Directorul general TAROM, Florin Susanu, a demisionat.
Alaturi de el a demisionat si directorul comercial, Rodica Cazanciuc.
Situatia financiara a companiei este deplorabila, iar pericolele sunt numeroase, nu doar din punct de vedere financiar.
Politica manageriala foarte dubioasa din ultimii ani a dus, printre altele, la cedarea celor mai profitabile destinatii spre Italia si Spania. Acolo se afla 3 milioane de romani, ce ar putea redeveni clientii TAROM daca se vor redeschide curse spre capitalele si orasele mari ale celor doua tari.
Pana atunci, se vorbeste despre un iminent faliment financiar al TAROM, pe langa nevoile majore ale unei flote relativ invechite.
Atu-ul companiei il reprezinta inca personalul bine calificat : piloti, copiloti, personal de cabina.
Simbol al Romaniei, companiei aeriana cu actionariat majoritar de stat, TAROM are acum doar 2 variante viabile pentru salvare de la faliment :
– vanzarea unui pachet de actiuni catre Air France, interesata de TAROM. Air France face parte din Sky Team Alliance, ca si TAROM.
-concesionarea pe 25 de ani a sediului companiei, vechi si plin de probleme tehnice. O companie austriaca este dispusa sa ofere o suma impresionanta, ce ar asigura achitionarea rapida de aeronave Boeing noi, redeschiderea rutelor pierdute pe spaga de la low cost catre Italia si Spania, redresarea financiara pe termen scurt si mediu.
Fara una din aceste 2 solutii, cu un management catastrofal generat de incompetenta infioratoare de la Ministerul Transporturilor, in curand vom auzi despre falimentul unui simbol national : TAROM.
Daca premierul Viorica Dancila nu intervine personal pentru adoptarea uneia din cele 2 masuri (sau poate amandoua) pentru a salva compania, istoria va mentina catastrofa guvernamentala in domeniu. Iar nemultumirea populara in legatura cu falimentarea acestui brand va avea efecte din cele mai grave.