Dupa ce am tras nenumarate semnale de alarma privind incidentele tehnice repetate cu aeronavele Tarom, intarzierile nepermise si sentimentul de nesiguranta indus pasagerilor, iata o prima reactie.
Flota companiei aeriene de stat Tarom nu este utilizată la standardele practicate de alte linii aeriene, gradul de ocupare nefiind la pragul de rentabilitate, iar unele aeronave trebuie înlocuite, a declarat luni ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în cadrul unei dezbateri la news.ro, în care a precizat că, până la finalul acestei luni, trebuie ales un consultant care să asiste Tarom în alegerea unor noi aeronave.
” … gradul de ocupare nefiind la pragul de rentabilitate …” o minciuna sfruntata.
” … trebuie ales un consultant care să asiste Tarom … ” iar aruncam cu banii in cautarea omului providential, eventual aducem unul de departe si pe banii foarte multi sa ingroape compania pentru totdeauna ? Avem o pleiada de specialisti in aeronautica nu trebuie cautati, sunt langa noi si pe bani rezonabili.
deci normal ca nu sunt folosite la capacitatea normala!
iata un exemplu: inainte sa apara low-cost-urile cu zboruri interne de la 39 de lei sau ceva de genul, o cursa dud intors cu Tarom, interna, iti scotea din buzunar cam 200 EUR!!
acum, de cand au iesit rute interne, Tarom a ieftinit DOAR acele rute interne pe care are concurenta low cost! :)) pe restul au ramas cam tot 200 EUR dus-intors biletele!! 🙂
Benzina este doar o mica parte din costul biletului de avion. mare parte din kerosen (mai mult de jumate) se consuma la decolare si aterizare, practic in aer avionul consuma putin, cat sa-si mentina viteza si portanta. De-aia nici nu prea e diferenta de cost intre un zbor de jumatate de ora si unul de 4 ore, de ex. taxele mari vin din taxele aeroportuare! Si cum Tarom ar avea cele mai mici taxe aeroportuare pe aeroporturile interne, a ales sa mearga la jecmaneala in loc sa mearga la volum si profit!
e clar pt toata lumea ca poti merge cu 40ron pe segment, intern si sa ramai pe profit. Tarom, beneficiind de handling propriu ar fi trebuit sa poata zbura pe mult mai putin!!
un management nu prost, ci chiar furacios! sunt convins sa nu e vreo trimitere de rachete pe luna sa constati ca daca altii pot si ei de 20 de ani nu, nu e o chestie de management acolo. Este tot o filiera de bani.
La Otopeni avem construit CEL MI SCUMP GARD DE AEROPORT DIN EUROPA!
de ce?
Desemenea, proiectul de constructie a noului terminal a costat milioane de eur!
acest proiect de exemplu, permite trecerea conductelor de apa pe deasupra… transformatoarelor electrice!! (proiect de milioane de eur!!) – desigur, inevitabilul s-a si intamplat de doua ori: a curs apa de pe conducte, transformatoarele au facut scurt-circuit, a cazut curentul (monitoarele, check-in-ul, computerele vamii, oamenii au putut trece ca intr-o tara bananiera intr-o vama ce se vrea in Schengen)
Deci deszpre ce vb? nu e treaba de mamagemnent,. este o punga cu bani a unora care fac din transporturile aeriene ce au facut si din CNADNR. nu e mare scofala sa remarci…
Domnul meu in principiu ati sintetizat bine, japitele astea guvernante de azi si de ieri au un interes major in acest domeniu, insa din pacate multi nefiind “meseriasi” nu-si dau seama ce diamant (necizelat) le scapa din mana, restul le stim si le vedem zi de zi, fraierilor le cade o vaca de muls pentru multi zeci ani de acum incolo, mai bine o vand ca acum e slaba si neajutorata. Niste idioti.
Am uitat sa precizez ca aceasta cu “trasporturile” si mai ales cele aeriene este o probleme de S.N., in schimb noi dezbatem facaturile tuturor “doctorilor”.
exact ce scriam pe aici cam saptamina trecuta; lucrurile se precipita, sentimentul meu e ca mireasa e data, mirele e ales, acuma doar ni se zice ca mireasa e grav bolnava trebuia maritata repede si pe nimic ca s-o duca mirele la tratament in strainatate.
probabil ca Hollande nu a venit doar pentru elicoptere ci si pentru avioane; Julien, prins cu treburile tarii, ai uitat sa ne zici ceva de mireasa? zborul ala la economic sa fi fost nitel ritualic, ca era si ultimul?