi de Adrian Curaj a declansat o vasta operatiune de schimbare a disciplinelor si manualelor din invatamantul pre-universitar romanesc.

Din dispozitia ministrului Curaj a fost constituit un “grup de lucru” din care fac parte oameni de stiinta eminenti, precum marele matematician Solomon Marcus dar si atarnatori politici, propagandisti ai lui Traian Basescu recompensati cu functii si pozitii dupa lupta lor in favoarea celui mai nepopular si demis presedinte din istoria Romaniei. Este cazul  personajului numit Stefan Vlaston. Fost candidat PDL, actual vicepresedinte al PMP, Vlaston e un activist de baza in buticul politic al lui Traian Basescu.

PMP Vlaston

Grupul de lucru numit de ministrul curaj e format din 11 persoane. 6 dintre acestea au preluat initiativa si conducerea grupului practic, realizand o asa numita “ELABORARE A ARHITECTURII CURICULARE”.  Un termen pretentios ce vizeaza de fapt desfiintarea unor discipline clasice din invatamantul preuniversitar romanesc.

Pe linga desfiintarea materiilor numite : Chimie, Fizica si Biologie si cumularea lor sub denumirea impersonala de “Stiintele vietii”, grupul de lucru a emis o decizie absolut revoltatoare :

DESFIINTAREA DISCIPLINEI ISTORIE DIN SCOLI SI LICEE !

Aceasta propunere concretizata deja pe hartie este lansata din luna Decembrie si a generat proteste uriase in mediul academic. Din pacate ministrul Adrian Curaj n-a binevoit sa raspunda acestor proteste si pare ca gireaza una din cele mai mari gafe din istoria educatiei romanesti, de la Spiru Haret pina astazi.

Potrivit acestui grup de lucru de la Ministerul Educatiei,

ISTORIA SE VA DESFIINTA SI SE VA NUMI “EDUCATIE PENTRU SOCIETATE” !

Marii istorici si profesori sunt de-a dreptul stupefiati si nu ezita sa spuna direct ca este un atac fara precedent la fiinta noastra nationala. Au mai existat in trecut unele tentative murdare de a sterge Istoria romanilor, maghiarii si rusii exceland in aceste operatiuni anti-romanesti.

Revista Historia il someaza pe ministrul Educatiei :

“DOMNULE MINISTRU CURAJ, JOS MINA DE PE ISTORIE !”

Intr-un interviu recent, reputatul istoric profesor doctor Ioan Scurtu afirma si el revoltat :

prof ioan scurtu

“Nu este întâmplător faptul că după 1989 s-a declanşat o amplă campanie împotriva Istoriei şi a valorilor naţionale în general. În şcoală, Istoria a ajuns o materie periferică. Extrem de gravă este decizia Ministerului Educaţiei şi Învăţământului de a elimina Istoria românilor ca obiect de studiu în liceu, astfel că elevii nu mai învaţă despre Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare sau Mihai Viteazul, despre lupta pentru independenţă sau pentru realizarea Marii Uniri din 1918. Cu alte cuvinte, nu au posibilitatea de a cunoaşte faptele de rezonanţă naţională şi internaţională a faptelor şi rolului înaintaşilor.

Această decizie are o certă semnificaţie politică: tineretul să nu poată face comparaţii între politica din trecut şi cea din prezent, să nu ştie că un Ion I.C. Brătianu sau un Nicolae Titulescu erau personalităţi de prim rang în Europa interbelică, apărând cu demnitate şi curaj interesele naţionale

(…)

Pentru a face un popor să-şi uite trecutul,  lipsindu-l de propria identitate, inamicii acestuia folosesc o gamă largă de metode şi mijloace. De-a lungul vremii, poporul român a fost supus agresiunii marilor puteri, nu numai prin războaie, ci şi din punct de vedere spiritual. Scopul urmărit a fost, şi este, dezarmarea sa morală, cultivarea ideii că el nu reprezintă ceva viabil la scara istoriei, nu a  creat  valori autentice.

(…)

Eu sper că, cu timpul, tinerii îşi vor da seama că nu trebuie să aibă o comportare de slugă, acceptând mereu jignirile la adresa părinţilor, moşilor şi strămoşilor lor fără să replice, pentru că acestea se răsfrâng asupra statutului lor într-o Europă a oamenilor egali. Vor lua aminte cum este tratată istoria naţională în SUA, Franţa, Germania, Marea Britanie şi celelalte state democratice şi civilizate. Vor pretinde şi vor acţiona ca şi în  România să procedeze la fel. “

In pragul aniversarii a 89 de ani, academicianul Dinu C Giurescu, reputat istoric si luptator pentru cauza nationala,  a transmis in exclusivitate pentru emisiunea “Punctul de intalnire” de la Antena 3 un protest vehement :

 

„Veniţi elevi de azi, de mâine şi dintotdeauna, veniţi părinţi, veniţi profesori şi minunaţi-vă de insulta adusă Istoriei naţionale! „

Dinu-C-Giurescu

Elevii sunt invitaţi să-şi anunţe părinţii că, printr-o hotărâre plină de „patriotism“ şi curaj, disciplina Istorie s-ar putea ca pe viitor să se numească Educaţie cetăţenească. Şi, uite aşa, ne-am întors victorioşi la epoca fericită când Roller coordona manualul „Istoria R.P.R.“ – manual pentru învăţământul mediu.

„Fericita“ epocă în care tinerii erau îndreptaţi şi îndrumaţi printr-un manual unic, la reinventarea istoriei potrivit cu noile interpretări de sorginte marxistă.

Mai este vreo diferenţă între atunci şi acum? Da, este, atunci era Istoria Republicii Populare Române, astăzi se numeşte Istorie – clasa a XII-a.

Cu îndreptăţire ne întrebăm a cui istorie?

În fapt, Istoria românilor a dispărut ca disciplină formativ în învăţământul liceal. Tinerilor li se oferă o istorie care poate fi a oricui.

Şi este aşa deoarece curricula este una singură pentru toate categoriile de şcoli.

Regresul este şi mai mare pentru că se renunţă definitiv la studiul Istoriei ca disciplină fundamentală, pe cale de consecinţă şi la români şi a lor istorie ca materie de studiu.

Este o hotărâre fenomenală acum când ne apropiem de centenarul Marii Uniri!!!

Dacă la revoluţie Istoria avea 3 ore pe săptămână, azi este o materie secundară, cu o singură oră pe săptămână şi nu mai este materie obligatorie pentru bacalaureat.

Veniţi elevi de azi, de mâine şi dintotdeauna, veniţi părinţi, veniţi profesori, veniţi toţi cei pentru care înseamnă ceva Istoria poporului nostru şi minunaţi-vă de insulta adusă Istoriei naţionale şi eroilor care s-au jertfit de-a lungul veacurilor pentru ca românii să trăiască, să răzbească indiferent de vitregiile trecute sau prezente.

În zilele noastre a-ţi iubi ţara este aproape un delict!

Cu cât uiţi mai repede şi mai ireversibil trecutul care-ţi aparţine, cu atât mai uşor îţi pierzi identitatea.

Cine vrea să devenim ca popor o masă uniformă, cenuşie, fără trecut, deci fără viitor?

Stupida trufie de-a şterge din memoria oamenilor trecutul va duce mai devreme sau mai târziu la dispariţia noastră ca neam.

Asta vrem?

Acad. Dinu C. Giurescu


48 COMMENTS

  1. Sa fiu prim-ministru “l-as da afara”, (cere demisia), in secunda 2 pe ministrul educatiei numai la auzirea ideii ca ar vrea sa faca asa ceva…dar inteleg probabil ce se vrea si nu tine asta de nici o teorie a conspiratiei, se vrea incetul cu incetul pierderea identitatii nationale a poporului roman, acum cine vrea asta si de ce, cred ca nimeni nu stie cu exactitate, dar se pare ca multe lucruri care se petrec in zilele contemporane duc in aceasta directie.

    • Sunt doua variante:
      1. Ministrul inceraca sa faca vesnica reforma de fatada a invatamantului : schimbam datele si materiile pentru bac plus numele acestor materii pentru ca asta e simplu si o numim pompos reforma.
      2. Omul e un ticalos vandut unor interese straine de Romania.

      Asta se intampla cand nu mai avem decat cativa istorici demni si normali la cap.
      A iesit o generatie de istorici care iti explica ca Stefan cel Mare a irosit resursele batandu-se cu turcii si degeaba ca tot a pierdut (e real am stat de vorba cu un astfel de istoric) sau ca Boia care ne spune ca n-am prea facut noi mare lucru asa in istorie.
      Si atunci daca tot n-am prea facut nimic de ce sa mai predam nimic ?

      Plus campania impotriva luptatorilor anti-comnunisti care au murit prin inchisori dar nu au certificate de buna purtare de la stapanire. Si mai bine uitam de ei ca nu cumva sa devenim si noi barbati intr-o zi.

      Ce n-au mai apucat comunistii adica edificarea Omului nou si crestera nivelului lui ideologic fac astia. Dar nici Ceausecsu n-a eliminat istoria din scoli ci din contra a promovat istoria doar ca a modificat in mare parte secolul xx.

  2. In loc sa ne clarificam, mai rau ne afundam in situatii tulburi! Marile tradari au fost facute de asa-zisii intelectuali, de pratea obedienta a acestora. Din pacate din toata Academia Romana, singurul a carei voce se aude pentru Romania este Dl. Acad. Dinu C. Giurescu. Ce fac restul, presedintele, prezidiul academiei?

    • presedintele nu are interes ca tinerii sa invete istoria. Daca ar fi stiut pentru ce a luptat Tudor Vladimirescu nu l-ar fi ales. I plus daca tinerii invata sa faca diferenta istorica si etnica intre secui si sasi, intre sasi si unguri, intre secui si unguri, dorinta lui de rupere a Ardealului de restul romaniei nu ar mai putea fi nici macar idee. Daca tinerii din Ardeal ar continua sa invete despre Avram Inacu, Iancu de Hunedoara, Horea Closca si Crisan, daca istoria le-ar aduce aminte de represiunile traite de romani sub austro-ungaria nu ar mai putea fi indoctrinati cu regionalizarea si desprinderea de tara. Care prezidiul academiei ala in care si Becalii este academician (in fotbal dar este)?

    • Acest guvern NEALES de romani a fost pus de Iohanis pe o perioada limitata pana la alegeri, ca urmare nu e mandatat sa faca schimbari structurale. Cand colo ce sa vezi? Pruna da afara pe procurorul general al Romaniei la indemnul lui Ciolos care ii spune sa caute prin proceduri una ca sa poata sa-l demita, Curaj desfiinteaza ISTORIA ROMANIEI din programa scolara si a limbii latine o obraznicie fara masura din partea acestui individ neales niciodata de nimeni. Cum de isi permit astia asa ceva? cine i-a mandatat pe ei ? cui raporteaza? ca poporului roman nu. Nu ramane decat sa spun ca servesc interesele celor care i-au pus, ale lui Iohanis si a gastii de la Bruxelles. Deci interese straine si ostile Romaniei si romanilor. Sunt adica niste tradatori de neam si tara. Ca urmare trebuie reactionat promt, intelectualii Romaniei care mai au coloana vertebrala, oamenii simpli si jurnalisti onesti trebuie sa se uneasca pentru a mai apara ce a mai ramas din fiinta noastra nationala.Reactionati romani! DEMISIA CURAJ! DEMISIA PRUNA! de la referendum incoace acest popor a fost umilit si jignit non stop de toti penibili asa zisi ambasadori care si-au permis sa ne dea ordine non stop. Ajunge!

  3. Nene Ciolos te faci de rusine cu acest cabinet de neica nimeni ori oameni rau intentionati.
    Domnule profesor Iohannis ce face “guvernul meu” ? Asta se numeste restructurarea statului din temelii ? Cred ca este cazul ca acest guvern in frunte cu dl. Ciolos sa plece. Prea multe greseli impardonabile iar, acei tineri frumosi si liberi tac.

    • Tinerii frumosi si liberi vor iesi, cu siguranta, in strada, pentru a protesta ca DOAR istoria se desfiinteaza. Ca sa fii frumos, dar mai ales liber, ar trebui sa se desfiinteze scoala, in general!!

      • Dar nu schimba nimeni nimic. Totul se afla la nivel de propunere și dezbatere. În tara ăsta nu se poate dezbate nimic inainte de adoptare a ceva ca începem cu lozincile de serviciu gen ‘vai tinerii frumoși și liberi au vrut’ bla bla? Pe bune?

        • Nu le-a fost totusi rusine sa faca o asemenea propunere? Cand scoti porumbelul din cap, ca sa nu zic pe gura, nu te gandesti ce efecte ar putea avea?

  4. Bine, bine, am inteles ce vror academicienii, Dar strada, strada ce vrea? Tinerii momosi Si liberali sunt deja in strada “ca coruptia” ucide, incultura Si facebookul ne scapa.

  5. dincolo de problema scoaterii istoriei in forma actuala din programa scolara, noi altfel suntem o natiune puternica, iubitor de tara si neam: ne-am defrisat singuri tara, am vandut pe spagi mari si mici tot ce aveam ca resurse si industrie, toleram minciuna, hotia si incompetenta, ne respectam foarte putin o valoare nationala, un reper uman – intelectual.
    scoaterea istoriei nu e o idee buna, dar atunci ce trebuie facut altceva ? pana acum invatatmantul romanesc nu ajuta cu nimic.

  6. Nu sunt de acord cu astfel de schimbari periculoase. Schimbările legate de educatie de o astfel de anvergură trebuie validate prin dezbatere publică. Toti trebuie sa luam atitudine!!! … e in joc viitorul generatiilor urmatoare!!!

      • Corect zici Anonimule ! Sunt de acord cu tine și sunt convins ca “pas cu pas”, țara asta va fi “rasă” (dpdv al identitații naționale, al suveranității -dacă ne-a mai rămas ceva din ea- ?) de pe fața Pământului …
        Da, cu sprijinul necondiționat al trădătorilor de neam și țară din interior gen Băsescu cu toate gvernele sale criminale care le-a condus, cu sprijinul sistemului odios creat de acesta si preluat acum de “trinom” s-o spunem cu subiect și predicat – SRI – DNA – JUSTIȚIA ASERVITĂ COTROPITORILOR STRĂINI, cu sprijinul complice a lui Johannis și al “guvernului meu” -guvernul chipurile, de tehnocrați instalat printr-o odioasă lovitură de stat dată guvernului Ponta și trimis de U.E. și FMI să execute ordine criminale, antiromânești, dar și cu complicitatea și manipularea tinerilor “mumoși și liberlai” țara asta se duce dracului … încet dar sigur .. de fapt, e dusă de mult … acum iși trăiește zvârcolirile dinaintea morții. Să fim serioși … ăsta-i adevărul …

  7. Doamne ce as mai comenta!!! In schimb o sa spun ca exact azi se implinesc 136 de ani de cand Franta Marea Britanie si Germania recunosc independenta Romaniei.Si tot pe 8 februarie incepe rascoala taraneasca de la 1907 in satul Flamanzi.Istoria nu se uita istoria nu poate fi ingenucheata ea doar se repeta.Atunci cand nu o cunoastem.

  8. Se vede de la o posta , ca la astia de plecara pe la Bruxelles sa stea degeaba si venira acuma doar chemati de “tehnocrati” nu le place istoria , mai ales Istoria Romaniei…
    Personal am invatat la Liceul “Ghe. Lazar” , pe care l-am absolvit in 1965 , sectia umanista , unde se punea mare baza pe stiintele umaniste – istoria , georgrafia , biologia …
    Pot spune ca am invatat “cultura generala” , iar la momentul cand am avut primul loc de munca intr-o firma de comert exterior , mi-a fost de mare folos , tot ceea ce am invatat.
    Domnule Radu Tudor , sa stiti ca pe acele vremuri , se studia Istoria Antica , Istoria Medie , Istoria Moderna si Contemporana si Istoria Romaniei , pe toate cu acelasi profestor Scanteie , la care-i port un deosebit respect si acuma , cand sunt si eu la pensie.
    Ce idei “tampite” mai vin guvernatilor …pardon “tehnocratilor”….??? ca zilele trecute s-au legat si de matematica , propunandu-se cumularea acesteia cu alte materii total nepotrivite…
    Va redau mai jos un articol , pe care multa lume ar trebui sa-l citeasca , astfel stiind si cunoscandu-se mult mai bine istoria acestei natiuni , aflata pe aceste meleaguri de multe milenii.
    Cu stima ,
    Alexandru Bodea

    p.s.
    fotografiile cu Dl. Robert Ficheux le gasiti pe site-ul articolului.

    Robert Ficheux, omul căruia România îi datorează graniţele de azi – 117 ani de la naştere şi 10 de la moarte
    Posted in: Actualitate, Educaţie / Învăţământ
    http://www.ziarulargesul.ro/robert-ficheux-omul-caruia-romania-ii-datoreaza-granitele-de-azi-117-ani-de-la-nastere-si-10-de-la-moarte/

    Robert Ficheux a fost unul dintre cei mai mari geografi francezi, un foarte bun vorbitor de limbă română şi un mare prieten al României. A fost, alături de celebrul lingvist suedez Alf Lombard, unul dintre cei mai mari iubitori ai ţării noastre, de când existăm ca stat “dodoloţ”.
    Iată câteva repere din biografia profesorului Ficheux:
    Profesorul Ficheux, la aniversarea a 90 de ani de viaţă
    * Membru corespondent străin (1 iunie 1948) şi membru de onoare din străinătate (9 martie 1991) al Academiei Române.
    * Studii superioare la celebra Universitate Sorbona, fiind licenţiat în istorie şi geografie (1919-1920).
    * Încadrat, în urma recomandării lui Emmanuel de Martonne (un alt nume ilustru al geografiei), la Institutul Francez de înalte Studii din Bucureşti (1924-1927).
    * Teză de doctorat cu un subiect privitor la studiul geomorfologic al întregului masiv al Munţilor Apuseni.
    * A revenit în România în anul 1932, devenind secretar general al Institutului Francez din Bucureşti (până în 1935), apoi al Misiunii Universitare Franceze în România.
    * În 1935, la recomandarea lui Emil Racoviţă, a fost numit succesor al lui George Vâlsan la Universitatea din Cluj-Napoca, unde a predat geografia fizică, până în 1938, când s-a întors în Franţa.
    * Între 1927 şi 1996 a publicat nu mai puţin de 27 de cărţi, referitoare toate la
    România.
    * Distins cu Ordinul Serviciul Credincios în grad de Mare Ofiţer, de către preşedintele Emil Constantinescu, în 1997. Două dintre cărţile lui Robert
    Ficheux le dau şi azi dureri de cap extremiştilor unguri: “Les Motzi” (Moţii), apărută în 1942 şi “Roumains et minorites ethniques en Transylvanie” (Români şi minorităţi etnice în Transilvania), apărută în 1990.
    Profesorul Ficheux, în vizită la Teiuş (Alba), în anii ’80
    Profesorul Ficheux, în vizită la Teiuş (Alba), în anii ’80. Acestui om, cvasinecunoscut marelui public, România şi românii îi datorează enorm de mult. Practic, lui Robert Ficheux îi datorăm Marea Unire de la 1918 şi existenţa ţării noastre între frontierele ei de azi. În loc de explicaţiile cuvenite, citez aici un fragment dintr-un text scris de etnologul, maestrul în arta culinară, publicistul şi scriitorul Radu Anton Roman, în urmă cu mai bine de un deceniu în urmă, care explică şi lămureşte de ce-i suntem, toţi, pe veci datori lui Robert Ficheux, mult mai bine decât o poate face un simplu ziarist de la o foaie de judeţ:
    “.Cine crede că Marea Unire s-a datorat numai Adunării Româneşti de la Alba-Iulia din decembrie 1918 şi intelectualităţii greco-catolice, are o viziune patriotic-idilică asupra istoriei. Marile puteri victorioase, hotărîseră, destul de corect, să împartă înfrântul si destrămatul Imperiu Austro-Ungar, după criteriile populaţiilor majoritare.
    Aveau loc recensăminte, se făcuseră hărţi ale tuturor provinciilor imperiale după naţionalităţi, se pregăteau infiinţarea de noi ţări şi frontiere
    Ungaria înaintase Parisului, unde aveau loc negocierile, hărţi ale Transilvaniei, în care, zona montană, platourile locuite numai de români din Maramureş, Oaş, Haţeg, Lăpuş, Apuseni, Năsăud etc. apăreau ca pustii, fiind dincolo de (aşa-numita-n.r.) creastă militară, de ce se vedea din văile accesibile.
    Într-o primă variantă, populaţia maghiară, aglomerată în oraşe (acolo unde românilor le era interzis să se aşeze – n.r.) şi în satele de cîmpie, apărea ca majoritară în Ardeal, cu consecinţele ce ar fi urmat de aici. E meritul unor misiuni de geografi francezi, de-a fi urcat pe toate cărările transilvane şi de-a fi inventariat şi anunţat existenţa unor numeroase comunităţi române, acolo unde hărţile maghiare marcaseră pete albe, lucru ce a contribuit determinant la decizia marilor puteri de la Trianon (prin care Transilvania a revenit României – n.r.)”.
    Acele misiuni de geografi francezi, despre care scria regretatul Radu Anton Roman, au fost conduse de geograful Robert Ficheux.
    Dacă n-ar fi existat profesorul Ficheux, azi Transilvania ar fi fost pământ unguresc. Omul acesta, scria Roman, “făcuse şi dăruise istorie şi geografie României”.
    O Românie care, din nefericire, l-a uitat de tot, după trecerea sa la cele veşnice, săvârşită acum un deceniu. N-am auzit nicăieri să se organizeze măcar un simpozion sau o adunare în memoria sa. Acum, cu prilejul aniversării a 117 ani de rsonalităţii lui Robert Ficheux, să povestim şi altora despre cine a fost şi cât de mult bine ne-a făcut acest om, cu speranţa că anii ce vor veni şi, poate, generaţiile de după noi, îl vor aşeza la locul ce i se cuvine în istoria modernă a României.

  9. Stie ce-i aia DEMISIE,cat mai repede3 sa o faca,sau,nu stia cum sa apara in istorie.El stie oare ce e aia ISTORIE, Rusine sa-ti fie.Este exact ca un elev repetent,nu i-a placut cartea. JOS CU EL.De ISTORIA Romaniei nu are voie nimeni sa se atinga..

  10. Aseara ,la emisiune, ati spus ca nu ministrul vrea disparitia Istoriei din currcula scolara,ci un grupa de lucru ..si nu este adevarat.Grupul de lucru a fost constituit de catre ministru sau la cererea acestuia. Oricum, Istoria nu mai continea acele ,,povesti” frumoase si pe intelesul copilului despre trecutul nostru,dar acum in amalgamul care va fi ,,Educatia cetateneasca”?Acelasi lucru si despre ,,Stiinte”.

  11. profesorul scurtu are dreptate. dupa 89 o multimi de indivizi care se cred “elita” tarii isi bat joc de istoria, traditiile si in general de tara asta. le pute tot ce inseamna patriotism sau nationalism. exemple sunt numeroase alde plesu, liicheanu, patapievici sau mungiu ca sa ma refer la cei mai vocali, asta fac si nu o fac pe gratis. din pacate, invatamantul, s-a degradat vizibil dupa 89, iar cea mai nenorocita masura a fost introducerea manualelor alternative. toata lumea urla in permanenta de invatamant, saracii profesori, hai sa le marim salariul, hai sa le dam bani pentru carti , hai sa le dam pensii cat mai mari, vreo 70-80 la suta din salariu, hai sa … hai sa … si culmea le dam. pe de alta parte degradarea invatamantului se vede inclusiv in notele obtinute la titularizarea pe post a “profesorilor”. scuza penibila e ca cei buni pleaca afara si in tara raman pe bani putini cei mai putini pregatiti. serios? asta e din ciclul hai sa-i prostim pe prosti ca asa avem o scuza si ii dam inainte cu indopatul unui invatamaant stufos si neadaptat la zilele noastre. asa ca de ce sa ne miram ca istoria trece la etc cand in celebrele manuale invatam de esca sau ardei umplut?

  12. “CINE CONTROLEAZA TRECUTUL,CONTROLEAZA VIITORUL. CINE CONTROLEAZA PREZENTUL,CONTROLEAZA TRECUTUL !” – George Orwell

  13. “CINE CONTROLEAZA TRECUTUL,CONTROLEAZA VIITORUL. CINE CONTROLEAZA PREZENTUL,CONTROLEAZA TRECUTUL !”

  14. Domnule Radu Tudor , vă rog să iniţiaţi o petiţie online cu un tiltlu sugestiv , de ex: “Salvati Istoria românilor, salvaţi identitatea nationala ” , pe care s-o puneţi în braţe preşedintelui României , primului-ministru , şi ministrului Curaj . Dacă pentru problema familiei Bodnariu , s-au strâns atât de multe semnături , pentru o problemă de interes national mă aştept ca milioane de români să se ralieze acestui demers.Mâine , poimâine vor propune desființarea orei de lb.română ,pe motiv că la Bruxelles se vorbeste franceză sau engleză ,sau o vor trece ca “materie optională ” la şcoală . Aşteptăm să se intâmple asta, sau ne mobilizăm să ne salvăm trecutul şi să ne apărăm viitorul ?

  15. Cu mare părere de rău trebuie sa spun că aceasta reforma a programei școlare este un rezultat al copierii, fără discernământ, a modelelor nord-americane in materie. Nu voi oferi ca exemplu programa din SUA fiindcă ea nu este unitara (fiecare stat al federației are curricula sa, si sistemul public acționează diferit de cel privat) dar in Canada, de pilda, diferențele intre provincii sunt mai puțin abisale (nu exista provincie in care sa nu se învețe evoluția speciei umane/darwinismul din pricina contradicțiilor cu textele sfinte, ca in anumite state de dincolo de Bible Belt).
    Iar in Quebec, unde trăiesc si lucrez (in mediul universitar)de douăzeci de ani va pot spune ca situația sta exact la fel ca in propunerea ministrului Curaj: științele “pamântului” comaseaza geografia, fizica, chimia, studiul mediului/environment, biologia animală si umană, “sănătate”/igiena iar istoria, introdusă recent ca disciplina de sine stătătoare, era, pana la alegerile din 2012 care au adus la putere partidul naționalist quebecois, era inclusă la stiințe despre “societate”, laolaltă cu educația cetățenească, studiul drepturilor omului, studii feministe, economie, politici diverse, etc. Rezultatul? Dupa douăzeci de ani de astfel de reforma studenții de anul întâi care urmează concentrații umaniste nu numai ca nu știu nimic despre istoria Canadiana, dar susțin, pe deasupra, ca o țara “tânara” ca a lor, fondata abia acum patru secole, n-are o istorie de care sa se poată “vorbi” si ca oricum nu contează, pentru un popor făcut din imigranți, sa se tot gândească la “trecut” si sa-si blocheze Avântul de a contribui la noua societate in care trăiesc. O concepție cât se poate de enervanta si foarte daunătoare exact pentru studiile umaniste in care ‘referințele”sunt întinse pe 2000 pana la 5000 de ani de “trecut” omenesc si-ți vine sa plângi când ii vezi ca nu pot situa o opera literară , de exemplu, intr-un context istoric precis, care i-ar face sa înțeleagă condițiile in care a fost creată, influente, curente de idei care au contribuit la facerea acestei opere. Cât despre istoria Quebec-ului, provincia “vatra” a Canadei actuale, aceasta e o disciplina atât de supusa politicului, încât nu nu.mai ca iese si intra in programa școlară după cum se schimba partidele la guvernare (federalistul o scot, naționaliștii o vâra la loc, dacă au timp, evident) dar se schimba in plin an școlar câteodată, după cum vine vreun “tâmpit”(citez di zicerile vecinului meu, profesor de istorie, termenul lui e “connard”) la minister care înlocuiește alt “tâmpit” si, vrând sa facă impresie asupra șefilor din partid care l-au numit, alți connards , mai taie sau mai adaugă vreun capitol la manualul in curs. Pe deasupra, imigranții de data recenta învață după un manual special creat pentru examenul de cetățenie, foarte prost conceput, numai din date si statistici, dar care conține “amănunte” NICIODATĂ cuprinse in manualele nativilor, precum acela ca: șeful statului Canadian este regina Elisabeta II a Angliei. De ce imigranții învață chestia asta ? Fiindcă Imigrația e regulata de British High Commissions, ramuri ale Ministerului de Externe englez, iaca; in perioada referendum-urilor pentru separarea Quebec-ului existau misiuni “naționale” care se ocupau de imigranți, dar la cetățenie tot se dezvelea adevarul, știai ca devii cetățean al unei colonii britanice cu un grad de autonomie ceva mai pronunțat decât al Australiei, dar hey, tot cu coroana si guvernator la vârful ‘architecturii” statale. In esența, manevra cu programa școlară din care apare si dispare disciplina istoriei a dat roadele scontate: nimeni nu știe de unde se trage si puțin ii pasa atâta timp cât buzunarul nu se golește complet.
    Ce voiam sa spun, însă, e ca inițiativa lui Curaj se înscrie mai puțin pe linia “trădării” de țara cât pe aceea a prostiei si slugărniciei prostesti fată de America si tot ce vine de acolo. Rezultatul, in caz de aplicare, va fi același, dar e bine sa știm cauza si cauza nu e in prostia trufașa bruxelleza (iertare, dle profesor Scurtu, nu tot Occidentul se aseamănă in toate aspectele) ci in echivalentul ei transatlantic. Eu zic sa urmam modelul francez, cât o mai rezista si el; iar dacă nu, sa nu ne mirăm.

  16. Revoltător! Intram parca tot mai adânc in “mocirla băsistă” și-mi pun întrebarea “unde suntem popor roman” ne lăsam călcați in picioare ?De 10 ani , “cineva”vrea sa ne distrugă sa ne șteargă de pe harta Europei iar noi nu facem decât ne văităm si nu luam atitudine.

  17. Cum sa scoateti disciplinele reale. Sunteti prosti! Nu ai cum sa le cumulezi. Ar trebui sa fiti spanzurati de limba!

  18. Cum credeti ca se recruteaza teroristii de orice “culoare”? Fie prin spalarea creierelor, fie prin indobitocirea lor de mici cu idei putine dar fixe. Istoria abunda de manipulari de grupuri de persoane sau popoare intregi (a se vedea Cruciadele, ca sa dau doar un exemplu), in interesul altor grupuri sau persoane care stiu foarte bine ce fac pentru a-si apara propriile interese. Regimurile totalitare din istoria moderna n-au facut nici ele exceptie; primul lucru pe cere l-au facut comunistii, la noi si aiurea, a fost decapitarea elitelor, in special cele intelectuale si inlocuirea lor cu activisti culturali pe puncte.
    In privinta invatamantului, discutia trebuie mutata intr-un spatiu mult mai larg si trebuie sa inceapa cu clasa pregatitoare, cu o programa clara si adecvata,discutata pe materii de oameni care predau efectiv la clasa, nu de trepadusi minsteriali care isi justifica existenta copiind metode vest-europene la care si europenii vor sa renunte. Acesti asa zis specialisti care se perinda prin ministerul invatamantului de prea multa vreme sunt fie incompetenti, fie rau intentionati. Daca as crede in teoria conspiratiei, as spune ca “tehnocratii” actuali, nici ei cu prea multe idei in capsor, sunt manipulati sa ne transforme intr-un popor ignorant si usor de dus de nas. Ce ne trebuie oameni informati si care sa gandeasca folosindu-si propriul cap? Facem tabula rasa si devenim un popor de zombies, condus cu mare usurinta de smecheri din afara in cardasie cu cei dinauntru.

  19. Are cineva idee daca acest neica CURaj are cont de” FEIS BOC” si daca da ,care este? Multumim anticipat!

  20. Am ascultat cu luare aminte de enormitatile ce se propun pentru studiul istoriei in clasele 1-12 ,adica deloc. Domnule Radu Tudor ,am urmarit cu atentie emisiunea ”Punctul de intilnire” din 07.02.2016 orele 19.00.Este strigator la cer ceea ce vor sa faca.Comisia si ministrul sunt niste cozi de topor pentru poporul roman.Nu se poate asa ceva .Este un atac direct la fiinta nationala .Va vom sustine in demersuri pentru studierea istoriei in scoli.

  21. Pentru cine inca nu e la curent: se preiau astfel – din pacate – “principiile” si “conceptele” in vigoare in invatamintul din tarile occidentale. Sunt roadele restructurarii societatii de dupa 1968 – o “restructurare” de care Romania pina acum a fost scutita, dar dupa cum se pare a fost pina la urma atinsa.

  22. Mai grav este ca se doreste IDEOLOGIZAREA tinerei generatii (educatia multiculturala”, “drepturile copilului”, “educație pentru cetățenie democratică “), adica in scoli se va face mai nou propaganda intr-un anumit sens dorit de cei care poseda conducerea politica actuala, informatii pe care elevii la varste destul de fragede le vor inghiti intocmai, caci nu au suficiente cunostinte pentru a discerne informatia si nici capacitate de problematizare formata. Corectitudinea politica introdusa cu forcepsul in mintea elevilor si a viitoarei generatii. Adica un sistem de invatamant tipic regimurilor totalitariste.

  23. Dle Tudor, mai rar sa rezonez 110% cu vreun articol/pozitie a Dv… precum in cazul de fata.

    Nu va mirati, se va intimpla. Acum, chiar fara mare succes, se incearca, se arunca ideea pe piata, pina poporul se obisnuieste cu ideea. In 2-4-6 ani se va intimpla. Totul in numele reformei. Societatea viitorului are nevoie de dobitoci, de sfertodocti, de slugi usor de manipulat pe FB si cu TV de platitori decerebrati de impozite si taxe fara cricnire.
    Asta e doctrina “populara” europeana, asta e UE. De asta ii iubesc eu foarte mult pe astia, inclusiv pe Basescu, Funeriu, Vlaston si pe multi alti sinistri actualmente ascunsi prin PNL.

    V from Vendetta, un film obligatoriu de vazut! Pentru ca istoria se repeta….

  24. Ca sa poti face o reforma iti trebuie mult Curaj dar si multa minte . La noi domnia si prostia se platesc Oare de ce se spune asa dar in realitate prostia trufia nu Oare de ce Oare de ce nu luam ceea ce este bun de la Spiru Haretsi sa adaptam specificului nostru?, fiecare inoveaza si adauga cate ceva ca de acuma suntem europeni in U.E Am asistat la atatea reforme atatia ministri De ce nu se poate gasi omul potrivit la locul potrivit ? de ce e nevoie de schimbare ? mai ales in educatie ar trebui o stabilitate pe termen lung . Ce sens au evaluarile la clasele 2 ,4,6 cand nu au nici o finalitate ? Ce faci cu copii cu CES care acum pot avea subiecte separate dar la evaluarea din clasa VIII a nu De ce nu se intelege ca un corp de experti sunt oameni remarcabili in domeniile lor dar nu se pot armoniza ca echipa

  25. Un român nu poate fi, concomitent, patriot/naţionalist şi alofil (nu, nu halofil).

    Dar se vede câţi s-au denigrat pe ei însuşi când s-au folosit de numele ţării să culeagă, să şteargă, să fure ş.a.m.d. Domnu’ Giurescu s-ar putea să fi pus o concluzie pertinentă, “Asta vrem?”. Aparent, cam asta vrea -nu ştiu câţi- o câtime din populaţie, aceeaşi populaţie care exclama la unison (mă rog, a exclamat în trecut, dar încă aud afirmarea): ‘Îmi bag p… în ea de ţară, mă car!’

    Cu stimă.

  26. Este cît se poate de adevărat că pe bună dreptate sîntem socotiţi un popor de proşti şi de tîmpiţi, cel puţin prin prisma celor care excelează în cele mai aberante posibile “măsuri” pentru sprijinirea sistemului de învăţămînt, şi nu numai. Evident că sărim în sus atunci cînd sîntem călcaţi în picioare şi “defăimaţi” în cele mai crunte critici, dar deschideţi un pic ochii şi încercaţi să vedeţi dincolo de gîndirea sentimentală, încercaţi să vedeţi obiectiv.
    Deci obiectiv privind, la modul cel mai concret al cifrelor, unde se situează ţara noastră în privinţa învăţămîntului ? Ştiţi prea bine răspunsul.
    Atunci va întreb foarte simplu: de ce vă sare muştarul cînd cineva ne critică spru ? Doar pentru că nu are ce face altceva mai bun, sau te pomeneşti că exagerează cu cifrele şi statisticile ?!
    Sînt însă realităţi pe care NU VREM să le recunoaştem, şi nu pot pricepe de ce !
    Nu le recunoaştem pentru că ne este ruşine ?
    Da’ de unde…
    Nu recunoaştem pentru că sîntem incapabili de a gîndi ?
    Da’ de unde…
    Nu recunoaştem pentru că sîntem încăpăţînaţi şi bătuţi în cap ?
    Ha !… vă apropiaţi de răspuns.
    O să mai curgă multă apă în Dunăre, şi multă cerneală, şi multe comentarii, şi o să se mai irosească o groază de energie şi mai ales de bani ca să demostram că un zăpăcit vine cu o idee complet absurdă într-o tentativă jalnică de a încerca să pună pe picioare sistemul de învăţămînt. Este departe de orice realitate, este efectiv cu capul în nori, complet fiind de ceea ce se întîmplă în prezent. Se recomandă chiar să-şi facă urgent un consult mental pentru că sigur are ceva găuri negre pe creier.
    Astfel de oameni care ajung în funcţii de conducere şi care iau decizii pe măsură reprezintă adevărate catastrofe naţionale.
    Aş echivala astfel de gesturi cu un GENOCID la nivel naţional.
    O decizie complet idioată luată de o persoană care nu are discernămînt poate să afecteze definitiv o ţară întreagă, să o reducă la un stadiu de anarhie totală.
    Dacă ar fi să fac un clasament al celor mai cretine idei care au fost debitate de diverşi oameni aflaţi în la conducerea vreunui minister, să scoţi istoria din programa de învăţămînt, ar candida la primul loc.
    Asta dovedeşte doar un singur lucru: acel om este complet paralel cu realitatea.
    Dacă acceptaţi aceste aberaţii pur şi simplu înseamnă că asta este ceea ce va doriţi. Şi eu nu cred că acesta este viitorul luminos al ţării, eu nu cred că cineva doreşte ca elevii să devină nişte debili mintali, eu nu cred că este nici un om pe planeta asta care să nu dorească ceva cît mai bun pentru copii lor, şi aş extinde că nu cred să existe nici un alt animal şi nici o altă vieţuitoare pe planeta asta care să nu dorească ceva mai bun pentru odraslele lor.
    Ceea ce doreşte să facă acel personaj de poveste, pentru că are o valoare pur simbolică, este doar un următor pas spre prăpastia spre care ne îndreptăm.
    Faza cruntă e că acel personaj de tip măscărici, dupe ce nu va mai fi ministru, după ce a luat nişte decizii ANTI-NAŢIONALE, o să-l doară la bască după ce nu va mai fi ministru, mergînd pe ideea “după mine potopul…”.
    Aşa şi este, aşa este gîndirea lui strategică, aşa înţelege el să propulseze tinerele talente ale ţării. Practic se gîndeşte doar să-şi satisfacă la nivel personal ideile lui “creatoare” şi să-şi demonstreze doar lui însuşi că este bun la ceva. Restul pentru el nu contează, reprezintă doar o grămadă de oameni care nu înţelege ce tot au de comentat şi de vociferat.
    Dar prin ceea ce doreşte – dovedeşte cît se pooate de clar că are un caracter anti-naţionalist, şi dacă asta nu va pune pe gînduri atunci daţi-mi voie să va rog să va uitaţi fiecare în oglindă şi să va puneţi întrebarea dacă sînteţi normali sau nu.
    Dacă acest “GENOCID EDUCAŢIONAL CULTURAL” este permis să-l facă cineva, dacă aşa ceva se petrece în această ţară, atunci este cazul să consider ţara asta ca fiind ţara nimănui, ţara hoţilor şi a baronilor, o ţară în care este permis orice.
    Dacă am ajuns să ne batem joc de istoria noastră, şi pentru care mulţi au luptat pentru INDEPENDENŢĂ şi pentru SUVERANITATE, dacă toţi aceştia au luptat degeaba şi sînt scoşi din manualele de istorie, atunci este clar că nu mai avem nici un respect pentru trecut.
    Chiar aşa de dobitoci am ajuns ?
    Chiar la acest nivel de înjosire am ajuns să ne auto-distrugem ?
    Chiar aşa am ajuns că să permitem oricui să debiteze cele mai mari cretinatati şi să le acceptăm pur şi simplu ?
    Se pare că ţara asta nu mai are nici un viitor, o ţară în care îşi bagă picioarele chiar şi cei care o conduc este clar că este o ţară din care e mai bine să pleci, o ţară în care nu ştiu dacă se va mai merita să mai vii vreodată, şi o ţară CARE TREBUIE SĂ O SCOŢI DIN AMINTIRI. Pur şi simplu am ajuns să ne ignorăm ţara ŞI TOATE VALORILE NAŢIONALE.
    Şi atunci iarăşi vă întreb: de ce va supăraţi cînd alţii ne face troacă de porci, ne face cu ou şi cu oţet, ne face analfabeţi şi idioţi ?
    DE CE VA SUPĂRAŢI CÎND CINEVA SPUNE ADEVĂRUL ?

  27. Este absolut inadmisibila si antinationala decizia excuderii din scoala a istoriei si libmii latine. Este evident ca ceea ce se doreste este distrugerea identitatii nationale, transformarea viitoarelor generatii in slugi umile ale Europei, fara trecut, repere si fara viitor! Cum sa scoti latina din curricula scolara sub pretextul imbecil ca ar fi o “limba moarta”, cand noi suntem popor neolatin? Cand istoria si limba latina sunt coloana vertebrala a acestui popor! Cum se pot numi conducatorii care vor sa ne vanda, astfel decat tradatori?!

LEAVE A REPLY